Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Ik heb hier nu een Q6600 B3 op 2.9ghz draaien in plaats van de stock snelheid 2.4. Dit is gedaan met een voltage van 1.2875. Maar als ik hem nu op 3ghz zet door de FSB te verhogen, dan is hij niet stabiel. Zelfs niet met een Voltage van 1.45. Ook al zet ik het VTT voltage omhoog werkt het niet. Hij loopt dan random vast of geeft een BSOD. Maar al zet ik het geheugen 10mhz omhoog is hij wel Prime95 stabiel maar dan krijg ik een BSOD omdat het geheugen dan te snel loopt.

Heeft iemand nog tips om hem sneller te laten draaien?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Dit kan aan zoveel dingen liggen. Het kan zijn dat de processor niet verder wilt, het kan zijn dat je geheugen niet verder wilt, het kan zijn dat je moederbord niet verder wilt. Het is voor ons vanaf een afstand niet in te schatten welk stukje hardware de boosdoener is.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan aan zoveel dingen liggen. Het kan zijn dat de processor niet verder wilt, het kan zijn dat je geheugen niet verder wilt, het kan zijn dat je moederbord niet verder wilt. Het is voor ons vanaf een afstand niet in te schatten welk stukje hardware de boosdoener is.

Ik denk zelf het moederbord het meest en daarna de CPU, maar het geheugen is ook niet veel soeps. Ik denk dat ik hem hierop laat staan en dan maar gewoon later moet upgraden naar iets dat beter overclockt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben eigenlijk opzoek naar een stille externe harde schijf, vele schijven maken een pokkeherrie en staan te trillen op je tafel. Dat is eigenlijk niet de bedoeling en ik zoek dus daarom ook een stille externe harde schijf. Van minimaal 500/1TB en als het kan niet aan de niet al te dure kant. Een beetje snel is altijd handig, maar is niet noodzakelijk. Zolang het maar niet 2 minuten duurt voordat ik een nummer kan doorstarten naar windows. Want op deze schijf komt voornamelijk muziek, en de klik/afspeel reactie is dan ook een pré.

Iemand?

(Nog een kleine vraag, kan ik een game zoals GTA IV op een externe schijf installeren en hem vanuit daar spelen?)

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV kun je niet installeren op een externe HDD. Die zijn daar eigenlijk te traag voor. Plus dat je dan problemen krijgt met SecuRom, meen ik ergens gelezen te hebben.

Waarom neem je niet gewoon een interne HDD? Lijkt me wel zo makkelijk, dan kun je ook GTA IV erop zetten. En natuurlijk al je muziek.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV kun je niet installeren op een externe HDD. Die zijn daar eigenlijk te traag voor. Plus dat je dan problemen krijgt met SecuRom, meen ik ergens gelezen te hebben.

Waarom neem je niet gewoon een interne HDD? Lijkt me wel zo makkelijk, dan kun je ook GTA IV erop zetten. En natuurlijk al je muziek.

Omdat ik een laptop gebruik :clown: .

Link to comment
Delen op andere websites

wat ik zelf eigenlijk adviseer is als je een externe schijf hebt deze gewoon te gebruiken als back up, dus data die je niet vaak nodig hebt of belangrijk is daar op zetten, dan houd je dit nog in geval dat je ahrde schijf kapot gaat. Door dit idee is je pc niet afhankelijk van de externe schijf waardoor hij minder draaiuren hoeft te maken en dus langer meegaat. Zo gebruik ik mijn externe harde schijf ook, die staat amper aan en dat is goed, want als ik hem dan een keer nodig heb weet ik gewoon zeker dat hij het de komende tijd gaat doen en ik houd o mijn interne schijf een hoop ruimte vrij

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja, hij zou er dus bij mij komen om gewoon altijd aan te zijn als mijn PC ook aan is. Dus gewoon bijna de hele dag. Is dat dan een probleem?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is geen probleem mits de externe HDD een eigen accu heeft, anders is de accu van je laptop binnen no-time leeg.

Die tip van Wesley in het beste lijkt me. Ik weet niet hoe groot je muziek bibliotheek is, maar als je gewoon documenten e.d. wat je niet elke dag gebruikt op je externe HDD zet blijft er meer ruimte over op de interne HDD voor muziek. Al kan ik me voorstellen dat je dat niet wilt of kunt doen.

Als externe HDD kun je zoiets als dit nemen. Hij schijnt erg stil te zijn, o.a. vanwege rubberen randen die trillingen tegen gaan. Er is ook een leuke Mickael Jackson HDD. Helaas voor jou is er geen Justin Bieber HDD. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Het was dus eigenlijk de bedoeling omdat ik ook veel dingen met muziek doe buiten mijn thuisomgeving om alles qua muziek daarop te pleuren en dus gewoon de hele dag door te laten draaien en eventueel mee te nemen naar andere locaties. Dat is dus wel de bedoeling dat hij dus gemiddeld 12 uur per dag zal joelen hier, daar moet hij wel tegen kunnen natuurlijk anders ben ik ineens alles kwijt. Dat is niet zo tof natuurlijk.

Inderdaad jammer dat er geen JB variant is :puh: . Om even naar die andere te kijken vind ik hem prima, ook niet zo duur wat erg fijn is en dus stil. Alleen bij de reviews heeft iemand het volgende aan: "Automatische spin-down" . Wat is dat? Betekent dat dat hij uitvalt als hij niet gebruikt wordt? Maar het is dus wél de bedoeling dat hij lang aanstaat, is er dat slecht voor? Sowieso qua stroom maakt het niet uit, mijn laptop staat toch eigenlijk bijna altijd onder stroom.

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Dat betekend inderdaad dat de schijf op stand-by gaat als hij een tijdje niet gebruikt word. Dat zal niet gebeuren als je er muziek vanaf draait, dan is de schijf constant aan het draaien natuurlijk. Het is wel handig als je gaat eten bijvoorbeeld, dat scheelt weer wat euro's bij de energie jaarafrekening.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar als ik het naar het eten terug kom. Of laat ik het zo zeggen, ik sta als DJ te draaien en draai een half uur geen plaatjes vanaf mijn HDD maar bijvoorbeeld van CD of vinyl. En ik verwacht dan een nummer af te kunnen spelen vanaf mijn HDD, ik klik hem aan en krijg geen geluid. Dan zal ik hem moeten restarten en dat is dus een faal die avond. Het lijkt misschien heel kritisch maar zelfs inderdaad dat knopje overhalen om hem opnieuw aan te zetten is niet echt handig :puh: .

@ Nee hoor, wou zelf ook al gaan slapen. Het heeft geen haast, truste :clown: )

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet dan ongeveer 6 tot 7 seconden wachten. Ik begrijp dat het hinderlijk is. Ik zal morgen verder voor je zoeken naar andere alternatieven, maar ga nu lekker naar bed als je het niet erg vind. ^_^ (Of misschien heeft iemand anders nog een suggestie?)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een 1TB Samsung Spinpoint F3 schijf en de spin-up duurt bij mij net geen 3 seconden, bij oudere schijven zal deze geleidelijk langer worden. Maar ik denk dat je niet bijzonder lang met die schijf zult don als hij per dag 12 uur draait. Natuurlijk wel een jaar, misschien 2 jaar. Maar een dergelijke schijf zou toch wel 4 tot 5 jaar mee moeten gaan.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...