Jump to content

[Nieuw][PC] Desktop


.Nicole.

Recommended Posts

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Nicole.

    20

  • Sublime

    8

  • SilverRST

    8

  • Ezra24rct3

    6

Ligt het nou aan mij, of kan je gewoon de GPU vervangen, wat beter RAM kopen en nieuwe voeding en je bent klaar?

Waarom heb je precies een nieuwe CPU/Mobo nodig voor blender? Dat is toch niet zo zwaar op de CPU dat je een nieuwe moet kopen? Ik heb nog nooit last gehad van een CPU bottleneck en dat terwijl ik nu al 4+ jaar programmeer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, als ik de requirements van Blender bekijk, zou een ram upgrade, videokaart upgrade en eventueel een cpu upgrade(Q6600 bijvoorbeeld) genoeg zijn, hiermee zit je gebakken.

Mocht je voeding gaar zijn, die natuurlijk ook vervangen, is wel zo belangrijk.

En natuurlijk verse windows erop.

Is maar net hoe gek je het wilt maken, en of tweedehands ook mag.

Minimum:

  • 32-bit dual core 2Ghz CPU with SSE2 support.
  • 2 GB RAM
  • 24 bits 1280×768 display
  • Mouse or trackpad
  • OpenGL-compatible graphics card with 256 MB RAM

Recommended:

  • 64-bit quad core CPU
  • 8 GB RAM
  • Full HD display with 24 bit color
  • Three button mouse
  • OpenGL-compatible graphics card with 1 GB RAM

Link to comment
Delen op andere websites

Als je =837&cmp[]=1780"]deze vergelijking bekijkt zie je dat de CPU die in de configuratie aan wordt geboden ongeveer een +90% speed increase verzorgt. Dat is echter wel alleen als Blender multi-threaded is (aangezien de performance per core vrijwel gelijk is). Als je vaak rendert kan je dat misschien inderdaad overwegen voor Blender. Een Q6600 scoort lager qua performance dan haar huidige CPU.

Wat geeft je precies het gevoel van een "Slome computer"? Is dit sloom opstarten/afsluiten? Sloom bestanden openen of toch echt alleen het renderen? Indien het eerste geval lijkt mij het veel nuttiger om gewoon een nieuwe voeding, SSD en videokaart te kopen want je CPU is bijna nooit de bottleneck in dagelijks gebruik. Ik zou alleen een nieuwe CPU aanschaffen als je last hebt van het renderen bij Blender, dat is zo te zien namelijk de enigste CPU intensive job.

Link to comment
Delen op andere websites

Het opstarten duurt super lang... maar eigenlijk alleen als ik mijn externe harde schijf er aan hang...

maar dit was nooit zo en is pas begonnen toen mijn pc vaak een brommend geluid maakte bij de voeding....

de ventilator bij de voeding is toen stofvrij gemaakt maar het gebeurt af en toe nog steeds.... en dan ventileert hij niet meer en doet hij eigenlijk ook niets meer.

verder is voor het renderen met blender veel RAM vereist en ik heb slechts een dual core CPU en daardoor rendert hij best langzaam vergeleken met andere mensen.

Zoals Sublime al zei.. renderen met blender is nogal een CPU intensive job..

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij heb ik hier telkens verkeerd naar gekeken, de computer met de i7 950 geef je slechts als suggestie zie ik nu :puh:.

In dat geval is de samenstelling van Ezra24rct3 een best goede keuze. Je huidige computer is inderdaad echt verouderd, ik zou die CPU eerder als verwarming dan als computer gebruiken.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

1ebfaf.jpg

Heb dit er nog mee weten te maken, de CPU is een FX-8350 met 4.0 GHz, R9 270X van MSI, 16 GB ram. Heb wel even 'Geen besturingssysteem' gekozen, omdat je dan boven het budget zit...

Ik denk idd dat deze een goede keuze is!

Maar er staat op de site:

Let op het volgende

De door u geselecteerde processor heeft een dermate hoge voedingswaarde, waardoor veel warmteontwikkeling ontstaat.[[br/]]Om een correct werkend systeem te kunnen garanderen, is tenminste één extra case-fan vereist.

Link to comment
Delen op andere websites

In dit geval is niet echt een vereiste omdat er een beter koelblock voor de CPU is gekozen (Artic freezer A11). Je hebt ook nog kans je dat je extra fans al standaard in de behuizing zitten. Als je gewoon verder kan gaan met selecteren/bestellen zou ik dat doen.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD processors zijn zeker geen budget processors. Afhankelijk van bepaalde factoren kan je bepalen of je voor een AMD processor of een Intel processor wil gaan. Meestal is het echter toch ook persoonlijke voorkeur aangezien beiden zeker zo goed zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een GPU van -/+4000 euro? Ben je soms niet goed wijs of zo? En een Intel Xeon? Hangt ervan af welke maar ze wil ook gamen.

En Nicole, vertel je budget maar, anders wordt er voorgesteld om een NASA PC te kopen.

Zeg, zet jij hem heel rap eens wat zachter..

Ik heb op mijn werk een Dell desktop staan met een Xeon processor en K600 Quadro kaart, kost totaal 800 euro

Maargoed, ga lekker jullie gang hier, tekenen is mijn dag en dagelijks werk dus wat weet ik er nou van :muur:

EDIT: nog een ding, zelfs mijn Werk PC heeft moeite met renderen, Blender Forums raden dan ook echt een zwaardere PC aan, want de specs kloppen van geen kanten

Het is genoeg voor het tekenen maar te weinig voor het renderen

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...