Jump to content

Tweede Kamerverkiezingen 2017


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

1 uur geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

En wanneer komen de andere partijen eens met oplossingen? Trouwens, vind je het gek dat de PVV nooit wat gedaan heeft voor Nederland? Ze worden alsmaar tegengehouden. Telkens als ze met een plan komen wordt die gelijk tegengehouden (eigenlijk zoals de Republikeinen dat nu met de Democraten doen in de VS). Ze krijgen simpelweg de kans niet. Altijd met het vingertje wijzen naar de PVV en verwijten dat ze helemaal nooit iets gedaan hebben voor Nederland, hoe krom wil je het ook krijgen? :7

Tja, een nadeel van je niet constructief opstellen. Of beter gezegd: dat is een nadeel van staan voor je normen en waarden en daar niet voor buigen. Het grootste probleem van dat 'doen voor Nederland' is denk ik dat de PVV niet echt geregeerd heeft. Daar kan dit jaar wel eens verandering in komen. Met wat professioneel manoeuvreren denk ik dat veel mogelijk is.

1 uur geleden, aron24 zei:

Ik zie zat andere partijen wel met oplossingen komen. Er zijn zat partijen die wel met oplossingen komen. Daarnaast wat heeft oplossingen geven te maken met ze daadwerkelijk uitvoeren? Niks kunnen kunnen doen  is wezenlijk verschillend met niks inbrengen. Ik heb het over het laatste, Wilders zijn inbreng is mijn ogen alleen wat geschreeuw. Een echte oplossing geeft hij niet. Grenzen moeten dicht, bla bla. Maar hoe gaat het dat uitvoeren? Dat vertelt hij niet. 

 

Een vb. van een partij die dat wel doet, is de D66 met de donorwet. Er zijn te weinig donoren in een land, terwijl veel meer mensen wel donor willen zijn. Hoe lossen we dat op? Dat is iets wat mis bij de PVV, daarom zou Wilders ook niet kunnen regeren. 

Zoals ik al zei heeft de PVV een oplossing voor hun achterban. Dat voldoet voor hun zonder verdere verdieping.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/07/het-gaat-toch-altijd-over-geert-wilders-6577361-a1544903

 

Je moet dat dan ook niet vergelijken. Wat je wel moet doen, is die achterban (en het uiteindelijke zetelaantal voor dat soort partijen) niet onderschatten. Laat als tegenstander zien dat je wél constructief bent, maar ook out-of-the-box durft te regeren. De partij die dat kan en durft heeft na de verkiezingen goud in handen. In dat laatste opzicht vind ik Trump wel 10x beter als Wilders naar buiten toe. Maar goed, die heeft ook bijna 50% van de Amerikaanse bevolking weten te strikken vanuit veel meer hoeken. Dan moet je ook wat beter zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    44

  • NicolaB

    43

  • _Night-Men_

    32

  • DDT Dorus

    27

12 minuten geleden, DDT Dorus zei:

@ thunderduck

https://www.pvv.nl/index.php?searchword=aangenomen&ordering=newest&searchphrase=all&limit=100&Itemid=215&option=com_search

 

hier staan de aangenomen wetsvoorstellen van de PVV, veel media, maar ook andere voorstellen.

 

In de eerste 10 resultaten van die zoekopdracht gaat het slechts 1 keer over een aangenomen wetsvoorstel, dus als je wil beweren dat dat bewijs is dat de PVV een daadwerkelijke bijdrage doet aan het legislatieve proces dan heb je jezelf helaas in de voet geschoten.

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, aron24 zei:

Ik zie zat andere partijen wel met oplossingen komen. Er zijn zat partijen die wel met oplossingen komen. Daarnaast wat heeft oplossingen geven te maken met ze daadwerkelijk uitvoeren? Niks kunnen kunnen doen  is wezenlijk verschillend met niks inbrengen. Ik heb het over het laatste, Wilders zijn inbreng is mijn ogen alleen wat geschreeuw. Een echte oplossing geeft hij niet. Grenzen moeten dicht, bla bla. Maar hoe gaat het dat uitvoeren? Dat vertelt hij niet. 

 

Een vb. van een partij die dat wel doet, is de D66 met de donorwet. Er zijn te weinig donoren in een land, terwijl veel meer mensen wel donor willen zijn. Hoe lossen we dat op? Dat is iets wat mis bij de PVV, daarom zou Wilders ook niet kunnen regeren. 

Allemaal leuk en aardig met die donorwet, maar op deze manier duw je het de mensen wel weer door de strot. Dat vind ik nou ook niet bepaald goed eigenlijk. Niet dat het zoveel moeite is om je weer uit te schrijven als je het er niet mee eens bent en geen donor wilt zijn, maar het gaat hier dan ook puur om het principe.

 

Overigens ben ik zelf vrijwillig donor geworden. Dus het is niet zo dat ik tegen het idee van donor zijn ben.

 

1 uur geleden, ThunderDuck zei:

Wanneer komen andere partijen met oplossingen? Is het je wellicht ontgaan dat vrijwel elke partij een enorm verkiezingsprogramma heeft gepresenteerd, met daarin hun oplossingen? Ik zeg natuurlijk 'vrijwel elke partij' omdat er een partij is die een verkiezingsprogramma heeft gepresenteerd van niet meer dan 1 a4'tje... :7

 

Als de PVV nou eens kwam met wetsvoorstellen die acceptabel waren voor andere partijen, dan zouden ze wellicht iets bereiken. De woorden 'compromis' en 'samenwerking' zijn de heer Wilders echter vreemd, dus dan krijg je wetsvoorstellen zoals de 'kopvoddentaks' die geen kans van slagen hebben. Tevens dient de PVV alleen wetsvoorstellen in over onderwerpen die veel in de media zijn, zoals Zwarte Piet of immigratie, maar met alleen dergelijke wetsvoorstellen houd je Nederland niet draaiende. Wanneer heeft de PVV een voorstel ingediend over beleid bij bijvoorbeeld het ministerie van Economische Zaken, of over elektriciteitscentrales, of clustermunitie?

Oh, en de PVV moet dan ook maar al die andere wetsvoorstellen 'acceptabel' vinden. Hypocriet vind ik dat. De PVV moet alles maar goedvinden, en als ze zelf met een voorstel komen wordt die vaak gelijk de prullenbak ingegooid als er ook maar één woord in voorkomt dat de oppositie doet denken aan populisme, nationalisme, extreem-rechtse retoriek en wat ook niet. Nogmaals, hypocriet is het.

 

In dit artikel wordt het trouwens mooi gezegd door Toon van Dijk (fractievoorzitter PVV Almere): "Je kunt bij de kudde meelopers zitten of je kunt tegen de stroom inroeien. Dat laatste doet de PVV en dat leidt er dan toe dat er af en toe wat afgewezen wordt." En dat is wel de waarheid. Want de PVV komt altijd met voorstellen die als controversieel worden beschouwd en daardoor gelijk de papierversnipperaar in gaan. Niet dat al hun voorstellen zo goed zijn, hoor. Maar het valt me gewoon zwaar tegen hoe sterk de andere partijen zich weren tegen 'het populisme van de PVV'. Erg jammer, en vooral triest. En als kers op de taart sluiten de partijen die beweren er voor iedereen te zijn elke samenwerking met de PVV uit. Het is de wereld op zijn kop.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

4 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

Allemaal leuk en aardig met die donorwet, maar op deze manier duw je het de mensen wel weer door de strot. Dat vind ik nou ook niet bepaald goed eigenlijk. Niet dat het zoveel moeite is om je weer uit te schrijven als je het er niet mee eens bent en geen donor wilt zijn, maar het gaat hier dan ook puur om het principe.

 

Overigens ben ik zelf vrijwillig donor geworden. Dus het is niet zo dat ik tegen het idee van donor zijn ben.

 

Oh, en de PVV moet dan ook maar al die andere wetsvoorstellen 'acceptabel' vinden. Hypocriet vind ik dat. De PVV moet alles maar goedvinden, en als ze zelf met een voorstel komen wordt die vaak gelijk de prullenbak ingegooid als er ook maar één woord in voorkomt dat de oppositie doet denken aan populisme, nationalisme, extreem-rechtse retoriek en wat ook niet. Nogmaals, hypocriet is het.

 

In dit artikel wordt het trouwens mooi gezegd door Toon van Dijk (fractievoorzitter PVV Almere): "Je kunt bij de kudde meelopers zitten of je kunt tegen de stroom inroeien. Dat laatste doet de PVV en dat leidt er dan toe dat er af en toe wat afgewezen wordt." En dat is wel de waarheid. Want de PVV komt altijd met voorstellen die als controversieel worden beschouwd en daardoor gelijk de papierversnipperaar in gaan. Niet dat al hun voorstellen zo goed zijn, hoor. Maar het valt me gewoon zwaar tegen hoe sterk de andere partijen zich weren tegen 'het populisme van de PVV'. Erg jammer, en vooral triest. En als kers op de taart sluiten de partijen die beweren er voor iedereen te zijn elke samenwerking met de PVV uit. Het is de wereld op zijn kop.

Daar doelde ik dan ook niet op. Ik had over een partij die wel met een oplossing komt. ;) 

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist, aron24 zei:

Daar doelde ik dan ook niet op. Ik had over een partij die wel met een oplossing komt. ;) 

Dan zouden ze toch beter met een oplossing kunnen komen die voor iedereen goed uitpakt? Dat is wel wat lastiger, maar beter dan het voorstel van D66. De gedachte is goed hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar de uitwerking laat wat te wensen over in mijn ogen. :puh:

 

 

---

Overigens las ik net een leuk artikeltje die heel goed laat zien hoe onoprecht de VVD echt is: Oppositie loopt weg bij verpleeghuisoverleg  

 

Citaat

Onder meer de SP, GroenLinks, CDA en D66 vinden dat de liberalen zich, na jaren van tehuizen sluiten en banen schrappen, moeten schamen dat ze vlak vóór de verkiezingen op 15 maart met dit voorstel komen.

 

Fleur Agema van de PVV noemde het voorstel ‘achterbaks’. Volgens haar zijn ouderen voor de VVD ‘alleen campagnemateriaal’. Vera Bergkamp van D66 zei op haar beurt ‘een vieze smaak in de mond te krijgen’ van het optreden van de VVD. Ook Renske Leijten van de SP was niet bepaald onder de indruk van het plan. ,,Ga je schamen!”, beet ze Potters toe.

 

Link to comment
Delen op andere websites

15 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

Oh, en de PVV moet dan ook maar al die andere wetsvoorstellen 'acceptabel' vinden. Hypocriet vind ik dat. De PVV moet alles maar goedvinden, en als ze zelf met een voorstel komen wordt die vaak gelijk de prullenbak ingegooid als er ook maar één woord in voorkomt dat de oppositie doet denken aan populisme, nationalisme, extreem-rechtse retoriek en wat ook niet. Nogmaals, hypocriet is het.

 

In dit artikel wordt het trouwens mooi gezegd door Toon van Dijk (fractievoorzitter PVV Almere): "Je kunt bij de kudde meelopers zitten of je kunt tegen de stroom inroeien. Dat laatste doet de PVV en dat leidt er dan toe dat er af en toe wat afgewezen wordt." En dat is wel de waarheid. Want de PVV komt altijd met voorstellen die als controversieel worden beschouwd en daardoor gelijk de papierversnipperaar in gaan. Niet dat al hun voorstellen zo goed zijn, hoor. Maar het valt me gewoon zwaar tegen hoe sterk de andere partijen zich weren tegen 'het populisme van de PVV'. Erg jammer, en vooral triest. En als kers op de taart sluiten de partijen die beweren er voor iedereen te zijn elke samenwerking met de PVV uit. Het is de wereld op zijn kop.

'De PVV moet alles maar goedvinden', zo kan ik het ook wel. Ik zeg dat de PVV met onwerkbare voorstellen komt, en vervolgens kom jij aan met zo'n belachelijke opmerking die totaal niet slaat op wat ik bedoelde. Maar ja, is het vreemd dat de PVV met achterdocht wordt bekeken? Jarenlang heeft Wilders tegen alles dat los en vast zit geschopt, en dan moet fatsoenlijk Nederland zijn best doen om hem tegemoet te komen? Je kunt klagen dat er een cordon sanitaire bestaat, dat de PVV alleen staat in de kamer, maar zo werkt het nou eenmaal: 'u benoemt, wij demoniseren. U wilt liever terug naar de tijd waarin we elkaar respectvol aanspraken? Is goed. Zeg het maar. Tot die tijd: if you can’t stand the heat, stay away from the fire.' Als Wilders een vruchtvolle samenwerking wil met andere partijen dan moet hij net zo goed concessies doen, en dat weigert hij.

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

2 minuten geleden, ThunderDuck zei:

'De PVV moet alles maar goedvinden', zo kan ik het ook wel. Ik zeg dat de PVV met onwerkbare voorstellen komt, en vervolgens kom jij aan met zo'n belachelijke opmerking die totaal niet slaat op wat ik bedoelde. Maar ja, is het vreemd dat de PVV met achterdocht wordt bekeken? Jarenlang heeft Wilders tegen alles dat los en vast zit geschopt, en dan moet fatsoenlijk Nederland zijn best doen om hem tegemoet te komen? Je kunt klagen dat er een cordon sanitaire bestaat, dat de PVV alleen staat in de kamer, maar zo werkt het nou eenmaal: 'u benoemt, wij demoniseren. U wilt liever terug naar de tijd waarin we elkaar respectvol aanspraken? Is goed. Zeg het maar. Tot die tijd: if you can’t stand the heat, stay away from the fire.' Als Wilders een vruchtvolle samenwerking wil met andere partijen dan moet hij net zo goed concessies doen, en dat weigert hij.

 

 

Omgekeerd doen ze dat net zo min.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist, Grand Theft Auto TOM zei:

Omgekeerd doen ze dat net zo min.

Elke partij in de kamer kan samenwerken met elke andere partij, en de PVV is de uitzondering. Hoe krom is je gedachtengang als je dan denkt dat het aan alle partijen behalve de PVV ligt dat de PVV geisoleerd is?

Link to comment
Delen op andere websites

1 minuut geleden, ThunderDuck zei:

Elke partij in de kamer kan samenwerken met elke andere partij, en de PVV is de uitzondering. Hoe krom is je gedachtengang als je dan denkt dat het aan alle partijen behalve de PVV ligt dat de PVV geisoleerd is?

Dat beweer ik helemaal nergens, dat het aan de andere partijen ligt. Wat ik wel zeg, is dat anderen partijen doen alsof Wilders de slechterik is, terwijl Nederlanders (en dan doel ik op Jan Modaal, niet de elite die op de VVD stemt) zich ondertussen totaal niet meer prettig voelen in dit land door het falende beleid van de VVD. Ja, ik zeg falend, want het is wel duidelijk geworden dat ik er met nette woorden helemaal niet zal komen. Steeds meer Nederlanders voelen zich op de tweede plaats gezet door premier Rutte en het linkse beleid van andere politici. Wanneer gaat politiek Nederland zich eens bemoeien met Nederland, en niet met al die immigranten?

 

Geen wonder dat de PVV het zo goed doet in de peilingen. Andere partijen vertikken het gewoon om te zeggen: "laten we eens een keer bij de PVV'er langsgaan, vragen wat zij nou werkelijk willen zien gebeuren in dit land". En zelfs al doen ze dat wel, dan zullen ze het weer te extremistisch vinden. Want: grenzen dicht/strenger immigratiebeleid is uit den boze, uit de EU is volgens de 'experts' slecht voor onze economie, Islam verbieden lijkt teveel op wat Hitler met de Joden deed en zo kan ik nog even door blijven gaan. 

 

Ik zal nu wel weer de wind van voren krijgen met mijn populistische argumenten, dat kan me niet schelen. Want blijkbaar geeft de elite geen moer om de zorgen van vele Nederlanders. Wat mij betreft laten wij PVV'ers ons op 15 maart gewoon horen. Meer heb ik voor nu niet te zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist, Grand Theft Auto TOM zei:

Dat beweer ik helemaal nergens, dat het aan de andere partijen ligt. Wat ik wel zeg, is dat anderen partijen doen alsof Wilders de slechterik is, terwijl Nederlanders (en dan doel ik op Jan Modaal, niet de elite die op de VVD stemt) zich ondertussen totaal niet meer prettig voelen in dit land door het falende beleid van de VVD. Ja, ik zeg falend, want het is wel duidelijk geworden dat ik er met nette woorden helemaal niet zal komen. Steeds meer Nederlanders voelen zich op de tweede plaats gezet door premier Rutte en het linkse beleid van andere politici. Wanneer gaat politiek Nederland zich eens bemoeien met Nederland, en niet met al die immigranten?

 

Geen wonder dat de PVV het zo goed doet in de peilingen. Andere partijen vertikken het gewoon om te zeggen: "laten we eens een keer bij de PVV'er langsgaan, vragen wat zij nou werkelijk willen zien gebeuren in dit land". En zelfs al doen ze dat wel, dan zullen ze het weer te extremistisch vinden. Want: grenzen dicht/strenger immigratiebeleid is uit den boze, uit de EU is volgens de 'experts' slecht voor onze economie, Islam verbieden lijkt teveel op wat Hitler met de Joden deed en zo kan ik nog even door blijven gaan. 

 

Ik zal nu wel weer de wind van voren krijgen met mijn populistische argumenten, dat kan me niet schelen. Want blijkbaar geeft de elite geen moer om de zorgen van vele Nederlanders. Wat mij betreft laten wij PVV'ers ons op 15 maart gewoon horen. Meer heb ik voor nu niet te zeggen.

Ach ja, wederom diezelfde oude lulverhalen van de PVV. 'De regering geeft niet om Nederlanders, maar wel om immigranten', 'de vrijheid van godsdienst moet afgeschafd worden', 'de elite blablabla'... Ik kan dit echt totaal niet serieus nemen. Je negeert het feit dat het Nederlandse en Europese immigratiebeleid al veel strenger is geworden, dat er een bewijslast van hier tot Tokyo is dat de EU goed is voor de Nederlandse economie, dat de vrijheid van godsdienst om heel goede redenen absoluut is. En dan ook nog de VVD links noemen... :7 Ik kan dit echt niet langer serieus nemen. Je doet hier precies hetzelfde wat je deed in de discussie over de inauguratie van Donald Trump: Je steekt je kop in het zand en blijft tegen alle bewijs in je mening verkondigen. Moge het duidelijk zijn: PVV'ers zijn niet zielig, onderdrukt, achtergesteld, of tegen gediscrimineerd. PVV'ers zijn zeurpieten die alleen maar klagen zonder een oplossing aan te dragen die voor de meerderheid acceptabel is, en vervolgens wederom klagen als andere mensen hen daar op wijzen. Schreeuwen en krijsen werkt niet in een democratie.

 

Ik kan alleen maar mijn hoop uitspreken op een mooi centrumlinkse regering na de verkiezingen in maart. Mocht dat er van komen dan zal ik met alle plezier de tranen van alle PVV-aanhangers gebruiken om mijn links-elitaire geslachtsorgaan te lubriceren terwijl ik hijgend mijzelf bevredig bij het aanbeeld van Alexander Pechtold, de messias. ThunderDuck out.

Link to comment
Delen op andere websites

2 minuten geleden, ThunderDuck zei:

Ach ja, wederom diezelfde oude lulverhalen van de PVV. 'De regering geeft niet om Nederlanders, maar wel om immigranten', 'de vrijheid van godsdienst moet afgeschafd worden', 'de elite blablabla'... Ik kan dit echt totaal niet serieus nemen. Je negeert het feit dat het Nederlandse en Europese immigratiebeleid al veel strenger is geworden, dat er een bewijslast van hier tot Tokyo is dat de EU goed is voor de Nederlandse economie, dat de vrijheid van godsdienst om heel goede redenen absoluut is. En dan ook nog de VVD links noemen... :7 Ik kan dit echt niet langer serieus nemen. Je doet hier precies hetzelfde wat je deed in de discussie over de inauguratie van Donald Trump: Je steekt je kop in het zand en blijft tegen alle bewijs in je mening verkondigen. Moge het duidelijk zijn: PVV'ers zijn niet zielig, onderdrukt, achtergesteld, of tegen gediscrimineerd. PVV'ers zijn zeurpieten die alleen maar klagen zonder een oplossing aan te dragen die voor de meerderheid acceptabel is, en vervolgens wederom klagen als andere mensen hen daar op wijzen. Schreeuwen en krijsen werkt niet in een democratie.

 

Ik kan alleen maar mijn hoop uitspreken op een mooi centrumlinkse regering na de verkiezingen in maart. Mocht dat er van komen dan zal ik met alle plezier de tranen van alle PVV-aanhangers gebruiken om mijn links-elitaire geslachtsorgaan te lubriceren terwijl ik hijgend mijzelf bevredig bij het aanbeeld van Alexander Pechtold, de messias. ThunderDuck out.

IK steek m'n kop in het zand? Wat een belachelijke opmerking, ga je schamen DonderEend... Het is juist de elite die dat doet. Die steken het kop in het zand en indoctrineren de Nederlandse samenleving met hun politieke correctheid in de hoop dat ze hen geloven. "Sterkere economie", "minder immigranten", "meer vacatures", "minder criminaliteit"... van alle kanten wordt je bestookt met deze onzin. Het klinkt allemaal mooi, maar zodra je de feiten induikt kom je iets heel anders tegen.

 

Ik de kop in het zand steken... alsjeblieft, laat me niet lachen.

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, ThunderDuck zei:

In de eerste 10 resultaten van die zoekopdracht gaat het slechts 1 keer over een aangenomen wetsvoorstel, dus als je wil beweren dat dat bewijs is dat de PVV een daadwerkelijke bijdrage doet aan het legislatieve proces dan heb je jezelf helaas in de voet geschoten.

ik had mijn tekst al gewijzigd, binnen 3 minuten nadat ik het had gepost, hoe je aan mijn vorig citaat komt weet ik niet, maar dat had ik direct gewijzigd omdat ik inderdaad zag dat het niet klopte.

Link to comment
Delen op andere websites

36 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

Het klinkt allemaal mooi, maar zodra je de feiten induikt kom je iets heel anders tegen.

Okej dan, laat je eens gaan. Bewijs eventjes dat wat je hier vertelt enige voeling met de realiteit kent, we wachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...