Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Ik heb geen idee. Gamers zeggen vaak dat de ene beter is dan de ander (volgens mij Laser > Optisch), omdat de ene (volgens mij Optisch dus) software zou hebben dat als je een lijn naar beneden trekt, hij er automatisch een rechte lijn van maakt, wat dus onhandig zou zijn in games. Ik heb dit uitgeprobeerd in Paint, en hier had ik totaal geen last van. Een oom van mij zei ook dat dit totale onzin was, optisch en laser zijn gewoon hetzelfde, namelijk een laser (dat optisch ook een laser zou zijn), maar ik weet het dus niet zeker.

Maar er zijn ook geen andere hardware winkels bij jou in de buurt waar je eventueel muizen zou kunnen uitproberen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Ik heb een Logitech MX1000 en deze heeft dus software om rechte lijnen te trekken. Merk je met gamen vrij weinig van, maar als je veel Photoshop doet wel en het kan storend zijn als je iets heel precies moet doen. Daarom gebruik ik vaker een budget Logitech optische muis. De correctie komt eigenlijk vooral voor bij laser muizen, die hebben een veel hogere resolutie en zijn dus een stuk preciezer, maar om het muizen niet te schokkerig te maken worden de bewegingen uitgefilterd.

Laser muizen en optische muizen zijn in principe hetzelfde, het enige verschil is de manier waarop ze de ondergrond verlichten. Beide muizen gebruiken mini CCD's (ongeveer hetzelfde soort chip als in veel video camera's, maar dan veel kleiner) om de beweging te detecteren. Het voordeel van lasers is dat ze een veel hogere resolutie mogelijk maken, wat dus de nauwkeurigheid ten goede komt.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Aah, dankje voor nog meer uitleg. ;)

Dus theoretisch gezien kun je filmen met je muis? xD

Ja, ik weet dat het niet kan blabla.

Ik zit ook te denken aan deze:

http://tweakers.net/pricewatch/253604/ozone-smog-gaming-mouse.html#tab:info

Ik neem de Logitech G500, die kun je ook bestellen bij Dell waar ik me laptop ook weg haal.

Zoals iedereen weet zijn er HDMI kabels.

Maar er zijn dure en goedkope, nu ben ik gaan zoeken en kwam erachter dat het verschil in prijs er alleen maar in zit omdat de dure gouden connectoren hebben en wat betere omhulsen ed.

Maar op wiki stond ook dat er een HDMI type A (normale) standart versie was die maar tot 720p ging(HD, HD-ready) en een type A High Speed die tot 1080p ging. (Full HD)

Heb ik dat nu verkeerd begrepen of is dat niet waar of is mijn 2e zin van dit bericht verkeerd..

Ik weet het niet meer.. Daarom vraag ik jullie even. :puh:

Dit omdat ik een PS3 krijg en Full HD op de Full HD tv wil. ;)

EDIT: Oeps, zie net dat ik hier het laatste bericht al gepost had. Sorry :$

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon een kabel kopen van een tientje of iets rond die prijs. Het voordeel van duurdere kabels is dat ze minder gauw breken en de connectoren zijn met goud afgewerkt zodat er geen corrosie op kan treden. Maar voor een normale gebruiker is dit allemaal niet zo belangrijk.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Het verschil tussen budget kabels en dure kabels merk je pas bij grotere afstanden. Bij een normale huis-tuin en kuiken aansluiting is dat allemaal niet van belang. Ook die HDMI versies zijn niet belangerijk. Elke HDMI kabel kan (zo ver ik weet) elke versie HDMI met zich mee brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het verschil tussen budget kabels en dure kabels merk je pas bij grotere afstanden. Bij een normale huis-tuin en kuiken aansluiting is dat allemaal niet van belang. Ook die HDMI versies zijn niet belangerijk. Elke HDMI kabel kan (zo ver ik weet) elke versie HDMI met zich mee brengen.

Als enkel het materiaal waaruit de kabel gemaakt is verschilt zal je er op je tv waarschijnlijk geen verschil van merken. Maar er zitten ook verschillende versies in HDMI, dus daar moet je wel op letten :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Verschillende versies van HDMI (ik neem aan dat je 1.3 en 1.4 enz. bedoelt) zijn software matig en hebben zo ver ik weet geen flikker te maken met de kabel.

Volgens wat ik vind hebben ze de aansluitingen weer een heel klein beetje aangepast hoor :7

Link to comment
Delen op andere websites

Geen idee. Wat koop je trouwens bij Dell? Kan niks bedenken wat beter is bij Dell dan bij andere fabrikanten.

Ik heb trouwens al lange tijd (sinds dat ik hem heb, rond Sinterklaas) al last van een irritant probleem met m'n Razor Lycosa. Hij ziet er imo redelijk mooi uit, kost alleen redelijk veel, maar heeft wel een gaar touchscreen ding. Welke ik liever niet gehad had. Dat kreng stopt soms met werken (waarbij trouwens soms ook wat toetsen software gezien niet meer werken) en dan als ik één toets aanraak (van dat touchscreen ding) blijft hij altijd vasthaken in de Vorig liedje knop, ook al druk ik er niet op. Na de USB kabel eruit en er weer in te duwen doet hij het wel weer. Maar dit vind ik zo amateuristisch en onprofessioneel dat ik hem gewoon wil omruilen. Maar aangezien het probleem zich soms eens per dag voordoet, terwijl er ook een week tussen de gevallen kan zitten, ben ik bang dat het zich niet voor zal doen wanneer Azerty hem probeert te testen (waar ik hem overigens heb gehaald). Dus, wat moet ik doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Geen idee. Wat koop je trouwens bij Dell? Kan niks bedenken wat beter is bij Dell dan bij andere fabrikanten.

Ik heb trouwens al lange tijd (sinds dat ik hem heb, rond Sinterklaas) al last van een irritant probleem met m'n Razor Lycosa. Hij ziet er imo redelijk mooi uit, kost alleen redelijk veel, maar heeft wel een gaar touchscreen ding. Welke ik liever niet gehad had. Dat kreng stopt soms met werken (waarbij trouwens soms ook wat toetsen software gezien niet meer werken) en dan als ik één toets aanraak (van dat touchscreen ding) blijft hij altijd vasthaken in de Vorig liedje knop, ook al druk ik er niet op. Na de USB kabel eruit en er weer in te duwen doet hij het wel weer. Maar dit vind ik zo amateuristisch en onprofessioneel dat ik hem gewoon wil omruilen. Maar aangezien het probleem zich soms eens per dag voordoet, terwijl er ook een week tussen de gevallen kan zitten, ben ik bang dat het zich niet voor zal doen wanneer Azerty hem probeert te testen (waar ik hem overigens heb gehaald). Dus, wat moet ik doen?

Wat je kunt proberen is een mailtje sturen naar Azerty en dan gwn uitlegd en dat je graag wilt omruilen omdat deze niet naar behoren werkt.

Ik heb daar een Laptop gekocht.

Wat de beste die ik kon vinden voor 800 euro.

Base
INTEL® CORE i5-430M (2,26 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,53 GHZ, 3 MB CACHE)
Geheugen
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord
Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Harde schijf
1 TB (7.200 rpm) Dual SATA-harde schijf (2 x 500 GB)
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Cables
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Gedis-pakketreferentie
N0674907
Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
PalmRest
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Bestelgegevens
Studio 1749 Order - Netherlands
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell Dock
Dell Dock
Systeemmedia
Studio 1749 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleuren, dessins en beschilderingen
Black chainlink
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Theft Protection Solution
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
Labels
Wireless Label CI5
LCD-scherm
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
DataSafe (Services Owned)
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-software
Office Starter 2010 - Nederlands
Beveiligingssoftware
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Power Supply
Wisselstroomadapter van 90 W
Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Logitech Gaming Mouse G500
€ 37,81
1
€ 37,81
Targus - XL Campus backpack
€ 52,93
1
€ 52,93
Totaal excl. btw 	Btw-tarief 	btw 	Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: 	€ 762,17 	19,00% 	€ 144,81 	€ 906,98
Leveringskosten: 	€ 24,37 	19,00% 	€ 4,63 	€ 29,00
Totaalprijs: 	€ 786,54 		€ 149,44 	€ 935,98

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik kan het best op gaan sturen en alles, maar als het probleem zich niet voordoet wanneer zij hem testen moet ik er geld voor betalen. En daar heb ik dus geen zin in. Of zouden ze het probleem wel kennen?

Link to comment
Delen op andere websites

9 van de 10 keer werkt iets altijd wonderbaarlijk genoeg weer geweldig als je het aan een monteur of zo laat zien. Ik raad je aan een filmpje te maken van het probleem en dit mee te sturen in je mail naar Azerty. Zeker als je er ook bij vertelt dat het probleem er niet altijd is maar soms bij vlagen zullen ze er, althans daar ga ik vanuit, goed naar kijken. Bel anders eens op of maak een topic aan in het Azerty service forum op hardware.info.

Link to comment
Delen op andere websites

hoi, ik heb het probleem dat ik deze ochtend mijn pc opstarten en toen ik aan het werk was kwamen er allemaal roze strepen mijn beeld en vervolgens viel mijn pc uit toen ik hem herstarte ging die naar het systeemherstel met nog steeds die roze strepen in mijn beeld ik selecteerde normaal opstarten toen het windows 7 starten scherm kwam kreeg ik een bsod ik heb een foto kunnen maken alleen kan ik die nu niet posten ik kan wel de foutcode zien op mijn camera de foutmelding is 0x00000116 haakje0x85f81510,0x8e0ef1a0,0x00000000,0x00000002haakje ik heb zo het vermoeden dat mijn videokaart stuk is wat is het probleem en hoe los ik het op btw sorry voor het gebrek aan leestekens en hoofdletters ik typ op telefoon nu

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...