Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

Kopen jullie elk jaar een nieuwe iphone ofzo? Dure hobby zo, zelfs met doorverkoop van je oude iPhone is dat wss iets van 400 per jaar?

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of jullie ook 4G gaan gebruiken?

Ik heb mijn huidige iPhone 4S nog geen jaar, en de iPhone 4 die ik daarvoor had heb ik toen ook maar een half jaar gehad. Die iPhone 4S was een tijdelijke 'noodoplossing' vanwege iOS 7 op de iPhone 4 dat gewoon niet fijn werkte. Kocht bewust geen 5s, omdat ik persé een nieuwe generatie iPhone wil. En nu wordt het dus de iPhone 6 met ook nog eens veel meer geheugen (64 GB). Want mijn iPhone 4 en 4S hadden allebei 8 GB. Met iOS 8 op de 4S blijft er nog 5,4 GB van over, wat simpelweg véél te weinig is.

Maar ik koop normaliter niet ieder jaar een nieuwe iPhone. Zie daar geen reden voor, als m'n huidige echt naar behoren werkt. De iPhone 6 is nu een uitzondering, omdat het dus een nieuwe generatie is. Toch presteert de iPhone 4S is mijn ogen met de nieuwste versie prima. Zou Apple geen nieuwe iPhone hebben aangekondigd, dan zou ik ook niet voor een nieuwe gaan. :puh:

Even een tijdlijn van de iPhones/iPods die ik heb gehad:

  • Juli 2009: iPhone 3G
  • Maart 2011: iPod touch (4e generatie)
  • Oktober 2012: iPod touch (5e generatie)
  • Juni 2013: iPhone 4
  • December 2013: iPhone 4S
  • September 2014: iPhone 6 (verwacht)

Kopen jullie elk jaar een nieuwe iphone ofzo? Dure hobby zo, zelfs met doorverkoop van je oude iPhone is dat wss iets van 400 per jaar?

Heb mijn 5S kunnen verpatsen voor 500, (nieuwstaat) heb hem sinds dag 1 in een hoesje gedaan met cover ed. Dan zou er 200 overblijven, aangezien ik nog een giftcard kreeg bij mijn Mac van 130 blijft er voor mij nog maar 60 euro over dat ik bij moet lappen. Nou een koopje.

Grijs? Voorkant is helemaal zwart, achterkant is wat donkerder grijs. En dat is dus Space (zwart) Gray (grijs). :)

Ja maar de voorkant is altijd 90% zwart omdat er een scherm op zit.

:7

Overigens, is een algemeen Apple topic niet beter? Het iCloud/iOS topic is in principe al een half Apple topic.

:7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Overigens, is een algemeen Apple topic niet beter? Het iCloud/iOS topic is in principe al een half Apple topic.

Aanschouw het als het Apple gespreksplatform zou ik zeggen. Soms liggen onderwerpen zo gealigneerd aan elkaar. Zolang er een platform is waarin drijfveer is ontstaan waarnaar goed gepost wordt, mooi toch... who cares. :puh: Zelfde geld voor het cartalk topic, dat eerst ook een hele andere intentie had. 't is maar het naampie van 't beesie, zou ik zeggen ^^

Ik ken ook zat fora waar er een goede discussie ontstaat over een naasteliggend ondwerwerp. Neem nou bijvoorbeeld het MH17 topic, waar goed over de oorlog in Oekraïne werd gesproken terwijl er een ander topic voor was, of het iOS topic van Erwin in opinie. En ja, ik vind dat een modererend crewlid dit moet inzien (het forum goed vorm moet geven), omdat hij/zij hier alle mogelijkheden toe heeft. Maar ook dat wij inzien dat het niet zo veel uitmaakt :puh:

Ik heb mijn huidige iPhone 4S nog geen jaar, en de iPhone 4 die ik daarvoor had heb ik toen ook maar een half jaar gehad. Die iPhone 4S was een tijdelijke 'noodoplossing' vanwege iOS 7 op de iPhone 4 dat gewoon niet fijn werkte. Kocht bewust geen 5s, omdat ik persé een nieuwe generatie iPhone wil. En nu wordt het dus de iPhone 6 met ook nog eens veel meer geheugen (64 GB). Want mijn iPhone 4 en 4S hadden allebei 8 GB. Met iOS 8 op de 4S blijft er nog 5,4 GB van over, wat simpelweg véél te weinig is.

Maar ik koop normaliter niet ieder jaar een nieuwe iPhone. Zie daar geen reden voor, als m'n huidige echt naar behoren werkt. De iPhone 6 is nu een uitzondering, omdat het dus een nieuwe generatie is. Toch presteert de iPhone 4S is mijn ogen met de nieuwste versie prima. Zou Apple geen nieuwe iPhone hebben aangekondigd, dan zou ik ook niet voor een nieuwe gaan. :puh:

Even een tijdlijn van de iPhones/iPods die ik heb gehad:

  • Juli 2009: iPhone 3G
  • Maart 2011: iPod touch (4e generatie)
  • Oktober 2012: iPod touch (5e generatie)
  • Juni 2013: iPhone 4
  • December 2013: iPhone 4S
  • September 2014: iPhone 6 (verwacht)

Apple heeft een goede klant aan je zo te zien. Heb je ze allemaal met een abonnement gehad of dat niet? (want dan lopen er, behalve als je ze overzet wss toch nog abonementen?!?). Dure hobby iig :D

Ik had in 2001 een nokia 3310, 2007 een sony-ericsson die ging kapot, 2009 nog een sony-ericsson, 2013-2014 niks; en nu een nokia 1020.

Totaal in ben ik in 10 jaar (tot 2016 en volgens de planning :puh:) 1190 euro kwijt aan (smart-)telefoonskosten.

vanaf Mei 2006: 10 euro beltegoed,

2007: 120 euro aanschaf, 15 euro beltegoed

2008: 100 euro aanschaf, 10 euro beltegoed

2009: 20 euro beltegoed

2010: 25 euro beltegoed

2011: 20 euro beltegoed

2012: 30 euro beltegoed

2013: 30 euro beltegoed (net beltegoed gekocht, dezelfde dag raakte ik m'n telefoon kwijt in een trein :puh:)

tot 2016: 150 euro aanschaf, 660 euro abonnementskosten

Link to comment
Delen op andere websites

Kopen jullie elk jaar een nieuwe iphone ofzo? Dure hobby zo, zelfs met doorverkoop van je oude iPhone is dat wss iets van 400 per jaar?

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of jullie ook 4G gaan gebruiken?

Ik heb 4G een poosje aangehad maar wat slurp dat MB's.

Toen ik mijn Samsung nog had, verbruikte ik maandelijks nooit meer dan 800MB. Nu ik 4G op mijn iPhone heb, zit ik nu bijna aan 4GB en ik moet nog 10 dagen terwijl ik niet veel anders doe. Heel raar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn huidige iPhone 4S nog geen jaar, en de iPhone 4 die ik daarvoor had heb ik toen ook maar een half jaar gehad. Die iPhone 4S was een tijdelijke 'noodoplossing' vanwege iOS 7 op de iPhone 4 dat gewoon niet fijn werkte. Kocht bewust geen 5s, omdat ik persé een nieuwe generatie iPhone wil. En nu wordt het dus de iPhone 6 met ook nog eens veel meer geheugen (64 GB). Want mijn iPhone 4 en 4S hadden allebei 8 GB. Met iOS 8 op de 4S blijft er nog 5,4 GB van over, wat simpelweg véél te weinig is.

Maar ik koop normaliter niet ieder jaar een nieuwe iPhone. Zie daar geen reden voor, als m'n huidige echt naar behoren werkt. De iPhone 6 is nu een uitzondering, omdat het dus een nieuwe generatie is. Toch presteert de iPhone 4S is mijn ogen met de nieuwste versie prima. Zou Apple geen nieuwe iPhone hebben aangekondigd, dan zou ik ook niet voor een nieuwe gaan. :puh:

Even een tijdlijn van de iPhones/iPods die ik heb gehad:

  • Juli 2009: iPhone 3G
  • Maart 2011: iPod touch (4e generatie)
  • Oktober 2012: iPod touch (5e generatie)
  • Juni 2013: iPhone 4
  • December 2013: iPhone 4S
  • September 2014: iPhone 6 (verwacht)

Apple heeft een goede klant aan je zo te zien. Heb je ze allemaal met een abonnement gehad of dat niet? (want dan lopen er, behalve als je ze overzet wss toch nog abonementen?!?). Dure hobby iig :D

Ik had in 2001 een nokia 3310, 2007 een sony-ericsson die ging kapot, 2009 nog een sony-ericsson, 2013-2014 niks; en nu een nokia 1020.

Totaal in ben ik in 10 jaar (tot 2016 en volgens de planning :puh:) 1190 euro kwijt aan (smart-)telefoonskosten.

vanaf Mei 2006: 10 euro beltegoed,

2007: 120 euro aanschaf, 15 euro beltegoed

2008: 100 euro aanschaf, 10 euro beltegoed

2009: 20 euro beltegoed

2010: 25 euro beltegoed

2011: 20 euro beltegoed

2012: 30 euro beltegoed

2013: 30 euro beltegoed (net beltegoed gekocht, dezelfde dag raakte ik m'n telefoon kwijt in een trein :puh:)

tot 2016: 150 euro aanschaf, 660 euro abonnementskosten

Abonnement heb ik nooit gehad, altijd sim-only. Want voor een abonnement betaal je tegenwoordig goud geld. Zeker met de iPhone 6 nu. Prijzen blijken hoger dan ooit, dus ik zou er nog niet aan willen denken. Voordeel van een los toestel is dat hij meteen van jou is wettelijk gezien. Je betaalt wel in één keer meer, maar daarom bestaat er zoiets als 'sparen'. Bij een abonnement ben je heel wat duurder uit en vaak is de ondersteuning niet eens zo goed. Terwijl je sim-only meestal lagere prijzen hebt. Ik betaal nu €12,50 per maand voor 50 belminuten, 1000 sms'jes en 1000 MB internet bij Simpel. Het is geen topprovider, maar wel ruim voldoende in mijn ogen. :puh:

Als je mij overigens al ziet als een goede klant van Apple dan moet je eens weten wat veel andere Apple-fans aan aankopen doen van hun favoriete merk. Ik ken veel mensen die jaarlijks upgraden naar een nieuwe iPhone. Een Apple-medewerker bij de Media Markt die ik zaterdag sprak zei al dat hij werkelijk alles van Apple heeft; iPhones, iPads, iPods, Macs, Apple TV's, AirPorts (netwerkapparatuur) enzovoort. Wat dat betreft valt het bij mij dan nog heel erg mee. Ik verkoop het ook iedere keer. Mijn iPhone 4S gaat naar iemand anders zodra ik m'n iPhone 6 heb. Heb daar toch al €200 voor kunnen vangen, bewijst weer hoe hoog de waarde van die producten blijft na jaren. :D

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Kopen jullie elk jaar een nieuwe iphone ofzo? Dure hobby zo, zelfs met doorverkoop van je oude iPhone is dat wss iets van 400 per jaar? Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of jullie ook 4G gaan gebruiken?
Ik heb 4G een poosje aangehad maar wat slurp dat MB's. Toen ik mijn Samsung nog had, verbruikte ik maandelijks nooit meer dan 800MB. Nu ik 4G op mijn iPhone heb, zit ik nu bijna aan 4GB en ik moet nog 10 dagen terwijl ik niet veel anders doe. Heel raar.

Ik heb standaard altijd mijn internetverbinding uit staan voor veiligheidsredenen en batterijbesparing. Als ik mijn internet aanzet doe ik dat dan altijd op 4G. Als ik over mijn 500mb 4G limiet ga, gaat mijn telefoon automatisch op 3G (onbeperkt).

*bovenstaand bericht*

@Abonnement: Ja, dat klopt. Voor mijn nieuwe telefoon was het echter voordeliger om het via een abonnement te doen. Anders had ik los het toestel moeten kopen voor 350 euro (200 euro duurder) en moest ik dan nog 2 jaar een sim-only abonnement zien te ritselen met 4G (ik wil toch wel het liefst gebruik maken van die optie als je toch 4G hebt). Ik heb bewust de overweging gemaakt om het goedkoopste abonnement te nemen met 4G, daardoor moest ik dan wel 150 euro bij betalen. Ook dan is het wettelijk gezien jouw eigendom (denk aan de "€0,-!!!" reclames), maar zit je aan een abonnement vast. Als je dat abonnement wilt opzeggen e.d. dan kan de telecomaanbieder wel de resterende bedragen in rekening brengen.

@Appleklant (:D): Het helpt vooral ook dat je niet alle producten direct vers-van-de-pers koopt, die mensen heb je er ook (en natuurlijk wil je dat ook als liefst als bedrijf) .

Link to comment
Delen op andere websites

4G verbruikt niet meer MB dan 3G hoor ERRWINS. Je hebt gewoon de neiging vaker je gsm te gebruiken omdat het zo snel gaat. :puh:

Het rare is, is dat ik niet veel meer doe dan anders. Automatisch afspelen op Facebook staat uit, ik zit amper op YouTube en ik app zo nu en dan. Vreemd dat het nu eens zoveel verbruikt maar dat is toch ook in het nieuws? Dat deze gegevens vaak onjuist zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Of je streamt youtube continu op HD, dat tikt ook aan, laatst aan zat ik 800mb buiten mijn bundel door dit grapje.

Vraag me af waarom (sommige) providers anno 2014 gebruikers nog niet de optie geven om mobiel internet te blokkeren buiten de bundel.

Link to comment
Delen op andere websites

Het rare is, is dat ik niet veel meer doe dan anders. Automatisch afspelen op Facebook staat uit, ik zit amper op YouTube en ik app zo nu en dan. Vreemd dat het nu eens zoveel verbruikt maar dat is toch ook in het nieuws? Dat deze gegevens vaak onjuist zijn.

Als je extreem veel verbruikt, kijk je toch even in je instellingen welke apps er zoveel slurpen? Kan vast wel ergens op iOS. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Vraag me af waarom (sommige) providers anno 2014 gebruikers nog niet de optie geven om mobiel internet te blokkeren buiten de bundel.

Ik heb Vodafone, bij 80 of 90% krijg je een waarschuwing, 100% nogmaals en als je 100 euro erbuiten zit blokkeren zij pas.

Alleen door een fout van hun kant, kreeg ik dus geen waarschuwingen, het bedrag wat ik er dus buiten zat is voor hun rekening gelukkig, was toch 80 euro.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Vodafone, bij 80 of 90% krijg je een waarschuwing, 100% nogmaals en als je 100 euro erbuiten zit blokkeren zij pas.

Alleen door een fout van hun kant, kreeg ik dus geen waarschuwingen, het bedrag wat ik er dus buiten zat is voor hun rekening gelukkig, was toch 80 euro.

Ik heb wel vaker zo'n soortgelijke klachten gehoord over Vodafone, goed dat zij het dan ook voor hun rekening nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...