Jump to content

Wie is de Mol? Seizoen 15


Dexist

Wie is de mol?  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is de mol?

    • Ajouad
      0
    • Carolina
      0
    • Chris
      3
    • Evelien
      0
    • Margriet
      7
    • Marlijn
      3
    • Martine
      1
    • Pieter
      0
    • Rik
      4
    • Viktor
      0


Recommended Posts

Al een 'gevoel' wie de mol zou kunnen zijn?

Vorig jaar heb ik de serie helaas niet helemaal gekeken, het jaar daarvoor gokte ik voor de eerste aflevering op Kees Tol als Mol (logisch natuurlijk, want het rijmt). Vond het wel leuk dat Kees toen inderdaad de mol bleek te zijn. Dit jaar is Rik van de Westelaken natuurlijk de perfecte Mol. Waarom? Tja, gevoel hè. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    23

  • aron24

    16

  • Froodooo

    13

  • thebig

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geweldig programma! Kijk elk jaar weer meer groot plezier, één van de weinige programma's waar ik maanden naar uit kijk en waar ik de tv voor aan zet... :D

En wie de mol is? elk jaar heb ik wel weer een idee, maar het klopt nooit :$

In de eerste aflevering van Zondag met Lubach (geniaal programma trouwens, maar dat terzijde) werd de 9e deelnemer bekend gemaakt. (vanaf 26:38)

Daarnaast blijf ik het leuk vinden om de ontknoping van 2008 terug te kijken, erg leuk :D

De afgelopen twee jaar was er voor en na de aflevering online Moltalk te vinden (voor- en nabeschouwing), iemand die dat ook volgt? Vond het zelf altijd wel interessant om feitjes van achter de schermen te horen. Kandidaten van vorige seizoenen kwamen ook nog wel eens langs.

Bewerkt: door im_ruben
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb zojuist een poll toegevoegd!

Bekijk vandaag, of anders deze week , de eerste aflevering van de Wie is de Mol. Vul dan in de poll in wie jij denkt dat de mol is!

Ik zal aan het einde van de eerste week(vóór aflevering twee) dan de stemmen verzamelen en noteren. Dan kunnen we zien wie de mol al vanaf het begin in de smiezen had!

Link to comment
Delen op andere websites

Shit hey, Pieter eruit. Vind hem als cabaretier matig, maar het leek me een onwijs sympathieke gast en ik zag hem niet graag als eerste vertrekken. Wat betreft verdachte dingen: er is een paar keer flink gemold bij de 'pijl' op de hoek van die ene trap, en Ajouad is daar verreweg het vaakst langsgekomen. Zegt natuurlijk helemaal niets, maar het is me wel meteen duidelijk geworden dat hij een héél gewiekste speler is, ongeacht of hij met die camera('s) heeft lopen rommelen. Bij het einde van de eerste opdracht was hij ook al verdacht, omdat hij volgens mij écht wel wist dat hij de jokers niet aan Art hoefde te laten zien, hij bleef er heel cool onder en leek niet het idee te hebben van: oh, dammit, ik heb iets doms gedaan. Ik denk dat het bij zijn tactiek hoort. Zeker een deelnemer om in de gaten te houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Shit hey, Pieter eruit. Vind hem als cabaretier matig, maar het leek me een onwijs sympathieke gast en ik zag hem niet graag als eerste vertrekken. Wat betreft verdachte dingen: er is een paar keer flink gemold bij de 'pijl' op de hoek van die ene trap, en Ajouad is daar verreweg het vaakst langsgekomen. Zegt natuurlijk helemaal niets, maar het is me wel meteen duidelijk geworden dat hij een héél gewiekste speler is, ongeacht of hij met die camera('s) heeft lopen rommelen. Bij het einde van de eerste opdracht was hij ook al verdacht, omdat hij volgens mij écht wel wist dat hij de jokers niet aan Art hoefde te laten zien, hij bleef er heel cool onder en leek niet het idee te hebben van: oh, dammit, ik heb iets doms gedaan. Ik denk dat het bij zijn tactiek hoort. Zeker een deelnemer om in de gaten te houden.

Ga hier volledig in mee. Het laten zien van de vrijstellinge was een slimme manier om de anderen Chris te laten verdenken. Nog twee dingen die mij opvielen voor een mol. (Ja, ik ging de uitzending in met de gedachte dat Ajouad de mol kan zijn. Dat had ik vrij gauw bepaald, maar het blijft speculeren.) In de intro werden borden van plaatsnamen getoond. Ajouad presenteert het programma Puberruil (XL) en dan zijn de steden ook echt een element.

Bij de laatste opdracht van de dag had hij een fel blauw shirt aan, met een soort van scheve 'L' erop. Paste precies bij de opdracht die gedaan moest worden. Als je voor de aflevering ook nog de extra uitzending hebt gekeken dan heeft eigenlijk iedere deelnemer wel zoiets dat je dingen gaat zien die eigenlijk helemaal niets betekenen. Zoiets is dan een typisch voorbeeld van wat ik zojuist heb genoemd, maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd.

Link to comment
Delen op andere websites

Shit hey, Pieter eruit. Vind hem als cabaretier matig, maar het leek me een onwijs sympathieke gast en ik zag hem niet graag als eerste vertrekken. Wat betreft verdachte dingen: er is een paar keer flink gemold bij de 'pijl' op de hoek van die ene trap, en Ajouad is daar verreweg het vaakst langsgekomen. Zegt natuurlijk helemaal niets, maar het is me wel meteen duidelijk geworden dat hij een héél gewiekste speler is, ongeacht of hij met die camera('s) heeft lopen rommelen. Bij het einde van de eerste opdracht was hij ook al verdacht, omdat hij volgens mij écht wel wist dat hij de jokers niet aan Art hoefde te laten zien, hij bleef er heel cool onder en leek niet het idee te hebben van: oh, dammit, ik heb iets doms gedaan. Ik denk dat het bij zijn tactiek hoort. Zeker een deelnemer om in de gaten te houden.

Ga hier volledig in mee. Het laten zien van de vrijstellinge was een slimme manier om de anderen Chris te laten verdenken. Nog twee dingen die mij opvielen voor een mol. (Ja, ik ging de uitzending in met de gedachte dat Ajouad de mol kan zijn. Dat had ik vrij gauw bepaald, maar het blijft speculeren.) In de intro werden borden van plaatsnamen getoond. Ajouad presenteert het programma Puberruil (XL) en dan zijn de steden ook echt een element.

Bij de laatste opdracht van de dag had hij een fel blauw shirt aan, met een soort van scheve 'L' erop. Paste precies bij de opdracht die gedaan moest worden. Als je voor de aflevering ook nog de extra uitzending hebt gekeken dan heeft eigenlijk iedere deelnemer wel zoiets dat je dingen gaat zien die eigenlijk helemaal niets betekenen. Zoiets is dan een typisch voorbeeld van wat ik zojuist heb genoemd, maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd.

De titel van de aflevering was lezen en schrijven. Toen ze alleen tien aan de tafel zaten, was Ajouad als enige aan het schrijven en lezen in zijn molenboekje.

Link to comment
Delen op andere websites

Tijdens de test worden er door de kandidaten altijd verdenkingen geuit. Meestal is of zijn er één of twee verdenking(en) die er bovenuit steken, de hoofdverdachten zeg maar. Daarnaast hebben kandidaten vaak ook nog anderen die ze in de gaten houden, de overige verdachte. Op basis van die definities heb ik eens geluisterd en geturfd, en daar is de onderstaande grafiek uit gekomen.

2zyydd0.jpg

De meeste mensen verdenken momenteel dus Chris, met Carolina als goede tweede. Ook Martine wordt als overige verdachte goed in de gaten gehouden.

Overigens waren Carolina en Chris beiden hoofdverdachten van Pieter, die nu na de eerste aflevering uit het spel ligt. Dat kan betekenen dat je aan die verdenkingen wat minder waarde kunt hechten.

Link to comment
Delen op andere websites

-

Mooi diagrammetje Froodooo! Vind je het goed als ik al jouw bevindingen in de OP zet?

---

Zelf vind ik Viktor en Ajouad verdacht op dit moment. Ik vond het maar wat raar dat Viktor de de jokers niet kon zien, ook vond ik dat hij een beetje nerveus reageerde toen Marlijn hem daar mee confronteerde.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil mijn nadruk toch even op Evenlien leggen.

Ze zegt dat ze nachtblind is? Waar slaat dat op, het is over dag en als ze daarmee bedoelt ik hoef niet te zoeken, want ik ben de Mol tja.

Haar blikken lijken gespeeld, bij test, het afscheid van Pieter en na het mislukken van opdracht twee(ze neemt twee keer de verkeerde camera mee, maar niemand van de deelnemers ziet dat natuurlijk.

Margriet zit iedereen af te bekken, terwijl ze notabene in de controlerome staat en Ajouad schud zijn hoofd naar de opdracht, ongelofelijk natuurlijk, hij liep zelf keihard te mollen.

Link to comment
Delen op andere websites

Is er een mogelijkheid om in België 'legaal' te kijken?

Ik weet dat je het hebt opgenomen op tv, maar wellicht is het makkelijker om gewoon online te kijken: Klik


Wat een prachtige eerste aflevering weer, meteen veel verdachtmakingen en een paar vreemde incidentjes.

Ten eerste is er Ajouad, die even zijn vrijstellingen aan de groep komt tonen. Waarom zou je dat nu doen? Is dat dan toch een 'wijze levensles' die hij heeft bijgeleerd, zoals hij zei dat hij er zeker ging leren, of staat hij toch al wat verder in het leven dan hij deed vermoeden en wou hij Chris verdacht maken? Alleszins zeer vreemd zaakje.

Dan ook zijn uitleg tegenover Chris over hoe hij die man heeft gevonden... Dat kan maar op twee dingen duiden: ofwel wou hij er zich makkelijk van af maken, ofwel heeft de Mol hem ingelicht. Als er hem inderdaad iemand had ingelicht om die persoon binnen de tien seconden te vinden, dan moet het wel iemand zijn met voorkennis van de opdracht.

Dan hebben we Marlijn. Ze krijgt zomaar twee jokers in handen waar niemand iets van weet, aangezien ook Viktor in de waan verkeerde dat die er niet lagen, maar toch kan ze het niet laten om hem op zijn plek te zetten en hem een te geven. Gewoon iemand die haar gelijk wil bewijzen of wou ze het vertrouwen van Viktor winnen... of toch Viktor in een fout licht zetten bij Rik?

Viktor zou als Mol helemaal geen voor- of nadeel hebben van een joker die bij Marlijn geraakt. Dat lijkt me dus al de sterkste indicatie dat hij de Mol niet is. Had hij die jokers zien liggen, had hij ze voor zichzelf kunnen houden, ze met Marlijn kunnen delen, ze aan iemand anders geven of ze gewoon kwijtspelen. Ik denk niet dat er iemand snel genoeg in de kamer had kunnen komen tussen Viktor en Marlijn om die jokers daar te leggen. Al blijft de veronderstelling maken dat Viktor die jokers niet gezien heeft ook zeer sterk. Als je weet dat er daar ergens jokers liggen, dan ga je toch goed kijken in elke lade, zelfs al liggen ze achteraan?

Misschien wou Viktor juist dat hij verdacht werd voor Marlijn. De verdeel en heers techniek kan een gewone kandidaat zeer ver in dit programma brengen. Kijk maar naar Tycho vorig seizoen.

Dan waren er ook een paar incidentjes bij de tweede opdracht. Die camera's werden inderdaad veel verplaatst, maar moest dat wel per definitie de Mol zijn? Die draden zaten in de knoop als wat, één ruk in de controlekamer of waar dan ook en dan heb je inderdaad camera's die 'onverklaarbaar' van plek veranderen. Dit kan evengoed een ongelukje van een kandidaat zijn die even te hard aan zijn draad trekt (die soms niet lang genoeg bleken te zijn) als een list van de Mol. Het enige wat er uit af te leiden valt, was dat er gewoon een slechte organisatie was en in zo'n situatie is de Mol altijd op zijn best.

Viktor maakte zich dan wel weer verdacht in deze opdracht, vond ik. Hij liep als 'verkenner' helemaal alleen door het gebouw, loopt eventjes een rode streep voorbij... Die twee strepen die niet gevonden zijn, kan hij evengoed ook verstopt hebben.

Ik vind het zeer moeilijk nu al een kandidaat te beschuldigen. Ik zal er nog eens over nadenken en voor de volgende aflevering een naam noemen.

Wel zonde dat Pieter eruit ligt, zag me er inderdaad een sympathiek iemand uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...