Jump to content

Minecraft GTAForum Server


Visser23

Recommended Posts

Good news! Ik heb weer toegang tot de server! Hij werd inderdaad aangevallen, waarom en door wie weet ik niet. Ik vind het maar verdacht. De reden waarom ik geen toegang had, zoals ik al verwachtte, was om hun andere klanten niet ermee lastig te vallen. Tevens heb ik alle files gewoon terug, ik zal een kijkje nemen wat weg is.

Toch niet... Het CP moet gewoon nog worden bijgewerkt naar mijn nieuwe harddisk gebruik... 0GB dus. Dit is best wel een ramp, niet alleen zat die server erop en kan ik alles opnieuw instellen, maar ook heb ik nu vele persoonlijke files verloren. Het is me een absoluut raadsel wie de server heeft aangevallen, maar het zal me niet verbazen als diegene op de server speelde en dus hier lid is. Het is absoluut op de server gericht, omdat die op de Minecraft poort was gericht.

Dat is echt balen voor je! :( Basic economy system vind ik een goed idee! Maar waarom zou iemand die op de server zat dus van het forum een aanval uitvoeren? :?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 2.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ezra24rct3

    325

  • thebig

    211

  • Dexist

    207

  • AXIO

    121

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik weet niet of je Premium moet hebben voor de server, maar je kunt niet op een andere PC inloggen met je account en direct op de server. Op die PC is je serverlist gewoon leeg dan. ;) Wel jammer dat de server is aangevallen, was wel lekker bezig :(

Link to comment
Delen op andere websites

TransIP heeft inmiddels geantwoord, ze kunnen het bevestigen dat het van een VPS kwam die bij hun gehost wordt. Echter heeft mijn host weer veel te vroeg mijn account gesuspended, het was namelijk een lichte aanval. Natuurlijk snap ik dat ze dat doen, maar goed. Vanaf nu zal ik dit allemaal lekker 'achter de schermen' afhandelen en hoop ik vanavond weer de server online te hebben.

De server draait overigens nu 1.8.1 :)

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is goed nieuws. Als de server vanavond nog niet online is is dat niet zo'n ramp. Er is namelijl nog altijd de Kerstmeeting van GTAF waar iedereen aan kan meedoen :)

Kan transIP dus niet zeggen van welke klantde aanval komt/het IP. Ik weet niet of je extra info hebt, maar eventueel kan je eens een GM+ vragen om te vergelijken met IP-adressen die op GTAF gebruikt zijn.

Ik ken hier niets van, ik zeg dus wat ik denk :s

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt dat de Server vanavond weer Online kan. Ik zal er zeker bij zijn.

T' was wel klote dat er een aanval op de server was gepleegd, maar ik ben wel bang dat het vaker zal gebeuren.

Aangezien het de eerste aanval was, en de server was maar 4 dagen Online. Dus het zal vaker voorkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is goed nieuws. Als de server vanavond nog niet online is is dat niet zo'n ramp. Er is namelijl nog altijd de Kerstmeeting van GTAF waar iedereen aan kan meedoen smile3.gif

Kan transIP dus niet zeggen van welke klantde aanval komt/het IP. Ik weet niet of je extra info hebt, maar eventueel kan je eens een GM+ vragen om te vergelijken met IP-adressen die op GTAF gebruikt zijn.

Ik ken hier niets van, ik zeg dus wat ik denk :s

Volgensmij mag transIP niet zomaar IP-adressen vrijgeven.
Link to comment
Delen op andere websites

Kan transIP dus niet zeggen van welke klantde aanval komt/het IP. Ik weet niet of je extra info hebt, maar eventueel kan je eens een GM+ vragen om te vergelijken met IP-adressen die op GTAF gebruikt zijn.

Ik heb de logs ontvangen die dit soort verkeer waarnemen, maar dat is het IP van de server waarmee de aanval is uitgevoerd. Ik heb ook nog eens uitleg gevraagd aan mijn host en de beste man heeft me netjes uitgelegd dat het ging om een zogenaamde 'Synflood attack'. Wat dat precies inhoudt weet ik ook niet, maar het schijnt dat je maar een beetje bandwith nodig heb om zo'n aanval uit te voeren. TransIP zegt aan de andere kant weer dat ze niet bijhouden wat voor data eruit gaat alleen hoeveel en dat het te weinig is om als DoS aan te merken. Na wat aandringen van mij gaan ze er een melding van maken en bekijken ze wie de eigenaar is. Uiteraard zal ik dat uit privacy of wettelijk gezien (?) wel niet mogen zien :puh:

Anyhoe, ik ga nu verder aan de server :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...