Jump to content

Minecraft GTAForum Server


Visser23

Recommended Posts

  • Reacties 2.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ezra24rct3

    325

  • thebig

    211

  • Dexist

    207

  • AXIO

    121

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hai. Ik plaats hier alvast een informatie post over wat morgen gaat veranderen en hoe alles nu exact werkt.

Morgen, ik denk rond de middag, zal ik de server offline halen. Dan ga ik enkele plugins installeren die het hele 'Economy' systeem gaan besturen. Zo kun je geld op zak hebben (wat je kwijt bent als je dood gaat!), geld op de bank zetten, shops beginnen, geld sturen tussen andere leden, en natuurlijk aan een hoop dingen uitgeven. Zo kun je natuurlijk in iemand anders zijn winkel kopen, maar ook kun je zelf een stuk land claimen/kopen. Op dat stuk land kun jij dan je eigen regeltjes instellen, bijv wie er kan bouwen, wie het mag betreden etc. Er zal ook Tax worden geheven, dit is afhankelijk van hoeveel kapitaal je hebt. Van deze tax worden gebouwen/andere objecten betaald die voor iedereen van toepassing zijn betaald. Zoals bijvoorbeeld de bank. Dit geld word uitgegeven in shops van leden dus uit eindelijk komt het weer terug :)

Naast dat is er nogal wat verwarring over het gebruik van de creative modus. Dit is enkel de eerste dagen om de spawn en wat gebouwen erom heen te bouwen. Ja, we hadden het ook kunnen minen maar dan heb ik nogal wat te doen. Ik moet bijvoorbeeld morgen ook weer een aantal uren werken aan de server, geheel vrijwillig ;) Ook zal ik morgen even kijken hoe ik de server performance kan verbeteren.

Mocht het nu zijn dat je helemaal geen zin hebt in dat gedoe met commands, tax, economy. Geen probleem! Ik heb zojuist al een Hardcore survival wereld gemaakt (die nog ingesteld moet worden en nog niet bereikbaar is!) waarin je he-le-maal geen commands kan gebruiken, geen kit krijgt en dus compleet op jezelf bent aangewezen. Je kunt bijvoorbeeld ook geen /spawn doen, je kunt geen /home zetten. Vrijwel niks dus. De enige manier om terug naar de 'gewone' wereld te gaan is om via het portaal (wat het enigste 'server' gebouw zal zijn) terug te teleporteren. Ook zullen er meer monsters dan in de gewone wereld spawnen. De Hardcore wereld bezoeken kan zeer binnenkort via het portaal op etage 2 van de spawn:

post-75785-0-74091000-1419635729_thumb.png

Daarnaast nog een klein verzoek. Contacteer mij svp niet per PB oid, maar gebruik de mail functie in de server. In mijn geval is dat /mail SnaggyHeadshot [bericht]. Ik lees het dan zodra ik weer online kom! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag eerste dagje op de server doorgebracht, en het leek me misschien een leuk idee om een verslagje te schrijven.

Dag 1

Toen ik eerst op de server kwam, zag ik een plat veld met een hoop waterkanalen, dat er nog niet bepaald sexy uitzag. Snel vond ik - heel dichtbij - al de perfecte plaats om mijn oppermachtige koninkrijk op te richten: Temmhorn. De Temmhorn Top uiteraard in (in de toekomst) de geweldige plaats zijnde om een koninkrijk de besturen. Ik heb de top wat bijgeschaafd, en morgen probeer ik wat meer uitzichtfoto's te maken.

5LwsyXn.jpg

UhlP0Eb.jpg.

Een paar uur later kwam ik terug en de spawn was al ver gevorderd. Naast de kanalen stonden nu mooie, moderne Venetiaanse huizen, met als het ware water als achtertuin. Ook morgen volgen nog meer screenshots.

KjqWwLu.jpg

Vtm4mLj.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm... ik wou m'n groentetuin weghalen, en opeens kon ik geen blok meer verwijderen. En ik kan ook niet m'n voordeur opendoen.

En achter mijn huis stikt het van de Mobs, vooral van die irritante Creepers die mij telkens opblazen....

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, ik wou even op de server nu, maar dat gaat dus niet. Ben benieuwd naar vanavond, dan kan ik het systeem eens uittesten.

Misschien kunnen we ondertussen eens brainstormen voor een naam voor de stad(sdelen)? Ik zat te denken gewoon een leuke naam in het Nederlands te bedenken, die in Google Translate te zwieren, naar het Russisch te vertalen en zien wat eruit komt. Als we toch de Russich communistische toer opgaan, kunnen we het best van de eerste keer goed doen.

Eerst wou ik een naam bedenken die met GTA te maken had. Dan kwam ik op dit:

dief = vor

stad = gorod

==> Vorgorod

Andere combinaties gaven iets te lange/onuitspreekbare namen. Dit is het beste waar ik op uitkwam en ik vind het best goed klinken. Het geeft nu wel niet het meest positieve beeld van ons stadje.

Dan dacht ik iets te doen met de historie van onze stad, die namelijk op een opgevulde rivier is gebouwd.

droog = sukhoy

rivier = reki

==> Sukhoyreki

Of met andere woorden voor 'rivier' en andere bijvoeglijke naamwoorden

kreek, beek = ruchey

meer = osero

vol = polnyy

legen = pustoy

Tot slot dacht ik dat we het ook simpel konden houden:

spawnstad = ikru gorod

==> Ikrugorod

kanaalstad = kanal Siti (vraag me niet waarom het opeens anders is puh2.gif)

==> Kanalsiti

Aangezien Brugge het Venetië van het Noorden wordt genoemd en onze Russische stad in het Oosten zou liggen, dacht ik ook aan 'Ooststad'

ooststad = vostok gorod

==> Vostokgorod

Voor het centrale eiland dacht ik gewoon lekker simpel te blijven

midden = sredniy

eiland = ostrova

==> Ostrova Sredniy

eventueel ook met 'centraal' of andere bijvoeglijke naamwoorden

centraal = tsentral'nyy

gevangen (aangezien het omsingeld is) = plennik

Hebben jullie een bepaalde voorkeur uit dit lijstje of een ander idee? Dan kunnen we misschien vanavond tot een beslissing komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor een van beide eilanden zou je Mehdyrekha (tussen de rivieren) kunnen gebruiken, de Westerlijke over kan Les(om)holm(e) (beboste heuvel) zijn.

Er zijn veel opties natuurlijk, ik ga er niet te veel mee bemoeien aangezien ik momenteel (nog) niet op de server zit. Over Venetië van het Noorden: Er zijn meerdere steden die zulk een naam claimen. Brugge is er een van, maar ook Amsterdam, Kopenhagen, Krakow en ga maar door, hebben historisch zulk een naam geclaimd.

De Siti (сити) lijkt me omdat je het in zijn geheel hebt vertaald. Gorod is "stad" in het Russisch als het gegeven. Moskou is een stad => Москва город (Moskou Gorod). Maar als je zou wijzen naar bijvoorbeeld Moskou (de stad) binnen bijvoorbeeld de Oblast Moskou krijg je Москва сити (Moscow City) Vergelijk het maar met de City in New York City. De City functioneert hier meer als een adjectief dat de functie of betekenis van de rest verduidelijkt. Kanalsiti is dus mogelijk indien je iets anders hebt dat "Kanal" noemt, anders wordt het Kanalgorod. Uhm, duidelijk? :v

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap het, ja. Mehdyrekha vind ik wel goed klinken.

Dat Brugge Venetië van het Noorden wordt genoemd was maar een voorbeeld, was gewoon om aan te tonen dat wij onze stad dan Venetië van het Oosten zouden kunnen noemen (of iets dat daarvan is agel

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet ook niet dat als de stad uiteindelijk wat verder groeit en je er een muur rond bouwt of als je de functie lichtjes aanpast de naam ook zou moeten veranderen. Het zou -grad kunnen zijn als je een muur/kasteel/verdediging bouwt en -sk als het een belangrijk verdedigbaar knooppunt zou zijn in een handelsweg.

Voor die laatste moet je natuurlijk al meerdere steden stichten, dus echt optimaal is het niet, maar de -grad is een alternatief.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...