Jump to content

Wie is de Mol? Seizoen 15


Dexist

Wie is de mol?  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is de mol?

    • Ajouad
      0
    • Carolina
      0
    • Chris
      3
    • Evelien
      0
    • Margriet
      7
    • Marlijn
      3
    • Martine
      1
    • Pieter
      0
    • Rik
      4
    • Viktor
      0


Recommended Posts

Echt waar, wat heb ik zitten lachen bij de Vliegtuig-boot (:7) opdracht. Gewoon hoe je het ook verzint, 'Ja ik zie er twee, dan moeten we de rest nog zien te vinden.' Mijn verdenkingen van Chris zijn nu hierdoor wel toegenomen, de rest van de aflevering vond ik hem ook vrij verdacht. Het is natuurlijk wel een aflevering zonder aflevering en weinig schermen waardoor je niet echt veel wijzer bent geworden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    23

  • aron24

    16

  • Froodooo

    13

  • thebig

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Over zo'n envelopje kun je zeker wel heen kijken hoor, zeker als je net vanuit een watervliegtuig grote dingen hebt moeten zoeken. Echter is er wel na deze aflevering één ding duidelijk geworden: Carolina zit op 't goed spoor, blijkbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een onzin van Rik. DAT was pas een mollenactie. Chris nam initiatief, deed wat, en dacht na. Hij mag dan op het foute spoor gezeten hebben, maar hij heeft zijn best gedaan. Rik daarentegen, die zegt simpel 'ik doe niets, zo zie ik wie de mol is'. Ja, mooi hoor, maar dat is pas hoe je jezelf verdacht maakt. Hij heeft gewoon schrik om iets fout te doen als mol.

Chris is nooit mol, never. Rik en Marlijn zijn mijn hoofdverdachten. Marlijn op het strand was ook maar een vreemd gedoe.

Link to comment
Delen op andere websites

Over zo'n envelopje kun je zeker wel heen kijken hoor, zeker als je net vanuit een watervliegtuig grote dingen hebt moeten zoeken. Echter is er wel na deze aflevering één ding duidelijk geworden: Carolina zit op 't goed spoor, blijkbaar.

Klopt of ze deed het het minst slecht, óf ze is de mol, die kans is er ook nog.

Link to comment
Delen op andere websites

Victor valt af, wat die loopt zich helemaal stuk voor honderd euro.

Lekker makkelijk, het zou een perfecte mol-actie kunnen zijn. Als hij de mol is wist hij dat er maar 100 euro in de envelop zat en zou hij zich dus helemaal niet verdacht maken. Dan zou hij dus de held van de dag zijn 'omdat hij geld binnenbracht', terwijl hij wel gemold zou kunnen hebben.

Bewerkt: door im_ruben
Link to comment
Delen op andere websites

Geen afvallers, één groen scherm maar gezien gekregen... raak je natuurlijk ook niet veel wijzer uit.

Er zijn weer een paar verdachte acties. Bij de eerste opdracht heb je Martine die domweg Margriet afschiet. Op zich is het zeker geen al te slechte tactiek om elkaar dekking te geven, hoewel je met twee tezamen wel mogelijk een makkelijker doelwit vormt. Maar simpelweg je tegenkandidaat afschieten? Te dom voor woorden en ook zeer verdacht.

Dan heb je Marlijn die 'net niet hoog genoeg springt' om de boobytrap te vermijden, waar Rik haar zoveel keer voor gewaarschuwd heeft.

Tweede opdracht liep alles eigenlijk perfect. Materialen voor de letters werden makkelijk bijeengesprokkeld. Marlijn moest wel weer om een of andere reden andere mensen erbij betrekken, wat eigenlijk niet al te veel nut had. Aandacht trekken, ok, maar als je dat vliegtuig van mijlenver ziet aankomen, heb je tijd genoeg om dat dan te regelen.

Dan heb je natuurlijk nog Chris en Rik. Het is zeer slim gespeeld van Rik om Chris de leiding te laten nemen en zien hoe hij het ervan af brengt. Hij trekt echter foute conclusies uit de opdracht, wat hij namelijk niet weet, is dat ze op nog geen meter van die enveloppe zijn gewandeld (of misschien wel). Rik is dus evenzeer in de fout gegaan als Chris. Ofwel zijn ze allebei stomweg langs die enveloppe gelopen, ofwel is één van hen daadwerkelijk de Mol. Alleszins vallen er niet al te veel dingen uit af te leiden.

Uit de eliminatie valt er ook weinig te halen. Je weet namelijk niet of de kandidaten hun vrijstellingen écht aan iemand gunden, of gewoon aan hun verdachte hebben gegeven. In het laatste geval zou Chris met 2 verdenkingen het meest verdacht worden onder de kandidaten, alleen is die ene vrijstelling meer nu ook niet zo concluderend.

Ik blijf voorlopig toch nog maar op hetzelfde: Martine en misschien Rik. Ajouad lijkt me in elke opdracht veel te fanatiek mee te spelen en na te denken, dus hij lijkt het me sowieso niet. Marlijn stelt zich daarentegen in elke opdracht verdacht op. Ofwel speelt ze dat maar, ofwel heeft ze als Mol een zeer opvallende tactiek gekozen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ofwel zijn ze allebei stomweg langs die enveloppe gelopen, ofwel is één van hen daadwerkelijk de Mol
Ik geloof niet dat er twee mensen zijn (waarvan er één sowieso geen mol is) die allebei de envelop hebben gemist. Let op jongens en meisjes, één van die twee (Chris of Rick) is de mol. Ik ga voor Chris.
Link to comment
Delen op andere websites

Bij deze weer een update van de verdenkingen zoals die tijdens de Test zijn uitgesproken door de kandidaten.

Grafiek met alle verdenkingen tot nu toe

2cny535.png

Het is duidelijk dat Chris onder steeds meer kandidaten verdacht wordt, hij steekt er momenteel met kop en schouders bovenuit. Chris is door Carolina (2 keer), Evelien (2 keer), Margriet (1 keer), Marlijn (1 keer), Martine (1 keer), Rik (1 keer) en Viktor (1 keer) verdacht. Het lijkt dus wel of iedereen sowieso nog rekening houdt met Chris als Mol. Ook Pieter heeft Chris verdacht, maar hij ligt al uit het spel.

Chris heeft zelf overigens Margriet als hoofdverdachte:

Grafiek met alle verdenkingen van Chris tot nu toe

2vrwnyd.png

Voor alle geïnteresseerden voor meer statistieken, zie hier.

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Erg jammer dat hij er uit ligt inderdaad! Ik vond hem wel een goede en enthousiast spelende kandidaat :). Hij wist alle namen van de mooie dames die hij had ontmoet, wat een baas is het toch ook.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Die zag ik niet aankomen: Ajouad eruit. Was toch wel een kandidaat die het spel maakte. Zonde dat die er zo vroeg uit moet.

Was wel een leuke aflevering. Eerste opdracht niet al te veel verdacht, is natuurlijk makkelijk om even ergens te gaan bijstaan... of juist niet. Er is natuurlijk wel Viktor, die niet eens meer weet wat hij bij zijn favoriete stad ingevuld heeft. Dat lijkt me toch iets wat je makkelijk kan onthouden.

Slimme zet van Martine bij de tweede opdracht, iedereen voorliegen over de zwarte vrijstelling. Het had een haar gescholen of ze had een joker van Rik gekregen. Alleen was Margriet daar om roet in het eten te gooien.

Ik blijf toch op Martine en Rik, al heb ik toch wat minder verdenkingen jegens Martine. Zoals Marlijn al zei: Rik maakt sommige dingen echt wel verwarrend.

Uit de laatste opdracht was niet veel te halen. Ajouad deed goed zijn best, zoals het een normale deelnemer beaamt. Dan was het over de afleveringen heen wel duidelijk dat hij te fanatiek meespeelde om de Mol te kunnen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de almachtige statistieken mag geloven, dan kun je bijna niet meer ontkennen dat Chris de mol is. De keren dat hij als hoofdverdachte is aangemerkt is, zeker ten opzichte van hoofdverdenkingen jegens andere kandidaten, tot bijna astronomische waarden gestegen. Dus, Chris is de mol? In ieder geval zolang hij opeens een rood scherm krijgt en vervolgens uit het spel ligt. Zo is het bij Wie is de Mol dan ook wel weer...

Statistieken na aflevering 4

1251aae.png

Degene die in de executie van aflevering 4 een rood scherm kreeg is:

Ajouad

Wellicht is het interessant om de verdenkingen die hij tijdens de testen heeft uitgesproken te bekijken. Echter heeft hij twee keer de volgende ronde bereikt door een vrijstelling in te zetten, en de derde keer is hij ook door een andere kandidaat gered. Wellicht daarom dat er over zijn verdenkingen niet veel bekend is, maar toch kan het wellicht interessant zijn. Zoals te zien in de onderstaande grafiek was Margriet zijn hoofdverdachte. Als hij tijdens zijn test daarop heeft ingezet, zou je kunnen concluderen dat Margriet de mol in ieder geval niet is.

Verdenkingen van de afvaller in aflevering 4

16290m0.png

Dan toch ook nog even kijken naar mol Chris. Hij heeft duidelijk Margriet als hoofdverdachte, terwijl we net hebben gezien dat zij de mol waarschijnlijk niet is. Als mol stemmen op degene die het minst verdacht is. Is dat niet verdacht?

Verdenkingen van Chris

2hfj85w.png

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...