Jump to content

Recommended Posts

• Reacties 2.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ezra24rct3

325

• thebig

211

• Dexist

207

• AXIO

121

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Gister een 1vs1 gehad tegen Ezra :DDe winnaar zou de ander zijn bow krijgen :)

Ik heb een nieuwe bow :7

Edit:Ik dus aan het minen enzo...

3s7pFKE.png

WATZ DEZE :7

Ik kwam het net ook tegen :7 Had een mooi plekje gevonden om iets in bouwen(net iets achter spawn) en ik zag een stukje redstone.

Geplaatst:

6nSY9Lr.png

Ook de server heeft 2015 overleefd en er lijken nog altijd veel mensen van plan te zijn te blijven spelen in 2016. Daarom is dit het ideale moment om voor de allereerste keer op deze server een contest te organiseren. Het is tijd voor ABBA!

Wat is ABBA?

ABBA is een competitie origineel bedacht door enkele leden van de Mindcrack-server. Via een knock-out systeem komen er steeds twee spelers tegenover elkaar te staan en nemen zij het tegen elkaar op in een potje caven. Dit betekent dat zij in een bepaalde tijd zoveel mogelijk ores proberen te verzamelen. Elk verschillend ore is een bepaald aantal punten waard. Op het einde van het spel tellen beide deelnemers hun punten op en de winnaar is diegene die het meeste aantal punten heeft.

Wat gebeurt er als je wint?

Hier wordt duidelijk waar het spel zijn naam van heeft. De naam komt namelijk van de Zweedse groep ABBA. Een van hun allergrootste hits is 'The Winner Takes It All'. Dat is dus ook hier het geval. Er wordt dus niet enkel om de eer gespeeld, maar de uiteindelijke winnaar van het tornooi krijgt ook alle ores die doorheen het hele tornooi bij elkaar zijn geschaard.

Hoe gaat ABBA in zijn werk?

Zodra je je tegenstander weet, is het aan jullie twee om een moment af te spreken waarop jullie samen even op de server kunnen komen. Je kiest een mooi gebied uit, liefst waar nog niemand heeft gemined, en geven dan het startschot. Gedurende een tijdperiode die onderling zelf mag afgesproken, probeer je dan zoveel mogelijk ores te verzamelen. Deze ores mogen enkel opgepakt worden met een Silk Touch pickaxe. Losse diamonds, redstone of lapis worden dus niet verwerkt in de puntentelling. Op deze manier spaar je veel plek in je inventory, wordt valsspelen ontmoedigd en is het spel niet afhankelijk van een geluksfactor (zoals Fortune op je pickaxe).

Na de speelperiode komen beide spelers weer samen op een plek en deponeren hun ores in een chest. Je telt je eigen punten, controleert de ander zijn punten, zodat jullie vervolgens de winnaar kunnen bepalen. De eindscores van beide kandidaten, de hoeveelheden van elke ore per kandidaat en de uiteindelijke winnaar van het spel worden dan gemeld aan thebig. Alle verzamelde ores worden naar een centraal punt gebracht.

Het is dus de bedoeling dat alle ores die in de puntentelling zijn gebruikt ook op het centrale punt terecht komen. Na telling mogen er dus geen ores verduisterd worden, zelfs al heb je niet gewonnen.

De winnaar van de allerlaatste match, en bijgevolg dus de winnaar van het tornooi, krijgt alle ores die over het hele tornooi zijn ingezameld.

Regels

Deze regels zijn niet bindend en mogen onderling besproken en aangepast worden in dezelfde match. Het zijn enkel richtlijnen.

[table=header]Ore|Punten

Emerald|7

Diamond|5

Gold|3

Lapis Lazuli|1

Redstone|1

Iron|0

Coal|0[/table]

De waardes van Coal en Iron zijn op 0 punten geplaatst, aangezien dit de meest voorkomende ores zijn.

-Loot gevonden in chests kan eventueel als punten meegeteld worden.

-Een wedstrijd duurt 15 minuten

-Potions (night vision, speed, fire resistance) zijn toegelaten. Splash potions om je tegenstander te beïnvloeden vallen niet onder deze regel.

Algemene regels:

-Ores verduisteren na het spel of ores gebruiken die buiten het spel zijn gemined zijn niet toegelaten. Indien dit wel gebeurt, volgt onmiddellijke diskwalificatie. Ik hoop dat ik op de eerlijkheid van de deelnemers kan rekenen.

-Enkel de ores tellen als punten en dus dient er met Silk Touch gemined te worden.

Jackpot en overzicht

De jackpot en het overzicht van de verschillende wedstrijden zal waarschijnlijk beschikbaar zijn in het hoofd van het standbeeld aan spawn. Het kan dus handig zijn om, na een wedstrijd, meteen naar daar te gaan, zodat de ores direct in een chest gestoken kunnen worden. Waarschijnlijk zullen er ook nog andere maatregelen worden genomen om de jackpot te beveiligen. Zodra een wedstrijd door mij is gecontroleerd, zal ik ook een update geven van de tussenstand van de jackpot.

Deelnemen

Deelnemen is zeer makkelijk: laat het gewoon even weten in dit topic. Houd er rekening mee dat je natuurlijk wel wat tijd hebt in de komende dagen om eens online te komen om een potje te spelen en dat een Silk Touch pickaxe noodzakelijk is. Indien je dus zelf geen Silk Touch hebt, zal je even moeten rondvragen bij andere mensen. Sowieso heb ik ook een Silk Touch op overschot.

Deelnemers:

-thebig

-aron24

-Froodoo

-Dexist

-3L1077

-...

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil wel meedoen en ik weet nu al dat ik verlies. Ik heb overigens geen silk touch.

Bewerkt: door aron24
Geplaatst:

Leuk dat er veel enthousiasme is.

De bedoeling is dat je met de ander een plek overeen komt. Dus jullie moeten zelf iets zoeken. Je kan het op zich onder spawn doen, maar dan gaat het puntenaantal lager zijn en gaat de prijspot niet echt vet zijn. Dus gewoon ver genoeg gaan.

Een handige truc kan ook zijn om ergens een nether portal in de nether te maken, ver genoeg van alle andere portals. Dan kom je meteen rond y=20 uit en heb je meer kans op blauwe steentjes icon_mrgreen.gif

Server is wel redelijk actief geweest afgelopen tijd. En jouw domein staat er nog steeds.

Geplaatst:

Het is de server dat er al een lange tijd is? Ik dacht een nieuwe :puh: Ik heb nog een heel huis en alles er staan.

Geplaatst:

Voorlopig 5 deelnemers. Andere mensen mogen zich nog altijd aanmelden, waarschijnlijk ga ik de loting houden op het einde van de week.

Als je het druk gaat hebben de komende tijd, denk er dan misschien toch aan om mee te doen. Het duurt slechts een kwartiertje en de tijd kan afgesproken worden met je tegenstander.

Geplaatst:

Heey Mensjes, Ik ben weer terug. Ik heb zowat een jaar zonder PC moeten leven. Maar wilt iemand mij op de whitelist zetten? Naam; KL_shooter_KL. Alvast bedenakt! PS: Wat is het IP?

Geplaatst:

Geef mij een minuutje en je staat erop. Alleszins: ik hoop dat ik je erop kan zetten zonder dat je al eens hebt proberen inloggen.

Server-ip staat in openingspost van dit topic overigens.

Edit: Minecraft deed irritant, maar het zou normaal gezien gelukt moeten zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...