Jump to content

The Green Light District

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

@Apple: Zou je die F18(Hydra) of wat het ook was eens willen spawnen op het vliegtuig, met scripts? Dan kunnen mensen 'm in ieder geval gewoon gebruiken, denk ik...

Ok, dank je! Ik ga daar dan weer tijd in steken. Maar is het mogelijk om een platform omhoog en naar beneden te laten bewegen? En: moet dat ook via 3ds max? Anders maak ik de gebouwen erop in andere modellen, dan hoeft ie niet alles in een keer te laden.

Ik wil op zich ook best missies maken, maar dan moet iemand wel een uitgebreide storyline schrijven...

Er is wel een mogelijkheid om een platform omhoog/omlaag te laten bewegen; vraag mij echter niet hoe (ik heb geen idee).

Het werk ligt na deze release niet stil; er wordt binnenkort begonnen aan het Mafia District :engel:

Wie van de GLD spelers heeft al een Easter Egg gevonden?

-Vraag 1: In het Lynx District is ergens de naam van de maker van het eiland te vinden, heeft iemand dit al gevonden?

-Vraag 2: Welke twee echt bestaande mensen (Althans dat waren ze, tegenwoordig zijn ze dood) worden in GLD gepromoot?

-Vraag 3: The Green Light District, is over het algemeen GROEN. Er is echter 1 plek waar er een Red Light District is. Waar is dat? En wat maakt dit duidelijk?

-Vraag 4: Onder de motorkap van een auto die origineel uit de GTA Stories komt zit ook een (tekst) easter egg verstopt, heeft iemand dat al gevonden? :)

Bewerkt: door Mythbuster
  • Reacties 794
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Apple-Mac

198

• Nickonly

87

• [NL]BoBo[FRL]

44

• Donwell

40

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Dat "You cheater!" is leuk bedacht! Had ik ook gezien tijdens het gamen, maar ik was het vergeten te zeggen, sorry daarvoor!

Maar nog dit: is het mogelijk om een soort veerpont te maken (die net zo werkt als de trein, alleen dan vaker heen en weer gaat, en dat je er voertuigen op kan zetten)?

Geplaatst:

Dat "You cheater!" is leuk bedacht! Had ik ook gezien tijdens het gamen, maar ik was het vergeten te zeggen, sorry daarvoor!

Maar nog dit: is het mogelijk om een soort veerpont te maken (die net zo werkt als de trein, alleen dan vaker heen en weer gaat, en dat je er voertuigen op kan zetten)?

Die mogelijkheid zal er ongetwijfeld zijn, en het zou zeker een leuke en waardige optie zijn om naar Rockford Island te gaan. Vraag me echter niet hoe dit in z'n werk gaat, ik moet het een keer aan Revolution Designer vragen. Bedankt voor je tip

@Mythbuster,

Ik zal het proberen via de SCM, en als het werkt, dit meenemen in een toekomstige (small) update

Op een vliegveld hoort een tankwagen [en zo'n inlaadwagen die omhoog, zoals airport-baggage-loader-c-01%20copy.jpg, of 20_09_2007.jpg]nietwaar? Heeft iemand enig idee of zoiets er al is? Zo nee, kan je zoiets maken via sketchup en dan importeren in 3ds Max? Anders wil ik best wel daar een exterior voor maken. Daarbij bedacht ik: de oude tank wagen van Xoomer, is die er nog?

edit: ik ben begonnen aan een klein (niet alles mega-sized zoals op het vliegveld in Downtown) vliegveld (hangars, uitkijktoren) maar is dat wel nodig eigenlijk?

Wat ik nu net bedenk: een legerbasis.

Hoe kan je interieurs van gebouwen maken, gewoon een ander bestandje ervoor maken en dat later in zo'n hemel plaatsen?

Bewerkt: door IV4LIFE

Op een vliegveld hoort een tankwagen [en zo'n inlaadwagen die omhoog, zoals nietwaar? Heeft iemand enig idee of zoiets er al is? Zo nee, kan je zoiets maken via sketchup en dan importeren in 3ds Max? Anders wil ik best wel daar een exterior voor maken. Daarbij bedacht ik: de oude tank wagen van Xoomer, is die er nog?

edit: ik ben begonnen aan een klein (niet alles mega-sized zoals op het vliegveld in Downtown) vliegveld (hangars, uitkijktoren) maar is dat wel nodig eigenlijk?

Wat ik nu net bedenk: een legerbasis.

Hoe kan je interieurs van gebouwen maken, gewoon een ander bestandje ervoor maken en dat later in zo'n hemel plaatsen?

Zo'n soort geval zit standaard in San Andreas: aanhangertjes(oa een vliegtuig trap) voor de Tug/Baggage handler :) Je kunt 'm echter niet omhoog en omlaag doen, die functie zit alleen op de Packer.

De tankwagen is er inderdaad nog, alle andere vrachtwagens en aanhangers zijn origineel dacht ik.

Qua interieurs, volgens mij moet je dan 'n origineel interieur vervangen, maar ik weet het niet zeker. Als je een interior gaat maken, let dan goed op de indeling. Interieuren in games zijn heel anders dan interieuren in het echt. In games moet je de speler veel meer ruimte geven. Een interieur dat net zo vol/klein is als in het echt, is bijna onmogelijk om te navigeren in een game, omdat je de camera achter de speler aan moet slepen.

Als je b.v door een deuropening gaat kan de camera makkelijk achter de deurposten blijven ziten, zelfde met stoelen, banken, tafels, eigenlijk alle objecten die je in een interieur kan vinden moet je voor een game veel verder uit elkaar plaatsen dan in het echt :)

Bewerkt: door Mythbuster

Ik hoop dat jullie weten hoe je zo'n telepoort moet maken naar het interieur in een hemel?

En ik neem aan dat ik dat interieur dan in een ander bestand moet opslaan?

@apple-mac: dit

X: 756,2369; Y:2350,038; Z:2,781719

is de goede locatie voor de ambulance in Lynx urbs bij het ziekenhuis

Geplaatst:

In het verleden heb ik me bezigehouden met het maken van teleports. Alleen leverde dit wel bugs op (zo ging CJ bijv. heletijd naar de grond aimen).

Maar ik weet wel hoe het ongeveer moet. Als je me hulp nodig hebt, kan je het me altijd vragen

Hoeveel interieurs moet ik op rekenen voor 1 eiland? En moeten op de andere eilanden dan geen interieurs komen in gebouwen? Is het toegestaan om óf de dam óf het stadion uit gta 3 te halen? Ik vond het altijd wel wat hebben eigenlijk...

Good old Citá di Corruzione :sigaar: nice to see it back that way

btw het eiland was voor mafia stories ook al te groot, slechts het noordelijke gedeelte (hoe je het bekijkt)was bebouwd. Echter was er nog een lot waar iets op gebouwd moest worden. Ben je van plan heel het eiland over te nemen in de orginele staat, want je mag het van mij aanpassen. Graag zelfs :).

Ik heb btw zitten overwegen hea, wat denken jullie van GLD voor GTA IV. Ik ben wat tutorials aan het leren, dus kan ik nu zelf ook models in GTA IV zetten. Echter moet ik wel zeggen dat GLD te veel losstaande models heeft om goed te conventeren. Maar volgens blastov bestaat er een tool die een gehele IDE en een gehel IPL kan omzetten naar GTA IV WPL en IDE.

Ik had trouwens al een keer gevraagt aan blastov of dat hij een keer een nederlandse tutorial wou maken over het ingame plaatsen van models in GTA IV, maar er zijn hier al 2 cursussen op gtaforums.com over beschikbaar. Ik vindt het trouwens ook belangrijk om de GTA IV modding scene qua mapping ook wat meer op dit forum toe te passen. Daarom ga ik binnenkort proberen een model werkend ingame te krijgen. Vervolgens zal ik in het Master Tutorial Forum een Tutorial posten over het importeren van models in GTA IV.

Bewerkt: door Tim
Geplaatst:

Mijn probleem met gta_sa.exe is opgelost en ik heb The Green Light District kunne spelen, de toevoeging van Lynx District is erg leuk bedacht. Het ziet er een beetje uit als Little San Fierro, die brug is behoorlijk lang die daar heen gaat.

De auto's zijn erg goed gedaan, die nieuwe oldtimer is mijn favoriet geworden. Gevolgt door de Infernus sportauto, die bijna overal te vinden zijn. Alleen als ik een straaljager cheat spawnt het ding onderste boven en komt er you cheater in het beeld te staan, wel grappig bedacht.

Is er al iets bekend over eventuele missies? GTA United kan samen met DYOM gebruikt worden om missies te maken/spelen, mischien kan dat met The Green Light District ook wel. Om het wat eenvoudiger te maken.

Alleen als ik een straaljager cheat spawnt het ding onderste boven en komt er you cheater in het beeld te staan, wel grappig bedacht.

Dit is redelijk makkelijk te regelen: ga dood, je komt bij het ziekenhuis. Spawn een jetpack en draai je beeld zo dat cj lang het ziekenhuis kijkt en stijg op. Spawn nu een hydra en hij valt op het randje, draait en valt naar de grond. Wel eerst repareren met hesoyam en met de "home"-knop zorgen dat hij verticaal opstijgt.

Hij vliegt wel ietsje anders dan de normale hydra, dus dat is even wennen.

Succes ermee!

Geplaatst:

Tim,

Dat is zeker een goed idee. Alleen vrees ik dat ik niet mee kan helpen met de port. Je mag GLD natuurlijk vrij voor experimentele doelrinden gebruiken. Ik zal binnenkort Revolution-Designer benaderen en vragen of hij enkele missies wilt maken voor de mod. Ook wil ik de mod op een aantal punten verbetetrn, welke punten dat zijn, zal ik later toelichten

Geplaatst:

Weet iemand hoe je een savehouse kan maken? Anders kan ik wel leuk interieurs gaan maken, maar dan heb je er ook vrijwel niets aan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Weet iemand hoe je een savehouse kan maken? Anders kan ik wel leuk interieurs gaan maken, maar dan heb je er ook vrijwel niets aan.

Ik weet wel hoe je een savehouse moet maken, maar hoe je je game daadwerkelijk kan saven...geen idee. Ik zal het binnenkort eens even navragen hoe dat precies werkt.

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een verbindingsweg van The Downtown District naar het Mafia District. Als dit slaagt, dan is er 1 grote snelweg die in het Lynx District begint, door het Downtown District gaat en uiteindelijk in het Mafia District eindigd.

Maar aangezien het Lynx District nog niet geheel af is, zou ik later eventueel nog kunnen kijken of deze snelweg nog door de andere twee eilanden (Forston Island en Vestavia Hills) gaat.

Het is echter wel een enorme uitdaging om alles goed te krijgen; hoogteverschillen en de structuur van de verschillende eilanden en wegen vormen nogal een probleem.

newmaf.png

Brug in het Mafia District. De brug wordt nog opgeknapt. Dit is een oud hergebruikt model in GLD

newmaf1.png

De aansluiting van verkeerskruispunten in het Mafia District zelf is niet bepaald goed gedaan door het MS-team. Fouten zoals deze zijn nog aanwezig in het district, en moeten daarom stuk voor stuk worden gecorrigeerd.

newmaf2.png

Blik op de "Mafia Entrance Road" (MER), een grote weg die door het gehele eiland loopt.

newmaf3.png

Zicht vanuit de Map Editor met de voortgang tot nutoe. Het vergt veel moeite om de bochten vooral goed te krijgen.

Ziet er mooi uit. Deze verbindingsweg maakt de eilanden ook compleet. Echter heb ik wel een paar vragen over het Mafia District.

Is het zo dat bestaande lots die er nu op zijn gebouwd worden overgenomen met eventueel wat tweaks e.d.

Ik heb gelezen dat je moeite hebt met de hoogte verschillen. Dit is ook daadwerkelijk een moeilijke opgave om dit in GTA goed te doen. Ik stel je wel voor de brug op zichzelf niet in hoogte te verschillen. Wat ik zo ongeveer weet is dat het hoogste punt van Crowning Hills of in dit geval Vestavia hills ongeveer 234 meter is. Ik stel toch voor om de hoogte van de brug zo te maken dat het hoog genoeg is om de eilanden te verbinden zonder al te vreemde afritconstructies en dat je de brug bij vestavia hills over laat gaan in een tunnel.

Belangrijk bij het maken van de tunnel dat je vanaf een bepaald stuk van de snelweg (brug) een overdekking maakt van ongeveer 4.50 meter hoog (4.5 coords in 3ds max, want GTA- 3dsmax is 1:1). Vervolgens gebruik je Bolean

succes!

Bewerkt: door Tim

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...