MovieGamer Geplaatst: 18 september 2015 Rapport Geplaatst: 18 september 2015 The Visit Ik vond de schrikmomenten in deze film eigenlijk wel meevallen dus dat was een teleurstelling omdat de trailer er juist zo tof uitzag. Maar daarnaast maakte ze het wel weer goed door er veel humor in te stoppen. Cijfer: 75/100 Reageren
Froodooo Geplaatst: 19 september 2015 Rapport Geplaatst: 19 september 2015 Southpaw (met onder andere Jake Gyllenhaal en Rachel McAdams) Een heel tijdje geleden zag ik voor het eerst de trailer van Southpaw, en ik was niet per se onder de indruk. Geen film waar ik hoe dan ook naartoe hoefde, dacht ik. Totdat ik vorige week door de lijst met nu draaiende films scrolde, en er behalve deze film geen andere films meer draaiden die ik per se nog wilde zien. Dus, Southpaw dan maar. En jongens, wat ben ik blij dat ik er toch nog naartoe ben geweest. Southpaw vertelt het verhaal van de legendarische bokser Billy Hope (gespeeld door Gyllenhaal), die alles in zijn carrière wel een keer gewonnen heeft en momenteel de beste van de wereld is. Totdat het noodlot toeslaat. Hope raakt alles kwijt wat hem lief is, en moet weer van vooraf aan beginnen met het opbouwen van zijn carrière. Wat deze film zo ongelofelijk bijzonder maakt is de fenomenale manier waarop Gyllenhaal de rol van Hope neerzet. Allereerst heeft hij - voordat de opnames begonnen - flink moeten trainen om het lichaam van bokser Hope te krijgen. Dat heeft 'm natuurlijk ook geholpen om zich tot op een enorm hoog level in te leven in Hope, en dat mondt uit in een ge-wel-di-ge acteerprestatie. Er zijn weinig films waarin ik zolang achter elkaar in de film blijf zitten en alles wat er om me heen gebeurd totaal vergaat. Een must-see voor iedereen, ook voor alle mensen die niet per se van boksen houden (zoals ikzelf). 9/10 Reageren
MovieGamer Geplaatst: 23 september 2015 Rapport Geplaatst: 23 september 2015 (bewerkt) Maze Runner: The Scorch Trials Een spannend en goed vervolg op deel 1. Ook zat er een stuk in waardoor ik gelijk moest denken aan The Last of Us Oja, (bijna) aan het einde gebeurd er iets onverwachts. Verder ben ik nu echt benieuwd naar de laatste film genaamd 'Death Cure' (2017) Cijfer: 85/100 Bewerkt: 23 september 2015 door Noretz Reageren
MovieGamer Geplaatst: 7 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2015 (bewerkt) Vacation De acteur die een hoofdrol heeft in deze film is Ed Helms bekend van The Hangover delen. Hoewel mijn vader en een vriend deze film totaal niet grappig vonden moest ik toch wel een paar keer mijn lach inhouden. Cijfer: 70/100 Bewerkt: 7 oktober 2015 door Noretz Reageren
Forever GTA Geplaatst: 8 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2015 Bios. -Holland, natuur in de delta Het is niet echt te vergelijken met ‘’de nieuwe wildernis’’ het is wat minder indrukkwekkend, maar wel interessant al is het niet iets nieuws wat je ziet voor t meeste gedeelte. Erg leuk zijn de stemmen die het inspreken, maar ook het feit dat ze gebruik maken de tijd van vroeger en hoe het veranderd is maar dat blijft meer op de oppervlakte. -The intern – een aanrader Een zalige film met emoties, mooi is ook dat ze een mix gebruiken van vroeger en nu en de chemie tussen acteurs is ook goed. En ach dat kleine meisje is so cute! Het mooie is ook om te laten zien het nieuwe werken is of hoe combineer je ervaring van een gepensioneerde. Ik kan alleen zeggen ga het zien, anders vertel ik te veel. -The visit Het is een film die iets origineels heeft aangezien dit concept zelden wordt gebruikt, zelfs als er niks gebeurt in het begin heeft het een bepaalde grimmige sfeer. Apart ook is hoeveel de kinderen weten en zo jong al, maar hey media these days! Het blijft rustig en er gebeurt weinig, maar toch hangt er over de hele film een combinatie sfeer van gevaar en triestheid. Mogelijk doordat de kinderen een ongebruikelijke kant laten zien met acteer skill die je weinig ziet in dit soort films. Het is jammer dat hier found camera footage is gebruikt het kijkt vervelend, maar werkt wel op een bepaalde manier. En dat rappen had er echt niet in gehoeven. Een matige film die er iets van maakt en toch wat heeft, mogelijk door het nieuwe concept een donkere comedy film. -The transporter refueled Zonder ‘’statham’’ voelt het anders, iedere geval is het volgepakt met achtervolgingen, actie en geweld wat net iets teveel is en halverwege vervelend wordt. De omgeving scenes zijn mooi, verder valt er niet veel over te zeggen. -Hotel transylvania 2 3d De 1e film was beter maar deze is ook heel erg leuk. Enige is wel dat je dingen moet loslaten wat je weet over de monsters, en er echt moet van genieten zonder nadenken. Want anders zie je teveel dingen die niet kloppen en ik kan een waslijst opnoemen, en je weet ook niet hoeveel tijdverschil er nou is behalve als t kind groeit. Mooie animatie, kleur gebruik, de vele verschillende aspecten in de film, en humor. -keet en koen en de speurtocht naar bassie en adriaan Erg leuk om de heren nog te zien voor de laatste keer ook al zijn ze nu best oud. En kwam er nu pas achter dacht echt dat het andere mensen waren, De baron en Japie waren ze al die tijd zelf!! Het is een wat matige maar toch vermakelijke film ook al wordt er wat dom gedaan. Leuke jeugdsentimiteit al voelt het niet helemaal hetzelfde. -The martian 3d De film ‘’Gravity’’ vond ik beter maar die kun je eigenlijk niet vergelijken met dit. Afgezien van de muziek is het een mooie film, ze konden zelfs de omgeving van mars interessant laten lijken ook al is het maar zand en steen. Prima acteurs en verhaal waarin ze humor en spanning evenmatig zijn. De ingewikkelde woorden moet je maar voor lief nemen, en dat ie schijnbaar niet gek wordt alleen. Wat ik mis was meer storm, en mogelijke astroiden die neer storten zou heel mooi zijn. Wat ze op t einde deden hadden ze eerder moeten doen ‘’zucht’’ Reageren
Froodooo Geplaatst: 17 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2015 Crimson Peak (met onder andere Mia Wasikowska, Jessica Chastain en Tom Hiddleston) 7/10 Dat ik überhaupt in de bioscoop naar een film als Crimson Peak heb gekeken mag een klein wonder heten. Normaal gesproken hou ik absoluut niet van horror-films, maar Crimson Peak leek een beetje een uitzondering. Als ik de recensies mocht geloven, ging het hier niet per se om een klassieke horror-film, en viel het wat betreft schrikmomenten en dergelijke allemaal best mee. En inderdaad, dat klopt. Crimson Peak is meer een drama over een jeugdliefde die op latere leeftijd weerzinwekkende vormen aan heeft genomen. De locatie - een verlaten landhuis op het Engelse platteland - maken het scenario voor een horror-film natuurlijk wel compleet. De momenten dat je zou kunnen gaan schrikken zijn op één hand te tellen en uitermate voorspelbaar. De film moet het dan ook hebben van de sfeer die goed wordt neergezet, en het goede acteerwerk van Wasikowska, Chastain en Hiddleston. Ook een bezoekje waard voor de niet-horror liefhebbers, dus. Reageren
Forever GTA Geplaatst: 18 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2015 Bios. -Pan 3D – een aanrader Het is een soort prequel voor het echte verhaal een origine story, maar alles klopt niet bepaald is anders dan het is zeker kwa tijd. Het zou lang voor de oorlog moeten afspelen aangezien Peter pan tijdens die periode afspeelt. Mogelijk is t een nieuw begin komen er nog sequels. Blackbeard erin is nieuw voor mij in ieder geval en kwa uiterlijk anders dan t zou moeten zijn. Maar hetzelfde geld ook voor Captain Hook. Hoe de film eruit ziet is echt een hele rare mix alsof alle peter pan films erin voor komen, en nog wat andere films, en mogelijk niet echt geschikt voor kleine kinderen. Ik zei al dat er wat dingen bekend voor kwamen, maar geloof me het is een origineel verhaal. Laat los wat je kent en je wordt meegevoerd door iets bijzonders, laat je fantasie werken. De 3D kon ietsje beter uitgewerkt worden maar de diepte en de details zijn prachtig er is zoveel te zien. Dat kun je goed zien aan de omgevingen die telkens anders zijn en soms prachtig ook in de achtervolgingen. Prima special effects, waaronder magie die z’n werk doet maar niet altijd. Bijv: Er zijn momenten dat men terug blikt naar het verleden op 2 verschillende manieren, niet vaak zie je het in films het is heel mooi. Hoewel het hier toch wat beter uitgewerkt kon worden vanwege de snelheid en het moeilijk zien wat er echt gaande is. Het lijkt heel serieus en er zit zeker wat spanning in, maar t is goed gecombineerd met humor. De kostuums zijn ook heel apart past in principe bij elk personage maar weet niet helemaal samen te komen. Acteurs zijn prima uitgekozen ‘Hugh Jackman’ als blackbeard uitstekende rol, ook van ‘Rooney mara’ ‘Levi miller’ etc.. veel diepte, emotie enzv. Er is zoveel gaande dat sommige dingen wat gekort konden worden, waarin ander scenes wat minder snel gedaan konden worden. Denk ook wel dat de regisseur een beetje de weg kwijt raakte door alle elementen en keuzes. Ik ga zeker nog een keer. -Sicario – een aanrader Het is echt een tijd geleden dat er zo’n film was, een uitstekend verhaal met prima acteurs. Bepaalde scenes hadden spannende muziek, maar in het algemeen blijft de sfeer en geladenheid de hele film hangen. Het is intens, donker en raw het is echt dus niet voor de gevoelige kijker. Je voelt het zo dat je je er echt in waant en wordt meegevoerd naar plekken waar je nooit komt. Hierbij dus ook mooi shots van Mexico en dergelijke die je anders niet ziet. Het voelt intelligent aan en je moet goed je aandacht erbij houden, al is dat geen probleem. Sets, kostuums, licht en andere dingen zo goed uitgewerkt. Zeker nog een keer zien. -The walk 3D – een aanrader Een origineel verhaal, met unieke details en omgevingen o.a t vertellen bij queen of liberty beeld dat je eigenlijk niet ziet op deze manier in films. Mooie 3D die dus naast de details de diepte mooi weer geeft in scenes. De romantische kijk heeft zeker wat hier en tegelijk is t onroerend aangezien t echt is gebeurd en de afloop weet je. Verhaal is prima en ook de acteurs zowel de kleding, t geeft echt een mooi tijdsbeeld af. Het laat dingen zien dat je denkt dit kan nooit goed aflopen, een mooie spanning’s opbouw. Zeker nog een keer zien. -Ja, ik wil Een typische NL’se film met verschillende elementen erin, verassende wendingen en aparte manieren o.a een jurk in de winter? Een leuke cast en de muziek is prima gedaan. De combinatie in humor en de serieuze kant zit best goed door de film verwerkt. Helemaal uit de verf komt het niet, maar dat heeft meer te maken hoe je eigen ideen zijn over de liefde en relaties. Maar goed hierin doen de acteurs het erg goed kwa emoties. -Popoz Er is blijkbaar een serie van die ik niet ken. Het is een over de top film met flauwe humor maar er valt wel om te lachen, de acteurs zijn interessant gekozen o.a Ancilla tilia die wel op een NL’se Scarlett johansson lijkt. Het heeft een amerikaanse look met big guns, waardoor het wat bekend voor komt, het is ieder geval beter dan de film ‘’Zombibi’’. Reageren
MovieGamer Geplaatst: 21 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2015 (bewerkt) Back to the Future Marathon Omdat het gister 30 jaar geleden was dat deel 1 uitkwam hebben ze deze Marathon gedaan. Ondanks dat ik in bezit ben van de Trilogie op Blu-ray was het toch leuk om de films op een groot scherm te zien. Het was alleen jammer dat deel 3 geen Nederlandse ondertitels had, omdat wij daar tegenwoordig zo gewend aan zijn geraakt. Gelukkig is mijn Engels goed waardoor het voor mij makkelijk te volgen was, maar er zaten ook wat jongere kinderen in de zaal die er misschien wat meer moeite mee hadden om alles goed te kunnen volgen. Cijfer: 90/100 Bewerkt: 21 oktober 2015 door Noretz Reageren
Froodooo Geplaatst: 22 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2015 Une Enfance (met onder andere Alexi Mathieu en Angelica Sarre) 9/10 Une Enfance (Franse film, ook bekend onder de titel A Childhood) is een film over twee Franse jongens, die opgroeien in gezin met een drugsverslaafde moeder een een vader die zijn handjes niet thuis kan houden. Niet de beste kindertijd die je jezelf kunt wensen dus, maar wel ééntje waarin Jimmy (Alexi Mathieu) en Kevin (Jules Gauzelin) zich staande moeten zien te houden. Dat komt onder andere tot uiting in de verzorgende rol van Jimmy. Uiteraard haat hij zijn kleine broertje wel eens, maar het grootste gedeelte van de tijd neemt hij de zorg over die zijn vader en moeder niet kunnen bieden - terwijl Jimmy zelf ook nog maar een jaar of twaalf is. Alexi Mathieu speelt zijn rol met verve, voornamelijk ook in zijn constant sombere gezichtsuitdrukking die helemaal past bij de situatie waarin hij zich bevindt. Wellicht kent de film een wat geromantiseerd einde - zo schrijven de recensies in ieder geval - maar erg is dat niet. De gehele film laat je nadenken over hoe een kindertijd ook kan zijn. Een prachtige film, een echte must see. Reageren
NickOwnage Geplaatst: 22 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2015 Jurassic World 9/10 Eindelijk maar toch. Deze die-hard Jurassic Park fan heeft ook eindelijk Jurassic World gezien. Hier in de buurt werd de film alleen gedraaid in 3D. Dat weerhoudt mij er altijd van om films in de bioscoop te bekijken. Ik houd het met zo'n brilletje 10 minuten uit, dan moet ie echt wel af. Buiten dat een grandioos spannende film! Reageren
Froodooo Geplaatst: 25 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2015 (bewerkt) Black Mass (met onder andere Johnny Depp en Benedict Cumberbatch) - 7/10 Zo ben je piraat in Pirates of the Caribbean, en zo speel je één van de meest beruchte criminelen van de Verenigde Staten. In Black Mass speelt Depp de rol van Jimmy "Whitey" Bulger, die met behulp van de FBI een rivaliserende maffia-familie op wil rollen. Uiteraard horen daar veel moordpartijen en vuile spelletjes bij. De film kent met Depp en Cumberbatch (en nog een aantal anderen) goede acteurs, maar het verhaal weet je nooit echt te grijpen. Of anders gezegd: je hebt nooit het gevoel helemaal in de film te zitten. Dat staat een hoger cijfer helaas in de weg. The Last Witch Hunter (met onder andere Vin Diesel, Rose Leslie en Elijah Wood) - 5/10 Een film met Vin Diesel staat natuurlijk garant voor het nodige spektakel, en dat verwacht je ook. Echter blijft een "Fast & Furious"-spektakel uit, waardoor uiteindelijk blijkt dat Vin Diesel eigenlijk niet zo goed kan acteren. Iets wat deze film wellicht had kunnen redden. Jammer voor acteurs als Elijah Wood en Rose Leslie, aangezien zij in respectievelijk Lord of the Rings en Game of Thrones toch hebben laten zien in veel betere films of series te kunnen spelen. The Last Witch Hunter gaat over - jawel - de laatste heksenjager op aarde, die uiteindelijk de teruggekeerde heksenkoningin opnieuw moet zien uit te schakelen. Het is allemaal veel te rechttoe-rechtaan om boven de middenmoot uit te stijgen. In plaats daarvan blijft deze film daar (ver) onder. Bewerkt: 25 oktober 2015 door Froodooo Reageren
NickOwnage Geplaatst: 25 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2015 Guardians of the Galaxy Uitermate goede film! Normaal gesproken ben ik niet zo van de superhelden films. Er kwam hier en daar best wat humor tussendoor. Vooral het personage Groot vind ik geweldig. Hoogstwaarschijnlijk ook een aantal Pops kopen van deze film. Leuke spannende film, duurde 2 uur, maar had zelf het idee dat ik pas een uurtje aan het kijken was. 8,3/10 Reageren
MovieGamer Geplaatst: 27 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2015 (bewerkt) Paranormal Activity: The Ghost Dimension 3D Hoewel ze zeggen dat dit het laatste deel was uit de PA reeks geloof ik het toch nog niet helemaal. Toby krijgt namelijk aan het einde van de film een lichaam van vlees en bloed, maar daarna is hij ook gelijk afgelopen. Cijfer: 80/100 Bewerkt: 27 oktober 2015 door Noretz Reageren
Forever GTA Geplaatst: 27 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2015 Bios. Crimson peak Het had de potentie een goeie enge film te kunnen zijn of een ouderwetse drama romance, helaas is dat het beide niet en het is een bekend verhaal met t gevoel van ander films. Spannend is het soms maar haalt dat niet eens omdat het een traag tempo heeft, waar dat normaal vervelend is is dat hier eigenlijk niet eens. Het meesterlijk van deze film zit m in hoe rijk het is aan de details, kleur, licht/donker, kostuums, het acteerwerk waaronder dus de verschillende emotie. Door het normaal verloop zonder haastheid kun je alles bewonderen, helaas de 3D mist er terwijl dat hier heel goed tot z’n recht had kunnen komen. Daarbij zijn de ‘geesten’ hoe luguber ook mooi om te zien en in combi met het huis geeft het een bepaald sfeer van verval. Maar er zitten wel wat foutjes in o.a kleding – winter? Black mass Het leek me wel interresant maar helaas was het tamelijk saai en zwaar moedig, leek me eerder ook een docu dan een film. Je kunt het niet vergelijken met ‘the godfather’ maar er zaten zeker verschillende kenmerken in wat er op leek. De tijd en plaats was prima gedaan en rauw, maar het acteren was voor iederen hetzelfde. Terwijl er zulke goeide acteurs in zitten o.a Johnny depp (die overigens goed is omgevormd) en Benedict cumberbatch waar ik toch meer van verwacht. De club van Sinterklaas: en de verdwenen schoentjes. Nou het is eindelijk weer eens een leuke film simpel dat wel maar vermakelijk, en heb me vraagtekens ook? Maar verder is de muziek weer leuk etc.. The last witch hunter Een mooie film is het zeker met gave special effects en mooie omgevingsbeelden, de sets en licht goed gedaan. Op zich een sterke cast al krijgt niet iedereen de kans voor ontwikkeling. Het is een gecombineerde mix van films maar met eigen originele ontwikkeling. Maar ik had er wat meer van verwacht niet alles wordt er uit gehaald dan kon, bepaalde dingen hadden wat meer belicht en uitgelegd kunnen worden. En ze hadden Vin diesel z’n look hoe hij begon moeten aanhouden. Reageren
JasonStatham Geplaatst: 31 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2015 (bewerkt) Spectre Gisteravond wezen kijken bij deze megarelease en laat ik meteen met de deur in huis vallen, een teleurstelling. Ik ben nooit een Bond-liefhebber geweest, maar de Daniel Craig era heeft toch een heerlijke tweetal films voortgebracht i.t.t. zijn voorganger Pierce Brosnan, de 'slechtste Bond' naar eigen zeggen. De verwachtingen voor dit 4e deel waren hoog, mede door enorme marketing. Laten we beginnen met de goede punten: gave (minder over-the-top) actiescènes, knappe chicks, een gruwelijke Aston Martin, een mooie 'Bond opening' en de terugkeer van een oude bekende.. Uhm ja, daar houd het wel op, allemaal minder belangrijke factoren eerlijk gezegd. Verhaalwijs is het allemaal niet zo sterk: Bond gaat achter een geheime organisatie aan, die akelig wat overeenkomsten heeft met de Illuminatie en daaromheen zijn dan een aantal subplots gewikkeld waar ik niet op in zal gaan want het verloopt toch uiterst voorspelbaar. Het is allemaal niet interessant verteld en het pakt je gewoon niet. Waar het mij vaak om gaat bij Bond-films is de Bond-villain en wauw wat is deze rol ingevuld door een geweldige acteur: Christoph Waltz. Een nog grotere wauw is voor de manier waarop de schrijvers hem verkeerd hebben gebruikt... De slechterik wordt in deze film totaal niet opgebouwd, zijn karakter is leeg, zijn motieven zijn enigszins duidelijk, maar hoe deze tot stand zijn gekomen krijg je uitgelegd in 4 regels en de beeldtijd die hij ontvangt is duizelingwekkend laag. En iedere keer dat je de slechterik wel ziet, ontbreekt gewoon die chemie tussen Bond en zijn antipool. Neem bijvoorbeeld Silva uit het vorige deel, een persoon met een duidelijk doel, je leert ook waarom hij uit is op wraak en de scenes waarin je hem en Bond ziet, zijn heerlijk om naar te kijken > . Dit aspect had zoveel beter gekund, helemaal met het idee dat dit de langste Bondfilm ooit is.+ Standaard Bond-elements + Openingsscène 'dia de muerta' (met 1 flinke nitpick tho...) + Daniel Craig blijft een geweldige Bond - Matige Bond-villain - Voorspelbaar - Te lang (148 min) Spectre is geen slechte film, maar het is ook geen goede film als je het mij vraagt. Cijfer? 5,8. Ga je vanavond of een andere keer binnenkort naar de bios, ga dan naar Sicario. Bewerkt: 31 oktober 2015 door FrankyFourFingers Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.