Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

Rebelse MegaPilot met zijn anti Apple theorieen
Samsung werd voor het eerst aangehaald door het Apple-kamp..

Beetje jammer dat ik niet als neutraal aanzien wordt omdat ik niet loop te geilen op alles wat Apple voorstelt. Ik ben dus wél neutraal in de discussie, laat dat duidelijk zijn. Ik ben niet pro of contra iOS(Apple), zelfde met Android. Ik heb een Android telefoon omdat het het goedkoopst was, niet meer en niet minder.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je stelt je niet bepaald neutraal op door Apple steeds slecht te praten. Ik ben geen fanboy maar het valt me wel op :puh:

Omdat Apple de laatste jaren ongelofelijk achteruit is gegaan?

Waar is de innovatie? Sinds Jobs dood is, is Apple echt niet meer wat het geweest is. Noem mij iets aan dit event dat nieuw is en niet gewoon gekopieerd van de concurrentie? Daarnaast is de huidige iPhone qua design gewoon ongelofelijk verneukt(4/4S/5/5S zijn imo véél mooier), en het design van de iPhone was imo 1 van de grootste pluspunten aan de smartphone.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar is de innovatie? Sinds Jobs dood is, is Apple echt niet meer wat het geweest is.

Klopt, qua design van iOS/OSX wordt er ook niet beter op, iOS 6 zag er mooi uit en niet fruity, en de nieuwe Mac OSX Yosemite gaat ook de fruity richting uit.

Heel erg spijtig, de details die de iOS/OSX zo mooi maakte worden vervangen voor fletse icoontjes en knoppen. :(

iOS 6 VS 7:

ios-7-vs-ios-6-homescreen.jpg

Mac OSX Mavericks VS Yosemite:

yosemite-vs-mavericks-osx-icons-comparison_538ce96e1a25f_w1500.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

iPhone 6 is ook een lelijk ding vergeleken met de iPhone 5S, dat ben ik met je eens.

Jobs had plannen geschreven zodat deze uitgevoerd konden worden na zijn dood, blijkbaar zijn deze op :puh:

Klopt, de iPhone 5s is de laatste iPhone waar Steve Jobs nog aan meegewerkt heeft, meen ik ergens te hebben gelezen.

Ik moet wel inderdaad trouwens toegeven dat de iPhone 6 en 6 Plus niet echt mooi zijn, maar goed... Wat wil je anders? Ik bedoel, iedereen heeft de afgelopen jaren lopen zeuren dat Apple achterloopt en geen nieuwe designs meer gebruikt. iOS 7 was alvast een stap in de goede richting. Het zag er in het begin wat kinderachtig uit, maar later heeft Apple het wat getweaked zodat het uiteindelijk toch allemaal meeviel. iOS 8 maakt het besturingssysteem opener en bouwt dus verder op het vernieuwde design van iOS 7. Hetzelfde geldt voor OSX Yosemite ten opzichte van OSX Mavericks. En met de iPhone 6 (Plus) t.o.v. de vorige toestellen. Probleem is dat mensen alleen maar kunnen zeuren dat Apple niet innoveert, en als ze dan eindelijk die hoognodige poging doen is het nog niet goed.

Persoonlijk vind ik dat zo dom. Wellicht is het je smaak niet, maar ik vind niet dat iemand die gezegd heeft dat Apple achterloopt mag zeggen dat iOS 7/8, OSX Yosemite en de nieuwe iPhones alsnog geen goede eerste stap zijn. Verder moet ik er nog even bij zeggen dat vele andere smartphonefabrikanten de laatste jaren ook niet vernieuwend zijn. Wil graag Samsung weer als voorbeeld aanhalen, maar ik ben bang dat ik dan weer ongenuanceerde haatreacties krijg. Dus ik laat dat ook maar achterwege. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel, iedereen heeft de afgelopen jaren lopen zeuren dat Apple achterloopt en geen nieuwe designs meer gebruikt.

Nee, niet iedereen heeft lopen zeuren, ik denk dat velen juist niet stonden te wachten op een nieuw design en vinden het oude iOS 6 en eerder design mooier.

iOS 7 was alvast een stap in de goede richting. Het zag er in het begin wat kinderachtig uit, maar later heeft Apple het wat getweaked zodat het uiteindelijk toch allemaal meeviel.

Het ziet er imo nog steeds niet uit, en iets wat mooi en prachtig was vervangen door iets wat 'mee valt' is geen vooruitgang.

Probleem is dat mensen alleen maar kunnen zeuren dat Apple niet innoveert, en als ze dan eindelijk die hoognodige poging doen is het nog niet goed.

Diegene die klagen dat er niet geïnnoveerd wordt zijn vaak de gasten die graag anti-Apple argumenten maken om hun eigen beter te laten lijken, en de mensen die klagen dat dit er niet uit ziet zijn de mensen die daadwerkelijk Apple producten gebruiken.

En het oude design was mooi zoals ie was, iets wat ik van iOS 7 niet kan zeggen, en niet gesproken over iOS8

Link to comment
Delen op andere websites

Er wordt helemaal niks van Android overgenomen. Apple heeft alleen gekeken naar bepaalde features van Android en heeft deze volledig opnieuw ontworpen en ontwikkeld voor iOS. Het vereist dus niet de hardware die bij Android nodig is.

Deze redenering vind ik erg grappig om te lezen. Misschien is dit

voor jouw. Apple is naar mijn mening tegenwoordig sterker in marketing dan in het maken van producten.

Dat iOS achter loopt qua functionaliteiten is eerder een feit dan een mening. Dat hoeft niet te zeggen dat iOS slechter is, waarbij Android het vaak rommelig overkomt voor de gemiddelde gebruiker wordt bij iOS voor één consistente ervaring gezorgd. Die rommeligheid bij bijvoorbeeld Android komt door de vele hardware fabrikanten (en schijnbaar denken heel veel amerikanen dat Android == Samsung?).

De hoofdreden waarom ik nooit een iPhone zou kopen, is omdat het scherm te klein is gebleven. Dat is nu echter wel aangepakt, maar ik vraag me af hoe de User Experience wordt beïnvloed door het formaat. Veel apps zijn waarschijnlijk? nog opgebouwd met het oude principe (duim linksboven voor terug) wat nu natuurlijk niet echt handig meer is. Ook jammer dat de prijzen nog duurder zijn voor de plus versie. Ik kan natuurlijk geen bedrijfstelefoon kopen van ~€800. Persoonlijk vind ik dit belachelijk duur en wil ik (net als voor de Samsung Galaxy S5) geen hoofdprijs betalen zodat hun dit in marketing kunnen investeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Er wordt helemaal niks van Android overgenomen. Apple heeft alleen gekeken naar bepaalde features van Android en heeft deze volledig opnieuw ontworpen en ontwikkeld voor iOS. Het vereist dus niet de hardware die bij Android nodig is.

Deze redenering vind ik erg grappig om te lezen. Misschien is dit

voor jouw. Apple is naar mijn mening tegenwoordig sterker in marketing dan in het maken van producten.

Dat iOS achter loopt qua functionaliteiten is eerder een feit dan een mening. Dat hoeft niet te zeggen dat iOS slechter is, waarbij Android het vaak rommelig overkomt voor de gemiddelde gebruiker wordt bij iOS voor één consistente ervaring gezorgd. Die rommeligheid bij bijvoorbeeld Android komt door de vele hardware fabrikanten (en schijnbaar denken heel veel amerikanen dat Android == Samsung?).

De hoofdreden waarom ik nooit een iPhone zou kopen, is omdat het scherm te klein is gebleven. Dat is nu echter wel aangepakt, maar ik vraag me af hoe de User Experience wordt beïnvloed door het formaat. Veel apps zijn waarschijnlijk? nog opgebouwd met het oude principe (duim linksboven voor terug) wat nu natuurlijk niet echt handig meer is. Ook jammer dat de prijzen nog duurder zijn voor de plus versie. Ik kan natuurlijk geen bedrijfstelefoon kopen van ~€800. Persoonlijk vind ik dit belachelijk duur en wil ik (net als voor de Samsung Galaxy S5) geen hoofdprijs betalen zodat hun dit in marketing kunnen investeren.

Denk dat dat wel meevalt. Tegenwoordig zijn de meeste applicaties toch wel aangepast met 'veegbewegingen' waarbij je kunt navigeren door vanaf de linkerrand naar rechts te vegen. Dit is ook een standaard feature sinds iOS 7. En bij sommige apps werkt dat ook met een pagina teruggaan, zoals in browsers. En de iPhone 6 en 6 Plus hebben reachability waarmee je dit kunt krijgen, zodat je toch nog eenvoudig de knoppen bovenin kunt gebruiken:

iphone-6-reachability.jpg

En ik weet niet of (grote) Android-toestellen zoiets hebben? Ik meen wel te hebben gehoord dat een dergelijke functie op sommige toestellen beschikbaar is, alleen wordt het scherm daarbij verkleind en niet naar beneden geduwd. Dus wat dat betreft is dit toch wel een pluspunt, al zeg ik het zelf.

Maar dat iOS achterloopt qua functionaliteiten is toch echt jouw mening. Want hoor je mij klagen? Komt wellicht omdat ik niets anders gewend ben, en zo wil ik het ook houden. Je zegt het zelf namelijk al: Android is nogal rommelig. En ik wil geen smartphone die rommelig is, hoeveel functies er ook op mogen zitten. iOS is gewoon lekker simpel, easy-to-use, elegant enz. enz. Is natuurlijk ook een mening, maar dat is alleen maar goed. Iedereen heeft een eigen mening en dat zorgt ervoor dat er toch nog lekker veel concurrentie is. Ik prijs de iPhone altijd aan, omdat IK het zo'n fijne smartphone vind. Anderen kunnen weer een Android-toestel of een Windows Phone-toestel aanprijzen, prima toch? Ik bedoel, het is maar net wat je eisen zijn.

Maar iPhone is nog altijd het populairst als zakentelefoon, zeker als je een beetje het nieuws rondom Apple en samenwerkingen met andere bedrijven volgt. Onlangs zijn Apple en IBM een samenwerking aangegaan om de enterprisemarkt een boost te geven. Zeker met iOS 8 is de iPhone op dat vlak vooruit gegaan. Android is meer een 'geeky' telefoon. En ik ben dan weliswaar ook een geek, maar wel eentje die van een consistente ervaring houdt. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Omdat Apple de laatste jaren ongelofelijk achteruit is gegaan? Waar is de innovatie? Sinds Jobs dood is, is Apple echt niet meer wat het geweest is.

Dit hoor ik vaker, maar volgens mij is het veel te vroeg om dat te zeggen. Apple is nog maar iets meer dan 3 jaar zonder Steve Jobs, hoeveel innovatieve producten kan je in die tijd verwachten? Tussen de iPod in 2001 en de iPhone in 2007 zaten bijna zes jaar, tussen de iPhone en iPad, wat niet eens zo'n innovatief product is, zaten ook ruim 2 jaar. Feit is dat Apple het onder Tim Cook prima doet en ze hele aardige producten uitbrengen, net zoals ze deden tijdens het beleid van Steve Jobs.

Link to comment
Delen op andere websites

Het businessprincipe is niet echt veranderd toch? Same goes voor de producten die ze leveren. Elk jaar ietsje beter. Exclusief in het OS, maar daarbuiten niet echt vernieuwing. Apple is niet zoals bijv. Google die uit zichzelf met Google Glass ofzo komt. Ook komen ze meestal niet met iets buitensporigs, zoals de 41 Megapixel camera die op mijn Nokia zit. Maar dat is Apple's concept ook. Een stabiel platform creëren, dat de brand loyalty behoudt.

Apple is naar mijn mening tegenwoordig sterker in marketing dan in het maken van producten.

Apple is altijd sterk geweest in marketing. "People talk about technology, but Apple was a marketing company. It was the marketing company of the decade." werd er al in 1997 gezegd.

http://archive.wired.com/gadgets/mac/commentary/cultofmac/2002/12/56677

Oud stuk uit 2002, maar het laat wel goed zien wat de (mogelijke) strategieën achter Apple zijn.

Voor de rest ga ik niet echt mee doen in het moddergevecht hoor, maar in branding vind ik Apple wel een goed bedrijf. Al zijn er ook andere bedrijven die ik daar erg goed in vind (de laatste tijd), zoals Starbucks en McDonald's.

Link to comment
Delen op andere websites

Waardeloos. xemo.gif.pagespeed.ic.rRvH_96hCY.png

Niet erg betrouwbaar, vind ik. Want bij deze is er amper schade zichtbaar bij dezelfde soort test, laat staan aan het scherm:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Waardeloos. xemo.gif.pagespeed.ic.rRvH_96hCY.png

Niet erg betrouwbaar, vind ik. Want bij deze is er amper schade zichtbaar bij dezelfde soort test, laat staan aan het scherm:

Niet erg betrouwbaar, vind ik. Want bij deze is er duidelijk schade zichtbaar bij dezelfde soort test, laat staan aan het scherm:

Anyway, bij degene waar het scherm wel kapot gaat komt eerst de bovenste kant van de telefoon op de grond terwijl de ander vrij plat op de grond valt. Wat realistisch is? ik denk beide.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...