Jump to content

Wat voor mobiele telefoon heb jij?


ganton_gangster007

Recommended Posts

  • Reacties 1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    37

  • GolfG60

    20

  • commando

    17

  • MaxVito

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

ja, dat is voor mij ook de reden. Je bent verplicht om de dingen van Apple te kopen. Om het even met een iMac aan te duiden. Als je die koopt ben je verplicht die software "rotzooi" erop te kopen. Zo kost zo'n computertje snel al weer een paar honderd euro duurder.

Als eigenaar van een Power-Mac en een Mini-Mac, 3 iPhones, 1 iPod Touch, weet ik niet waar jij over praat...

ah, dat weet je vast wel :puh: ... alleen snap je wss mijn visie betreft dat onderwerp niet of zie jij het anders :clown:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

ja, dat is voor mij ook de reden. Je bent verplicht om de dingen van Apple te kopen. Om het even met een iMac aan te duiden. Als je die koopt ben je verplicht die software "rotzooi" erop te kopen. Zo kost zo'n computertje snel al weer een paar honderd euro duurder.

Als eigenaar van een Power-Mac en een Mini-Mac, 3 iPhones, 1 iPod Touch, weet ik niet waar jij over praat...

ah, dat weet je vast wel :puh: ... alleen snap je wss mijn visie betreft dat onderwerp niet of zie jij het anders :clown:

Dan heb je vast een vreemde visie, want ik snap het nog steeds niet wat je bedoeld?

Misschien kun jij het verduidelijken wat er verplicht gekocht zou moeten worden van Apple, van een paar honderd euro.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij een iMac krijg je zogenaamd " gratis " software, maar daar betaal je wel voor :puh: Ook hardware krijg je " erbij ", maar een goedkope muis van 5 eurie is dat niet hoor, daar betaalt u ook gerust voor :puh:

Nja, het is hoe je het bekijkt, een iMac wordt met software geleverd, alleen betaal je er meer voor omdat er een Appel/Apple op staat.

Design kost ook geld, ik heb onderdelen voor handgemaakte stoelen gemaakt die voor minimaal €400 per set gingen, terwijl je ook tuinstoelen van 10 euro per stuk binnen kunt zetten, beide zo zijn voor en nadelen.

Een Magic mouse of trackpad krijg je bij aankoop er ook 'gratis' bij, zal wel in de iMac prijs zijn berekend maar apart extra betalen hoeft niet, wat bij software ook niet hoeft.

Is ook een beetje krom want zo beredeneer ik het ook niet bij een merk Windows PC, ook zulke PC's betaal je juist voor een merk logo wat erop staat, niet de hoeveelheid software, wat ook hun zullen dit verrekenen in de prijs.

Want wil je bij een merk PC/zelfbouw PC/Apple extra software, zul je ervoor moeten betalen, en of je de software nou wel of niet wilt, toch zul je het krijgen, behalve bij een zelfbouw PC.

Dat Apple prijzig is, daar hoef je geen expert voor te zijn, maar het heeft ook zo zijn redenen.

En dat is bij een iMac zijn gemakkelijkheid qua aansluiten, grootte, design en prijs voor de basismodellen, prijzen voor snellere upgrades zijn tenenkrommend maargoed.

Ohja, een goedkope bluetooth of usb muis werkt ook gewoon hoor, mocht je dat liever hebben :D

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Bij een iMac krijg je zogenaamd " gratis " software, maar daar betaal je wel voor :puh: Ook hardware krijg je " erbij ", maar een goedkope muis van 5 eurie is dat niet hoor, daar betaalt u ook gerust voor :puh:

Nja, het is hoe je het bekijkt, een iMac wordt met software geleverd, alleen betaal je er meer voor omdat er een Appel/Apple op staat.

Design kost ook geld, ik heb onderdelen voor handgemaakte stoelen gemaakt die voor minimaal ¤400 per set gingen, terwijl je ook tuinstoelen van 10 euro per stuk binnen kunt zetten, beide zo zijn voor en nadelen.

Een Magic mouse of trackpad krijg je bij aankoop er ook 'gratis' bij, zal wel in de iMac prijs zijn berekend maar apart extra betalen hoeft niet, wat bij software ook niet hoeft.

Is ook een beetje krom want zo beredeneer ik het ook niet bij een merk Windows PC, ook zulke PC's betaal je juist voor een merk logo wat erop staat, niet de hoeveelheid software, wat ook hun zullen dit verrekenen in de prijs.

Want wil je bij een merk PC/zelfbouw PC/Apple extra software, zul je ervoor moeten betalen, en of je de software nou wel of niet wilt, toch zul je het krijgen, behalve bij een zelfbouw PC.

Dat Apple prijzig is, daar hoef je geen expert voor te zijn, maar het heeft ook zo zijn redenen.

En dat is bij een iMac zijn gemakkelijkheid qua aansluiten, grootte, design en prijs voor de basismodellen, prijzen voor snellere upgrades zijn tenenkrommend maargoed.

Ohja, een goedkope bluetooth of usb muis werkt ook gewoon hoor, mocht je dat liever hebben :D

Daarom heb ik ook een zelfbouw PC, omdat ik zelf wil kiezen wat ik er allemaal in en op wil :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Lokkertjes noemen ze dat :puh: Maar inderdaad dat is dan wel weer zo, maar daar betaal je ook voor ( zie m'n vorige i-mac statement )

Nee, daar betaal je niet voor? En neen, dat zijn geen lokkertjes? iOS heeft gewoon de beste en ook nog eens de meeste games, accept it or not.

Even een statement duidelijk maken: Liefste Android gebruikers, de weinige goede 3D games zijn net als bij iOS niet gratis(kosten vaak ook nog eens meer op Android, maar dat is een detail dat onze fandroids vaak vergeten), stop met jullie bullshit. Bij voorbaat dank.

Ik heb al eerder een aantal games opgesomd die ik mis op Android, dus ik voel niet de nood om dat nog eens te doen. Ik had trouwens een iPod Touch en heb nu een Sony Xperia S, was de iPhone niet zo pokkeduur voor pokkeweinig had ik 'm wel gekocht. Maar gezien het feit mijn Xperia S 400 euro kostte en de iPhone 5 800, was mijn keuze snel gemaakt..

Waarom Android zo opgehemeld wordt, ga ik nooit begrijpen. Het is een goed open OS waar je lekker mee kan rondkloten als je dat wilt, maar meer dan dat is het nu ook niet.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het draait bij een mobiel OS wel om meer dan een handje vol games hoor, MegaPilot. Het maken van games is voor iOS nou eenmaal een stuk eenvoudiger omdat de enige telefoon die iOS draait een iPhone is. Vaste specificaties, schermgrootte en verder geen gedoe. Voor Android telefoons geldt dat de markt daarin heel gefragmenteerd is. Er zijn een heleboel verschillende telefoons die ook allemaal weer op verschillende hardware lopen. Het maken van games voor al deze telefoons is dus veel lastiger, waardoor er alleen een algemene versie uitkomt die op bepaalde toestellen goed draait en op andere toestellen dan weer niet. Maar om Android nu helemaal af te kraken dat het slecht is omdat er niet zoveel games voor zijn is echt onzin. Dan had je lekker het dubbele moeten betalen voor een iPhone, maar ga nu niet als een klein kleutertje zitten janken dat je geen Tetris kan spelen op je Android device. Android heeft weer tig andere voordelen die je niet gehad zou hebben als je een iPhone gekocht zou hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Je legt mooi uit waarom Android niet zoveel games heeft, heel begrijpelijk. Maar dat doet niets af van het feit dat er minder games zijn. Natuurlijk is dat gebrek aan 3D games geen ramp(dit heb ik natuurlijk in overweging genomen toen ik voor Android koos), maar het mag toch wel eens vaker vermeld worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Lokkertjes noemen ze dat :puh: Maar inderdaad dat is dan wel weer zo, maar daar betaal je ook voor ( zie m'n vorige i-mac statement )

Nee, daar betaal je niet voor? En neen, dat zijn geen lokkertjes? iOS heeft gewoon de beste en ook nog eens de meeste games, accept it or not.

Ik accepteer het niet, beredeneer het alstublieft en wellicht denk ik er anders over. :sigaar: Mijn beredenering waarom je er wel voor betaald, heb ik al opgeschreven.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt je punt gemaakt hoor, MegaPilot. Er zijn meer games voor iOS. Behalve dan flash games, want flash kan de iPhone niet aan. Zijn wel meer beperkingen, iets met iTunes ofzo. Of een vage appstrore waar je voor de meeste apps die op Android gratis zijn in de buidel moet tasten. Ik zou overigens ook niet proberen de weg te vinden met je iPhone, de kaarten applicatie is compleet naar de galemiezen geholpen door Timmeh Cook en zijn grondpersoneel. En dan staat mij ook nog iets bij van antennagate en slechte batterijduur op iOS 5.

Om maar even aan te geven dat Apple ook zo zijn beperkingen heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan had je lekker het dubbele moeten betalen voor een iPhone, maar ga nu niet als een klein kleutertje zitten janken dat je geen Tetris kan spelen op je Android device.

Hier zit bv. het extra geld van een iPhone ook in, zowel voor de makers maar ook voor de gebruikers makkelijker omdat eigenlijk iedere app werkt en hetzelfde op iedere iPhone, op wat kleine dingen mogelijk na.

Goed voorbeeld, waar MegaPilot ook zijn mond over opentrok, welke R* games als amateurs afschilderde omdat ze de Andriod versie van GTA Vice City, die 5 minuten viel te downloaden en toen werd teruggetrokken om technische redenen, niet goed hadden getest.

Dit is ook gedeeltelijk waar, maar Andriod games zijn hetzelfde als PC games, ze moeten geschreven worden met een natte vinger, door de grote variatie hardware, terwijl de iOS/Console games met een fijne kwast kan worden geschreven door de weinig variatie in hardware.

Zag op een site staan, dat de Motorola Xoom en de Sony Experia S ook de game kantje boord ondersteunen, met Dual core CPU's, terwijl dat bij de iOS het om de iPhone 4, iPod Touch 4G en de iPad 1 gaat, welke singlecore zijn.

Zo kun je zien, dat op specifiek hardware met een 'fijne kwast' schrijven veel minder goede specs nodig zijn dan met de 'natte vinger' schrijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...