Jump to content

Het Grote Oblivion Topic


Gunslinger

Recommended Posts

Kan je ook zelf artikelen makenvoor de black horse courier?

of moet jedan scripten

Dan moet je denk ik scripten ja.

Want je kunt ze anders niet maken.

Bewerkt: door -->nick<--
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 416
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -->nick<--

    68

  • Verrity

    23

  • M4X

    19

  • Backsmash

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Speelt iemand dit nog? Ik heb het geleend van een vriend en het is een leuk spel. Heb nog maar één quest gedaan van zo ene Glarthir, die denkt dat hij overal wordt bespioneerd en je moet die mensen dan schaduwen. Nou niemand volgde hem en hij werd boos en wou me vermoorden. Ren ik naar de guards vermoord 'ie die Glarthir en plunder ik z'n lijk. :puh:

Ik heb ook al één Oblivion Gate gesloten, en nog een vraagje daarover: zijn alle Oblivion Gates anders of zijn ze allemaal zo goed als hetzelfde?

En als je een paard hebt, kan je die dan in een stal ofzo zetten, of moet je die overal meenemen?

Ik heb ook al in een paar huizen ingebroken met die lockpicks, ik ben daar goed in. Je gaat daar in dat huis neem je even 100 gold pieces mee ben je weg. Je kan dan met de sleutel die je gestolen hebt er altijd slapen, voor als je een level omhoog gaat. ^_^

Ik ben level 3, en ben een reptiel ofzo, is eens wat anders. (Ik heb Oblivion al eens gehad maar grafische kaart deed moeilijk). Tevens heb ik weer The Shadow als (ben even vergeten wat dat is). En dan heb ik ook The Thieve gekozen. Maar weet iemand hoe je de thieves guild kan joinen, ik vind het nergens? :)

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Speelt iemand dit nog? Ik heb het geleend van een vriend en het is een leuk spel. Heb nog maar één quest gedaan van zo ene Glarthir, die denkt dat hij overal wordt bespioneerd en je moet die mensen dan schaduwen. Nou niemand volgde hem en hij werd boos en wou me vermoorden. Ren ik naar de guards vermoord 'ie die Glarthir en plunder ik z'n lijk. :puh:

Ik speel Oblivion nog altijd :dans:. bij die quest van Glarthir (een gestoorde elf) moet je inderdaad mensen bespioneren die onschuldig zijn. Op het einde heb je twee opties: of je liegt en zegt dat mensen hem bespieden, of je zegt dat niemand hem, bespioneerd. Bij dat laatste valt hij je aan en gaat hij dood, en als je zegt dat mensen hem bespioneren moet je die mensen vermoorden. Dan krijg je veel geld als reward, maar de quest zal wel langer duren. Ik heb hem vermoord, en z'n huis geplundert, want als je inwoners van een stad vermoord kan je altijd een key pakken :Y

Ik heb ook al één Oblivion Gate gesloten, en nog een vraagje daarover: zijn alle Oblivion Gates anders of zijn ze allemaal zo goed als hetzelfde?

Alle Oblivion Gates gaan op dezelfde manier dicht, maar de rest is heel ingewikkeld. Zo heb je 50 Oblivion gates (na de quest 'Dagon shrine'), en je komt bij elke gate in een 'random world' uit. In totaal zijn er een stuk of 7 random worlds. Maar er zijn ook een paar gates die je naar een niet-random plane van Oblivion leiden. Dit zijn bijvoorbeeld de gates bij Kvatch, Cheydinhal, en nog een paar. Ook wordt je bij een paar Daedric Shrine quests Oblivion ingestuurd, en deze Planes kunnen uiteindelijk niet dicht. Alle Planes of Oblivion zijn niet zo heel groot, maar wel meestal heel uitgebreid.

En als je een paard hebt, kan je die dan in een stal ofzo zetten, of moet je die overal meenemen?

Met je paard kan je doen wat je wilt, die gaat overal automatisch mee naartoe. Als je auto transport doet naar een stad, dan zul je meestal een melding krijgen: 'your horse is stabled outside the city'. Buiten de stad vind je hem vrijwel altijd naast je als je autotransport doet. Als je van hem wegloopt blijft hij wel achter, met als je dan even autotransport doet is dit probleem weer opgelost.

Ik heb ook al in een paar huizen ingebroken met die lockpicks, ik ben daar goed in. Je gaat daar in dat huis neem je even 100 gold pieces mee ben je weg. Je kan dan met de sleutel die je gestolen hebt er altijd slapen, voor als je een level omhoog gaat. ^_^

De beste manier om goed in te breken is door op je security (een skill) te trainen. Zo verbruik je minder lockpicks, en dan kan je dus sneller deuren opkraken. Ook kan je met je magicka deuren openbreken, met bepaalde spells die je overal kan kopen. Dan moet je Illision skill echter wel heel hoog zijn. Ik heb de Noctural Shrine quest gehaald (ten noord oosten van Legawiin). Je reward is 'Skeleton Key', en hierdoor zal je security met 50 punten omhoog gaan. Dan krijg je deuren altijd heel simpel open ;)

Link to comment
Delen op andere websites

---

Hé leuk, hoeveel kreeg je dan bij die quest van Glarthir? En lag er veel in die huizen? Ik hou van geld.. :puh: Maar als je die mensen vermoordt, krijg je dan geen guards achter je aan. Ik heb dat gehad toen ik een hele tijd geleden dit spel speelde.

En weet je toevallig nog een paar quests voor een beginner die niet te moeilijk zijn en die een leuke reward hebben?

Link to comment
Delen op andere websites

Hé leuk, hoeveel kreeg je dan bij die quest van Glarthir? En lag er veel in die huizen? Ik hou van geld.. :puh: Maar als je die mensen vermoordt, krijg je dan geen guards achter je aan. Ik heb dat gehad toen ik een hele tijd geleden dit spel speelde.

Als er guards achter je aankomen heb je 2 opties. Voordat je iemand vermoord kan je een guard pursuaden. Als zijn disposition hoger dan 90 is dan arresteert hij je niet omdat je een goede vriend van hem bent. Als hij je aanhoud kan je ook 'pay gold' doen. Daarmee verlies je je items niet, en je staat gewoon weer buiten het kasteel. Als je in de gevangenis zit dan moet je even zoeken bij de 'evidence chest', vlakbij de guard. Hier zitten al je gestolen spullen in. Hij zit meestal op slot, op 'very easy'.

En weet je toevallig nog een paar quests voor een beginner die niet te moeilijk zijn en die een leuke reward hebben?

Om te beginnen kan je gewoon in alle steden met mensen praten en om 'rumors' vragen, om quests te beginnen. Er zijn ongeveer 5 quests per stad, en ongeveer 10 in de Imperial City. Ook kan je een guild joinen. Je hebt de mages guild en de fighters guild in elke stad. Deze kan je joinen zonder er iets voor te doen. De fighters guild heeft ongeveer 20 contracts (quests), en de mages guild 8 recommendations, en daarna nog eens een stuk of 10 contracts. Ook heb je nog de Thieves Guild. Als je voor het eerst in de gevangenis beland door iets te stelenn krijg je een mysterieuse note van een elf, en met hulp daarvan kan je de Thieves guild joinen, en vervolgens erg veel contracts doen. Als laatste heb je ook nog The Dark brotherhood, hiervoor moet je allemaal mensen vermoorden. Om jezelf te bewijzen moet je eerst wat mensen vermoorden, en als je daarna gaat slapen bied iemand van de Dark Brotherhood je aan om ze te joinen.

Ook is er nog een speciale guild, namelijk The Arena. Deze vind je in het oosten van de Imperial City. Hier moet je veel gladiatorgevechten doen, om vervolgens 'Grand Champion' te worden. Joinen is vrij, en elk gevecht is leuk, en heeft een leuke reward.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit nu in the thieves guild.

Vandaag heb ik ingebroken in verschillende winkels (met lockpick, zeer handig dat ding, kan er ook goed mee overweg, heb er namelijk maar 1). Lijkt of lockpick-systeem soms een volgorde heeft: snel, blijft langer, snel, blijft langer enzovoort. Soms ook eens een paar keer na elkaar snel. Nu heb ik de sleutels van 1 huis en 3 winkels kunnen bemachtigen, leuk voor als ik er 's nachts eens op bezoek ga. :puh:

Ook de geldkist van The Arena waar je over sprak leeggeroofd, bevatte zo'n 500 goudstukken. Altijd leuk meegenomen. :Y

En dat van de gevangenis, waar je gestolen spullen inliggen, ligt dat er na een paar dagen nog? Zoja ga ik er eens heen en haal ik die kist leeg zover het kan. Ik kan 270 kg dragen.

Ben ook level 4 geworden, en ik vraag me af waar ik sterke wapens kan vinden. Niet die wapens die je in de winkel 'leent' ofzo, maar echt waardevolle zwaarden. 'k Heb ook Steel Armor voor een deel. :)

Ben eigenlijk niet zo goed met zwaarden, meer met boogschutter, dat zit bij mijn major skills. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Speelt iemand dit nog? Ik heb het geleend van een vriend en het is een leuk spel. Heb nog maar één quest gedaan van zo ene Glarthir, die denkt dat hij overal wordt bespioneerd en je moet die mensen dan schaduwen. Nou niemand volgde hem en hij werd boos en wou me vermoorden. Ren ik naar de guards vermoord 'ie die Glarthir en plunder ik z'n lijk. :puh:

Ik speel Oblivion nog altijd :dans:. bij die quest van Glarthir (een gestoorde elf) moet je inderdaad mensen bespioneren die onschuldig zijn. Op het einde heb je twee opties: of je liegt en zegt dat mensen hem bespieden, of je zegt dat niemand hem, bespioneerd. Bij dat laatste valt hij je aan en gaat hij dood, en als je zegt dat mensen hem bespioneren moet je die mensen vermoorden. Dan krijg je veel geld als reward, maar de quest zal wel langer duren. Ik heb hem vermoord, en z'n huis geplundert, want als je inwoners van een stad vermoord kan je altijd een key pakken :Y

Ik heb ook al één Oblivion Gate gesloten, en nog een vraagje daarover: zijn alle Oblivion Gates anders of zijn ze allemaal zo goed als hetzelfde?

Alle Oblivion Gates gaan op dezelfde manier dicht, maar de rest is heel ingewikkeld. Zo heb je 50 Oblivion gates (na de quest 'Dagon shrine'), en je komt bij elke gate in een 'random world' uit. In totaal zijn er een stuk of 7 random worlds. Maar er zijn ook een paar gates die je naar een niet-random plane van Oblivion leiden. Dit zijn bijvoorbeeld de gates bij Kvatch, Cheydinhal, en nog een paar. Ook wordt je bij een paar Daedric Shrine quests Oblivion ingestuurd, en deze Planes kunnen uiteindelijk niet dicht. Alle Planes of Oblivion zijn niet zo heel groot, maar wel meestal heel uitgebreid.

En als je een paard hebt, kan je die dan in een stal ofzo zetten, of moet je die overal meenemen?

Met je paard kan je doen wat je wilt, die gaat overal automatisch mee naartoe. Als je auto transport doet naar een stad, dan zul je meestal een melding krijgen: 'your horse is stabled outside the city'. Buiten de stad vind je hem vrijwel altijd naast je als je autotransport doet. Als je van hem wegloopt blijft hij wel achter, met als je dan even autotransport doet is dit probleem weer opgelost.

Ik heb ook al in een paar huizen ingebroken met die lockpicks, ik ben daar goed in. Je gaat daar in dat huis neem je even 100 gold pieces mee ben je weg. Je kan dan met de sleutel die je gestolen hebt er altijd slapen, voor als je een level omhoog gaat. ^_^

De beste manier om goed in te breken is door op je security (een skill) te trainen. Zo verbruik je minder lockpicks, en dan kan je dus sneller deuren opkraken. Ook kan je met je magicka deuren openbreken, met bepaalde spells die je overal kan kopen. Dan moet je Illision skill echter wel heel hoog zijn. Ik heb de Noctural Shrine quest gehaald (ten noord oosten van Legawiin). Je reward is 'Skeleton Key', en hierdoor zal je security met 50 punten omhoog gaan. Dan krijg je deuren altijd heel simpel open ;)

Als je een paard achterlaat in het bos zal hij naar de dichstbijzijnde stal lopen of de stal waar je hem gekocht heb dit weet ik niet zeker.

En een quest voor beginners: probeer voor de brug naar de Inperial City in Weye de quest van de visser daar te doen hij staat midden op het pad en vraagt je om 12 vissen te doden heb je dit gedaan dan krijg je The ring of Rumare daarmee kun je onderwater ademen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag (die eerder behandelt was maar niet voldoende helaas :()

Ik ben gebeten door een vampier nu ben ik naar die heks geweest aan die rivier en heb ik ws rondgedwaalt.

Ik ben in een grot gekomen (vlak aan het einde van de rivier.) ik heb daar 1 grand soul gem gevonden ik moet er dus nog 4 waar kan ik die vinden?

Ik hoorde van een vriend dat ik ook nog ingedrieten moet zoeken.

waar en hoe kan ik die vinden?

Ik moet ook het bloed van de Argonian hebben hoe krijg ik dat?

Ook wil ik graag stijgen in de rangen van The Blades hoe moet dat?

Als jullie me kunnen helpen erg bedankt.

Overigens ben ik lvl 7

Ben bij de missie Aid for Bruma (zo heet ie volgens mij) Heerlijk al die Oblivion Gates sluiten maar niet heus. :ch:

Lid van The Dark Brotherhood - Silencer Ik ben al bij Lucien

Lid van The Thieves Guild - Footpad

The Blades - Knights Brother

Geboren onder The Tower volgens mij

Class Phoenix (Costum.)

En ik ben uiteraard een Imperial

Bewerkt: door Verrity
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag (die eerder behandelt was maar niet voldoende helaas :()

Ik ben gebeten door een vampier nu ben ik naar die heks geweest aan die rivier en heb ik ws rondgedwaalt.

Ik ben in een grot gekomen (vlak aan het einde van de rivier.) ik heb daar 1 grand soul gem gevonden ik moet er dus nog 4 waar kan ik die vinden?

Grand soul gems zijn vaak 'random loots', dat wil zeggen dat je ze zomaar kan vinden in bijvoorbeeld schatkisten of kratten. Hiervoor moet je echter wel level 11 of hoger zijn, anders is de kans minder dan 5% dat je ze vind. Anders kan je ook op andere locaties vinden. Bijvoorbeeld bij 'Mystic Emporium', in de Imperial Market District. Deze kan je kopen of pickpocketen. Ook kan je ze kopen in de Legawiin en Chorrol mages guild. In de Chorrol mages guild liggen er ook een paar in Display Cases. Deze moet je met Lockpicks openbreken, en vervolgens kan je ze eruit halen. Als je geen member bent van de Mages Guild is het wel stelen, dus dan wordt je aangehouden door guards.

Nadat je de soul gems hebt gegeven geeft de heks je een lijst met ingredienten op die ze nodig heeft voor haar potion. Je moet met haar praten over elk ingredient om achter de locaties te komen. Ik zal ze allemaal even op een rijtje zetten:

  • 2x Bloodgrass: Kan je vinden in elke Oblivion wereld, dus ga door een gate en zoek het op. Je kan het ook kopen bij 'The main Ingredient', en 'The Gilded Garafe' in de Imperial Market District.
  • 5x Night Shade: Dit kan je in de buurt van Skingrad vinden, of kopen bij 'The main ingredient, en 'The Gilded Garafe' in de Imperial Market District.
  • 6x Garlic: Garlic kan je kopen bij elke lokale Inn, maar meestal hebben ze er maar 1 of 2. Je kan er 6 vinden in een huis in Weynon's Priory, ten zuiden van Chorrol, waar je ook langs komt tijdens de Main Quest.
  • As van een krachtige vampier: Praat hierover met de heks, en dan zal er een markertje verschijnen op je map. Vind de grot, loop naar binnen, en vind vervolgens de vampier. Als je hem vermoord hebt moet je hem doorzoeken voor zijn 'Vampire Ash'.
  • Blood of an Argonian: Praat met de heks over 'Blood of an Argonian', en vervolgens zal ze je een dagger meegeven. Val nu een willekeurige Argonian aan (een ras, mensen met rode of groene en rimpelige gezichten). Nu zal er bloed aan je dagger zitten, en je krijgt een quest update dat je de dagger terug moet brengen.

Daarna is de potion klaar, en dan ben je genezen van de Vampierziekte :)

Ook wil ik graag stijgen in de rangen van The Blades hoe moet dat?

Als jullie me kunnen helpen erg bedankt.

Je kan helaas niet stijgen van rang in The Blades, maar er zitten wel veel voordelen aan als je lid bent. Ten eerste krijg je een 'Akavire Katana', een erg handig wapen. Ook heb je toestemming op alles te pakken en mee te nemen van Cloud Ruler Temple, waar je veel handige dingen vind, onder andere een paard, die je gratis en voor niets mee kan nemen.

Bewerkt: door M4X
Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet ook het bloed van de Argonian hebben hoe krijg ik dat?

?

Ook wil ik graag stijgen in de rangen van The Blades hoe moet dat?

Als jullie me kunnen helpen erg bedankt.

Overigens ben ik lvl 7

Ben bij de missie Aid for Bruma (zo heet ie volgens mij) Heerlijk al die Oblivion Gates sluiten maar niet heus. :ch:

Lid van The Dark Brotherhood - Silencer Ik ben al bij Lucien

Lid van The Thieves Guild - Footpad

The Blades - Knights Brother

Geboren onder The Tower volgens mij

Class Phoenix (Costum.)

En ik ben uiteraard een Imperial

Dat bloed krijg je wel van mij hoor, ik ben een Argonian. :puh:

Nee, even serieus. Kun je het niet krijgen door een Argonian te vermoorden of iets dergelijks? Hier vind je een beschrijving van de quest, helaas in het Engels, maar je begrijpt het wel.

Volgens mij verhoog je de rang door quests te doen, net zoals in de andere clans/guilds. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je daarna nog gebeten worden?

En moet je dan die hele quest opnieuw doen?

Daarna kun je gebeten worden ja maar dan hoef je de quest niet opnieuw te doen maar krijg je gewoon de cure.

Als je trouwens Knights of the Nine hebt (uitbreidingspaket) hebt kun je met de Ville Lair ook van Vampirism afkomen. en daar kun je het ook worden :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ook van Melisande? of moet ik naar de Count van Skingrad?

Dit las ik net op internet "Once cured, you cannot become a vampire again (except using the console). Porphyric Hemophilia becomes just another disease. " dus je kunt maar 1 x vampier worden. Tenzij je dit aan iemand vraagt om het bij jou te doen.

Dit heb ik van http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Cure_Vampirism

Bewerkt: door -->nick<--
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...