Jump to content

Laatst bekeken film


Trax

Recommended Posts

Zijn antagonist Tom Hardy vond ik ook wel zeer goed spelen. Ik ken hem enkel van zijn rollen in Inception en The Dark Knight, maar hier herkende ik hem amper en zette hij een prachtrol neer. Laat hem ook maar zijn Oscar winnen.

Zeker een acteur om eens wat films van te kijken en heeft (in tegenstelling tot veel acteurs van zijn kaliber) een geweldige werkethiek. Speelt in film na film, soms grote blockbusters als Mad Max en Batman: TDKR, maar ook in veel films voor een kleiner publiek als Locke en Bronson.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forever GTA

    259

  • GuitarGuy666

    101

  • MegaPilot

    93

  • studio dewolf

    89

Creed

Op zich ben ik geen fan van dit soort films, maar op zich is het een prima vervolg op de Rocky-reeks. Stallone had ik onderhand met een rollator verwacht, maar hij doet het nog prima als ouwe man. Ook de jonge bokser is een goede rol. Wel wordt de film af en toe wat cheezy, zeker op het einde, wat ook redelijk voorspelbaar is. Al met al een prima film, maar ik zal 'm niet zo gauw nog eens kijken 7/10]

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

The finest hours imax 3d – een aanrader

Een waargebeurd verhaal wat mooi is verfilmd al is het niet nieuw zijn vele film verhalen op de zee die ook goed zijn. Omdat het 3D en Imax is komt het niet geheel tot z’n recht omdat het veelal in het donker gefilmd is, Maar samen met het weer en de effecten geeft het toch een magisch achtige sfeertje, en een fijne spanning maakt het dat je echt in de film zit eenmaal indrukwekkend met een klein bootje.

Hoewel er niet veel ontwikkeling is voor de mensen op de kust doet het niet echt afbreuk op t geheel. Alleen het romantische aspect komt niet goed van de grond nogal kort ook. Goeie acteurs een aantal nieuw en een paar die ik al een tijd niet gezien heb.

The revenant – een aanrader

Het is een van de beste films over het oude western, zo realistisch, sterk, rauw en groots, prachtig camera werk en scenes samen met de adembenemende natuur en landschap vloeibaar en doorlopend, dat alleen al maakt het geen moment saai ook al wordt er niks gedaan. Het lijkt zo alsof je er bent dat je de pijn bijna kan voelen je leeft enorm mee. De scene met de beer is een goed voorbeeld werkelijk fantastisch gemaakt de film is enorme stappen vooruit gegaan. Geweldig hoe ze ook de indianen hier in hebben weergeven het is nu geen eenzijdig film werk, en verder mooie soundtracks.

De acteurs doen het uitstekend en blijkbaar heeft leonardo zo zijn best gedaan en dingen echt gedaan, ongeloofelijk en veel respect voor de man.

Er zitten wat dingen bij wat het ongelovig maakt ongeacht dat men destijds harder bestand was in de natuur.

Brasserie valentijn

Weet niet precies welke stad de film zich afspeelt mogelijk zelfs fictief, aangezien je maar weinig ziet op sommige nachtelijke mooie overzicht shots na, maar dat heeft iets romantisch.

Verder speelt het zich vooral binnen op de locatie af dat is enigszins jammer.

Maar de film is komisch, romantisch, met eigenaardigheden en de acteurs doen het goed zeker als niet alles is wat het lijkt, en hele leuke muziek.

The 5th wave

Als dit het begin van een trilogie schijnt te zijn dan proppen ze wel veel in de 1e film.

het is dan geen nieuw soort film veel is al vaker gedaan, en er zit nauwelijks personage ontwikkeling in. Alleen Chloe moretz blinkt er echt uit. Maar het is een aardige film met mooie special effects en leerzame boodschap die bekend is. En bepaalde dingen zijn wat vaag.

Alvin en de chipmunks: road trip

Kan hier weinig aan toevoegen wat ik bij de andere delen heb gezegd, deze is even leuk en grappig met een prima verhaal weer, de muziek is leuk beetje anders maar jonge kids snappen dat toch niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Creed. Verbluffende film. Doet veel terugdenken aan de eerste Rocky film. Appollo's zoon heeft een goed uitgewerkte karakter bekleed door Michael B. Jordan, bekend van Fruitvale Station, die opnieuw zijn talentenpakket laat zien. Geboren met de naam Creed, wil hij toch alles op alles zetten om op eigen kracht de top te bereiken. Maar het verleden blijft je achtervolgen, en dat blijkt wel weer. Stallone zet een van zijn beste performances ooit neer en het geheel is bijzonder sterk geregisseerd. Ik gun Balboa die Oscar voor deze rol, maar de concurrentie is heet dit jaar.

Het is awards season en er draaien veel topfilms, maar het zou zonde zijn deze over te slaan. Ik kijk al uit naar het vervolg.

Link to comment
Delen op andere websites

Daddy's Home

Normaliter niet een film waar ik voor naar de bios ga, maar soms is een designated driver nodig ;) Geen hoogstaande film, maar af en toe gooit met name Will Ferrell er een paar komische acties tegen aan. Uiteraard heeft ook deze familie-comedy een cheezy einde, maar dan ga je als bezoeker in ieder geval weer met een goed gevoel weer naar huis. Geen bios-topper, maar voor een avondje op de bank zeker vermakelijk 6/10

Link to comment
Delen op andere websites

Drive (2011)

Eergisteren had ik 'm bekeken uit nieuwsgierigheid. En het is nogal een vreemde eend in de bijt, je moet er maar net van houden..

't Gaat over een 'stille' automonteur dat ook een soort van stuntman is. Driver (de hoofdpersoon) verdient z'n geld door zich als chauffeur in

te duren bij bankovervallen, later krijgt 'ie zodoende gevoelens voor iemand én daar doet 'ie dan ook alles voor wanneer d'r man uit de

gevangenis komt.. (Naja, ik ga hier ben niet zozeer van plan om alles lopen te verklappen, want dat is de bedoeling niet.) Maar 't is

inderdaad beetje een aparte film aangezien het op de ene moment héél rustig is, er gebeurd dan relatief weinig dingen.. Op 't andere moment

gebeuren er plotseling véél dingen.. Het laatste gedeelte vond ik opmerkelijk bizar omdat het zo abrupt eindigde. Ondanks dat er wat 'vreemde'

stukken inzaten krijgt 'ie alsnog van mij een 8.

Link to comment
Delen op andere websites

Schone handen

Prima Nederlandse film over een Amsterdamse crimineel (Eddie) en zijn familie. Heeft wel wat weg van Penoza, maar toch ook weer niet. Jeroen van Koningsbrugge speelt de hoofdrol en doet dat naar mijn idee goed; hij heeft het accent goed onder de knie en het is niet overdreven.

Door de inkomsten uit het criminele circuit kan het gezin prima leven. Eddie's vrouw vindt het allemaal goed, zolang hij zijn "werk" niet mee naar huis neemt. Wanneer dat wel gebeurt en ook zijn kinderen er wat van gaan merken, is dat voor moeder reden genoeg om die confrontaties te stoppen. Eddie is het er niet mee eens en doet er alles aan (goedschiks en kwaadschiks) om haar tegen te houden. Het einde is verrassend. Aanrader 7/10

Link to comment
Delen op andere websites

The 5th Wave

Chloë (Grace) Moretz liet weer eens zien waarom ze voor mij de beste actrice onder 20 jaar is.

Want ze speelde zeer sterk in deze film.

Cijfer: 80/100

How To Be Single

Een typische vrouwenkomedie die ook voor de mannen het (be)kijken waard is.

Cijfer: 70/100

Ride Along 2

Een film met Kevin Hart en Ice Cube in de hoofdrol.

Iets minder dan deel 1, maar nog steeds vermakelijk.

Cijfer: 70/100

Goosebumps

Ik voelde me echt weer een kind tijdens het zien van deze film.

Heb namelijk (bijna) alle boeken versleten en keek ook altijd de serie op Fox Kids.

Cijfer: 85/100

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

-The choice

Het is misschien dan wel niet origineel maar het is wel weer een heerlijke romantische tranentrekker van een film. Mooie omgevingen en muziek, en de cast is prima hoewel sommige wat meer tijd hadden mogen hebben. Er zitten wel punten in waarvan het lijkt alsof het einde zou kunnen zijn waarvan genoeg films, het toch verder gaat voor een completer plaatje.

-Deadpool – een aanrader

Deze ‘anti-held’ film heeft het gewoon allemaal, het enige wat je kan vergelijken is ’Wolverine’ vanwege de slachting, geweld en bloed. En dan moet ie nog echt los komen ook omdat ie pas deadpool is t heeft een epische factor. Degene die m kennen of de strips lezen weten er meer over.

De actie en slow movement dingen zijn epische geweldig! En mutanten met een damn factor!

Verassende wendingen en echt veel momenten waar je om moet lachen, vanwege spot en omdat die met het publiek kan praten ‘’breaking the 4th wall’’

Goeie cast, soundtracks, en omgevingen, aparte romance maar het past er heel goed bij. En erg leuk om ‘’easter eggs’’ te spotten of verwijzingen van namen of andere dingen.

Ik ga zeker nog een keer, en wacht met smart op deel 2.

-Dirty grandpa

Voor een verhaal hoef je er niet heen maar het is niet echt een slechte film, het zit vol verassende schok momenten of wel grappig, dom, misplaatst en vooral racistische kan vinden.

Voor ‘’De niro’’ is het wel zo’n film maar voor ‘’Efron’’ leek ie niet helemaal op z’n plaats.

Degene die echt de film steelt is toch wel ‘’Aubrey plaza’’

-Zoolander 2

het is een hele tijd geleden dat ik het 1e deel zag maar weet nog hoe dumb weird die was, dit onnodige vervolg gaat daar ver voorbij met dumb crazy weird shit… Ga je er heen zet je hoofd op blank en denk niet erover na! Op momenten gaat ie zo snel dat je sommige celeb cameo’s over het hoofd kan zien, en er zitten echt zoveel in.

Er valt wel wat te lachen ook al is het nog zo dom, ‘’ but it’s all over the place’’ het focust niet op een bepaald iets. Maar toch is het mooi gefilmd en goeie special effects en wat verassende wendingen.

-How to be single

Gaat niet over single zijn maar daten whut? En zoals ze zelfs al zeggen het lijkt veel op ‘’sex and the city’’ de film heeft z’n ups-and-downs met emoties, en laat zelfs eindelijk zien wat moderne daten voor gevolgen heeft. Er zit een hele leuke baby in met mooie blauwe oogjes.

Goeie actrices en leuke muziek.

-Zootropolis 3d

Een prachtige wereld met vele details en verschillend weer, met geanimeerde dieren die voorbij hun dierlijk instinct zijn ontstegen van prooi en jager. Maar vele menselijke eigenschappen hebben overgenomen op zich jammer van die oordelen, maar dat maakt het aan de andere kant ook interessant. Leuk verhaal met goeie muziek en het heeft verschillende niveaus dat het toch wat anders maakt van andere dieren films.

-Robinson crusoe 3d

Mooie animatie film zeker een aparte originele insteek, maar de vraag is wel hoe die dieren uberhaupt daar komen en dergelijke?

-Goosebumps 3d

Ik ken wel een aantal kippenvel boeken dus het is erg leuk dat ze dan zoiets maken.

Het idee en verhaal zijn prima uiteraard, de monsters zijn ook fantastische gemaakt o.a de pratende pop die ondertussen nogal herkenbaar is omdat ie vaak voorkomt in andere films.

Maar om alles te laten zien in 1 film is helaas het min puntje hiervan, je ziet een aantal monsters maar het gaat te snel om andere te herkennen of niet te zien. Maar t einde heeft een twist of soort open eind, dus er is mogelijkheid voor een vervolg.

Maar het heeft ook veel weg van ‘’Jumanji’’

Link to comment
Delen op andere websites

The 5th Wave

De film begint wel redelijk met een flash-forward ondersteund door Moretz als narrator. Om de een of andere reden vind ik narrators in films wel prima om naar te luisteren. Na de flashforward keert de film naar het begin en begint ze te vertellen over de 'waves' en de alien-aanvalllen. Het eerste uur van de film vond ik eigenlijk best wel prima om naar te kijken, misschien kwam dat doordat de reviews van de film vernietigend zijn (Meta: 33!). Je leert de hoofdpersoon en haar familie kennen en je ziet hoe ze zover is gekomen tot het stukje wat je al eerder in de film te zien kreeg. Allemaal best prima om naar te kijken, maar vervolgens kicken wat plot twists in waar ik een paar wel van zag aankomen en ineens verandert de film in een rollercoaster-actie-bullshit-entertainment-ongein-fiasco. Werkelijk waar de tweede helft van de film was verschrikkelijk om naar te kijken nope.gif

Hoogtepunt van de film was voor mij toch het zien van Liev Schreiber in de rol van een compleet insane veteraan kolonel zo twee-drie weken na het zien van Spotlight, waarin hij een onwijs coole performance neer wist te zetten.

Ik zou niemand adviseren deze film te gaan kijken, blijf thuis en download 'm of kijk naar een van die andere boekverfilmingen die blijkbaar razend populair zijn: The Maze Runner, The Hunger Games of Insurgent of kijk gewoon een echte film.

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Zootropolis/Zootopia

In de States heet deze film zijn originele naam behouden, namelijk Zootopia.

Europa heeft helaas de naam moeten aanpassen naar Zootropolis omdat Denemarken deze naam heeft geclaimd als copyright voor hun dierentuin.

Hetzelfde kregen wij een paar jaar geleden ook met Project T/Tomorrowland omdat die laatste een groot (dans)feest is in België.

Maar genoeg daarover, laat ik maar beginnen met mijn mening over deze film.

Ik deze film leven prooidieren en jagers vredig naast elkaar in de stad. (titel van film)

Judy Hopps een konijn die net is afgestudeerd aan de politieacademie zegt haar familie gedag en reist ook naar deze grote stad.

Hier begint zij echter als parkeerwacht, maar wanneer ze Nick Wilde ontmoet begint haar avontuur pas echt en gaat ze samen met hem op onderzoek uit.

Dit onderzoek heeft te maken met het feit dat de jagers opeens onder mysterieuze omstandigheden weer terug vallen in hun natuurlijke habitat. (jagen op hun prooi)

Daarnaast zitten er ook een paar verwijzingen in naar andere films die niet Disney gerelateerd zijn, dus dat was wel leuk om te zien.

Verder zit er een boodschap verborgen in deze film, namelijk ''Dat iedereen zijn dromen moet najagen en kan worden wat hij/zij maar wil''

Cijfer: 90/100

Deadpool

Iedereen zei tegen mij dat ik deze film moest gaan kijken omdat hij zo grappig is.

Moet eerlijk zeggen, vond hem wel leuk maar had er meer van verwacht.

Voor mij was het niet echt de hype waard, maar misschien komt het doordat ik Deadpool nooit echt heb gemogen als Marvel character.

Cijfer: 70/100

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

Pride and prejustice and zombies

Een opmerkelijke originele film, hoewel ik de film niks vond was ik toch benieuwd naar deze met zombies erin. Het enige wat er misschien op lijkt is ‘’Warm bodies’’ maar het gaat hier nog een stap verder een film die zelden voorkomt.

Heel apart om te zien hoe de ‘hoge society’’ zich kan verdedigen en toch al hun waarde/normen behoudt, een mix van feminisme, pompeuze stoer gedrag en toch onderwillig.

De lagere stand komt nauwelijks aan bod, en dat is toch best een gemiste kans om te zien hoe het eraan toe gaat in het zombie kamp. Geen saai moment, en t romantische gedeelte is haantjes gedrag. Een mix van spanning, actie, hoffelijkheid en humor het is lastige te beschrijven er zit een soort mysterie in, maar het is wel de moeite waard om te zien.

En ook t idee dat er een vervolg op zou kunnen komen.

Hail, ceasar

Ik had wel wat verwacht van deze film maar het slaagt alleen als een soort hommage aan de tijd van toen, met het decor en de kleding waar over te spreken is, al is het ook wel leuk om even wat celebs te zien van vroeger.

Het is te gericht op een persoon wat niet echt interessant is naast alle zijplotjes is het gewoon een mager verhaal en rommelig. En ondanks de wat luchtige grapjes lijkt iedereen er niet echt veel zin in te hebben?

Familieweekend

Het stelt niet zo heel veel voor het is wel een aardige film, het zijn een beetje flodder personages dus het zegt wel genoeg.

Gods of egypt 3d

Een wonderbaarlijke wereld ten tijden van een platte wereld in Egypte met hun goden, een best uniek iets wat originele film want het is groots gedaan! Of het is een mix van vele andere films of je moet terug gaan naar de jaren 80/90 series met fantasie.

Prachtige special effects en visuele omgevingen al is het niet helemaal perfect, maar als je grote creaties of snelle scenes hebt kan je toch niet alles in je opnemen. Goeie actie, kleding, kleur, info over goden en plaatsen mooi dat je je erin kan verwonderen.

Wil op zich niks afdoen aan de acteurs doen het best goed, maar als je het echt goed wil doen gebruik dan Egyptische mensen en dierenhoofden, al is het laatste nog niet zo erg in verband met hun transformatie. Er zijn momenten waarin een glimlach niet kan weg blijven, en de romantiek is wat gebrekkig maar aangezien de vele dingen is het toch mooi.

The assassin

Had ervoor weinig nog ervan gezien maar bij zo’n film heb je toch een soort verwachting, maar die kun je hier beter niet bij hebben, verwacht geen vecht of eerzame film de maker heeft zich op iets heel anders gericht dan wat je normaal ziet.

Er zit een bepaalde stille kunst/leven in die erg mooi weergeven is in landschap, omgeving, en scenes, maar ook mystiek in sommige gevallen. Maar ondanks dat is het na een tijdje toch best saai omdat er nauwelijks wat gebeurt. Gebrek aan achtergrond info over personen waarbij het soms ook lastig te zien is wie het is.

London has fallen

Deze films is net zo goed en mogelijk zelfs beter dan z’n voorganger ‘’Olympus has fallen’’

Afgezien van stukken met slechte cgi trucage werk, en failen van screenen van mensen tussen je security met serieuze wapen power. ‘Butler’’ past beter in deze film met een aardig stukje actie momenten, en wat treffende one-liner grapjes. Aardige wat momenten die goed uitpakken en het is nu niet over de top.

Ook hier is het uitbrengen van de film weer net niet het goeie moment na gebeurtenissen.

Grimsby

Het is een ‘’Sascha baron cohan’’ film en als je z’n films kent en z’n mede acteurs die zulke dingen doen en je houdt ervan dan zit je goed. Anders ga niet of kijk er nooit naar het is geen slechte film, maar wel een ontzettende onsmakelijke gay incest gangbang politieke nachtmerrie dat het uiteindelijk ontzettend komisch is. Goeie acteurs en actie.

Denk aan ‘’Jim carry’’ uit de film ‘’Ace ventura’’ als ie uit z’n nep neushoorn komt, dit is tig malen erger. Het is niet nieuw gewoon veel bizarre dingen uit bepaalde films die hier een geheel vormen. Maar er zijn ook dingen die best apart zijn o.a gezien hoe stupide die mensen zijn een klein joch kunnen herkennen in een volwassen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Scarface

Natuurlijk heb ik zoals vele mensen deze film meerdere keren gezien, maar omdat ik hem al een tijdje niet meer had liggen thuis heb ik opnieuw gekocht. En voor een goedkoop prijsje van twee euro bij de videotheek helemaal, deze film is echt een klassieker met een zeer aangrijpend verhaal en hij staat zeker in de top tien van mijn favoriete films!

10/10

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...