Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

In tegenstelling tot Samsung worden oudere modellen van de iPhone geupdatet naar de nieuwe software versie, puur en alleen omdat het niet zo zwaar voor de telefoon is. Zo zie je maar dat Quad- of octacores helemaal niet nodig zijn.

Je doet precies alsof je maar 1 jaar updates krijgt bij Samsung, dat is klinkklare onzin. Officieel kan je op 2 jaar rekenen, als je zelf gaat kloten met roms heeft zelfs mijn Sony Xperia S(die allang verpatst is, daar niet van) Android 4.4.

En nee, Android 4.4 heeft geen quad core nodig om te draaien..Het klopt dat Android zwaarder is om te draaien dan iOS, maar laten we alsjeblief niet overdrijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Jaren lachen met de grote schermen van de concurrentie, geilen op bediening met 1 hand om dan met een 4,7 inch en 5,5 inch ontwerp af te komen.

Wat is er in al die jaren gebeurd, juist, stokje is overgebracht naar iemand anders die over de beslissingen gaat.

De specs van de iPhone 6 zijn ongeveer gelijkwaardig aan de Nexus 4 van enkele jaren terug, dus gebruik even je verstand voor je 700 euro aan een iPhone uitgeeft. :7

Het probleem is, dat je aan je hardware alleen geen zak hebt, mensen die dit denken hebben geen verstand van specificaties en de daadwerkelijke performance.

Het is toen vaker voorgekomen dat de iPhone 5S op een groot aantal fronten sneller was dan de Samsung S4, tuurlijk was de 5S nieuw en ging de S4 al een tijdje mee, maar de S4 had wel een 1.9ghz quad core en 2gb geheugen terwijl de 5S een 1.3ghz dual core heeft met 1gb geheugen.

Hetzelfde met consoles, het is absurd dat de Xbox 360 met een triple core 3.2ghz, 512mb aan GDDR3 ram geheugen en een Ati X1950GT videokaart nog steeds goed mee kan.

Een PC met vergelijkbare specs zal Battlefield 2 nog behoorlijk kunnen spelen afgezien van het geheugen want daarmee kan je al blij zijn dat je Winows 7 goed opgestart krijgt, maar Battlefield 4 kan je dik vergeten.

Terwijl de Xbox 360 het wel gewoon kan spelen, en dat voor een console van bijna 9 jaar oud met een prijskaartje van toentertijd 400 euro nieuw.

Vertaling bovenstaande naar Jip en Janneke taal: Je hebt niks aan een 20cm penis, als je niet weet wat je ermee moet, wel een leuk verhaal voor in de kroeg, dat wel, maar meer dan dit is het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

In tegenstelling tot Samsung worden oudere modellen van de iPhone geupdatet naar de nieuwe software versie, puur en alleen omdat het niet zo zwaar voor de telefoon is. Zo zie je maar dat Quad- of octacores helemaal niet nodig zijn.

Je doet precies alsof je maar 1 jaar updates krijgt bij Samsung, dat is klinkklare onzin.

Dat is gewoon een feit. Je krijgt weinig tot geen updates en oudere toestellen blijven zitten met oudere versies van Android. Dat kun je niet ontkennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is gewoon een feit. Je krijgt weinig tot geen updates en oudere toestellen blijven zitten met oudere versies van Android. Dat kun je niet ontkennen.

De Galaxy S4 wordt in maart 2015 2 jaar en heeft gewoon Android 4.4?

Android veralgemenen is overigens best schattig, Xiaomi toestellen krijgen wekelijks een update. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is gewoon een feit. Je krijgt weinig tot geen updates en oudere toestellen blijven zitten met oudere versies van Android. Dat kun je niet ontkennen.

De Galaxy S4 wordt in maart 2015 2 jaar en heeft gewoon Android 4.4?

Android veralgemenen is overigens best schattig, Xiaomi toestellen krijgen wekelijks een update. :7

Klopt maar hoe lang heeft de S4 daar over gedaan dan? Ik heb zelf een S3 gehad en ik heb, in de 2 jaar dat ik hem had, maar 2 updates gekregen voor de firmware.

Ik veralgemeen helemaal niets aangezien ik mijn onderwerp begon over Samsung, dat jij nu andere merken erbij haalt is totaal overbodig en irrelevant.

Link to comment
Delen op andere websites

Iets wat ik op technisch vlak toch wel heel raar is, dat er maar 1GB RAM in de nieuwe iphones zit. Aangezien iOS nu eindelijk de functionaliteiten van Android overneemt vraag ik me af of 1GB wel genoeg is voor de komende twee jaar? Als ik het zo bekijk gaan ze er in ieder geval van uit dat je na twee jaar geen iOS support meer krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Iets wat ik op technisch vlak toch wel heel raar is, dat er maar 1GB RAM in de nieuwe iphones zit. Aangezien iOS nu eindelijk de functionaliteiten van Android overneemt vraag ik me af of 1GB wel genoeg is voor de komende twee jaar? Als ik het zo bekijk gaan ze er in ieder geval van uit dat je na twee jaar geen iOS support meer krijgt.

Apple die kijkt heel goed naar de toekomst en daar hebben ze onder andere kunnen zien dat er geen zwaardere RAM nodig is. Waarom zou je iets toevoegen wat nog niet aan de orde is? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Iets wat ik op technisch vlak toch wel heel raar is, dat er maar 1GB RAM in de nieuwe iphones zit. Aangezien iOS nu eindelijk de functionaliteiten van Android overneemt vraag ik me af of 1GB wel genoeg is voor de komende twee jaar? Als ik het zo bekijk gaan ze er in ieder geval van uit dat je na twee jaar geen iOS support meer krijgt.

Er wordt helemaal niks van Android overgenomen. Apple heeft alleen gekeken naar bepaalde features van Android en heeft deze volledig opnieuw ontworpen en ontwikkeld voor iOS. Het vereist dus niet de hardware die bij Android nodig is.

Als ik alvast een indicatie mag geven van de performance van iOS 8: ik gebruik het vanaf de eerste bèta op mijn iPhone 4S en vooral sinds vorige week de Golden Master (soort Final voor ontwikkelaars) werkt alles heel erg goed. Terwijl de 4S slechts 512 MB RAM heeft en natuurlijk een minder goede processor. Tot nu toe nog geen last gehad van crashes, behalve bij gebruik van zware apps. Maar die zullen op de toestellen met minimaal 1 GB RAM wel naar behoren functioneren.

Dat is ook het verschil met Android: er is volledige controle over hoe apps werken met bepaalde hardware, in plaats van dat apps zomaar voor ieder willekeurig apparaat ontwikkeld worden. Met als gevolg dat bepaalde applicaties niet altijd even goed zullen functioneren met iets oudere toestellen.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Er wordt helemaal niks van Android overgenomen. Apple heeft alleen gekeken naar bepaalde features van Android en heeft deze volledig opnieuw ontworpen en ontwikkeld voor iOS. Het vereist dus niet de hardware die bij Android nodig is.
Volledig opnieuw ontworpen en ontwikkeld?

Ik citeer Tweakers letterlijk, let vooral op het vetgedrukte:

Daarnaast, en dat is een erg grote wijziging, is er nu ondersteuning voor meerdere soorten toetsenborden. Vind je het standaard toetsenbord van iOS dus niet fijn werken, dan kan je met iOS 8 een alternatief uit de App Store halen. Dat is een opvallende stap, omdat Apple daarmee toegeeft dat zijn software niet voor elke gebruiker even geschikt is en er bedrijven zijn die beter aan de wensen van die gebruikers kunnen voldoen. De bedrijven achter Swiftkey en Swype, twee populaire toetsenborden voor Android, hebben al laten weten dat ze hun toetsenbord voor iOS 8 uit zullen brengen. Het standaardtoetsenbord van iOS is overigens ook bijgewerkt en kan nu woorden voorspellen.

Ook de notificaties zijn aangepakt, die zijn nu deels interactief. Dat betekent dat je bijvoorbeeld rechtstreeks op een binnenkomend sms'je kan reageren vanuit de notificatie. Ook is het mogelijk om een e-mail meteen te verwijderen of te archiveren, zonder de mail-app te hoeven openen. Op Android kunnen we vergelijkbare interactieve notificaties goed waarderen en ook op iOS lijken ze de workflow van mensen die hun telefoon intensief gebruiken te verbeteren.

Verder zijn er nog veel kleine wijzigingen. Zoals de mogelijkheid om de interface in zwart-wit weer te geven, om energie te besparen, iets dat Samsung eerder dit jaar introduceerde bij de Galaxy S5. Verder kun je nu een overzicht oproepen waarin het accugebruik uitgesplitst staat per app, zodat je beter kan analyseren welke apps de accu het meest belasten.

Dit zijn gewoon goede toevoegingen van Apple, daar niet van, maar dit is gewoon gekopieerd van de concurrentie. Ja, overgenomen.

Met als gevolg dat bepaalde applicaties niet altijd even goed zullen functioneren met iets oudere toestellen.

Valt in de praktijk best mee hoor. Tenzij je een écht oud toestel hebt, draait je toestel quasi alles. Ik heb een Chinese chipset(8-core en 2 GB RAM) en ik kom zelfs amper problemen tegen.. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

In tegenstelling tot Samsung worden oudere modellen van de iPhone geupdatet naar de nieuwe software versie, puur en alleen omdat het niet zo zwaar voor de telefoon is. Zo zie je maar dat Quad- of octacores helemaal niet nodig zijn.

Je doet precies alsof je maar 1 jaar updates krijgt bij Samsung, dat is klinkklare onzin.

Dat is gewoon een feit. Je krijgt weinig tot geen updates en oudere toestellen blijven zitten met oudere versies van Android. Dat kun je niet ontkennen.

Hoe zit het dan met de iPhone 4?
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...