Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

Aja, de schapen volgen vanzelf wel. knipoog.gifclown.gif

Don't call me a sheep, thou vile piece of kerbal engineering!

Nee, er zit wel zeker wat in. Je ziet dat Apple een hele Apple-cultuur heeft gecreëerd door zich neer te zetten als bedrijf dat exclusieve kwaliteitsproducten levert (á la starbucks). 20 jaar geleden was dat deel mensen susceptibel hiervoor substantieel kleiner. Vandaar waarschijnlijk ook het succes van Windows destijds (Windows had wat meer flexibiliteit in soft- en hardware, Mac was een beter platform voor designers).

Ik ben daar een beetje in blijven steken... Ik heb nog steeds op mijn windows 8 pc een windows 98 classic shell, ben nog steeds te vinden op een antiek forum en wil als liefst mijn smartphone met een muis bedienen en er pr0n op afspelen :clown:

Dat is het dan ook, de beperkte vrijheid en compatibiliteit van Apple, was en is dan ook voor mij een reden om geen spullen van Apple te kopen. Ik hoop dan ook stiekemweg dat een of andere opensource organisatie, firefox bijv., een groter marktaandeel krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb het dan niet alleen over de knop, maar over alles. Tweakers merkt het ook op(klik). Jaren lachen met de grote schermen van de concurrentie, geilen op bediening met 1 hand om dan met een 4,7 inch en 5,5 inch ontwerp af te komen. Dan de plotse extra "vrijheid", pure Android-rip. Concurrentie achterna hollen is hetgeen Apple de laatste paar jaren doet, met deze Keynote als absoluut hoogtepunt.

De specs van de iPhone 6 zijn ongeveer gelijkwaardig aan de Nexus 4 van enkele jaren terug, dus gebruik even je verstand voor je 700 euro aan een iPhone uitgeeft. :7

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Qua specificaties loopt Apple inderdaad flink achter maar ze hebben het eigenlijk ook niet per se nodig aangezien er geen extra software van de fabrikant overheen komt. iOS draait volgens mij niet zo zwaar als Android.

Correct me if I'm wrong.

Link to comment
Delen op andere websites

Qua specificaties loopt Apple inderdaad flink achter maar ze hebben het eigenlijk ook niet per se nodig aangezien er geen extra software van de fabrikant overheen komt. iOS draait volgens mij niet zo zwaar als Android.

Correct me if I'm wrong.

Klopt, maar dual cores zijn echt niet meer van deze tijd voor smartphones. Hoe licht iOS ook mag draaien..
Link to comment
Delen op andere websites

Qua specificaties loopt Apple inderdaad flink achter maar ze hebben het eigenlijk ook niet per se nodig aangezien er geen extra software van de fabrikant overheen komt. iOS draait volgens mij niet zo zwaar als Android.

Correct me if I'm wrong.

Klopt, maar dual cores zijn echt niet meer van deze tijd voor smartphones. Hoe licht iOS ook mag draaien..

En toch is het nergens voor nodig. Neemt niet weg dat 'quad-core' of 'octa-core' mooi op papier staat, hoor. Overigens, de GPU van de iPhone 6 heeft wel zes cores, mocht dat meetellen. xD

Nee, maar het punt is gewoon dat een iPhone simpelweg niks heeft aan meer cores. Het is wellicht wat toekomstgerichter, maar verder is zoiets handiger als je daadwerkelijk kunt gaan multitasken. En Apple kennnede gaan we dit alleen terugzien op de iPad en/of de volgende iPhone die misschien wel een quad-core CPU heeft.

Komt er verder ook nog bij kijken dat al die Samsung-toestellen vaak niet alle processorkernen gebruiken, las ik gisteren toevallig nog ergens op een forum. Kortom, dual-cores zijn nog altijd voldoende voor deze tijd, en al helemaal voor smartphones die normaliter als het goed is niet dezelfde taken zouden moeten aankunnen als een notebook/desktop. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

En toch is het nergens voor nodig. Neemt niet weg dat 'quad-core' of 'octa-core' mooi op papier staat, hoor. Overigens, de GPU van de iPhone 6 heeft wel zes cores, mocht dat meetellen. xD
Ja, en 1 GB RAM is voldoende? :7
Nee, maar het punt is gewoon dat een iPhone simpelweg niks heeft aan meer cores. Het is wellicht wat toekomstgerichter, maar verder is zoiets handiger als je daadwerkelijk kunt gaan multitasken. En Apple kennnede gaan we dit alleen terugzien op de iPad en/of de volgende iPhone die misschien wel een quad-core CPU heeft.
Een iPhone heeft niks aan meer cores? :7
Komt er verder ook nog bij kijken dat al die Samsung-toestellen vaak niet alle processorkernen gebruiken, las ik gisteren toevallig nog ergens op een forum. Kortom, dual-cores zijn nog altijd voldoende voor deze tijd, en al helemaal voor smartphones die normaliter als het goed is niet dezelfde taken zouden moeten aankunnen als een notebook/desktop. :puh:

En jij denkt dat je PC allemaal z'n kernen tegelijkertijd gebruikt? Non-argument. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

En toch is het nergens voor nodig. Neemt niet weg dat 'quad-core' of 'octa-core' mooi op papier staat, hoor. Overigens, de GPU van de iPhone 6 heeft wel zes cores, mocht dat meetellen. xD
Ja, en 1 GB RAM is voldoende? :7

Voor een iPhone wel, voor een iPad niet. Of je moet op je iPhone echt dertig tabbladen open kunnen hebben staan, maar ik ken menig persoon die daadwerkelijk zoveel browsen. Ik hoor ook van meer mensen dat meer RAM-geheugen in een iPad meer dan welkom is, terwijl het bij de iPhone niet zo gewild is. Je hebt natuurlijk de types die denken "Maar de concurrentie adverteert met hardware als quad-core, octa-core, 3 GB RAM enz., dus waarom iPhone dan ook niet?", maar dat zijn degenen die niet weten hoe iOS in elkaar steekt. :puh:

Nee, maar het punt is gewoon dat een iPhone simpelweg niks heeft aan meer cores. Het is wellicht wat toekomstgerichter, maar verder is zoiets handiger als je daadwerkelijk kunt gaan multitasken. En Apple kennnede gaan we dit alleen terugzien op de iPad en/of de volgende iPhone die misschien wel een quad-core CPU heeft.
Een iPhone heeft niks aan meer cores? :7

Niet zoals Android het nodig heeft, gezien de verschillen qua stabiliteit en benodigde hardware. iOS is er simpelweg op gebouwd om met 'minder moderne hardware' toch optimaal te blijven werken.

Komt er verder ook nog bij kijken dat al die Samsung-toestellen vaak niet alle processorkernen gebruiken, las ik gisteren toevallig nog ergens op een forum. Kortom, dual-cores zijn nog altijd voldoende voor deze tijd, en al helemaal voor smartphones die normaliter als het goed is niet dezelfde taken zouden moeten aankunnen als een notebook/desktop. :puh:

En jij denkt dat je PC allemaal z'n kernen tegelijkertijd gebruikt? Non-argument.

Welnee, natuurlijk weet ik dat een pc ook niet alle kernen gebruikt (duh, ik ben echt niet van de wijs hoor xD), maar ik gebruikte de smartphones even als voorbeeld. En dan toch weer zo'n kinderachtige reactie. Valt me van je tegen MP. :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Voor een iPhone wel, voor een iPad niet. Of je moet op je iPhone echt dertig tabbladen open kunnen hebben staan, maar ik ken menig persoon die daadwerkelijk zoveel browsen. Ik hoor ook van meer mensen dat meer RAM-geheugen in een iPad meer dan welkom is, terwijl het bij de iPhone niet zo gewild is. Je hebt natuurlijk de types die denken "Maar de concurrentie adverteert met hardware als quad-core, octa-core, 3 GB RAM enz., dus waarom iPhone dan ook niet?", maar dat zijn degenen die niet weten hoe iOS in elkaar steekt. :puh:

Of mensen die waar voor hun geld willen?
Niet zoals Android het nodig heeft, gezien de verschillen qua stabiliteit en benodigde hardware. iOS is er simpelweg op gebouwd om met 'minder moderne hardware' toch optimaal te blijven werken.
Gaat er mij niet om dat iOS niet prima zou werken op een dual core(wat het dus wel doet), maar dat je geen waar voor je geld krijgt.
Welnee, natuurlijk weet ik dat een pc ook niet alle kernen gebruikt (duh, ik ben echt niet van de wijs hoor xD), maar ik gebruikte de smartphones even als voorbeeld. En dan toch weer zo'n kinderachtige reactie. Valt me van je tegen MP. :7

Nou dan?

Als een smartphone niet al z'n kernen gebruikt zou dat iets negatief zijn, maar voor een computer vind je het dan wel normaal? Snap je redenering niet echt.

Link to comment
Delen op andere websites

'Waar voor je geld' is sowieso niet iets dat bij dit product bij mij naar boven komt...845 euro pfuuy... Dan mag je echt wel met wat komen vind ik. En dat te bedenken dat zo'n telefoontje naar een paar jaar weer 'verouderd' etc. is.

Voor de rest denk ik ook niet zo zeer dat je superprocessor nodig hebt op een smartphone. Of dat nou een dualcore of een octacore (of weet ik veel wat) is. En ja, tuurlijk verwacht ik voor 845 euro meer, dat heeft niet alleen het aantal cores (of aantal rekenkernen per core) te maken. Maar ook met de efficiëntie van de processor en de kloksnelheid. Op dat gebied verwacht je dan in totaal een betere performance. Maar zelfs dan heb ik het in dagelijks gebruik op m'n smartphone niet echt nodig.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...