Jump to content

Betalen voor online services PS4 en Xbox One


Kaitjee98

Recommended Posts

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TekaLoca

    5

  • Kaitjee98

    4

  • Hanneswasco

    3

  • Crypteq

    3

Top Posters In This Topic

Tjah, die servers heb je op de PC ook, en daar moeten we toch ook niet betalen? Bij games als Battlefield kan je ook je eigen server huren (eventueel met je clan) en dan betalen sommigen (diegenen die dat willen) en dan krijgen ze er ook hun voordelen bij. Dat vind ik fair, maar dat je bovenop je games ook nog eens moet gaan betalen voor Multiplayer? Dat vind ik maar vreemd, en zeker als je een casual gamer bent die één keer per week/maand zijn console aanzet.

Nee op de PC hoef je als individu ook niet te betalen. Maar gaan we kijken bij server op de PC dan is het heel vaak een persoon/groep die het host:

Jij zegt dan: Dan betalen sommigen (die dat willen) ervoor en die krijgen dan "extra's", dus het komt er op neer: iemand moet toch betalen.

Als er alleen van die personen zijn die willen "profiteren" dan betaalt er niemand en dan kan je als host nog steeds zelf alles dokken.

Dus als je geen leden hebt op je server die betalen dan zie je vaak dat je ook advertenties e.d. op een server krijgt in wat voor vorm dan ook.

Of zoals eerder gezegd, de host betaald alles zelf.

Ik ben het met je eens dat mensen die heel weinig spelen dat die dan ineens voor een langere periode moeten betalen, maar ik vraag me af of dit dan ook wel de mensen zijn die wel multiplayer spelen.

En laten we eerlijk zijn: Wat is nou 36 euro voor een heel jaar, waarin een service stabiel is, en je ook nog gratis games krijg elke maand?

Ik zou zeggen: Wil je niet betalen voor multiplayer: Ga dan maar lekker singleplayer in je eentje doen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vooral ervaring met Battlefield 3 en 4, maar daar lijkt het toch goed te werken. Clans huren een server en vragen om donaties aan hun leden en VIP members, reclame zie je enkel soms in de servertitel omdat ze dan een percentje korting krijgen. Dan is het inderdaad zo dat maar een klein percentage voor de hele groep betaald, maar het lijkt alleszins te werken.

In Battlefield kost een server trouwens ongeveer een euro per slot, per maand. Dus kan je zien dat één persoon een heel jaar voorzien van MP maar 12 euro zou kosten daar (uiteraard is dit niet realistisch, maar het geeft wel een beeld van hoe duur zo'n server is). Op de XBox betaal je opeens drie keer zoveel (via bepaalde sites), of zelfs 5 keer zoveel (officieel)...

Edit: ik heb het trouwens over Battlefield op de PC, niet op de console. Daar kan je volgens mij zelfs servers van EA huren tegen een soortgelijke prijs als de PC, maar met minder mogelijkheden dan je op de PC zou hebben. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Betalen voor online gamen. :7 Vond het bij de xbox 360 al helemaal nergens op slaan, en die gedachte blijf ik nu ook zo houden. Ik zie het maar als wederom een reden om niet op een console te gamen.

Dit is één van die zeldzame keren dat we het eens zijn.

Ik ben al helemaal niet zo'n fanatieke gamer, dus de "voordelen" van PS+ zouden niet voor mij gelden.

Tjah, die servers heb je op de PC ook, en daar moeten we toch ook niet betalen? Bij games als Battlefield kan je ook je eigen server huren (eventueel met je clan) en dan betalen sommigen (diegenen die dat willen) en dan krijgen ze er ook hun voordelen bij. Dat vind ik fair, maar dat je bovenop je games ook nog eens moet gaan betalen voor Multiplayer? Dat vind ik maar vreemd, en zeker als je een casual gamer bent die één keer per week/maand zijn console aanzet.

^dat

Link to comment
Delen op andere websites

[...]

Nee dit is lekker realistisch wil je zeggen. clown.gif

Je hebt het maar over 1 game! Dus voor 1 game ben je 12 euro per jaar kwijt, in die optiek:

Als ik 6 games multiplayer speel dan is dat dus: 6*12 = 72 euro per jaar. En voor elke game komt daar 12 euro bovenop. (simpel geteld)

Terwijl ik voor ongeveer 40 euro in een heel jaar alle multiplayer games kan doen.

Ik snap wat je bedoeld, en dat werkt ook goed voor PC's (tot een bepaalde hoogte).

Maar dan heb je enkel een plaats op een server en meer niet.

Als je gaat kijken wat Microsoft en Sony voor service aanbieden, dan is het meer dan alleen multiplayer games.

Je krijgt bij ieder een of meerdere games gratis per maand, het zijn dan wel niet de recentste tripple A games, maar alsnog.

Het liefste zou iedereen, inclusief mezelf alles gratis willen ;)

Maar voor 36 euro een jaar lang zonder problemen muliplayer games kunnen spelen en gratis games elke maand, nee daar doe ik absoluut niet moeilijk over. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

[...]

Nee dit is lekker realistisch wil je zeggen. clown.gif

Je hebt het maar over 1 game! Dus voor 1 game ben je 12 euro per jaar kwijt, in die optiek:

Als ik 6 games multiplayer speel dan is dat dus: 6*12 = 72 euro per jaar. En voor elke game komt daar 12 euro bovenop. (simpel geteld)

Terwijl ik voor ongeveer 40 euro in een heel jaar alle multiplayer games kan doen.

Ja, maar als ik een nieuw spel speel dan kan iemand anders in mijn plaats het oude spel spelen, snap je? En ik vermoed dat Microsoft en Sony hun servers wel goed gemaakt zijn en verschillende servers resources delen zodat er niets/weinig onbenut gaat.

En die gratis games, voor velen is dit waarschijnlijk erg leuk, maar speel jij die werkelijk? Meestal zijn dat toch ook maar spelletjes die je ergens anders heel erg goedkoop kan krijgen, en ik zou waarschijnlijk toch enkel de games spelen die ik gekocht heb. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Volkomen normaal bij mij (Xbox gebruiker).

Pas geleden was er in april een actie waarbij je 12 maanden kon halen voor $15 dollar, omgerekend zo'n 13 euro dat is spotgoedkoop :tu:

Verder zijn er maar zelden problemen geweest met het Live-netwerk, ik hoor meer problemen over het Playstation-netwerk.

(site van SUPER acties over lidmaatschappen en games is G2A)

Link to comment
Delen op andere websites

En die gratis games, voor velen is dit waarschijnlijk erg leuk, maar speel jij die werkelijk? Meestal zijn dat toch ook maar spelletjes die je ergens anders heel erg goedkoop kan krijgen, en ik zou waarschijnlijk toch enkel de games spelen die ik gekocht heb. :puh:

Toen ik PS+ had kreeg ik BF3, Pay Day, XCOM, en Need For Speed: Most Wanted.

Link to comment
Delen op andere websites

En die gratis games, voor velen is dit waarschijnlijk erg leuk, maar speel jij die werkelijk? Meestal zijn dat toch ook maar spelletjes die je ergens anders heel erg goedkoop kan krijgen, en ik zou waarschijnlijk toch enkel de games spelen die ik gekocht heb. :puh:

Toen ik PS+ had kreeg ik BF3, Pay Day, XCOM, en Need For Speed: Most Wanted.

Het nadeel wel is dat je vereist een PS+ abbonement nodig hebt om die games te kunnen blijven spelen bij Xbox kun je de games die nog spelen als je gold is afgelopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar is het dan ook echt zo dat hoe langer je online gamet hoe meer je moet betalen? En is het ook zo dat hoe meer games je hebt waarvan je daarvan weer online gamet, hoe meer je moet betalen?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar is het dan ook echt zo dat hoe langer je online gamet hoe meer je moet betalen? En is het ook zo dat hoe meer games je hebt waarvan je daarvan weer online gamet, hoe meer je moet betalen?

Dat heb ik nog nooit eerder gehoord...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...