Jump to content

[Nieuw][PC] Desktop


.Nicole.

Recommended Posts

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Nicole.

    20

  • Sublime

    8

  • SilverRST

    8

  • Ezra24rct3

    6

Dus wat nu voorgesteld is is niet goed?

Of begrijp ik het weer niet xc

Voor je budget is dit het beste wat je kan krijgen. Het zal ongetwijfeld goed genoeg zijn voor Blender. De discussie gaat over "het beste" maar dat staat gelijk aan een superdure computer voor maar weinig verbeteringen in de snelheid.

Ten eerste:

AMD is niet slecht! De AMD FX-8350 drukt zelfs veel i7 modellen van de 2/3/4de generatie deruit op zowel performance als prijs/performance! Al die kinderen die altijd zeiken dat ze een i7 willen is hetzelfde als een Dr Dre koptelefoon. Het is alleen marketing en in de praktijk zijn ze slechter dan andere producten. Dat AMD slechter zou zijn qua stabiliteit is echt totale onzin en slechts momentopnames van deze personen (of ze zijn gehersenspoeld, door marktening).

AMD is eigenlijk de beste koop in het low-high segment qua prijs/performance. Intel heeft echter sinds een paar jaar altijd top-of-the-line producten (i7 modellen die net wat beter presteren tegen een veel hogere kostprijs), je betaalt dus de hoofdprijs voor meestal maar 5-10% betere performance.

Ten tweede:

Als je hele dagen videobewerkingen uitvoert kan ik de keuze voor een Quadro kaart nog begrijpen, maar de performance in gaming ligt niet hoger dan een normale videokaart. Tevens zit de meerprijs weer in het feit dat je top-of-the-line hardware gebruikt, iets wat je beter in een fatsoenlijk gaming GPU kan steken.

Ten derde:

Een Xeon CPU kopen? Dat is echt een achterlijke keuze als je videobewerking en gaming doet op je PC. Xeon CPU's zijn puur bedoeld voor servers (dus Error Correction, veel cores met ieder lage performance voor virtualisatie etc.). Dit zijn eigenschappen die je of niet nodig hebt, of niet handig zijn voor het spelen van games. En alweer, je betaalt je scheel voor top-of-the-line hardware die je geeneens voordelen gaat bieden bij relatief amateuristische programmas zoals Blender en het spelen van games.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien mijn topic volledig wordt genegeerd. Ik heb een laptop gezien met een hdd en met daar nog is een ssd erin. Dan heb je een hdd met een ssd cache van 8gb. (HP-15p051nd). Dus is een AMD A8 6410 wel een goede, tegenover een i5?

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste:

AMD is niet slecht! De AMD FX-8350 drukt zelfs veel i7 modellen van de 2/3/4de generatie deruit op zowel performance als prijs/performance! Al die kinderen die altijd zeiken dat ze een i7 willen is hetzelfde als een Dr Dre koptelefoon. Het is alleen marketing en in de praktijk zijn ze slechter dan andere producten.

Je kan je echt niet baseren op eén benchmark. Alhoewel de i5-3570k (bijvoorbeeld) een beduidend lagere score behaalt in die welbepaalde benchmark, behaalt hij een hogere score in diverse andere benchmarks (klik). Intel processors halen meer kracht uit één core en zijn dus bij uitstek geschikt voor gamers omdat vele games geen gebruik maken van de extra fysieke cores van AMD. Ze kosten om die reden dus meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste:

AMD is niet slecht! De AMD FX-8350 drukt zelfs veel i7 modellen van de 2/3/4de generatie deruit op zowel performance als prijs/performance! Al die kinderen die altijd zeiken dat ze een i7 willen is hetzelfde als een Dr Dre koptelefoon. Het is alleen marketing en in de praktijk zijn ze slechter dan andere producten.

Je kan je echt niet baseren op eén benchmark. Alhoewel de i5-3570k (bijvoorbeeld) een beduidend lagere score behaalt in die welbepaalde benchmark, behaalt hij een hogere score in diverse andere benchmarks (klik). Intel processors halen meer kracht uit één core en zijn dus bij uitstek geschikt voor gamers omdat vele games geen gebruik maken van de extra fysieke cores van AMD. Ze kosten om die reden dus meer.

De single core performance is inderdaad nog wel iets waar Intel op uit blinkt. Ik zelf speel echter nooit meer spellen die slechts op 1 core draaien, ik heb dan ook zelden last van CPU bottlenecks (ik heb zowel een AMD A10, FX en i7 computer). Zeker de nieuwe engines gebruiken steeds meer cores voor het verwerken, maar ik zou bijna geen scenario bedenken waarbij je de single core performance winst nodig hebt voor games. Het verwerken van beelden in blender etc. is tegenwoordig altijd wel multithreaded.

Maar als je budget het toelaat is dat inderdad een reden om een Intel CPU te kiezen, maar zoals je zelf al suggereert maakt dat dus ook een beetje uit welke doelen je hebt. In mijn ogen betaal je hier vooral in het top-segment aanzienlijk meer voor, terwijl de praktijkervaring miniem is.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Dus wat nu voorgesteld is is niet goed?

Of begrijp ik het weer niet xc

Ik weet niet welke je precies bedoelt, aangezien er inmiddels meerdere staan in dit topic

Daarnaast, toen ik mijn eerste post neerzette over de Xeon processor, wist ik nog niet dat de PC ook bedoelt is voor gamen

Een ding weet ik wel, de specs op de Blender site zijn voor het programma zelf en niet voor Cycles (Render programma voor Blender)

Je basis is goed, maar je zal toch snel meer willen naarmate je leert

Met een basis PC moet je al snel rekenen op 5 tot 10 uur render tijd per render (Bron: Blender Artists)

Ze zijn hier nu leuke PC's aan het samenstellen, maar tekenen en gamen zijn totaal verschillende dingen, waardoor je vanaf het maximale moet hebben

Overigens kan je het beste bij de processor meteen kiezen voor een waterkoeling setje, want dat spul wordt warm, heel erg warm (met name de FX)

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste: AMD is niet slecht! De AMD FX-8350 drukt zelfs veel i7 modellen van de 2/3/4de generatie deruit op zowel performance als prijs/performance! Al die kinderen die altijd zeiken dat ze een i7 willen is hetzelfde als een Dr Dre koptelefoon. Het is alleen marketing en in de praktijk zijn ze slechter dan andere producten.
Je kan je echt niet baseren op eén benchmark. Alhoewel de i5-3570k (bijvoorbeeld) een beduidend lagere score behaalt in die welbepaalde benchmark, behaalt hij een hogere score in diverse andere benchmarks (klik). Intel processors halen meer kracht uit één core en zijn dus bij uitstek geschikt voor gamers omdat vele games geen gebruik maken van de extra fysieke cores van AMD. Ze kosten om die reden dus meer.

Precies. AMD loopt al 3 jaar achter en nog steeds gebruiken ze verouderde moederborden. De warmte die AMD FX series genereren moeten ze ook eens nodig oplossen.

Liever 4 sneller cores dan 8 langzame cores.

En daarbij zijn i6 series de juiste CPU's als het om gamen gaat en i7's ook voor gamen maar ook voor zware taken.

Link to comment
Delen op andere websites

i7 zijn (bijna) altijd onzin voor games. Een i5 is inderdaad geschikt voor gamen, maar bij de AMD FX processors krijg je meer power voor je buck. Als je dan gaat renderen zijn die cores zeker voordeliger dan een dual core met twee iets beter preseterende cores.

En bij games, ik zou zeggen dat je geen verschil merkt. Maakt het zoveel uit dat AMD een oud core principe gebruikt? Zolang de prestatie/geld verhouding beter blijft dan die van Intel zie ik geen reden om AMD volledig af te schrijven. Stroom kost toch geen fuck, zeker niet hetgene wat je extra betaalt voor de CPU.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

1ebfaf.jpg

Heb dit er nog mee weten te maken, de CPU is een FX-8350 met 4.0 GHz, R9 270X van MSI, 16 GB ram. Heb wel even 'Geen besturingssysteem' gekozen, omdat je dan boven het budget zit...

De behuizing is niet meer te vinden.... Wat zou ik dan nemen?

Bewerkt: door .Nicole.
Link to comment
Delen op andere websites

Volledig naar smaak en budget te kiezen, zo lang er maar een ATX moederbord in past.

Ik stel mij wel een paar vragen bij de gekozen voeding. Een merk waar ik werkelijk nog nooit van gehoord, en dat is meestal geen goed teken. Ik heb even wat rondgezocht en het blijkt dat dit merk nogal lage kwaliteit levert (behalve blijkbaar de G-1600). Bij voorkeur kies je een voeding uit Tier 1 of Tier 2a van deze lijst.

Link to comment
Delen op andere websites

Een LEPA MX wat?? Daar heb ik echt nog nooit erover gehoord.

Wil je een prima PSU en ben je vaak aan het internetten en youtube'en en ga je voor het echte werk wanneer je de kracht nodig hebt?

Dan is een Cooler Master VS550 wat voor je. Ik heb alleen geen idee hoeveel die FX8350 verstookt samen met een AMD GPU

maar die Cooler Master VS series zijn er in verschillende watt versies.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...