Jump to content

[Nieuw][PC] Desktop


.Nicole.

Recommended Posts

Hallo!

Mijn computer is ondertussen al weer rond de acht jaar oud en heb dus binnenkort nodig een nieuwe nodig.

Ik gebruik mijn PC (desktop) vooral voor programma's als blender maar ook voor gamen en wil dus graag een pc (desktop) die hier optimaal voor is.

Ik wil graag weten hoe duur dit gaat worden en hoe en wat ik het beste kan doen...

Ik heb op internet gezocht en kwam dit tegen:

  • OS: Windows 7 64 Bit
  • CPU: Intel i7 950 3.06Ghz
  • RAM: 12GB Kingston 2000Mhz DDR3
  • GFX Card: Gigabyte Nvidia GTX 470 1280MB
  • HDD: 2 x 1TB Western Digital Sata 3 (RAID 1 array)
  • Motherboard: Gigabyte GA-X58A

Ik wil mijn nieuwe pc (desktop) ongeveer zoals deze hebben. dit zijn de specs van iemand met blender tutorials en hij heeft hier een pc voor die goed kan renderen enz. maar ik weet niet zeker of ik hier ook goed mee zou kunnen gamen enz.

Dus in het kort:

Budget: ~700.-

Doel: Gamen, renderen met 3d software (Blender) internetten en gebruik van office!

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur:-

SSD, ja of nee?: Advies?

Besturingssysteem: Windows 7 64bits

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: -

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: door bedrijf

Extra koeling (voor overklokken)?: Advies?

Ik wil dus graag wat advies hebben... wat zouden jullie mij adviseren?

Ik hoor graag van jullie ! :)

Bewerkt: door .Nicole.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Nicole.

    20

  • Sublime

    8

  • SilverRST

    8

  • Ezra24rct3

    6

Waarom wil je überhaupt upgraden? Enkel omdat ie ouder is?

Sowieso is de eerste i7 950 pas in 2009 verkocht tot 2011, X58 chipset is in eind 2008 voor het eerst verkocht, en de videokaart is van minimaal mid 2010.

Dus je pc is wss maximaal 5 jaar oud, ipv. 8 jaar.

Ik had een i7 920, en ik kon daar prima mee gamen, dus ik vraag me meer af of je wilt upgraden omdat je denkt dat je pc oud is of omdat je ook daadwerkelijk problemen ermee hebt.

Zou zonde zijn als je bv. een pc bouwt van 1000 euro die 5 seconde sneller rendert of 10fps meer geeft bij wijze van.

Mocht je weinig fps hebben, zou ik eerder aanraden een andere videokaart te nemen met wat meer pit.

Over Blender etc weet ik niks, dus daar kan ik niet over oordelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een budget kan eigenlijk wel handig zijn om te weten... :$

EDIT:

Heb dit even bij Alternate.nl gemaakt. Reken er nog €100 euro bij voor 64-bit W7 en ongeveer €65 euro bouwkosten als je hem bij Alternate besteld.

214yxra.jpg

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Hij begint nogal langzaam te worden. de voeding begint de vaak te brommen en ventileert hierdoor niet goed, ook na dat deze stofvrij is gemaakt en is geconstateerd dat er niets mis mee is. Wel zeiden ze dat hij binnen een jaar mijn PC er mee ophoud.

Bij het werken met blender heb ik veel RAM en CPU/GPU nodig en dit heb ik niet... mijn huidige specs zijn namelijk:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: OEM

- Computermodel: OEM

- Computernaam: PC_VAN_NICOLE (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Foxconn

- Model: G31MX Series

- BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD

- BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 6.00 PG

- Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Gebruikt), PCI4 (Vrij)

- Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SATA Channel 1 (Geen), SATA Channel 2 (Geen), SATA Channel 3 (Geen), SATA Channel 4 (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), USB8 (USB), VIDEO (Video), AUDIO (Audio), ETHERNET (Netwerk)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Pentium® Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz (Dual Core)

- Kloksnelheid: 1200 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 775, 2048 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2045 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR3-50410 PC3-403300 25205 MHz, DIMM)

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Advanced Micro Devices

- Model: AMD High Definition Audio Device

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ATI Radeon HD 4300/4500 Series

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x954F)

- Geheugengrootte: 512 MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx32.dll,aticfx32.dll,atiumdag.dll,atidxx32.dll,atiumdva.cap, versie

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1440x900 (Breedbeeld 16:10 WXGA+)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 59 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-HID

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-HID

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Linksys Wireless-G PCI Adapter (Ethernet 802.3)

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 10.1

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium

- Versie: 6.0.6002

- Service Pack: Service Pack 2

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik je videokaart? Je computer is nog iets slechter dan de mijne, het enige wat je zou kunnen doen is 'm upgraden naar Windows 8 en er meer RAM in zetten. Maar dan zit je nog met je processor die je kan vervangen wat ook aardig wat geld kost.

Link to comment
Delen op andere websites

Moet ook een nieuw moederbord in, meer geheugen, en waarschijnlijk een nieuwe voeding hoor Wesley, dus je zit met een beetje pech al 500 euro verder wil je echt top kwaliteit.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Een budget kan eigenlijk wel handig zijn om te weten... :$

EDIT:

Heb dit even bij Alternate.nl gemaakt. Reken er nog €100 euro bij voor 64-bit W7 en ongeveer €65 euro bouwkosten als je hem bij Alternate besteld.

214yxra.jpg

Heb je een linkje voor me? en is die DVD branden een apart iets naast de cd dinges? (kan de naam niet bedenken) of is dat die gewoon?

Link to comment
Delen op andere websites

Een budget kan eigenlijk wel handig zijn om te weten... :$

EDIT:

Heb dit even bij Alternate.nl gemaakt. Reken er nog €100 euro bij voor 64-bit W7 en ongeveer €65 euro bouwkosten als je hem bij Alternate besteld.

214yxra.jpg

Dit zijn geen goede onderdelen, maar budgetonderdelen die niet veel aankunnen. Persoonlijk zou ik dan een goede i5 processor nemen dan de slechtste i7. Videokaart van 2GB is ook oversized, een goede met 1GB is meer dan voldoende.
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, voor Blender 3D en andere render programma's zou ik toch voor een iets sterkere kaart gaan dan een GTX 470, het kan, maar verre van ideaal

Als het echt voor Renderen vooral bedoelt is zou ik nog eerder kijken naar een Nvidia Quadro kaart, eventueel met een Intel Xeon processor

Link to comment
Delen op andere websites

  • CPU: Intel i7 950 3.06Ghz
  • RAM: 12GB Kingston 2000Mhz DDR3
  • GFX Card: Gigabyte Nvidia GTX 470 1280MB
  • HDD: 2 x 1TB Western Digital Sata 3 (RAID 1 array)
  • Motherboard: Gigabyte GA-X58A

Beter dan deze specs hoeft kwa blender niet hoger... dit is voor blender goed genoeg.. (al weet ik niet of ze tegenwoordig al outdated zijn)

Is dit ook goed voor gaming? of moet ik dan andere onderdelen?

Bewerkt: door .Nicole.
Link to comment
Delen op andere websites

Een budget kan eigenlijk wel handig zijn om te weten... :$

EDIT:

Heb dit even bij Alternate.nl gemaakt. Reken er nog €100 euro bij voor 64-bit W7 en ongeveer €65 euro bouwkosten als je hem bij Alternate besteld.

214yxra.jpg

Dit zijn geen goede onderdelen, maar budgetonderdelen die niet veel aankunnen. Persoonlijk zou ik dan een goede i5 processor nemen dan de slechtste i7. Videokaart van 2GB is ook oversized, een goede met 1GB is meer dan voldoende.

Als jij het zo goed weet, doe het dan lekker zelf Wesley. Ik zie je alleen maar haat reacties schrijven, terwijl je ook gewoon zelf even iets kunt samenstellen waarvan jij denkt dat dat het beste is.

@.Nicole.: Zal zo ff uitvogelen hoe ik z'n link ervan kan maken :) En de GTX470 is, zoals al gezegd, uit 2010, dus je kunt het beste een andere halen! Ook is de socket die de CPU heeft best outdated, dus kan je het beste voor S1150(Intel CPU) gaan of AM3+(AMD CPU)!

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, voor Blender 3D en andere render programma's zou ik toch voor een iets sterkere kaart gaan dan een GTX 470, het kan, maar verre van ideaal

Als het echt voor Renderen vooral bedoelt is zou ik nog eerder kijken naar een Nvidia Quadro kaart, eventueel met een Intel Xeon processor

Een GPU van -/+4000 euro? Ben je soms niet goed wijs of zo? En een Intel Xeon? Hangt ervan af welke maar ze wil ook gamen.

En Nicole, vertel je budget maar, anders wordt er voorgesteld om een NASA PC te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een budget kan eigenlijk wel handig zijn om te weten... :$

EDIT:

Heb dit even bij Alternate.nl gemaakt. Reken er nog €100 euro bij voor 64-bit W7 en ongeveer €65 euro bouwkosten als je hem bij Alternate besteld.

214yxra.jpg

Dit zijn geen goede onderdelen, maar budgetonderdelen die niet veel aankunnen. Persoonlijk zou ik dan een goede i5 processor nemen dan de slechtste i7. Videokaart van 2GB is ook oversized, een goede met 1GB is meer dan voldoende.

Als jij het zo goed weet, doe het dan lekker zelf Wesley. Ik zie je alleen maar haat reacties schrijven, terwijl je ook gewoon zelf even iets kunt samenstellen waarvan jij denkt dat dat het beste is.

Wil eerst een budget, dan weet ik waar ik rekening mee kan houden.

Voor onder de €700,- heb ik dit kunnen regelen:

Liet4H.png

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...