Jump to content

Forumrunner

Recommended Posts

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    418

  • thebig

    175

  • Ezra24rct3

    165

  • Basssss

    130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vandaag heb ik lekker veel kunnen doen, (vraag aan Shorty_D) ik heb een een lange brug met pilaren gemaakt in m'n eentje, een hele ondergrond voor m'n huis gemaakt en alvast wat muren, ben er van gister 5u tot vandaag mee bezig geweest, wat een werk is dit zeg, en mijn "villa" word super luxe, met eigen kookeiland en alles etc. word een groot project maar wel een leuk project!

Server is echt super leuk! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Even een kleine mededeling. Mij is verteld dat iemand gisteravond het perse nodig vond om (delen van) het huis en andere gebouwen onder water te zetten (bedankt voor iedereen die de schade gerepareerd heeft). Hierbij vraag ik dat deze persoon het niet weer doet, want anders zal ik hem / haar de toegang tot de server blokkeren. Om verdere (pogingen tot) beschadigingen te voorkomen ben ik bezig om programma's te installeren die de server bewaken. Ook zal ik via dit programma mensen moderator kunnen maken (mensen die interesse hebben kunnen mij een PB sturen). Nadat ik dit programma heb geïnstalleerd en volledig werkend heb gekregen, zal je nog steeds kunnen doen wat je ervoor deed, alleen heb ik meer controle over de server en over de logs. Maar natuurlijk is het het beste als iedereen elkaars werk respecteert en niet beschadigd.

Ook ga ik dan waarschijnlijk een mogelijkheid zoeken om iedereen te laten kunnen joinen zonder Hamachi. Dus gewoon via mijn externe IP-Adres.

Alvast bedankt voor je begrip. :)

MVG,

Wanted

P.S. Vandaag is de server inderdaad vroeg aangegaan, ik zat vandaag eindelijk eens niet te falen met Teamviewer. :D

EDIT: WTF!!? Hoeveel kunnen jullie in 1 dag bijbouwen. :O Aan de grootte van de backup bestanden kan je het goed zien.

- 09 okt: 7.270 kb

- 10 okt: 7.302 kb

- 11 okt: 8.761 kb

- 12 okt: 8.949 kb

- 13 okt: 35.140 kb

Vind ik wel knap. :puh:

Bewerkt: door Wanted
Link to comment
Delen op andere websites

lol thanx iig.

Pff 10 uur geMinecraft vandaag. DAMNIT... schiet me net te binnen dat ik nog een bord moest maken voor 2 gaten die naar een doolhoof vol grotten gaan. Aan het einde toen Wanted erin kwam, vonden we een heel eind aan de andere kant van de berg een opening naar de buitenlucht. Pff, niet normaal hoe groot die grottenstelsels soms zijn.

Ow en ik heb 1 mijn eerste diamanten gevonden, en 2 mijn eerste zombie spawnplek (schrok me dood :cab: )

TROUWENS... ik heb een hele berg met zand in de OPSLAGkist gedaan beneden dus... want boven waar het hoort is het vol. :bonk:

Anyhow, was weer heerlijk. Ben ook even aan het verkennen geweest enne.... is die map soms oneinding groot of wat? Ik heb minutenlang geloopt. :puh:

edit: WHUUUT???? Lol verkennen maakt het wellicht ook groter. :cab:

Bewerkt: door Shorty_D
Link to comment
Delen op andere websites

De Minecraft wereld is inderdaad oneindig (of iig, voor ons), en de wereld wordt steeds groter naarmate je verder gaat verkennen. Zo kan, theoretisch gezien, de oppervlakte 4 keer die dat van onze aarde wonen. Waarom er een maximum op zit (en hoe ze aan die maximum komen) weet ik ook niet, maar ik denk niet dat je last zal hebben van ruimte te kort :7

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Het spel is 32 bit, wat ertoe leidt dat het spel maximaal tot 2 ^ 31 kan tellen wat ertoe leidt dat het maximaal 2.147.483.648 verschillende posities toe kan kennen. -39 voor de inventory houd je een vrij gigantische wereld over, maar niet oneindig groot.

En nu ik toch lekker bezig ben: het object met het hoogste nummer is de green record, met nummer 2257. Dit is binair: 1000 1101 1001, dat is 12 bit en daarmee 1,5 byte en als je alles met die green record zou vullen krijg je een wereld van 2.147.483.648 * 1,5 = 3.221.225.472 byte = 3,2 gigabyte. Tot zo ver de wiskunde.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Het spel is 32 bit, wat ertoe leidt dat het spel maximaal tot 2 ^ 31 kan tellen wat ertoe leidt dat het maximaal 2.147.483.648 verschillende posities toe kan kennen. -39 voor de inventory houd je een vrij gigantische wereld over, maar niet oneindig groot.

En nu ik toch lekker bezig ben: het object met het hoogste nummer is de green record, met nummer 2257. Dit is decimaal: 1000 1101 1001, dat is 12 bit en daarmee 1,5 byte en als je alles met die green record zou vullen krijg je een wereld van 2.147.483.648 * 1,5 = 3.221.225.472 byte = 3,2 gigabyte. Tot zo ver de wiskunde.

3,2 gigabyte :schater:

Mijn god zo'n groot gebied laden duurt minuten :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Het spel is 32 bit, wat ertoe leidt dat het spel maximaal tot 2 ^ 31 kan tellen wat ertoe leidt dat het maximaal 2.147.483.648 verschillende posities toe kan kennen. -39 voor de inventory houd je een vrij gigantische wereld over, maar niet oneindig groot.

En nu ik toch lekker bezig ben: het object met het hoogste nummer is de green record, met nummer 2257. Dit is decimaal: 1000 1101 1001, dat is 12 bit en daarmee 1,5 byte en als je alles met die green record zou vullen krijg je een wereld van 2.147.483.648 * 1,5 = 3.221.225.472 byte = 3,2 gigabyte. Tot zo ver de wiskunde.

3,2 gigabyte :schater:

Mijn god zo'n groot gebied laden duurt minuten :schater:

Het spel laad natuurlijk niet alles in een keer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was mijn oude texture pack een beetje zat, mede doordat sommige tiles incorrect werden weergegeven, of niet geanimeerd waren. Na een beetje snuffelen op de Minecraft Forums, kwam ik dit texture pack tegen. Ik heb het geïnstalleerd, en ik vind het echt geweldig. Mijn water stroomt eindelijk weer, en mijn bakstenen lijken niet meer op brandende haarden.

Natuurlijk heb ik in de server ook even wat sfeerkiekjes geschoten:

Het uitzicht vanaf BierBuikje's wildwaterbaan

Bij de ingang van het restaurant

Het interieur van het restaurant

De boomhut

Even iets anders: we hebben een flink gebrek aan coal. Ik heb een bestaande mijn al verder uitgediept in de hoop het te vinden, maar ja, dan heb je toch torches nodig. Ik kwam in de tunnel van Shorty_D een hoop tegen in een kist, maar dat heb ik natuurlijk niet meegenomen. Bij deze dus het vriendelijke verzoek wat coal te gaan verzamelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik volg dit topic echt al een tijdje en ik speel zelf (door dit topic) ook minecraft ;) Het is echt een leuk spel. Het bevalt me erg goed ;)Edit: Is het goed als ik vanavond ook de server join :engel:

Bewerkt: door DingKing
Link to comment
Delen op andere websites

EDIT: WTF!!? Hoeveel kunnen jullie in 1 dag bijbouwen. :O Aan de grootte van de backup bestanden kan je het goed zien.

- 09 okt: 7.270 kb

- 10 okt: 7.302 kb

- 11 okt: 8.761 kb

- 12 okt: 8.949 kb

- 13 okt: 35.140 kb

Vind ik wel knap. :puh:

De reden daarvoor is, is dat ik en Bas zijn gaan varen met een boot :puh:. We hebben dan vanalles nieuw geladen xD. Ik had niets te doen dus ging ik hetzelfde doen als Bas. Al ligt het bouwen daar ook een beetje aan, want er is gisteren ook vanalles nieuw gebouwd denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even Wanted's instructies gevolgd, het .jar-bestand gedownload, via het .jar bestand minecraft gestart en mijn naam ingegeven, en dan multiplayer geklikt. Via Hamachi heb ik proberen te zoeken naar .Minecraft en 123, maar dat ding meldt dat het netwerk vol is. :puh: Is dit omdat de server vol zit of afstaat, of om een andere reden? Any help would be greatly appreciated. ^^

Kan niet wachten om de server te verkennen. :dans:

Edit: moet je een account hebben op Hamachi?

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...