Jump to content

Grand Theft Auto: Vice City Stories - De locaties


Pietje II

Recommended Posts

In dit topic wil ik de exacte locaties van bepaalde plekken in Vice City van Grand Theft Auto: Vice City Stories bespreken.

Naar aanleiding van een aantal screenshots, trailers, en de radar die te zien was op een screenshot, heb ik van een aantal plekken en gebouwen haar locatie bepaald. Zodoende heb ik alles in een kaart geplakt, en het resultaat zul je hieronder kunnen bekijken.

Gisteravond namelijk heb ik de tweede GTA Vice City Stories trailer ("Ladies and gentlemen, let's pop!") eens aandachtig zitten bestuderen, omdat me iets opviel. Zo heb ik dan met name de achtergrond bestudeert. Zodoende de bepaling van de locaties.

Allereerst zagen we vanaf de allereerste preview die over Vice City Stories verschenen is al een nieuw, maar onbekend gebouw. Namelijk deze:

naamloosgtaforumzs4.th.png

Gisteren zag ik in die trailer dat Victor een stunt doet in een rode Infernus, en die scène bestaat uit drie camerastandpunten. Deze scènes komen waarschijnlijk uit een missie van Reni Wassulmaier, waar je nogal eens stunts voor uit moet voeren. In ieder geval, bij het eerste camerastandpunt kan je het beste bepalen waar Victor met zijn auto rijdt, maar dat zegt in feite nog niks. Je ziet in ieder geval op het einde wel de schans staan, waar Victor zogenaamd met dezelfde auto overheen gaat in de tweede en derde camerastandpunt.

naamloosgtaforumme9.png

1e shot

naamloosgtaforumuk1.png

2e shot

naamloosgtaforumni5.png

3e shot

Bij het tweede camerastandpunt zie je al een stuk van de schans, maar ook een deel van het gebouw in kwestie. Bij het derde camerastandpunt is te zien dat Vic met de auto over schans heenspringt, en zie je het gebouw volledig.

Nou, aan het eerste shot kan ik bepalen waar de locatie is, die herken ik namelijk aan het 'Well Stacked Pizza' restaurant. Ook de appartementgebouwen zijn makkelijk te herkennen, en de wolkenkrabbers erachter duiden aan dat dit tafereeltje overduidelijk plaatsvindt in Vice Point, bijvoorbeeld door het Chariot Hotel op de achtergrond. Nou zit er een geniepigheidje in deze drie shots. Nou blijkt dus, dat shot 2 en shot 3, helemaal niet bij shot 1 horen! Dat komt namelijk omdat ik in shot 1 kan zien dat de schans bovenop een brug staat, en bij shot 2 en shot 3 staat deze schans gewoon op een recht vlak weg. De shots zijn echter wel dicht bij elkaar opgenomen. Nou zag ik echter op een ander shot in de trailer iets wat me heel erg opviel. En wel op deze:

naamloosgtaforumsa6.png

Wat ik met roze omcirkeld heb, lijkt verdacht veel op het gebouw in kwestie (let even niet op het reuzenrad dat ik met rood omcirkeld heb). Kijk maar eens bovenop; precies dezelfde boog is te vinden. Door deze afbeelding is er een groter overzicht te krijgen van het gebied, en ik had al gauw het beeld van waar deze shot genomen was. Dus ik had maar eens gauw GTA Vice City aangezet, en naar Vice Point gegaan. Na wat passen en meten had ik resultaat: en ja hoor, het past precies. Met behulp van Svenie kan ik jullie een screenshot laten zien van de situatie. Svenie bedankt! _O_

gtavc2006101321574867ah2.th.png

En wat zien we? Precies, het gebouw wat ik op de vorige screenshot met roze had omcirkeld, staat op dezelfde plaats als het gebouw in GTA Vice City. Dit gebouw in GTA Vice City is het appartement van Gonzales, zo blijkt uit de missie Treacherous Swine uit GTA Vice City. Ik zelf denk dat dit gebouw in GTA Vice City Stories de zogenaamde 'Vance Mansion' zal zijn, omdat dit gebouw op exact dezelde plek staat zoals de lijnen op de kaart dit punt snijden, dat ik =>hier<= uitgelegd heb. Of dit gebouw daadwerkelijk de 'Vance Mansion' zal zijn: geen idee, het is maar een suggestie. Maar het staat in ieder geval wél vast dat dit gebouw op dezelfde locatie staat zoals ik hierboven beschreven heb, hieronder zie je een kaart wat ik gemaakt heb zodat je exact kan zien wat ik bedoel. In ieder geval zou deze 'Vance Mansion' best eens nadat Victor doodgeschoten is overgenomen kunnen worden door Gonzales, en in twee jaar kan er best eens wat verbouwd zijn aan het pand.

Dan het volgende punt, op de screenshot waar ik het waarschijnlijke 'Vance Mansion' met roze omcirkeld had, zie je ook een reuzenrad met donkerroze omcirkeld. Dit reuzenrad heet de 'Chunder Wheel', en volgens de previews zou dit reuzenrad te vinden zijn in Vice Point. Nou, zoals op de screenshot te zien is matcht alles perfect met elkaar, dus dat zou betekenen dat de 'Chunder Wheel' tussen de Malibu Club staat en de 'Vance Mansion'. Frappant, vinden jullie niet?

(Zie

=>hier<= de tweede GTA Vice City Stories trailer, zodat jullie alle scènes kunnen bekijken.)

Nou heb ik de ontdekte gebouwen en de al bekende gebouwen allemaal uitgestippeld op een kaart. Ook de radar die op een screenshot te zien was die in GTA Vice City Stories voor zal gaan komen heb ik verwerkt, net zoals Lantyz al een keer eerder heeft gedaan. Zie hieronder het resulaat, compleet met legenda:

vcsmapgtaffy7.th.png

Legenda

naamloosgtaforumnb9.png = Savehouse - Vance Mansion

naamloosgtaforumop8.png = Chunder Wheel

G = Gonzales, op de Leaf Links Golf Course

R = Reni Wassulmaier bij Interglobal Filmstudios

L = Onbekend, waarschijnlijk staat deze voor 'Laywer' (Ken Rosenberg) of Lance. De'L heb ik dus niet uitgewerkt omdat ik geen exact beeld heb van deze plek.

naamloosgtaforumwt7.png = Waarschijnlijk een bedrijf van de 'Empire Building' feature

N = Icoon dat het noorden aanwijst

Paars gebied = Trailerpark

Groen aangegeven = Schip waar Lance naartoe wordt gebracht in de missie 'Jump Ship'

naamloosgtaforumvj6.png

Hier is trouwens de scène te zien uit camerastandpunt 1, waar je achter de schans een checkpoint ziet staan. Zo weten we dus ook weer hoe die er in GTA Vice City Stories uit gaat zien, zoals die uit GTA San Andreas dus, alleen dan roze.

Zo, dat was het dan, wat vinden jullie van mijn inventie? :sigaar:

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Echt heel goed gevonden allemaal! Dat je hier nog tijd voor hebt, je bent ook al heel goed bezig aan het The latest news from Vice City Stories topic. Wel vraag ik me nog altijd af of je in vcs in het oostelijke of het westelijke eiland begint, want het trailer park gebied ligt in het westelijke eiland, maar de Vance mansion ligt in het oostelijke eiland, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat je daar pas zo laat komt.

gta-freak2 :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan er niet over mee speculeren maar wil toch ff wat zeggen.

Vind het fantastisch dat er altijd mensen zijn die anderen mensen up to date houden en of willen praten over dingen die niet duidelijk zijn,deze mensen nemen de tijd en de moeite om over iets wat ze leuk/cool vinden anderen mensen ook een plezier te doen.

Dit slaat niet alleen op dit topic maar ook op je The latest news from Vice City Stories topic.

Ook vind ik dat Summerbase ook een compliment verdient. :klap:

Mgoed dit wou ik ff zeggen. :*D

Bewerkt: door W1ckeD
Link to comment
Delen op andere websites

Je begint inderdaad op het westelijke eiland, dat bekend staat onder de naam 'Vice City Mainland'. Victor en Lance beginnen ook arm; later eindigen ze (waarschijnlijk) als twee rijke piefen in Vice City. 'The Vance Mansion' zou naar alle waarschijnlijkheid op het oostelijke eiland staan, wat ik dus ook heb aangegeven op het kaartje. Maar zoals ik al zei: het is helemaal niet zeker of dit pand werkelijk 'The Vance Mansion' is, dat veronderstel ik. Voor hetzelfde geld zou de 'Vance Mansion' ook op Prawn Island kunnen staan. Maar dat het gebouw in kwestie op de plek staat zoals ik aangegeven heb staat in ieder geval wél vast.

En wat betreft het feit dat ik graag mijn tijd in GTA Vice City Stories steek: tja, als je een grote fan bent doe je nou eenmaal alles. :puh:

Alhoewel ik gisternacht, toen ik voor de zoveelste maal de trailer bekeek, het me zomaar opviel dat van de locatie van de waarschijnlijke 'Vance Mansion'.

je bent ook al heel goed bezig aan het The latest news from Vice City Stories topic.

Bedankt, maar dat doet SummerBase ook hoor. :)

Dat ik op dit moment vrij veel over Vice City Stories post is niet geheel toevallig; het ligt er maar net aan wie op het zich op het betreffende moment kan veroorloven. Op dit moment ben ik dat schijnbaar, maar daarvoor bijvoorbeeld was SummerBase weer heel vaak aan de beurt. We kunnen immers niet wachten tot wie tijd heeft, want 'the latest news must go on'.

Maar dit topic hebben we niet afgesproken, dat is een volledige eigen initiatief. Alhoewel... SummerBase weet wel wat ik bedoel. :puh:

Maar het is in dit topic de bedoeling om hierover te discussiëren, en naarmate er steeds meer bekend wordt gemaakt over Vice City Stories (dus ook de locaties) is het de bedoeling om de locaties in kaart te brengen, dat was althans mijn insteek. ;)

Ik kan er niet over mee speculeren maar wil toch ff wat zeggen.

Vind het fantastisch dat er altijd mensen zijn die anderen mensen up to date houden en of willen praten over dingen die niet duidelijk zijn,deze mensen nemen de tijd en de moeite om over iets wat ze leuk/cool vinden anderen mensen ook een plezier te doen.

Dit slaat niet alleen op dit topic maar ook op je The latest news from Vice City Stories topic.

Ook vind ik dat Summerbase ook een compliment verdient. :klap:

Mgoed dit wou ik ff zeggen. :*D

Waarschijnlijk ook namens SummerBase: dank je wel. :*D

We doen het met plezier, echt wel. :Y

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

En dit maakt het wachten ook minder moeilijk. :)

Maar ok,

Ik heb heel even gekeken naar die jump met die infernus,heb het gevoel dat het verschillende plekken zijn?

Maar dus verschillende jumps geplakt tot 1 hele jump.

Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten. :puh:

Bewerkt: door W1ckeD
Link to comment
Delen op andere websites

En dit maakt het wachten ook minder moeilijk. :)

Maar ok,

Ik heb heel even gekeken naar die jump met die infernus,heb het gevoel dat het verschillende plekken zijn?

Maar dus verschillende jumps geplakt tot 1 hele jump.

Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten. :puh:

Dat klopt, er zijn maar twee schanzen die worden laten gezien, maar Rockstar Games heeft dit zó gemonteerd zodat deze scène één hele stunt lijkt.

In het eerste camerastandpunt zie je de rode Infernus waar Victor inzit naar een schans rijden die bovenop een brug staat, en wel hier: naamloosgtaforumie1.png

Maar meteen daarna hebben ze de beelden erachter geplakt van een ándere stunt. Omdat de auto in het eerste camerastandpunt nog op de weg reed, lijkt het net of dit alles hetzelfde is als in de tweede en derde camerastandpunt. Echter rijdt de rode Infernus waar Victor inzit bij het tweede en derde camerastandpunt naar een andere schans toe, dit is duidelijk te zien omdat deze schans weer níet op een brug staat, maar naast het gebouw wat waarschijnlijk de 'Vance Mansion' is. En wel hier: naamloosgtaforumyx0.png

Zoals je ziet zijn de twee jumps vrij dicht bij elkaar, maar toch zijn het niet dezelfde. Toch wel grappig gemonteerd van Rockstar Games. :puh:

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Nog even over die L:

Ik nam in eerste instantie aan dat de L weer voor 'Lawyer' zou staan, zoals in GTA Vice City, aangezien de L in de richting van Kens Office leek te staan. Een andere optie is dat de L op de lokatie van dit huis staat.

Komt bekend voor? Dat klopt, want in GTA Vice City vond je hier een Hunter als je het spel uitgespeeld had. Het huis met helipad lijkt een rol te hebben in GTA Vice City Stories, en het zou niet onlogisch zijn wanneer het huis van Lance is. Als je een helicopter hebt moet je hem natuurlijk wel ergens kwijtkunnen. Wanneer dit daadwerkelijk zo is, zou de L dus bij Lance horen (Wat ik overigens wel verontrustend vind, want dan hebben we weer geen spoor van Ken Rosenberg).

Dit huis lijkt me in ieder geval wel iets om in de gaten te houden op screens en trailers.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog even over die L:

Ik nam in eerste instantie aan dat de L weer voor 'Lawyer' zou staan, zoals in GTA Vice City, aangezien de L in de richting van Kens Office leek te staan. Een andere optie is dat de L op de lokatie van dit huis staat.

Komt bekend voor? Dat klopt, want in GTA Vice City vond je hier een Hunter als je het spel uitgespeeld had. Het huis met helipad lijkt een rol te hebben in GTA Vice City Stories, en het zou niet onlogisch zijn wanneer het huis van Lance is. Als je een helicopter hebt moet je hem natuurlijk wel ergens kwijtkunnen. Wanneer dit daadwerkelijk zo is, zou de L dus bij Lance horen (Wat ik overigens wel verontrustend vind, want dan hebben we weer geen spoor van Ken Rosenberg).

Dit huis lijkt me in ieder geval wel iets om in de gaten te houden op screens en trailers.

Erg goed gepraktiseerd, Lantyz, hier was ik tot nu toe absoluut niet opgekomen. De helipad bij het huisje zou eigenlijk een uitstekende locatie zijn voor Lance's huis, en kijk eens op deze screenshot:

naamloosgtaforumxo1.png

Precies, dat is de pikzwarte helikopter die Victor en Lance in de intro van GTA Vice City ook gebruikten! Het zou heel goed zo kunnen zijn, dat Victor en Lance, de 'Vance Brothers' dus, een soort 'bedrijfshelikopter' hebben, die helemaal pikzwart is. Dat zou dus betekenen dat dit de helikopter is op bovenstaande screenshot, en die helipad waar je in GTA Vice City de Hunter kon vinden zou dan de landingsplaats zijn voor de pikzwarte helikopter van de Vance Familie. Want zegt nou zelf: welke plek zou nou het hoofdkwartier van de Vance Brothers kunnen zijn (aangezien Lance en Victor later uitgroeien tot een professioneel team) in Vice City? En ja, nu je het zegt Lantyz, dat huisje met die helipad zou dan een uitstekende locatie zijn.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Mij is ook nog iets anders opgevallen, en het verbaast me dat jullie het niet gezien hebben.

Volgens mij heb ik de pickup voor full health OF pickup voor rampage gevonden.

Let op de roze stip.

gtavcstrailer1hi0007wq3.jpg

Die stip heb ik wel degelijk opgemerkt 'advancegta', maar ik heb daarbij (bijna als enige) niet verder bij nagedacht, dus moet ik je bedanken dat je me er weer even aan hebt helpen herinneren. :klap:

Ik ben dus weer op verkenningstocht geweest in GTA Vice City, want zo kan je natuurlijk het plaatje het beste vergelijken. Gelukkig had ik de locatie al gauw gevonden, en zó met mijn helikopter (ik had toevallig ook een Sea Sparrow hiervoor genomen) gevlogen zodat 'ie hetzelfde gecentreerd staat als op de screenshot hierboven. Het roze gebouw op de voorgrond is ook te vinden in GTA Vice City, en als je daar eenmaal bent zie je het gebouw op de achtergrond, dat een savehouse voor Tommy Vercetti is, genaamd de 'Links View Apartment' (deze staat nog niet op WikiGTA), al gauw. Het binnenplaatsje waar de roze stip te vinden is, is in GTA Vice City al wat meer bebouwd: de weggetjes bijvoorbeeld zijn in GTA Vice City voorzien van hekjes, dat op de screenshot van GTA Vice City Stories niet te bespeuren is. Na wat enig meetwerk heb ik moeten concluderen dat de roze stip op de screenshot van GTA Vice City Stories die 'advancegta' liet zien, in GTA Vice City midden op een kruispunt staat van die weggetjes (niet van autowegen, maar van looppaadjes). En wat zien we op die plek in GTA Vice City? Jazeker, een 'Cop Bribe'. Het klopt precies. Dus het zou heel goed kunnen dat er in GTA Vice City Stories op exact dezelfde plek óók een Cop Bribe te vinden is, en als je er ook over nadenkt: waarom ook niet?

Zo, dat is ook weer de wereld uit geholpen. :puh:

Dus even een screen ter verduidelijking:

naamloosgtaforumvx0.png

Maar mijn werkelijke punt waar ik het over wilde hebben, is wederom over de 'Chunder Wheel', ofwel de reuzenrad die in GTA Vice City Stories in Vice Point zou moeten plaatsvinden. Gisteren is er namelijk een nieuwe Vice City Stories preview verschenen, daar is ook een nieuwsbericht over gemaakt in het 'The latest news from Vice City Stories topic', en daar zaten ook weer drie nieuwe screenshots bij. Op maar liefst twee van deze screenshots was een reuzenrad te zien, de waarschijnlijke 'Chunder Wheel'. Nou ik deze screenshots zo bekeek, begon ik toch wel ernstig te twijfelen aan de locatie van de 'Chunder Wheel' die ik uitgekozen had. Althans, kijk maar eens op de screenshot hieronder:

naamloosgtaforumpd1.th.png

Als je goed kijkt staat de reuzenrad op deze screenshot op een totaal andere plek dan tot nu toe gebleken was. Sterker nog, kijk eens naar de uiterlijkheden van de reuzenraden die we tot nu toe in filmpjes en screenshots hebben kunnen zien:

naamloosgtaforumpd1.th.png naamloosgtaforumho5.th.png

De linker reuzenrad ziet er heel anders uit dan de rechter, de rechter heeft bijvoorbeeld meer spaken in z'n rad zitten, en ook in het midden is er een véél grotere schijf te zien dan bij de linker. Hier klopt in ieder geval iets niet. Wat wel vast staat is dat er een reuzenrad vlakbij de Malibu Club staat, dat kan je op de screenshot hieronder overduidelijk zien.

naamloosgtaforumsa6.png

Conclusie: er moeten zich meerdere reuzenraden in GTA Vice City Stories bevinden, want anders klopt het niet met de uiterlijkheden, en het voornaamste met de locaties. Maar ik kom er wel achter waar zich het tweede reuzenrad bevindt, zoals jullie al gemerkt hebben ben ik dol op het speculeren en onderzoeken van dit soort dingen, dus dat komt wel goed.

Ik heb in ieder geval al wél het idee dat de reuzenrad ongeveer op de plek staat zoals ik hieronder met paars heb aagegeven op het kaartje:

naamloosgtaforumlv0.png

Waarom? Nou, als je in GTA Vice City op die plek gaat kijken zie je een lege plek, die er ook nog eens vrij verwoestend uitziet, alsof er eerder iets groots heeft gestaan, een uitstekende locatie voor een reuzenrad dus. Ook de lengte van dat stukje zou uitermate geschikt zijn om een reuzenrad te plaatsen. Verder zie je op de achtergrond identieke gebouwen die je ook op de screenshot ziet; aan de overkant tegenover het water staat ook exact hetzelfde bouwwerkje als waar Victor op de screenshot met zijn motor overheen springt.

Link to comment
Delen op andere websites

Conclusie: er moeten zich meerdere reuzenraden in GTA Vice City Stories bevinden, want anders klopt het niet met de uiterlijkheden, en het voornaamste met de locaties.

Alhoewel er overduidelijke verschillen te vinden zijn tussen de screens, hoeft het niet te betekenen dat er meerdere reuzenraderen zijn. Het zou ook kunnen dat Rockstar halverwege ontevreden raakte met het uiterlijk en de lokatie van het reuzenrad, en dit gewijzigd heeft. Twee reuzenraderen lijkt me nogal een overdosis voor een stad zo klein als Vice City. Hoe dan ook, we zullen het pas zeker weten met de release.

Ik heb de kaart met radar uit mijn eerste post hier geüpdate met de andere radars:

gtavcsradargf5.jpg

Rockstar heeft het weer heel uitgekookt gedaan: Op de getoonde radars is niet veel spectaculairs te zien. De radar met opdrachtgevers blijft het interessantste. Verder is het grootste verschil het ontbreken van de groene vlekken op het strand. We kunnen tot nu toe eigenlijk alleen uit de radars opmaken dat de getoonde stukken plattegrond in ieder geval qua indeling hetzelfde blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag net op gtaforums.com een topic met vergelijkingen over Vice City in 1986 en 1984 en er viel me iets erg raars op. (het staat niet op die site) Op een sceenshot van het spel zie je een stukje van het vliegveld:

vcs11mn6.png

Als je naar het 1e plaatje kijkt zie je geen stadion, maar op de onderste wel. Ik weet dat het ook kan komen doordat het gewoon te ver weg is, maar ik had ergens gelezen dat de draw distance van VCS beter is, dus je zou em toch gewoon moeten kunnen zien, lijkt mij... :?

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...