Jump to content

Wat is professional?


Silverwing

Recommended Posts

Hier zijn elke voorbeelden van designers die ECHT pro zijn, zo kan men onderscheiden wie er hier pro is en wie niet. ( vergeleken met de voorbeelden niemand )

http://www.deviantart.com/view/30457712/

http://www.deviantart.com/view/30438596/

http://jesar.deviantart.com/

Hiermee probeer ik duidelijk te maken wat je zoal zou moeten kunnen voor een echte pro te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    8

  • X-TX

    5

  • Synchro

    4

  • Grove St.

    4

Hiermee probeer ik duidelijk te maken wat je zoal zou moeten kunnen voor een echte pro te zijn.

Ik vind dit topic dus nergens op slaan.

Wat boeit het jou wie pro is, het is in ieders ogen anders.

In mijn ogen is deze jongen ook pro, maar jij kan hem slecht vinden.

Bewerkt: door Froop
Link to comment
Delen op andere websites

Wat jij profesioneel vind vind ik dus wel mooi maar niet geweldig..

Dit topic slaat nou echt nergens op.

Dit is jou mening en niet in het algemeen de term "Pro".

Beetje stom silverwing en belachelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het niet op mijn mening, ik gaf gewoon enkele voorbeelden van hoe een pro zo zijn..

...volgens jou mening.

Ik vind iemand pro, maar jij vind hem noob, het is allebei onze mening, want een gedachte over iets is een mening.

Volgens de Van Dale;

me·ning (de ~ (v.), ~en)

1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname

Bewerkt: door Froop
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is gewoon professioneel, niet alleen in Silverwings ogen.

Maar ook gewoon in het algemeen, het gaat niet om het resultaat maar om het werk en om het kunnen.

Dit resultaat hoeft niet profesioneel te zijn maar de kunst en werk eraan wel. Voor dit resultaat ga je niet een half uurtje relaxed achter je pc zitten, de maker heeft hierop zitten zweten en is erg professioneel bezig.

Daar is geen mening over.

Bewerkt: door Twenty Eyes
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens de Van Dale;
me·ning (de ~ (v.), ~en)

1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname

Volgens de Van Dale:

pro·fes·si·o·nal (de ~ (m.), ~s)

1 iem. die een ambacht, kunst of sport beroepsmatig beoefent

Ik heb zelf geen recht van spreken omdat ik vrij weinig met PS kan, maar op dit forum zijn idd geen ''pro's'' aanwezig. Veel kunnen erg goed overweg met PS maar hebben nog een hele weg te gaan om een 'pro' te worden. Ik begrijp wel waarom SW dit topic aan maakt, veel zeggen met een battle e.d. ''geen pro's'', iedereen kan dan een battle tegen hem opnemen want niemand is hier een échte pro.

Dit was mijn mening, vraag maar aan Froop wat een mening is.. ( :puh::schater: )

Link to comment
Delen op andere websites

Hierbij gaat hem om smaak, over smaak valt niet te twisten. Iemand kan dingen maken die mooi zijn, zonder een professional te zijn.

Ik maak foto's, die ik mooier vind dan van een professionele fotograaf. Maar dat is dan wel de smaak waar je over praat. En dan zul je denken dat zelfs over naaktfotografie iedereen hetzelfde zal zeggen, nee - er zijn genoeg fotografen die naakte beelden zo vastleggen dat je op het eerste gezicht zou denken; 'Wat is dit voor rommel?'

En andere vinden dat wel mooi. Ik vind - wat daar op de eerste link te zien is - wel mooi. Maar daarom hoeft hij totaal geen professional voor te zijn. Kijk naar dit. Dit is dus HELEMAAL IN PHOTOSHOP GEDAAN. Geen renders, niks. Of dit, hier zijn ook geen renders gebruikt... is dit door professionals gemaakt of iemand die gewoon de tijd neemt om een keer zonder de renders te Photoshoppen.

Ja, en hier zie je alleen maar renders, men kan er niet zonder. Zo kan iedereen Photoshoppen, render, wat van Blending Options, misschien beetje achtergrond en wat filters. En je hebt een allerdaagse signature...

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, en hier zie je alleen maar renders, men kan er niet zonder. Zo kan iedereen Photoshoppen, render, wat van Blending Options, misschien beetje achtergrond en wat filters. En je hebt een allerdaagse signature...

Niet zo vlug jij. :)

Ik gebruik nooit renders, alleen de laatste tijd om wat nieuwe dingen te ontdekken. Maar verder gebruik ik nooit renders.

Tevens vind ik zelf dat ik best goed kan Photoshoppen en dat als ik er de tijd in steek dat ik ook iets kan maken wat jullie ook fantastisch zouden vinden. Dat ben ik van plan ook nog een keer te doen.

Om op het onderwerp terug te komen, professionals zijn mensen die designen als hun beroep hebben gekozen. Iedereen kan dat beroep kiezen, natuurlijk, maar daarvoor moet je een opleiding doen en tijdens die opleiding leer je zo ontzettend veel nieuwe dingen (ga eens naar Open Dagen).

Link to comment
Delen op andere websites

KVind het niet pro ofzo.

Ik vind je een pro als jij een bewegende robot kan maken in flash met C4d Kleuren in photoshop en dan nog eens lekekr animaties maken.

Dat noem ik pro.

Dat is niet zo heel moeilijk met die lijntjes enzo ik zeg niet dat het lelijk is.

Maar ik vind dit topic een beetje onnodig waarom?

Wie zegt dat hun pro zijn?

Ik vind het niet speciaal ofzo om te zien. Het komt veelste vaak voor.

Net als brushes, blending en text er op enzo.

Ik zelf doe weinig meer aan brushes enzo.

Ik ben sinds kort aan het designen voor een paar bedrijven en heb er geld voor gekregen.

En dat is natuurlijk leuk.

Ze zijn ook tevreden.

Jammer maar ik vind hen niet pro.

Net als froop zei dat vind ik ook heel wat mooier.

Link to comment
Delen op andere websites

Wie deze jongens niet pro vinden.. Doe het eens na , niemand van hier is toch geen pro dus .. :D

Ook al vind je de werken niet mooi , dat ligt natuurlijk van je designing niveau . Naarmate je beter word vind je deze werken wel mooi ..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil ook graag wat zeggen :Y .

Als je het hebt over iets wat je mooi of niet mooi vind, dan heb je het over iemands mening. Ik sta ook niet echt te springen van die creaties, maar dat is mijn mening. Maar dat zegt niet dat het geen pro's zijn! Haal het dus niet door de war door te denken van: ik vind het niet mooi dus het zijn geen pro's...

Een paar simele voorbeelden:

Er zijn mensen die bijvoorbeeld het logo van Coca Cola erg lelijk vinden, terwijl dat logo echt wel is ontworpen door een professional. Dus als je iets niet mooi vind betekend dat toch niet dat het logo niet gemaakt is door een professional.

De Fiat Multipla vind ik één van de lelijktse auto's ooit ontworpen. Dat is een mening. Maar dat zegt ook niet dat de auto ontworpen is door een één of andere scholier die een beetje zijn vrije tijd gebruikt om auto's te ontwerpen. De meesterontwerper Pininfarina (van Ferrari) heeft ook lelijke auto's getekend, is hij daardoor amateur???

Wat Silverwing hier laat zien zijn creaties gemaakt door mensen die hiermee hun geld verdienen. Of je het nou mooi vind of niet doet er niet toe. Het zijn creaties die je echt niet zo één twee drie maakt. Het is dus niet Silverwing's mening dat het pro's zijn, hij laat gewoon zien wat professionals zoal maken. Kan jij dat ook zo op die manier, of mensen het nou mooi vinden of niet, mag je jezelf een pro noemen...

Vind ze mooi of vind ze niet mooi, dat is dus jouw mening. Feit is en blijft, dit zijn pro's, en daar blijft het gewoon bij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een goed idee van SW,... dit topic.

Ik weet zeker dat er hier veel mensen DENKEN dat ze Pro zijn en dan lage ratings doen etc.

Wel, als je dat echt denkt, maak dat maar eens na dan.

Ik vindt dat Arjen geen echte PRO is maar niemand van het forum hier kan beter designen dan :

Levi, Slimm, Froop Arjen enz...

Er zijn mensen die denken dat ze beter zijn en dan in een battle beginnen te zeuren.

Daarvoor heeft dit topic dus erg veel nut SW :).

Over de Designs ik vindt ze meevallen.

De 1ste vindt ik echt niet mooi maar de 2de wel.

Er zeggen er hier , Brushes, Plakken klaar ! Wel als ze dat kunnen namaken geloof ik het pas.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...