Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Ik wil graag de Dell studio 1749 kopen, maar daar zit standaart een 802.11 b/g netwerk kaart in.

Is het nu verstandig om voor 20 euro een 802.11 n kaartje erin te laten doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil graag de Dell studio 1749 kopen, maar daar zit standaart een 802.11 b/g netwerk kaart in.

Is het nu verstandig om voor 20 euro een 802.11 n kaartje erin te laten doen?

Als je daarmee een sneller internet mee krijgt zou ik het gewoon doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk maakt het qua netwerk kaart niet eens zoveel uit, de standaard poorten hebben altijd een max snelheid van 100Mbit/s dus tenzij je sneller internet hebt dan dat heeft het geen nut

Correct me if im wrong

Link to comment
Delen op andere websites

802.11g ondersteund maximaal 54 Mbps, wat dus neerkomt op 6.75 MB per seconde aan data overdracht. 802.11 n ondersteund meer. Persoonlijk zou ik het niet doen. Het verschil bij normaal browsen tussen g of n is eigenlijk niet merkbaar. Het is niet zo dat je nu uren moet wachten voor je een site binnentrekt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan laat ik het wel zitten :puh:

Wij hebben niet zo snel dus alleen maar geld verspilling.

Dat komt neer op 1.25 MB (ongeveer) per seconde. Investeren in een kaart die snelheden aankan boven 6.75 MB is dus totale geldverspilling.

En voor iedereen die zich afvraagt "hoe weet hij dat"? Hier de site waar je bits en bytes etc. om kan rekenen. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

WTF!? Mijn GPU wordt echt veel te heet. Ik zit nu gewoon te Windows'n en in een minuut ging de temparatuur van mijn GPU van 30 tot 35 graden celcius naar nu 50 tot 60 graden. Gister was die ook al onder normaal Windows gebruik 62 graden ofzo, laat staan hoe die is bij het gamen. nosmile.gif Wat nu?

Is er ook een goede manier om stickers te verwijderen van een computer-kast?

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Mischien zit de ventilator vol met stof.

Laatst nog uitgeblazen.

Is er ook een goede manier om stickers van je PC-kast te verwijderen? Nu blijft er namelijk zo'n plakkig stukje zitten...

Edit: Weet het al, nagellak remover. blij.gif

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

WTF!? Mijn GPU wordt echt veel te heet. Ik zit nu gewoon te Windows'n en in een minuut ging de temparatuur van mijn GPU van 30 tot 35 graden celcius naar nu 50 tot 60 graden. Gister was die ook al onder normaal Windows gebruik 62 graden ofzo, laat staan hoe die is bij het gamen. nosmile.gif Wat nu?

60 graden is echt geen probleem, hij word onder gamen dan 80-90 graden en dat is voor die dingen niet echt een probleem. Zodra er rare verschijnselen komen tijdens het gamen weet je dat hij te warm is, maar dat beurt nog niet.

Zo gaf die van mij altijd 15 graden aan, maar door een bios bug klopt dat neit en zit het dus eerder op 60 graden dat hij idle is, als hij 35 graden aan gaat geven weet ik dat het fout zit, want dan raakt hij de 100 graden ongeveer(dat neem ik ongeveer aan)

Link to comment
Delen op andere websites

WTF!? Mijn GPU wordt echt veel te heet. Ik zit nu gewoon te Windows'n en in een minuut ging de temparatuur van mijn GPU van 30 tot 35 graden celcius naar nu 50 tot 60 graden. Gister was die ook al onder normaal Windows gebruik 62 graden ofzo, laat staan hoe die is bij het gamen. nosmile.gif Wat nu?

60 graden is echt geen probleem, hij word onder gamen dan 80-90 graden en dat is voor die dingen niet echt een probleem. Zodra er rare verschijnselen komen tijdens het gamen weet je dat hij te warm is, maar dat beurt nog niet.

Zo gaf die van mij altijd 15 graden aan, maar door een bios bug klopt dat neit en zit het dus eerder op 60 graden dat hij idle is, als hij 35 graden aan gaat geven weet ik dat het fout zit, want dan raakt hij de 100 graden ongeveer(dat neem ik ongeveer aan)

Oke, ik heb het gemeten met SpeedFan 4.40 en ik vond het toch wel echt warm. Is het ook mogelijk de prestatie's van de computer slechter te maken om zo de levensduur te verhogeren? Of maakt dat voor de levensduur niet zo veel uit?

Link to comment
Delen op andere websites

zolang het buiten de gevarenzone blijft is er totaal geen probleem, die dingen zijn er op gebouwt.

Het kan misschien een probleem zijn als je een Nvidia hebt, dan met name de 8800 of 9800 hebben het, die hadden een probleem met het soldeer tin waardoor de chipslos raakten, het tin verhitte onder gebruik waardoor chips iets loslieten, dat is nog geen rpobleem totdat de tin weer afkoelt en dus de chip gewoon deels los is vand e kaart, wat hem in feite kapot maakt.

Dit kwam echter neit in hele grote mate voor en dus is er voor je niks te vrezen.

Misschien wil je de temperatuur eens showen onder full load? dan kunnen we pas echt oordelen.

Link to comment
Delen op andere websites

zolang het buiten de gevarenzone blijft is er totaal geen probleem, die dingen zijn er op gebouwt.

Het kan misschien een probleem zijn als je een Nvidia hebt, dan met name de 8800 of 9800 hebben het, die hadden een probleem met het soldeer tin waardoor de chipslos raakten, het tin verhitte onder gebruik waardoor chips iets loslieten, dat is nog geen rpobleem totdat de tin weer afkoelt en dus de chip gewoon deels los is vand e kaart, wat hem in feite kapot maakt.

Dit kwam echter neit in hele grote mate voor en dus is er voor je niks te vrezen.

Misschien wil je de temperatuur eens showen onder full load? dan kunnen we pas echt oordelen.

En wat is full load? GTA:SA spelen? ik heb een 6200 LE BTW.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, tijdens een zware game. GTA: SA is voor die kaart behoorlijk zwaar dus tijdens GTA zullen de temperaturen nog meer omhoog gaan dan in rustige stand.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...