Jump to content

Wat is professional?


Silverwing

Recommended Posts

Waarom zeg je in een post, dat jezelf vind dat je geen pro bent. En vervolgens staat er in je membertitle: Photoshop Pro© AP :?

Heb ik toch ook? Maar, ik verdien er regelmatig geld mee, ik maak bijv. foto's van mensen en bewerk het ook. Soms maak ik ook een site voor een vereniging in de buurt of iemand die gewoon een site wil. En dan zou je denken; 'Wtf, ik heb nooit een site van X-TX gezien.'

Dat klopt, maar die komt er wel, en daar zul je alles zien wat ik maak en ook de foto's behalve van de mensen i.v.m privacy.

Owja, voor de gene die mij niet snappen, pagina terug staat dat je Pro bent als je geld mee verdient. Ik heb nooit een opleiding gehad, dit is dus puur mijn hobby. Maar elke professional heeft het vak waarin hij goed is te danken aan de hobby die hij vroeger heeft gehad. Bla bla bla… even opnieuw.

Vrij wel elke Pro is begonnen met een hobby waarin hij… shit hey. Ik had nog een 8,6 voor Nederlands vandaag.

‘Vrij wel elke Pro is een Pro in een vak waarin hij vroeg nog een hobbyist in was.’ ofzo iets… :7 (Volgens mij klopt die wel. :$

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    8

  • X-TX

    5

  • Synchro

    4

  • Grove St.

    4

Nou snap ik waarom je altijd van die lange posts hebt X-TX. :schater:

Maar over het onderwerp: Eigenlijk is het 'iemand benoemen van een pro' niet echt reeël. Ieder heeft zijn mening daarover en daarmee lijkt mij deze discussie uitgepraat te zijn. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Nou snap ik waarom je altijd van die lange posts hebt X-TX. :schater:

Maar over het onderwerp: Eigenlijk is het 'iemand benoemen van een pro' niet echt reeël. Ieder heeft zijn mening daarover en daarmee lijkt mij deze discussie uitgepraat te zijn. ^_^

Hahaha, ja inderdaad.

Dat 2e stukje, dat zei ik op de vorige blz. ook al, het is de mening. Als je mijn post gelezen had - had je dat geweten. :schater:

Edit:

'Vrij wel elke Pro is een Pro in een vak waarin hij vroeg nog een hobbyist in was.' - Edic K.

:schater:

Edic is mijn echte naam, voor de gene die het niet weten.

Bewerkt: door X-TX
Link to comment
Delen op andere websites

In dit hele discussie bedoelt Silverwing alleen , dat dat werken zijn van hogere maten. Dat kunstwerk van photoshop kan hier niemand volgens mij. Dat maakt ook niet uit , als je de PSD ziet van deze kunstwerken dan zie je daarin , layers die je nooit hebt gezien. Uiteraard is profensioneel , wel een werk of je hobby.

'Vrij wel elke Pro is een Pro in een vak waarin hij vroeg nog een hobbyist in was.' - Edic K.

Perfecte uitspraak _O_

Link to comment
Delen op andere websites

'Vrij wel elke Pro is een Pro in een vak waarin hij vroeg nog een hobbyist in was.' - Edic K.

Perfecte uitspraak _O_

Dankje.biggrin-ani.gif

Dat kunstwerk van photoshop kan hier niemand volgens mij.

Je gelooft toch niet dat het kunstwerk in Photoshop is gemaakt?

Dat is met behulp van 3d-programs gemaakt, Maya, C4D etc.

Ben ik nog helemaal vergeten. Arjen wist het al, maar jullie niet. Zoals Arjen al zei is dat (volgens hem, en mij) onmogelijk te maken 'alleen' met Photoshop. Hiervoor heb je duidelijk andere software voor nodig.

Je ziet duidelijk PS effecten o.a. Drop Shadow, Bevel and Emboss enz. maar dat 3D is niet mogelijk omdat er geen Z-axe in PS zit. Dit kan wel samen met Adobe After Effects want daar kun je 3D Layers maken waardoor de Z-axe wel beschikbaar is.

Ik heb natuurlijk zelf geprobeerd, met een afbeelding in PS en daarna AE gebruikt voor 3D. Maar kwam niet echt ver en had er ook niet echt tijd voor. Het is wel mogelijk samen met PS en AE. Alleen er is wel een ding aan verbonden. AE kan geen PSD/JPG/JPEG files opslaan, alleen Flash en overige bewegend etc...

Link to comment
Delen op andere websites

Voor het echte 3D te krijgen moet je veel layers gebruiken en moet je het al helemaal door hebben wat wat is en welke mogelijkheiden je hebt bij het photoshop. Als je voor photoshop nog veel meer programma's gebruikt ben je al Half-prof , als het je hebby niet is , niet?

Zelf vind ik Arjen zoals de meeste ook geen Pro .. Bij sommige designs denk ik van :cab: . Ieder zijn eigen mening.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor het echte 3D te krijgen moet je veel layers gebruiken en moet je het al helemaal door hebben wat wat is en welke mogelijkheiden je hebt bij het photoshop. Als je voor photoshop nog veel meer programma's gebruikt ben je al Half-prof , als het je hebby niet is , niet?

Zelf vind ik Arjen zoals de meeste ook geen Pro .. Bij sommige designs denk ik van :cab: . Ieder zijn eigen mening.

Arjen heeft zijn style. En als jullie misschien al gelezen hebben staat er op de profiel van de jonge die dat gemaakt heeft (1e post);

'Stop buggin me about tutorials. I won't make any. Every artist has it owns secrets... ...You need to develop your own style if you want some respect.'

De rest lees je zelf maar. Plaatje vind je hier.

En ja, elke pro maakt gebruik van meer programma's, ik ook. Want dan kun je veel betere dingen maken dan alles in 1. En dat zie je ook in een filmpje van Adobe zelf. Kijk hier en klik op 'Show me...'

Daar zie je ook, dat je als je alle programma's van Adobe hebt de perfecte ding kunt maken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Nou speciaal geregistreert om hier even op te reageren.

Mensen het is precies zoals de Van Dale zegt.

pro·fes·si·o·nal (de ~ (m.), ~s)

1 iem. die een ambacht, kunst of sport beroepsmatig beoefent

Dit houd dus meestal in dat ze er geld mee verdienen of het full time uitvoeren. De eerder genoemde gasten dat noem je gewoon hobbiesten tenzij ze het beroepstmatig uitoefenen. het heeft helemaal niks te maken hoe iets eruit ziet, maar het gaat om erom je geld mee verdient. Als hij toevallig af en toe een poster verkoopt is het nog steeds een hobbiest.

Tenzij hij ingeschreven staat bij het kvk als freelancer, dan kan je er van uit gaan dat het een professional is. Of hij werkzaam is bij een bureau. Zo niet dan ben je gewoon iemand van wie het zijn hobby is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...