Jump to content

[WK 2014] Halve finales!


MegaPilot

Recommended Posts

  • Reacties 186
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    25

  • thebig

    22

  • MegaPilot

    21

  • Dexist

    11

Top Posters In This Topic

Hano als Bondscoach dan?!? Nee maar dit is toch mooi man... Echt serieus, dit is voetbal. Gekkewerk :D Hier maakt ons buurland mij serieus blij mee, ongeacht de score. Echt voetbal en blijven voetballen. Dit is toch geweldig... Op een of andere wazige manier geeft ondanks de 7-1 mij dit toch een super gevoel jegens van Gaal; de Nederlander met een Duitse tactiek. Ja want zo omschrijf ik van Gaal. Het is en blijft een prachtig land qua tactiek. Of ik het nou niet eens ben met dit Duitsland, Hitler, of de bondscoach van 1974 (sorry voor de vergelijking mensen). De tactiek is in elk geval (niet van persé van Hitler, maar van zijn generaals.) abominabel maar vanaf de andere, wellicht neutrale kant, subliem. (nogmaals mijn excuses voor het grove woord en de vergelijking, dat wellicht niet had gehoeven. Ik wil graag mijn mening hierover uiten ;).

Het enige waar ik nogmaals hierop wil duiden is de prachtige tactieken van Duitsland van hier tot de geschiedenis. De Nazi-idiologie ben ik (vanzelfsprekend) tegen. Maar met zo Zo'n tactiek winnen; volledig land, of als West-Duitsland (onder druk van andere landen) en daarna nog steeds zo ver komen, tja dat vind ik nou mooi.

Qua voetbal is dit natuurlijk veel meer gerelativeerd tot het heden en heeft het beleid van Hitler of de bondscoach van 1974 nauwelijks invloed (toch halen we het toch steeds naar boven bij vergelijkingen; in 1974 kwam Hitler ook dikwijls naar boven (helaas)).

En toch hoop ik stiekemweg dat Nederland kampioen wordt. Al is het alleen maar om dit wrange stuk tekst en relaas te ontkrachten ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Haha! Ik laat ook eens van me horen. Duitsland vanaf het begin van 't WK voorspelt als kampioen, ben er dichtbij. Al hoop ik natuurlijk wel dat Nederland het wordt. Maar voor nu: Deutschland!! :klap:2lufn1k.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ja... Leuk potje vanavond!

Nu die Argentijnen zien te verslaan vanavond! Vreemd genoeg heb ik er een beter gevoel over dan tegen Mexico, vind de Argentijnen dit gehele WK al niet overtuigen en ook tegen België hebben ze driekwart van de wedstrijd moeten verdedigen. Maar ja, don't get your hopes up high.

En mocht Nederland Argentinië verslaan, dan wachten die Duitsers ons op in de finale. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken... Aanstaande zondag zal ik alle kleuren van de regenboog schijten, mocht(!) het zover komen.

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_92.png Nederland - gallery_33831_41_144.png Argentinië

Wedstrijdnummer: 14

Poule: 1/2 finale #2

Datum: 9 juli 2014

Tijd: 22.00 uur

Stadion: Arena Corinthians, São Paulo

Wie had van tevoren gedacht dat Oranje op dit wereldkampioenschap voetbal de halve finale zou halen? In een poule met Spanje, Australië en Chili waarschijnlijk niemand. Spanje was echter een schim van wat ze ooit waren, Australië bleek net niet goed genoeg om van ons te winnen en tegen Chili konden we redelijk goed profiteren van hun aanvallende spel (en dus onze countertactieken).

De achtste finale leek vervolgens een prooi te worden voor de oranje leeuwen, maar tegen Mexico bleek het één en ander wat moeilijker te gaan dan gedacht. Maar goed, dat maakt natuurlijk niet uit, het gaat erom dat je wint. De kwartfinale tegen Costa Rica was zo mogelijk nog spannender, alleen al vanwege het feit dat we tot diep in de nacht en een spectaculaire penaltiereeks moesten wachten voordat we zeker wisten dat we door konden stoten naar de halve finale.

En daar zijn we dan. De halve finale. We spelen tegen Argentinië, de schrik van de verloren WK finale van 1978. Maakt dat uit? Nee, want het lijstje wordt langzaam aan afgetikt. Eerst het penaltytrauma overwonnen, en vervolgens revanche nemen op achtereenvolgens Argentinië en Duitsland. Dat is in ieder geval het idee, en weten we na vanavond/vanacht dat het ook realiteit is geworden.

En dan de wedstrijd. Kunnen we inderdaad winnen? We spelen met ons 5-3-2 systeem tegen een redelijk aanvallende ploeg, dus dat is sowieso in ons voordeel. Messi & co afwachten, om vervolgens in de counter keihard toe te slaan, dat is het idee. Gezien de vorige wedstrijden van Argentinië hoeven we in principe niet bang te zijn voor deze ploeg, aangezien de spelers (inclusief Messi) niet zo'n team zijn als wij. Voor Argentinië begint het misschien wel een beetje te komen, maar hopelijk is het voor hen te laat om groepsgevoel te gaan kweken. We gaan voor het best mogelijke resultaat, en de halve finale zouden we zomaar eens kunnen winnen. Wat we in ieder geval moeten doen vanavond? JUICHEN LANGS DE LIJN!

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-1.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

..

Leuk stukje, fijn dat het WK-team hier zoveel aandacht aan geeft. Ik heb zelf enorm veel zin in de wedstrijd en denk dat het enorm spannend gaat worden.

Bewerkt: door Crazy-Ghost
Link to comment
Delen op andere websites

http://www.telegraaf.nl/telesport/wk-voetbal-2014/22833471/__Ongeloof_over_arbiter_Oranje__.html

van Persie keert terug in een ongelofelijke vorm
Ja, dat zou wel mogen, ja. Bij mij zat die kerel allang op de bank en gaf ik Huntelaar eens een kans.

Inderdaad, vooral tegen Costa Rica zou ik Huntelaar erin zetten, want je weet van te voren al dat zij heel erg gaan terug trekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Gaat in ieder geval een spannendere halve finale worden dan gisteren. Zelf zie ik Argentinië nipt winnen. Niet dat ik ze wil zien winnen, ik wil ze namelijk al sinds de poules uit het WK hebben, maar men blijft (nipt) winnen en ik vrees dat ze dat vanavond ook gaan doen. Ik kijk alleszins uit naar de match! :3

Link to comment
Delen op andere websites

Ik voorspel een nipte overwinning voor Argentinië met kutvoetbal, zoals ze al het hele WK winnen dus. Hopelijk wordt daar nu eens een einde aan gemaakt -knipoogje naar Robben-.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...