Jump to content

Aanslagen in Parijs

Recommended Posts

Geplaatst:

Nu live beelden op de publieke omroep (NPO1), staat heel veel politie buiten die allen zeer zwaarbewapend zijn. Geruchten zouden zijn dat er 1 gewonde is gevallen en er meerdere mensen nog gegijzeld zijn binnen de supermarkt.

B66MWaCCYAAI-30.png

'GIJZELNEMER TWEE GEWEREN, VIJF MENSEN IN WINKEL'

Een politiebron zegt tegen persdienst Reuters dat de gijzelnemer in de joodse winkel twee twee geweren heeft. De politie omsingelt momenteel de supermarkt. Er zouden minstens vijf mensen in de winkel aanwezig zijn, meldt persdienst AFP op een bron.

NRC

• Reacties 306
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• KoningJesper

35

• NicolaB

26

• ThunderDuck

23

• AXIO

21

Geplaatst: (bewerkt)

Reacties van de andere kant vinden ook al plaats er is gister in de buurt van Lyon en vandaag in Vlaardingen met molotovcocktails op moskeeën gegooid.

Bewerkt: door Bierbuikje
Geplaatst:

Heb je daar bronnen van, Bierbuikje? Ik vind namelijk niets over die moskee in Vlaanderen.

Diep triest dat dit gebeurt. Nu zitten die mannen van IS nog meer te gniffelen. Dit is exact wat ze willen bereiken: verdeeldheid en radicalisering.

Geplaatst:

Laatste nieuws; 2 doden bij gijzeling in die supermarkt.

Knal die tank er gewoon op man, zijn we er van af. Ze blijven maar doden.

Geplaatst:

Dat zullen ze hoop ik niet doen zolang er nog gegijzelden zijn. Ik vraag me wel af wat ze met de tank van plan zijn, je kunt er hooguit een muur mee in rijden, maar achtervolgen is zinloos.

Geplaatst: (bewerkt)

Waarschijnlijk zijn die daders nu in een gemeenschap (Noord Parijs) waar die controle niet zo hoog ligt en zijn er waarschijnlijk voor hun 3 opties:

* ze proberen nog een aanslag te plegen, met dodelijk gevolg voor hun doelwitten en hunzelf.

* Ze proberen te vluchten naar een punt waar hun idealen rijker worden weerspiegeld. Dat kan in de Franse Republique zijn maar ook in het buitenland (ander land in Europa, tot aan Syrië / Irak etc.)

* Ze worden gearresteerd, met nog een mogelijk incident tot gevolg.

De meest waarschijnlijke optie 1 is het dus geworden. Ik zie eerlijk gezegd niet zo in dat ze niet het loodje gaan leggen (zie ze niet in voor onderhandelingen, dus ben benieuwd)

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:
"Morgen zijn Groot-Brittannië, de VS en andere aan de beurt."

http://www.demorgen.be/buitenland/is-claimt-verantwoordelijkheid-aanslag-parijs-en-kondigt-meer-terreur-aan-a2176560/

Natuurlijk is het maar zeer de vraag of deze mensen wel degelijk door IS zijn gestuurd. IS is zeker een goed georganiseerde terroristengroep, maar er zijn zat mensen die op eigen houtje opereren.

Blijkbaar moeten er dan toch nog extra doden vallen...

Geplaatst:

Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat dit het is. Het zou best kunnen dat de daders van beide acties niet direct met elkaar in verbinding staan (al lijkt dat wel), maar dit zou ook zo maar een 'motivatie' kunnen zijn voor anderen. Dit is het perfecte moment om toe te slaan en het zou me niet verbazen als een extremist/terrorist dit idee ook zou hebben.

Laten we overigens hopen van niet!

Geplaatst:

"Update 14:44 De politie is ook op zoek naar Hayat Boumeddiene, een 26-jarige vrouw, en de 32-jarige Amedy Coulibaly. De laatste wordt ervan verdacht gisteren de politieagente in Montrouge te hebben gedood. Ze worden gezocht in verband met terroristische activiteiten. Gewaarschuwd wordt dat beiden zwaarbewapend en gevaarlijk kunnen zijn, schrijft Le Figaro."

Dit zou dus betekenen dat de gijzelnemer in de supermarkt iemand anders is... Eerder werd gesuggereerd dat de 'killer' van de politieagente de gijzelnemer was.

Bron is overigens Powned.tv.

Geplaatst:

Ik zou er niet van op kijken als het de komende dagen/weken nog veel meer gaat gebeuren. Tijd voor actie.

Mij ook niet, ook omdat Canada en Australië recent ook een aanslag hebben gehad en meerdere franse aanslagen/aanrijdingen waarbij auto's inreden op groepen mensen. Allemaal gepleegd door islamitische extremisten.

Geplaatst:
"Morgen zijn Groot-Brittannië, de VS en andere aan de beurt."

http://www.demorgen....r-aan-a2176560/

Natuurlijk is het maar zeer de vraag of deze mensen wel degelijk door IS zijn gestuurd. IS is zeker een goed georganiseerde terroristengroep, maar er zijn zat mensen die op eigen houtje opereren.

Blijkbaar moeten er dan toch nog extra doden vallen...

Volgens de vrouw die de mannen binnenliet zeiden ze dat ze van Al Qaida waren... Dus dit hoeft helemaal niet zo te zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...