Jump to content

Welke Next-Gen console koop jij?

Welke Next-Gen console koop jij?  

156 leden hebben gestemd

1. 1. -

• Nintendo Wii ga ik kopen
      11
    • Microsoft Xbox 360 ga ik kopen
      16
    • Sony Playstation 3 ga ik kopen
      53
    • Playstation 3 & Wii ga ik kopen
      4
    • Xbox 360 & Wii ga ik kopen
      3
    • Xbox 360 & Playstation 3 ga ik kopen
      6
    • Nintendo Wii heb ik al
      6
    • Xbox 360 heb ik al
      18
    • Xbox 360 & Wii heb ik al
      1
    • Geen Next-Gen console ga ik kopen
      16
    • Ben er nog niet uit
      7
    • Wat is Next-Gen?
      3
    • Wat is een console?
      1
    • Anders, namelijk...
      8

Recommended Posts

Geplaatst:

Even een mededeling tussendoor, let op de berichten die je quote. Het heeft geen zin om 8 posts te quoten als je alleen op het laatste bericht reageerd, laat de overige 7 dan gewoon weg. Door constant een hele serie posts te quoten ontstaan zogenaamde ''quotepiramides'', deze zijn niet bepaald bevoordelijk voor de overzichtelijkheid van een topic of post. In bovenstaande post zijn een aantal van deze piramides verwijderd, probeer hier zelf in het vervolg rekening mee te houden svp. :)

• Reacties 152
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Gta-killer

9

• Steel Dogg

8

• MNC3

7

• Black Force

7

Geplaatst:
Kan je dan een site geven waar staat dat de 360 krachtiger is?, Sony kan moeilijk precies meten hoeveel kracht van het totaal een game gebruikt, op dit moment staat het op 20%, ik heb trouwens Sony nog nooit horen zeggen dat het 40 of 60 is. En de goede ps3 games moeten nog komen, ps3 is nog niet zo lang uit en de ontwikkelaars moeten er nog achter komen hoe ze de cell processor goed kunnen programeren.

De Processor van de PS3 is krachtiger dan die van de X360 maar... De X360 heeft een ramgeheugen van 512 MB. De PS3 daarentegen heeft een ramgeheugen van 256 MB. Een goed ramgeheugen is toch ook wel een must voor een beetje goede snelheid. Je merkt het bijvoorbeeld al in het scrollen in het hoofdmenu. Bij de X360 gaat dat sneller en soepeler dan bij de PS3. Zo hebben beide consoles hun sterke en zwakke punten.

Ik probeer hier niet een ps3 fanboy uit te hangen (wat is trouwens wel ben :D), maar je mag toch altijd wel zeggen als er iets niet klopt. Die 512 mb ram van de 360 wordt zowel voor de CPU als de videokaart gebruikt en loopt op 700 mhz.

De ps3 heeft 256 ram voor de videokaart die op 700 mhz loopt en 256 mb ram voor de CPU die op maarliefst 3,2 gnz loopt, uiteindelijk is het ram van de ps3 dus beter omdat het een hogere snelheid heeft.

Het klopt dat de 360 ook pluspunten heeft, maar dit dus niet.

Geplaatst:
Kan je dan een site geven waar staat dat de 360 krachtiger is?, Sony kan moeilijk precies meten hoeveel kracht van het totaal een game gebruikt, op dit moment staat het op 20%, ik heb trouwens Sony nog nooit horen zeggen dat het 40 of 60 is. En de goede ps3 games moeten nog komen, ps3 is nog niet zo lang uit en de ontwikkelaars moeten er nog achter komen hoe ze de cell processor goed kunnen programeren.

De Processor van de PS3 is krachtiger dan die van de X360 maar... De X360 heeft een ramgeheugen van 512 MB. De PS3 daarentegen heeft een ramgeheugen van 256 MB. Een goed ramgeheugen is toch ook wel een must voor een beetje goede snelheid. Je merkt het bijvoorbeeld al in het scrollen in het hoofdmenu. Bij de X360 gaat dat sneller en soepeler dan bij de PS3. Zo hebben beide consoles hun sterke en zwakke punten.

De 360 heeft 512MB shared geheugen, de grafische kaart maakt hier ook gebruik van.

De PS3 heeft 256MB RAM geheugen, maar de grafische kaart heeft apart ook nog 256MB RAM.

Als puntje bij paalte komt hebben ze dus evenveel RAMgeheugen.

Geplaatst:
Playstation 3 is veel krachtiger, dat is een feit daar kun je niet over discuseren, wat wel is is dat de games die nu op de ps3 uit zijn maar 20% van die kracht gebruiken en daardoor zelfde als 360 games uit zien.

Het is maar wat je wil geloven. Feit is dat de graphics van PS3- en Xbox 360-games nagenoeg gelijk zijn, dus waarom zou je je druk gaan maken om de daadwerkelijke kracht? Ik vind het resultaat belangrijker en dat resultaat is vrij duidelijk. Bovendien vraag ik me af wanneer ontwikkelaars ooit te volle kracht van de PS3 kunnen benutten, omdat het nu simpelweg niet erg rendabel is om games exclusief voor de PS3 te ontwikkelen. Jammer, want exclusives zijn wel vaak de games die het maximale uit een console halen.

Verschil in graphics zie je waarschijnlijk over paar jaar pas als de ps3 op volle kracht games draait (en op 1080p resolutie dubbel zo hoog als 360 zijn 720p maximum).

Hoeveel mensen met een Full HDTV ken jij? Toch jammer dat er zo weinig mensen zijn die van die 1080p kunnen profiteren, misschien maakt dat zelfs dat het helemaal niet zo'n belangrijke factor zal zijn in de consolewar. Zoals het er nu naar uit ziet zijn zaken als de prijs en games belangrijker en laat dat nou net de zaken zijn die de PS3 níet erg mee heeft.

En het is nog lang niet bekend dat ps3 geen content krijgt, dit nieuws is vrijgegeven ''maar alleen de Xbox 360 zal downloadable content krijgen in de vorm van twee nieuwe episodes.'' Dus er kan misschien een andere content voor de ps3 komen (dan niet in de vorm van episodes) maar dit wordt misschien niet vrijgegeven omdat microsoft zo veel betaald.

Voor 8 a 10 uur extra gameplay vind ik 20 euro erg veel hoor, als je naagaat dat ik san andreas zonder downloadable content ruim 1000 uur heb gespeeld (maar 5 cent per uur!!!).

Het lijkt mij vrij sterk dat Microsoft die 50 miljoen min of meer voor niets heeft betaald, maar je mag het natuurlijk altijd blijven hopen. Waar haal je trouwens die 20 euro vandaan?

Geplaatst:

Ik denk dat het uiteindelijke kwaliteitsverschil tussen de PS3 en X360 net zo iets zal zijn als tussen de PS2 en Xbox. Bij de PS3 zal het beeld iets helderder zijn en betere textures. De X360 daarentegen krijgt veel games timed exclusive. Dat gebeurt nu al(DiRT, Stuntman:ignition, The Darkness, Medal of honor: Airborne. enz.)

Ik verwacht dat je met de PS3 deze generatie net zo goed uit bent als met de Xbox vorige generatie. De meeste games komen op beide console's uit, game's op de PS3 hebben iets betere graphics maar kamen vaak wat later uit.

Geplaatst: (bewerkt)
Playstation 3 is veel krachtiger, dat is een feit daar kun je niet over discuseren, wat wel is is dat de games die nu op de ps3 uit zijn maar 20% van die kracht gebruiken en daardoor zelfde als 360 games uit zien.

Het is maar wat je wil geloven. Feit is dat de graphics van PS3- en Xbox 360-games nagenoeg gelijk zijn, dus waarom zou je je druk gaan maken om de daadwerkelijke kracht? Ik vind het resultaat belangrijker en dat resultaat is vrij duidelijk. Bovendien vraag ik me af wanneer ontwikkelaars ooit te volle kracht van de PS3 kunnen benutten, omdat het nu simpelweg niet erg rendabel is om games exclusief voor de PS3 te ontwikkelen. Jammer, want exclusives zijn wel vaak de games die het maximale uit een console halen.

De kracht van de hardware is een feit, niet of de graphics gelijk zijn. De graphics veranderen namelijk, de eerste ps2 game ziet er niet zo mooi uit als een van de laatste ps2 games. De 360 graphics zullen waarschijnlijk niet veel mooier worden als ze nu al zijn (console al langer uit en makkelijker te programeren), de ps3 graphics zullen nog wel veel veranderen (console korter uit en de meeste spellen zijn directe port van 360 versie, dus zelfde graphics) En alle sony games zijn exclusief voor de ps3 gemaakt, en zullen over tijdje steeds beter de kracht van ps3 kunnen benutten. Ook nu de userbase van de ps3 steeds groter wordt, zullen meer bedrijven niet een 360 versie maken en even later naar ps3 porten, maar meer tijd in de port steken zodat de prestaties nog beter zijn als de 360 versie.

Hoeveel mensen met een Full HDTV ken jij? Toch jammer dat er zo weinig mensen zijn die van die 1080p kunnen profiteren, misschien maakt dat zelfs dat het helemaal niet zo'n belangrijke factor zal zijn in de consolewar. Zoals het er nu naar uit ziet zijn zaken als de prijs en games belangrijker en laat dat nou net de zaken zijn die de PS3 níet erg mee heeft.

Het gaat niet alleen om mensen met een 1080p TV, ook de graphics op een 720p TV kunnen nog erg veel verbeterd worden, en ik denk dat de ps3 dat gaat doen (zeker over paar jaar).

En dit heeft ook weinig zin, ik ben blij met mijn ps3 en jij met je xbox 360. We zullen wel afwachten wie de console war wint, en ookal wint de 360, zullen er nog steeds veel goede ps3 titels verschijnen en omgekeerd natuurlijk ook.

De wii maakt zelfs een grote kans, want die console verkoopt beter als ps3 en 360 bij elkaar. Maar als wii wint is er toch een grote groep gamers die toch voor de goede graphics en goede actie spellen/shooters gaat en zullen er nog steeds veel ps3 en 360 games verschijnen.

Bewerkt: door Gta-killer
Geplaatst:

het eewige console war gezeur houd ook nooit op he. je kan nu nog niet weten of de ps3 beter is of de xbox 360, de ps3 hardware mag dan wel beter zijn, want dat is een feit, en ook niet gek want de ps3 kwam later, veel later. maar ik heb hem nu, en ik vind het prachtig en mij maakt het echt niet uit of de xbox 360 games nou net ietsje mooier zijn ofzo, want het spel opzich is toch hetzelfde.

een belangrijker punt is wel dat er veel ps3 games die niet exclusief zijn alleen voor de ps3 worden uitgesteld, en steeds word daarbij geen reden gegeven, dat is opzich wel vreemd. maar ja, de game komt dan uiteindelijk toch nog.

en of de ps3 in de toekomst mooiere games als de 360 krijgt, we zullen het wel zien :D

Geplaatst:
het eewige console war gezeur houd ook nooit op he. je kan nu nog niet weten of de ps3 beter is of de xbox 360, de ps3 hardware mag dan wel beter zijn, want dat is een feit, en ook niet gek want de ps3 kwam later, veel later. maar ik heb hem nu, en ik vind het prachtig en mij maakt het echt niet uit of de xbox 360 games nou net ietsje mooier zijn ofzo, want het spel opzich is toch hetzelfde.

een belangrijker punt is wel dat er veel ps3 games die niet exclusief zijn alleen voor de ps3 worden uitgesteld, en steeds word daarbij geen reden gegeven, dat is opzich wel vreemd. maar ja, de game komt dan uiteindelijk toch nog.

en of de ps3 in de toekomst mooiere games als de 360 krijgt, we zullen het wel zien :D

Eigenlijk kan je het gewoon niet vergelijken. Het zijn alletwee Next-Gen consoles met alletwee zo zijn voordelen. De een is beter qua hardware, de ander heeft meer games bijvoorbeeld. Kijk maar naar de exclusieve content van IV. Microsoft heeft het weer eens geflikt :D

Geplaatst:

De Sony Playstation 3, absoluut. Ik heb een afkeer voor Microsoft, en nog erger voor Nintendo. Ik ben vanplan de Playstation 3 te halen als ik genoeg geld heb. En dat is dus volgend jaar ^_^ (Ik kan wel wachten op GTA IV hoor)

Apple-Mac

Geplaatst:

Een tijdje wou ik een Xbox 360, maar na al de klachten en een maandje nadenken, heb ik besloten om voor de Playstation 3 te gaan :Y. Als het goed is krijg ik hem over een maandje of 2 :dans:

Geplaatst:

Het is gewoon een kwestie van luisteren naar andermans mening :D Ik wou eerst de Xbox 360 nemen, maar mijn neef, die zelf ook de 360 heeft, zei dat ik beter voor de PS3 kon gaan, omdat de 360 snel kapot ging enzo. Nu krijg ik de PS3 ^_^

Geplaatst:
Eigenlijk kan je het gewoon niet vergelijken. Het zijn alletwee Next-Gen consoles met alletwee zo zijn voordelen. De een is beter qua hardware, de ander heeft meer games bijvoorbeeld. Kijk maar naar de exclusieve content van IV. Microsoft heeft het weer eens geflikt. :D

Ja mensen, dat de Xbox 360 meer games heeft weten we nu al, iedereen roept dat maar en denkt er niet bij na. Dus (hopelijk) de laatste keer: de X-Box 360 is een jaar en een half langer uit, wat verwacht je dan over meer games? :duh:

Dat van die zogenaamde 'exclusieve content' kan me eigenlijk niet veel schelen. Met de andere GTA's heb ik zoveel plezier gehad, talloze uren lang en 2 episodes erbij voor een andere console vind ik niet erg. Ook kun je je eigen mods op het PSN zetten bij het aankomende UT3, ik hoop dat dit ook bij GTA IV kan.

Dan Houser, medewerker van Rockstar, heeft in een interview verteld dat de PS3-versie van GTA IV gelimiteerd wordt door de DVD9-capaciteit die gebruikt wordt voor de Xbox 360-versie. Official PlayStation Magazine nam het initiatief om de vraag op de man af te stellen.

Een spijtige zaak voor de PS3-bezitters? Misschien wel, want de Blu-ray capaciteit wordt niet ten volle benut, aangezien beide versies quasi gelijk zullen zijn op gebied van graphics, spelduur, inhoud, etc.

Quote:

On PS3 you've got a guarantee that every machine is going to have a hard-drive and, with Blu-ray, you've got plenty of storage, whereas on Xbox 360 there's no guarantee of a hard-drive and you're working with the DVD format. Does that create limitations?

Yep.To be honest with you we haven't solved all those riddles yet.

Rockstar kan niet ten volle bouwen op Blu-ray en de HDD. Beiden zijn immers niet standaard aanwezig bij de Xbox 360. Men moet rekening houden met de DVD9 van de Xbox 360 en dat brengt limieten met zich mee. Blijkt hier dat Microsoft's Xbox 360 toch niet helemaal 'future proof' is, of is dit een éénmalig voorval? Rockstar doet er in elk geval nog wel alles aan om dit probleem zoveel voor zover mogelijk te verhelpen.

Bedankt 360-bezitters zonder HDD dat jullie dit mij aandoen als GTA-fan. :puh: (grapje hé)

Geplaatst:

lol, maar je vergeet daar bij dat ze ook gezegt hebben met de ps3 enkele problemen te hebben. elke console had zijn ups en downs, en GTA IV word echt wel vet, ook al is het maar 9 Gig's. het word wel een strakke game, en als ze niet zeggen wat de limieten zijn, missen we dus ook niks :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...