Jump to content

The Green Light District


Apple-Mac

Recommended Posts

Die minimap is een goede toevoeging, leuk dat er ook icoontjes op de minimap staan van wat er allemaal te vinden is. Op deze manier zouden missies op lange afstanden mogelijk zijn, wat die lange brug betreft naar Lynx District. Die mag van mij wel zo blijven zoals het is, dat verlengt de gameplay.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 794
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Apple-Mac

    198

  • Nickonly

    87

  • [NL]BoBo[FRL]

    44

  • Donwell

    40

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 weken later...

Wat is het "grote nieuws?"





In deze post zal ik een aantal dingen openbaar maken, die sowieso in de volgende release worden opgenomen. Wanneer de volgende versie verschijnt, is nog niet zeker, maar we hebben een doel om deze versie nog dit jaar releasen.


In de nieuwste versie worden de volgende dingen opgenomen. Deze loop ik handmatig met je door:

Eilanden

Een nieuw eiland, genaamd Mafia District wordt in de volgende versie opgenomen. Echter zal dit eiland vooralsnog geen belangrijke rol spelen in de volgende versie, maar is wel aanwezig.

Hud

De HUD heeft een enorme metamorfose ondergaan! De hele stijl is compleet anders; van de Wanted stars, tot aan de klok en lifebar.

Radar

In deze versie wordt de ontbrekende radar waar erg veel vraag naar was in de vorige versies opgenomen. Zo kun je dus (eindelijk) zien waar je bent!

GTA 2-stijl

De Zaibatsu-gang is in deze versie van The Green Light District aanwezig. In de vorige delen is hun hoofdkwartier gebouwt, maar in deze versie is het de bedoeling dat de gang zelf actief wordt, en grote invloed gaat hebben op de speler. Bovendien hebben de straatnamen e.d in The Downtown District min of meer namen die geinspireerd zijn uit GTA 2.

Missies!

Dit is waar iedereen echt op heeft gewacht. De eilanden werden flink geprezen, maar het ontbreken van een storyline en de daarbij horende missies zorgden ervoor dat de mod min of meer saai werd na een tijd spelen. Voor die mensen heb ik goed nieuws!. Left4Theft-ontwikkelaar, Revolution-Designer, heeft aangegeven om iets compleet nieuws neer te zetten. Dus niet zomaar missies. De manier waarop hij in Left4Theft te werk ging, wordt min of meer ook in GLD toegepast, alleen aangepast op de thema van GLD (Dus zonder zombies :7 )

Vind jij dat er nog iets bij moet of anders moet, of ben je het niet mee eens met sommige verbeteringen? Reageer dan in dit topic!

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nog uitgebreid aan het testen. Tot nu toe heb ik wat foutjes. Een ding: De models en textures herladen de hele tijd, en dat ziet er niet mooi uit :S

Dit betekent dat GTA door zijn streamer memory heen is, je zult hiervoor een third-party hack/fix voor moeten installeren die GTA:SA meer streamer memory geeft.

Er zijn er een hoop te vinden op het internet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nog uitgebreid aan het testen. Tot nu toe heb ik wat foutjes. Een ding: De models en textures herladen de hele tijd, en dat ziet er niet mooi uit :S

Dit betekent dat GTA door zijn streamer memory heen is, je zult hiervoor een third-party hack/fix voor moeten installeren die GTA:SA meer streamer memory geeft.

Er zijn er een hoop te vinden op het internet.

Hartstikke bedankt voor deze goude tip! Ik had altijd het idee dat de oorzaak hem in het ontbreken van LODS was. Of dat het model om de een of andere reden te groot was.

Ik zal het zo snel mogelijk proberen.

EDIT:

Heb het getest, en werkt inderdaad perfect. Geen hapering te zien. Dit zal ongetwijfeld worden meegenomen naar de volgende update. Hartstikke bedankt :tu:

Mvg,

Een (vrolijke) Apple-Mac ^_^

Bewerkt: door Apple-Mac
Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn een hoop verschillende fixes,

Zo zijn er ASI scripts van Alexander (Maar deze werken niet voor alle versies, zijn wel vrij stabiel)

En is er ook een limit adjuster (Is zeer instabiel, werkt voor bijna alle versies)

Maar laats is er dus ook een CLEO script gemaakt, deze is de stabielste manier om de streamer meer geheugen te geven en werkt letterlijk voor alle versies.

Dit is een vrij recente ontdekking in GTA modding, en is volgens mij pas een paar maanden op het internet te vinden.

Ik raad de CLEO stream memory fix ten strengste aan, of desnoods de ASI.

Maar bij de limit adjuster zou ik uit de buurt blijven tenzij je van crashes houdt.

Bewerkt: door markb
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de ASI fix geprobeerd. Deze vereist alleen een ASI launcher, maar het is niet nodig om CLEO mee te installeren. Daarom zal ik de ASI fix integreren in de volgende GLD release. Je zal nu wel iets zwaardere systeemspecificaties moeten hebben, wil je GLD fatsoenlijk kunnen draaien, maar daar is weinig aan te doen, aangezien de volgende release sowieso zwaarder wordt, met de komst van het Mafia District.

Over het Mafia District gesproken; dit eiland kostte (en kost nogsteeds) erg veel moeite om het fatsoenlijk afgewerkt te krijgen. De snelweg daarnaartoe maken was geen makkelijke klus, net als het plaatsen van de bijhorende verlichting. Wat ook moeilijk is, is dat dit eiland ontzettend veel collision bugs kent, en veel onduidelijke crashes heeft als ik lots of objecten probeer te plaatsen.

Het fixen van al deze problemen was een enorme uitdaging voor mij, maar het is me uiteindelijk wel gelukt om dit eiland, inclusief de lots, goed ingame te krijgen. Om dat te vieren post ik een aantal screens van de voortgang ^_^

ms1h.png

ms2s.png

ms4p.png

ms5.png

ms6.png

ms7.png

En buiten dat is er nog iets..

ves1.png

ves2.png

Juist! Het Vestavia Hills-eiland staat ingame! Bovendien ziet het eiland er prachtig uit, en ligt pal naast Highway 461. Een perfecte aanvulling als je het mij vraagt. Binnenkort meer screens! :bier:

Bewerkt: door Apple-Mac
Link to comment
Delen op andere websites

Het Vestavia Hills eiland staat ingame. Dit eiland is, zoals Tim al eerder zei, echt het grootste eiland van allemaal. Dit eiland is Gigantisch groot.

Maar de grootte van het eiland levert natuurlijk ook de bijhorende problemen op. Zo is Highway 461 (de route naar het Lynx District) niet gebouwd om zo'n groote aan te kunnen. De route van Highway 461, ging, zoals ie in V1.7 ligt, dwars door Vestavia Hills heen. Om dit probleem op te lossen, is een deel van Highway 461 gesloopt en herbouwd. Het gevolg?

  • De San Andreas engine laat het op de een of andere manier niet toe, om de Highway om het eiland aan te leggen (Water verdwijnt op gegeven moment, onzichtbare muren etc.) Om dit op te lossen is er een tunnel door Vestavia Hills gemaakt, waardoor de Highway nu (gedeeltelijke) door het Vestavia Hills-eiland gaat. Achteraf gezien is dit een erg leuke beleving voor de speler; hij/zij heeft namelijk niet de indruk dat ie de heletijd op een extreem lange brug aan het rijden is
  • De nieuwe route zorgt er ook voor dat de drempels (die geplaatst moesten worden door hoogteverschillen) nu ook verdwenen zijn.
  • Highway 461 is NOG langer dan eerst.
  • Het Vestavia Hills-eiland is echt prima als overgangseiland waar de highway doorheen loopt. Je kunt ook van de highway eraf springen/rijden, om het Vestavia Hills eiland te bezoeken
  • Het plaatsen van de tunnel, en het uitbreiden van Highway 461 (met de aanleg van de nieuwe route) heeft vooralsnog geen problemen opgeleverd.
  • Het is technisch gezien mogelijk om een tweede Highway die ook door het Vestavia Hills-eiland gaat, aan te leggen.
  • Een klein stuk van de oude route van Highway 461 is verwaarloosd terug te vinden op het Vestavia Hills eiland. Dit stuk is niet met opzet als decoratie aangelegd, maar was onderdeel van V1.7 waar spelers dus echt gebruik van hebben gemaakt
  • Highway 461 is geschat ongeveer 170 KM lang
  • Hieronder zie je de oude, en de nieuwe route van V1.7. Rood geeft aan dat dat stuk in de volgende versie gesloopt is. Als je goied kijkt, zie je ook nog het "verwaarloosde stuk" (hetgeen wat niet rood gekleurd is)

maplhn.png

En natuurlijk, de screens! :bier:

ves2.png

ves3.png

ves4.png

ves5.png

ves6.png

ves7.png

ves8.png

ves9.png

ves10.png

ves1.png

Wat vinden we ervan?

Bewerkt: door Apple-Mac
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...