Jump to content

Wie is de Mol? Seizoen 15


Dexist

Wie is de mol?  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is de mol?

    • Ajouad
      0
    • Carolina
      0
    • Chris
      3
    • Evelien
      0
    • Margriet
      7
    • Marlijn
      3
    • Martine
      1
    • Pieter
      0
    • Rik
      4
    • Viktor
      0


Recommended Posts

... maar met zoveel jokers te verdienen, hadden ze op zijn minst toch eenmaal voor het geld kunnen gaan.

Dat mocht dus niet. Het was óf alleen maar jokers pakken, óf alleen maar geld pakken. Een combinatie was niet toegestaan, vertelde Art aan het begin van de opdracht.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    23

  • aron24

    16

  • Froodooo

    13

  • thebig

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat de groep daarna deed was ook best dom, dat ze de jokers weer afpakten. De groep sneed zich zelf mooi in de vingers. Ze konden 1200? euro rijker worden als ze het geld hadden aangenomen, want ze hadden alle vier vragen goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat de groep daarna deed was ook best dom, dat ze de jokers weer afpakten. De groep sneed zich zelf mooi in de vingers. Ze konden 1200? euro rijker worden als ze het geld hadden aangenomen, want ze hadden alle vier vragen goed.

Aangezien Carolina en Marlijn de jokers al hadden gepakt, was het verdienen van geld voor deze opdracht toch sowieso al mislukt? Alleen als de twee gidsen het geld hadden gepakt zonder dat de rest van de groep dat had gezien, alleen dan hadden ze geld voor de pot kunnen verdienen. De vragen die Art stelde zouden in dat geval waarschijnlijk alleen de pot nog maar meer hebben kunnen spekken (want ik denk niet dat de vragen er dan voor bedoeld waren om het verdiende geld weer weg te spelen :puh:).
Link to comment
Delen op andere websites

Een update van de statistiekjes. De 'Mol' Chris heeft er weer een hoofdverdenking bij, en blijft natuurlijk bovenaan de lijst staan. In deze afleveringen kreeg Chris expliciet een groen scherm te zien.

2v7zeyc.png

Chris zelf zit op Margriet en Marlijn. Ten opzichte van Margriet heeft Merlijn nog één extra verdenking van 'de Mol'.

2hxuhhv.jpg

Afvaller Carolina zat hoofdzakelijk op Martine en op Chris. Volgens de statistieken is Chris de Mol, dus zal Carolina waarschijnlijk op Martine hebben ingezet. Verkeerde keuze?

2zow7kx.png

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Begrijpt Rik dat spelletje nu helemaal niet? Zomaar voortdurend kwistig met jokers smijten. Hij had gerust aan Marlijn kunnen zeggen dat die jokers daar niet lagen. Volgens mij stond het zelfs letterlijk op het briefje dat je de Mol niet altijd moet vertrouwen.

Natuurlijk wel weer handig van hem om die 750 euro van de vorige aflevering te kunnen verklaren door de enveloppe op het einde te kiezen.

Ik denk dat ze twee afleveringen gaan moeten incalculeren om alle molacties en opdrachten te verklaren: die opdracht in de trein is weer onverklaarbaar mislukt. Nu ben ik toch echt wel nieuwsgierig.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuke aflevering weer. Het wordt steeds spannender, ik neig steeds meer naar Chris. Wat wel grappig is dat Chris zoveel mogelijk alleen wil doen en zich een beetje uit de schijnwerpers wil houden. Zo wist niemand bijvoorbeeld wat het antwoord was op de vraag hoeveel stoelen er voor monniken in de trein waren. Wel leuk om te zien hoe de deelnemers het dorp probeerde te entertainen.

Op zich wel slimme zet van Rik, maar hij maakt wel domme beslissingen met het delen van jokers etc. Ik verdenk hem daardoor niet, eerder een geval van onzekerheid/iedereen te vriend willen houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo wist niemand bijvoorbeeld wat het antwoord was op de vraag hoeveel stoelen er voor monniken in de trein waren.

En doordat ze niet uitzonden wat die man op het perron tegen Chris zei, weten we ook niet of hij loog of de waarheid sprak. Aangezien Art zei dat ze in het juiste treinstel waren geëindigd, zou het zeker kunnen dat Chris het juiste antwoord had. Maar hij was ook degene die zei dat het geld wellicht in de koffers had gezeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Tijd voor de statistieken! Chris is inmiddels al zo vaak verdacht, dat het bijna onmogelijk lijkt om hem qua aantal verdenkingen nog in te halen. Zelfs als hij uiteindelijk niet de Mol blijkt te zijn... Of de blijvende stijging is gewoon te verklaren omdat Chris inderdaad de Mol is. We weten het pas na de finale. Er is echter ook nog Margriet, die met het aantal hoofdverdenkingen ook boven de rest begint uit te stijgen. Een goede tweede plek, zullen we maar zeggen.

ngojfq.png

'Mol' Chris twijfelt nog steeds tussen Margriet en Marlijn, met een lichte voorkeur voor Marlijn gezien de statistieken (hoewel hij in de laatste aflevering zei op Margriet te zitten).

1expfp.png

Check voor meer informatie deze webpagina met alle statistieken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een leuke opdrachten deze aflevering. In het theeplantage, in die lange straat en in de theefabriek: allemaal zeer leuk gevonden.

Tja, dat die opdracht in het theeplantage ging mislukken, zag je al van ver aankomen. Het is zeer makkelijk om daar te mollen, zeker als je met 5 man rond de tafel met een hele berg briefjes gaat bezig zitten. Margriet plukte alles wat ze had, zo leverde ze een heleboel onnodige briefjes op. Dat zou zomaar een molactie kunnen zijn.

Wel weer verdacht dat Rik in die hele fabriek maar één brief weet te vinden en meteen nog een lege.

Met Martine valt mijn oorspronkelijke Mol af. Ik denk nu toch echt wel dat het Rik is. Chris en Marlijn zitten teveel in het spel. Margriet zou het zeer misschien ook nog kunnen zijn, hoewel ze wel het meeste geld binnenbracht bij de laatste opdracht. Dus het moet haast wel Rik zijn :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb absoluut een tunnelvisie op Margriet! En de titel 'onderaan' zou ook wel eens kunnen verwijzen naar het feit dat ze de hele tijd onderaan de theeplantage de kleine bedragen aan het plukken was. Super slim ook, om die blaadjes vervolgens mee te geven aan Marlijn zodat het lijkt alsof Marlijn de boosdoener is. Die 500 euro voor d epot was gewoon een afleidingsmanoeuvre!

Link to comment
Delen op andere websites

Dan had ze evengoed een enveloppe met minder geld kunnen pakken, ze kan als Mol heus wel weten in welke enveloppen welk bedrag zit. Het kan inderdaad zijn om de aandacht af te leiden, maar met de schamele 8000 euro die de pot nu uitmaakt, is 500 euro meteen 1/16e van het totale bedrag. Als Mol kan je heus wel eens geld in de pot brengen als afleidingsmanoeuvre, maar dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.

Wel ja, misschien moet ik niet te vlug spreken. Voor hetzelfde geld gaat dit seizoen de annalen in als seizoen waarin de Mol meer geld binnenbracht dan de kandidaten zelf :7

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik zag hoeveel kaartjes er verspreid over die heuvel hingen, wist ik eigenlijk al: dit gaat never nooit lukken. Precíes op €1851 uitkomen is, als je kijkt naar de onderlinge samenwerking en wat er tot nu toe in de pot zat, een hopeloze missie. Deze groep is veel te chaotisch en melig (Chris die weer een lachbui had :7 ) om dit soort opdrachten, die heel nauw luisteren, tot een goed einde te brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...