Jump to content

''Hoe heet dit liedje?''


Ice Banana

Recommended Posts

  • Reacties 4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Preddy

    172

  • HerrieM

    115

  • Ice Banana

    89

  • Sandra

    89

Het liedje waar ik eerder om vroeg met de harmonica kan ik echt nergens meer vinden en geef ik de zoektoch naar op... Misschien als ik het weer eens hoor probeer ik het zo snel mogelijk te vinden en de songtekst te horen.

Maar ik ben weer op zoek naar een nieuw nummer. Namelijk eentje die begint met een gitaar intro. Ik hoor het regelmatig op zo'n classic rock zender. Ook zingt er een man in. Het begint me een gitaar en er komt af en toe iets voorbij met 'ooohh [nog wat tekst]'. Er wordt wel gewoon in gezongen enzo... :puh:

Eerst dacht ik iets van Guns n' Roses, maar bij die kan ik het ook niet vinden. Het is in ieder geval niet Sweet Child o' mine van hun. :puh: Het is wel zo'n soort zelfde gitaar geluid, dus met zo'n scheurend melody geluid. Maar dan iets lager...

Als iemand het voor me kan ontdekken, zou ik die persoon erg dankbaar zijn!

Bewerkt: door X-Qyeh
Link to comment
Delen op andere websites

Het liedje waar ik eerder om vroeg met de harmonica kan ik echt nergens meer vinden en geef ik de zoektoch naar op... Misschien als ik het weer eens hoor probeer ik het zo snel mogelijk te vinden en de songtekst te horen.

Maar ik ben weer op zoek naar een nieuw nummer. Namelijk eentje die begint met een gitaar intro. Ik hoor het regelmatig op zo'n classic rock zender. Ook zingt er een man in. Het begint me een gitaar en er komt af en toe iets voorbij met 'ooohh [nog wat tekst]'. Er wordt wel gewoon in gezongen enzo... :puh:

Eerst dacht ik iets van Guns n' Roses, maar bij die kan ik het ook niet vinden. Het is in ieder geval niet Sweet Child o' mine van hun. :puh: Het is wel zo'n soort zelfde gitaar geluid, dus met zo'n scheurend melody geluid. Maar dan iets lager...

Als iemand het voor me kan ontdekken, zou ik die persoon erg dankbaar zijn!

Wilde gok: Layla?

Link to comment
Delen op andere websites

Laatste poging dan maar:

Eerder was het tevergeefs maar ik vraag het toch

Wie weet hoe de achtergrondmuziek van 0:50 tot 2:58 heet? Ik ben er op zoek... Laat me horen als je iets weet ^_^

Bewerkt: door TahR78
Link to comment
Delen op andere websites

De nummers die jullie zeggen zijn het ook niet... Het is echt zo'n melodietje dat eigenlijk in het hele nummer terugkomt. Je hoort het nummer regelmatig op die classicmuziek zenders. Alsnog toch bedankt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

heey

ik had een mooi rustig liedje gevonden, maar bij de herinstallatie van windows was dus ook de lijst van mijn favorieten weg in internet explorer!

ik kan het liedje moeilijk na doen maar het was een officieel liedje ( 2 maanden op TMF ofzo ) en je ziet een tafel met wijnglazen, de inhoud van de wijnglazen "dansen" op de muziek.

iemand ?

Link to comment
Delen op andere websites

De nummers die jullie zeggen zijn het ook niet... Het is echt zo'n melodietje dat eigenlijk in het hele nummer terugkomt. Je hoort het nummer regelmatig op die classicmuziek zenders. Alsnog toch bedankt! :)

Laat ik wat gokjes doen:

AC/DC - Thunderstruck - http://www.youtube.com/watch?v=zvoeeq-BH4w

Queen - One Vision -

Europe - Time Has Come -

Bryan Adams - One Night Love Affair - http://www.youtube.com/watch?v=2HUQbmi3OhI

Hmm, ik hoop dat je hier verder mee kunt. Heb je misschien wat meer tips? In de intro komt er ook een drum bij of is het een volle gitaar solo? En je zei ook dat je die stukjes telkens terug hoort, komt het alleen terug in het refrein of?

Wederom ik hoop dat je er iets mee kunt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht eerst aan Stray Cats Strut, maar dat is niet met scheurende gitaren :puh: Misschien Are You Gonna Go My Way van Lenny Krevitz? Zocht ik ooit ook en heeft een lekker intro deuntje. Misschien iets van de Red Hot Chili Peppers? Maar bij Are You Gonna Go My Way komt het zowat het hele lied in voor, alleen bij het refrein niet.

Are You Gonna Go My Way;

Stray Cats Strut

Of iets van Metallica? Enter Sandman misschien ervan? Misschien Smoke On The Water?

Smoke On The Water:

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

De nummers die jullie zeggen zijn het ook niet... Het is echt zo'n melodietje dat eigenlijk in het hele nummer terugkomt. Je hoort het nummer regelmatig op die classicmuziek zenders. Alsnog toch bedankt! :)

't Is toch niet deuze hè?

Insluiten op verzoek uitgeschakeld, altijd leuk. Dan maar zo:

Bewerkt: door BaasB
Link to comment
Delen op andere websites

Helaas zijn het de bovenstaande nummers ook niet.. :N Maar de solo aan het begin is zonder drums en nog zonder zang. Het is echt een scheurend hoog geluid, dus geen zware gitaar zoals bijvoorbeeld in Summer of 69. :puh: Het is eigenlijk best rustig en dus nog niet hard en intensief. :puh:

Waarschijnlijk weer een moeilijk nummer, toch hoor ik hem regelmatig. :S

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...