Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Het is allemaal nieuw voor mij, dus vergeef me als ik het niet bij het rechte eind heb. Zoals ik het begrepen heb, herhaalt een WHILE_EXEC zich dertig maal per seconde, terwijl een gewone WHILE alleen actief is wanneer het script erdoorheen gestuurd wordt.

  • Reacties 223
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Lantyz

    61

  • danielc

    32

  • need my speed

    21

  • Lakser_u

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Nog eens KUTGW Lantyz, alleen zal je het op je gemak in de Scripting Tutorial kunnen uitleggen? Ik snap het namelijk nog niet echt. En welke tekst komt er dan? Hoe kan je dat bepalen? En hoe kan je bepalen waar de missie start? Kortom, genoeg werk voor misschien een tweede Scripting Tutorial. :Y

Geplaatst:
En welke tekst komt er dan? Hoe kan je dat bepalen?

als je de tekst bedoelt die onderaan het beeld komt, moet je de GXT editor gebruiken...

Daar staan dan nummers voor die je in je script kan gebruiken.

En hoe kan je bepalen waar de missie start?

Dat doe je dmv een telefoon, ik heb werkelijk geen idee hoe dit werkt :puh:

Geplaatst:
Ik snap het namelijk nog niet echt.

Ik ook niet. :puh: Zodra ik er genoeg van begrijp om het in de tutorial te zetten, merk je het vanzelf.

Bepalen wanneer je missie begint doe je met een Phone-Template. Missies staan niet in het hoofdscript, maar iedere missie heeft zijn eigen zij-script. Wanneer je over een telefoon loopt, wordt dit zijscript gestart.

Geplaatst:
Het is allemaal nieuw voor mij, dus vergeef me als ik het niet bij het rechte eind heb. Zoals ik het begrepen heb, herhaalt een WHILE_EXEC zich dertig maal per seconde, terwijl een gewone WHILE alleen actief is wanneer het script erdoorheen gestuurd wordt.

Hmm... Ik zal tzt eens wat testjes gaan doen.

Geplaatst:

Hallo,

Ik zal me even snel voorstellen, ik ben Reinier, 24 lentes jong en vind nog steeds GTA en GTA2 een van de betere spellen ;)

Ik ben begonnen met maps te maken en wilde even wat uitleggen over de problemen met de GTA2 editor onder windows XP.

Ik heb natuurlijk de zelfde problemen met de verdwijnende tiles en voor zover ik kan analyseren heeft dit te maken met Direct3D. Ik weet niet of het installeren van een oude DirectX versie de problemen kan oplossen, maar dit ligt wel voor de hand.

Bij mij werkt de editor voor de rest prima, ik moet alleen veel tijd besteden aan het zoeken van tiles ;)

Nog een kleine tip: als je met een map begint, teken dan met een opvallende texture een pijl op de grond. laat deze pijl naar het "noorden" wijzen. Op deze manier kan je heel makkelijk in "block-info" de juiste zijden van de blokken met textures voorzien (of juist weghalen). Ideaal ;)

Iig bedankt voor de duidelijke tutorial op de forums en ik zal binnenkort wat creaties van mij posten.

Reinier.

Geplaatst:

Welkom ReinierK! Hoe meer mappers, hoe meer vreugd! :)

Het idee om gebruik te maken van een oudere DirectX heb ik al eens gehoord, maar voor zover ik begreep hielp dat niet. Ik heb het zelf echter nooit geprobeerd. Het tile-probleem is, zoals je al zet, gelukkig geen enorm probleem. Het probleem met het plaatsen van zones is vervelender, aangezien ik vast zit aan het aantal zones dat voorhanden is in de standaard levels.

Ik ben in ieder geval nieuwsgierig naar je werk. Hier kun je wat werk van verschillende leden van dit forum vinden.

Geplaatst:

Ik zal kijken wanneer ik echt iets heb te laten zien.

Ik ben nog een beetje aan de editor aan het wennen, maar het werkt vrij rechttoe, rechtaan.

Ik vind het af en toe nog lastig om goede textures bij elkaar te zoeken. Er zitten niet al te veel variaties in namelijk. En vooral met grote gebouwen lijkt het snel eentonig te worden.

Mvg,

Reinier.

Geplaatst:

Dat is inderdaad een probleem. Een heleboel tiles komen in 'sets', waardoor muur en dak-tiles bij elkaar horen, en je heel snel geneigd bent steeds dezelfde combinaties te gebruiken. In de originele levels kan je een heleboel ideeën opdoen voor alternatieve combinaties.

Het gebruik van veel verschillende vormen, in plaats van rechte gebouwen zorgt ook voor meer afwisseling.

Geplaatst:

nog iest: met de filters 1 & 2 (bij de block editor) varieëren in kleur. Daarmee kan je weer wat eentonigheid voorklomen.

Geplaatst:

Op deze pagina zijn nog wat handige tools te vinden.

* GTA2 GXT editor, hoewel we er al een hebben, hier kun je ook regels toevoegen en verwijderen.

* GTA2 Zone Editor, aparte zone editor. Gewoon in XP zones toevoegen en editen.

De andere tools, moet je zelf maar even kijken wat je er aan hebt, deze leken mij in elk geval wel erg handig.

Geplaatst:

Met de GTA2 Zone Editor heb ik hele slechte ervaringen. Creëert onbruikbare, en onverwijderbare zones, weigert mappen te openen, en heeft zelfs een keer één van mijn mappen onbruikbaar gemaakt. Heeft wellicht te maken met het andere zone-probleem dat ik heb. Een waarschuwing leek me in ieder geval wel op zijn plaats: Maak een backup als je deze editor gebruikt.

Een .gxt Editor die ook regels kan toevoegen is goed nieuws, alhoewel ik voorlopig nog wel uit de voeten kan met het aantal regels dat beschikbaar is.

Geplaatst: (bewerkt)

Netjes! Echt een geweldige map!

maar ik zou bij de weg niet konstant van die lijnen doen, gewoon om en om (als je begrijpt wat ik bedoel...)

voorbeeld:

post-7926-1130435825.jpg

Bewerkt: door Lakser_u

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...