Jump to content

Wat is professional?


Silverwing

Recommended Posts

Idd, vele denken dat ze pro zijn, terwijl ze dat niet zijn. Ik vind btw het voorbeeld van SW wel mooi. Die kleuren zijn zo goed gecombineerd etc. back: Ik vind dat veel mensen te snel oordelen over zichzelf. Ik zie niemand op het forum die echt pro is. Er zijn mensen die mooie dingen maken zoals: Froop, Arjan, Levi, Slimm. Zij hebben een hele lange weg nog te gaan om Pro te worden. Ze zijn miss. de beste van het forum, maar als we ze vergelijken met de echte pro's zijn het nog maar gevorderde. Ook hebben sommige in hun membertitle: Pro PS of Pro Photoshop. Dan denk ik echt alstublieft, hou op. :N Of sommige die extra laag raten, of zeggen je moet naar mij luisteren de pro :N. Voor de rest, 'Cool Best' :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    8

  • X-TX

    5

  • Synchro

    4

  • Grove St.

    4

Wat is Professional?

Ik denk dat professional niet te maken heeft met iets waarvan jij denkt "Dit lukt mij never nooit".

Op dit moment hebben wij het over professionals bij het maken van Sigs/wallpapers/vectors. Die plaatjes die Silverwing liet zien zij prachtig (in sommige van ons ogen). Andere vinden het weer onwijs lelijk. Maar toch kunnen dit wel professionals zijn in het maken van dit soort dingen.

Zij zijn ervaren in het maken in dat soort dingen. Sommige mensen hebben als beroep designs maken, wat ze maken hoef jij niet mooi te vinden maar het wordt wel door iemand gedaan wat jij niet in 1, 2, 3 tellen kan doen. Zo iemand is dus een professional met het programma Adobe Photoshop. Ik heb het dan wel over iemand die al jaren ervoor gestudeerd heeft, en die dan zo'n beetje alles kan met photoshop. Soms zijn er natuurlijk ook dingen die jij iemand ziet doen waarvan jij denkt hoe doet hij/zij dat, maar die persoon hoeft dan niet gelijk een professional te zijn. Het kan ook liggen aan je zelf (denk aan te weinig ervaring).

Nog een voorbeeld:

Een Architect is een professional in het ontwerpen van gebouwen of inrichten van gebouwen. Ook dit hoef jij niet mooi te vinden, want elk mens heeft een ander smaak, maar toch blijft de architect een professional, omdat hij hier jaren lang voor gestudeerd heeft, en er ook een beetje talent voor heeft.

Al bekijk je het verschil met jou signature en een signature die niet normaal prachtig is, je hebt er geen woorden voor. Dan kan jij deze persoon in jou ogen een professional vinden. Dit komt doordat jij je ogen uitkijkt naar zijn creatie omdat je weet dat hij beter is dan jou. Waarschijnlijk heeft die persoon dus gewoon veel meer ervaring dan jou met Adobe Photoshop.

Kortom, iemand een professional noemen ligt ook deels bij je eigen mening. Bouwvakkers zijn 100% zeker professionals, zij weten wat ze moeten doen tijdens het bouwen, jij niet dus ben je geen professional.

Ps: Misschien liggen in sommige zinnen mij eigen mening, maar zover ik weet is dit deels correct.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt dat Arjen geen echte PRO is maar niemand van het forum hier kan beter designen dan :

Levi, Slimm, Froop Arjen enz..

Laat het duidelijk zijn, ik ben geen professional. Men (kennis, vrienden, leraren..) zegt dat ik geweldig kan designen, maar ik heb mijn beroep er niet van gemaakt! Ik heb er niet voor gestudeerd, ja, misschien een paar kleine cursusjes gevolgd, maar niet uitgebreid.

Maar zie de post van Levi, ben ik het compleet mee eens. Je bent een pro als je je beroep er van maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt dat Arjen geen echte PRO is maar niemand van het forum hier kan beter designen dan :

Levi, Slimm, Froop Arjen enz..

Laat het duidelijk zijn, ik ben geen professional. Men (kennis, vrienden, leraren..) zegt dat ik geweldig kan designen, maar ik heb mijn beroep er niet van gemaakt! Ik heb er niet voor gestudeerd, ja, misschien een paar kleine cursusjes gevolgd, maar niet uitgebreid.

Maar zie de post van Levi, ben ik het compleet mee eens. Je bent een pro als je je beroep er van maakt.

Daar ben ik het niet 100% mee eens, als ik designen men beroep maak ben ik nog steeds slecht ( miss. ). Ook al heb je een opleiding gedaan erover. Als je je beroep ervan maakt ben je nog geen pro.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij ben je professional zodra je er geld mee verdient en/of opdrachten aanneemt.

En Arjen volgens mij ben jij wel pro hoor, want je hebt toch ook de lay-out(of in ieder geval de buttons) van phost.nl ontworpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij ben je professional zodra je er geld mee verdient en/of opdrachten aanneemt.

En Arjen volgens mij ben jij wel pro hoor, want je hebt toch ook de lay-out(of in ieder geval de buttons) van phost.nl ontworpen?

Die heb ik inderdaad ontworpen, maar helaas heb ik dat niet op mijn eigen manier ontworpen. Dat heb ik puur op HTML manieren gedaan, zodat ik het makkelijk in HTML kon krijgen. Ik kan hele mooi templates maken (als voorbeeld..), maar ik kan ze niet in HTML zetten. Daar heb ik geen verstand van en ik zoek altijd nog iemand die dat wel kan.

En als je een website ontwerpt, dan ben je toch geen pro? [als Phost nu een ontzettende grote site was.. ok :puh:]

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk,... ik vindt Arjen zijn membertitle prima.

Want ik denk wel dat hij de beste Pro van dit forum is.

Arjen neemt het niet letterlijk in het algemene leven.

Een Pro is iemand die het voor zijn werk kiest en er degelijk voor studeert.

Link to comment
Delen op andere websites

Lastig dit. Dat we het niet helemaal eens zijn over wat wel en wat niet een pro is, is wel duidelijk.

Je kan zeggen dat we eigenlijk geen pro's hebben op dit forum(je spreekt pas van een professional als hij/zij ergens heel goed in is en daar ook voor betaald krijgt) Ik vind het nu wel een beetje lastig om aan te duiden wie wel en wie niet heel goed is met photoshop(op dit forum dan). Ik stel daarom voor om mensen die heel goed zijn met photoshop(op dit forum) gewoon een pro te noemen, dat maakt alles veel duidelijker en met deze afspraak zul je ook geen mensen meer krijgen die zeggen: We hebben hier geen pro's.

Link to comment
Delen op andere websites

Even ter verduidelijking.

Pro zijn in designen is voor iedereen anders. Jij kan mij een pro vinden, maar misschien vind Pietje dat helemaal niet.

Het zegt dus niet dat hier op het forum geen pro's aanwezig zijn. Want voor een aantal mensen ben ik misschien wel een pro in photoshop. Je bent niet altijd een pro in photoshop alleen omdat je ervoor betaald krijgt, dat is natuurlijk onzin. Stel dat ik iets voor mijn opa maak en hij vind het geweldig en kijkt zijn ogen uit, en hij geeft mij 5 euro ben ik dan een pro (nee). Het gaat natuurlijk ook om een berg kennis die je moet hebben. En jou opa weet dat niet, omdat hij simpel weg het hele programma niet eens kent, en het al mooi vind als je een aantal brushes ergens op doet.

Zoals ik al eerder zei, je bent een pro als je top voetballer bent, bijvoorbeeld als je in het Nederlands elftal zit. Jij hoeft die voetbal speler misschien geen pro te vinden, maar hij is het 100% zeker wel, omdat hij in het eerste zit van NL team, en vanaf jongs af aan goed is in voetballen. Die gene is dus een professionele voetballer.

Alleen jij kan iemand een pro vinden in Photoshop als JIJ dat vind. Vind iemand anders dat niet, dan heeft hij waarschijnlijk of een andere smaak of hij heeft een betere designer gezien.

Een mening van iemand bepaald eigenlijk of die gene voor hem/haar een pro is in photoshop.

Zoals ik al eerder zei, iemand die examens en een hele opleiding voor designen heeft gedaan en uiteindelijk geslaagd is en boordevol met photoshop kennis heeft die echt prachtige designs kan maken, die kan je pro noemen. Ook al vind jij zijn werk niet mooi, hij heeft wel 100 keer meer verstand van het programma en kan zo'n beetje alles maken wat jij aan hem/haar vraagt.

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha dat moet ik doen met me opa :puh:.

Lal... nu Ontopic :

Natuurlijk kan je van je zelf denken wat je wilt, maar ik wil niet mensen op verkeerde gedachten brengen.

Dan kan ik evengoed zeggen, Ja ik ben Pro, ik heb een battle gewonnnen --> Helemaal niet, ik ben ZEKER geen Pro.

Dus ik wil ook weer niet mensen op deverkeerde gedachten brengen dus zeggen dat ze wel Pro zijn.

Maar iemand met een beetje ervarng weet dat wel ;) .

@ Levi, Waarom neem je altijd als voorbeeld Pietje ? :puh:.

Dit doe je in Graphics Contest of dergelijke ook :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...