Jump to content

GTA 'Stories' is niets meer dan commercie


Goliat

Eens?  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. ja/nee?

    • Eens
      22
    • Oneens
      42


Recommended Posts

Mijn mening is dat de zogehete 'Stories' niets meer dan commercie(per definitie is Rockstar commercieel maar de afgelopen jaren meer dan ooit) voorstelt, met de komst van de PSP worden GTA liefhebbers die GTA op de PC spelen(heel veel mensen dus) erg uitgebuit. We worden gedwongen tot de aanschaf van (als je 'm als eerst wilt spelen) een PSP(mischien nog in de toekomst PS2), huppakee circa 250 euro met de memory card als je het nog goedkoop houdt, dan nog de games erbij en we zitten al snel aan de 350 euro. En wat krijgen we hiervoor; GTA spelen op een uber klein scherm, de legale mogelijkheid tot het maken van screens en filmpjes wordt ons door sony afgenomen, een game die stikt van de bugs(met name VCS) en dan nog de belofte dat het water helderder zou zijn die bijna zo goed als onwaar is omdat je niet eens kan duiken... Daarnaast worden we gewoon aan 't lijntje gehouden, het is werkelijk schandalig dat er na de komst van GTA San Andreas(kwam uit in 2004) geen GTA is gekomen met meer mogelijkheden of een langere storyline enz. Inplaats daarvan worden we opgezaldeld met 2 GTA's die we allemaal als we er goed voor gaan zitten in een dag uitspelen omdat de story-line zó kort is. Inplaats zich te focussen op GTA 4 houden ze zich bezig met Rockstar's f**** Table Tennis.. :-(

Kortom als GTA liefhebbers worden we zwaar tekort gedaan door Rockstar én Sony, het ergste is nog dat ik er nog aan mee doe ook.. maar goed je moet wel als een beetje zichzelf respecterende GTA gamer. En wat had je dan verwacht met zo'n propagande website: VCS Homepage

Mijn vraag: Zijn jullie het met me eens ja/nee? :roll:

Bewerkt: door Goliat
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Goliat

    3

  • Pietje II

    3

  • ASPHALT

    2

  • Godfather

    2

Ik ga grotendeels akkoord met je stelling , zeker met het feit dat je vind dat ' de storyline's op 1 dag zijn uitgespeeld ' ;).

Verder vind ik het ook jammer dat men dus inderdaad minstens €350,- moet betalen indien met een game ( GTA VCS ) , die overigens vol met bugs zit wil spelen!

In de hoop dat GTA IV niet enkel op de ' New - Gen ' - Consoles word uitgebracht , ben ik toch van plan om een nieuwe PC aan te schaffen ;).

GTA : VCS is ook niet beter en heeft zeker geen mogelijkheden genoeg voor een game die na GTA : SA ( die wél genoeg mogelijkheden had ) uitkomt ... Maargoed , wij zijn wij , de nederige GTA - Liefhebbers , om tegen een groot bedrijf , zoals R* , te zeggen welke games ze moeten produceren :{

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het niet met je eens. Twee GTA games in z'on korte periode rijkt natuurlijk naar uitmelken. Maar gezien de complete storyline (die ik overigens niet in een korte tijd uitspeel) die in beide spellen zit. Ook is er een multiplayer functie toegevoegd, waar ik de komende periode op school heel veel plezier van ga hebben. Het speelt best goed, een controller is nog altijd véél en véél fijner dan de PSP maar daarvoor moet je uitgebreid gaan zitten, wat niet snel tussen(/tijdens) de lessen en/of in de pauzes kan. Voor die momenten werkt het geweldig! Conclusie: GTA LCS en GTA VCS zijn volwaardige GTA spellen, vooral dankzij de toevoeging van de multiplayer waar je erg veel plezier mee kunt beleven!

Het wachten is nog op een verhaal wat nog groter is dan de dikke van Dale van Pietje II :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ik vindt 'commerciele prut' een beetje overdreven. Ten eerste zie ik de 'stories' meer als een tussendoortje, een echte volwaardige opvolger van GTA III, VC of SA vindt ik ze niet. Ja, er zijn meer mogelijkheden. Maar moet je voor de mogelijkheden opnieuw het volledige aankoopbedrag neerleggen? Voor die storyline hoef je het ook al niet te doen, dus dan blijft ern buiten wat opgepoetste graphics vrij weinig meer over. Alleen de multiplayer optie op de PSP versie is een groot pluspunt, voor de rest zie ik niet echt een reden om tot aankoop over te gaan. Toch ben ik niet tegen dit soort games, ze zorgen ervoor dat het wachten op een échte volwaardige opvolger wat korter duurt. Maar ik ben er wel op tegen dat ze er het voor dezelfde prijs als elk ander spel op de markt brengen, dat hij op de PS2 (GTA: LCS) voor een goedkope prijs de deur uit ging vondt ik niet meer dan terecht. Dat VCS nu alleen exclusief voor de PSP is, hebben we waarschijnlijk aan Sony te danken. Sony moet hiervoor een behoorlijke zak met geld neerleggen om ervoor te zorgen dat ze het (voorlopig of voorgoed) alleen op haar console uitbrengen, dit natuurlijk puur om de verkoop van de PSP te stimuleren wat logisch is. Ik had liever gezien dat er, kleinere, maar wel volledig nieuwe spellen als tussendoortje voorgeschoteld worden. Zo lijkt het iets minder op het uitmelken van vorige series, want achteraf komt het toch neer op uitmelken, en op deze manier is het wél het volle aankoopbedrag waard. Maar dat is natuurlijk maar een mening, vele fans zullen het er zeker niet mee eens zijn. ^^ Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik het spel niet zelf gespeeld heb, maar op reacties van andere, reviews en informatie over de game heb ik mijn mening gebasseerd. Dit wilt overigens niet zeggen dat ik LCS of VCS een slecht spel vindt, ik vind alleen de prijs die ze ervoor vragen iets te hoog voor een soort 'remake'..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap wat je bedoelt, ikzelf had ook veel liever een nieuwe stad gehad, maar het is nu zo niet en er is niets aan te doen.

Zelf heb ik een PSP gekocht speciaal voor VCS, en ik heb er geen spijt van, allesbehalve zelfs, ik heb er echt uren en uren pret aan beleefd, en nu nog trouwens. Ik vindt VCS een zeer goede game, als je kijkt naar de andere games voor de PSP, dat is toch van heel andere kwaliteit, die games kunnen nog niet is tippen aan LCS (de meeste toch)!

Ik vind het ook heel handig voor op school ivm internaat. Kortom ze zouden meer hun best kunnen doen, maar het zijn wel prachtige games die het wachten voor GTA 4 veel korter maken!

GTA-Freak2

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het niet eens, je zei dat er na sa geen GTA meer is geweest met meer mogelijkheden.

Maar je kan toch niet steeds groter en beter blijven maken!! Zo word het spel binnen een paar jaar 18GB + en dan kom je met een pc niet meer toe.

Daarbij is het normaal dat rockstar naar PS2 gaat, een pc is niet gemaakt voor games!!

Een playstation is er wel voor gemaakt.

Daarbij vind ik zoveel mogelijkheden als in sa nog wel gaan, maar als je nog meer mogelijkheden wilt kan je beter the sims gaan spelen. Met meer mogelijkheden wordt GTA gewoon stom om te spelen, ik vind vice city , liberty city stories en vice city stories veel leuker om te spelen.

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het er wel mee eens. Ze laten je €50 betalen voor een spel wat voor het grootste gedeelte gewoon is overgezet van de ps2 van een spel van 3 aar oud. Het barst van de fouten en heel vell dingen zijn gewoon een beetje afgeraffeld. Dat vind ik trouwens van bijna alle PSP spellen. De PSP kan net zoveel als de PS2, maar kijk eens hoe de spellen zijn; slecht! (in vergelijking met ps2)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het 'Oneens'. Zeker vind ik het overdreven dat je het 'commerciële prut' noemt. Het is spijtig dat ze nog nooit een Handheld GTA gemaakt hebben die zich in een totaal nieuwe stad afspeelt, maar ik vind de Stories toch een leuke toevoeging aan de GTA serie. Zo kom je bijvoorbeeld leuke dingen te weten, waardoor iets ontstaan is of hoe een personage zich naar de top (of afgrond) gewerkt heeft. LCS vind ik echt leuk om te spelen, dit komt misschien ook omdat het mijn allereerste 3D GTA is. Ik heb speciaal een PSP gekocht voor LCS, en het is dankzij mijn kennis (en interesse) over deze GTA dat ik hier ben op dit forum en dan nog als Moderator. Maar dit terzijde. Persoonlijk vind ik dat er wel meer extra's in LCS mochten gezeten hebben, wat ze dan verwezenlijkt hebben in VCS. Spijtig dat er zoveel bugs in VCS zitten... Hopelijk brengen ze ook eens een Handheld GTA uit die zich in een totaal nieuwe omgeving afspeelt. Hierdoor denk ik aan de stadsomgeving van GTA2, maar dan in 3D, zoals Liberty City, Vice City en San Andreas ook herschapen werden in Third Person View. De prijs vind ik dan wel weer te duur, net zoals alle PSP-games te duur zijn. Ze zouden de maximum kostprijs van een PSP-game moeten verlagen naar €40, maar je kent Sony he. :t

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het eens, de stories games zijn dikke uitmelkerij. Rockstar games maakt gwn ff een nieuwe storyline, een paar nieuwe personages toevoegen en hup de gta is klaar om gereleased te worden :)

@Jorair: Pc's zijn wel gemaakt voor games, tenminste als je een goede hebt ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Neen. Als je zo ook op de PC zou uitbrengen zouden veel mensen het vergelijken met SA. Dat kan gewoon niet aangezien op een handheld niet zo veel mogelijk is als op een grote Console. De echte GTA/Console & Handhelds kenners snappen dit. Vele anderen niet. Nu krijg je al het gezeur in het LCS Fora dat PS2'ers zeggen dat hij veel slechter is als SA. Zelfs sommige PSP eigenaren doen dit. :cab:

De 'PSP GTA's' zijn trouwens zeer leuke spellen en vooral geen prut. Dit zeg je misschien omdat je zelf hem niet kunt doen.. Je kunt er net zoals bij elke GTA een leuke tijd aan hebben. Ookal heb je de Storyline uitgespeeld, er is nog veel te doen. Zelfs na de 100% ^_^.

Kijk bijvoorbeeld naar de missies van de Empire Buldings. Dit zijn soms missies die je ook gewoon in een story line-missie had moeten doen.

Ik ben het er wel mee eens. Ze laten je €50 betalen voor een spel wat voor het grootste gedeelte gewoon is overgezet van de ps2 van een spel van 3 aar oud. Het barst van de fouten en heel vell dingen zijn gewoon een beetje afgeraffeld. Dat vind ik trouwens van bijna alle PSP spellen. De PSP kan net zoveel als de PS2, maar kijk eens hoe de spellen zijn; slecht! (in vergelijking met ps2)

Zucht.. Weer zo eentje.. Op een UMD is niet zoveel mogelijke als op een DVD. Je krijg daarom op een Handheld nooit zo'n mooie kwaliteit als op een console. Wel zijn ver veel leukere dingen mee mogelijk :).

Ze zouden de maximum kostprijs van een PSP-game moeten verlagen naar €40, maar je kent Sony he. :t

Daar is Sony niet echt de dader van. De ontwikkelaars en winkels beslissen de prijs. Dat gaat niet tegen dat ze best hoog zijn.

Bewerkt: door ASPHALT
Link to comment
Delen op andere websites

Zucht.. Weer zo eentje.. Op een UMD is niet zoveel mogelijke als op een DVD.
Wat voor eentje?! Ik weet trouwens wel dat er op een UMD niet evenveel past als op een DVD, maar niet ieder playstation 2 spel gebruikt de hele DVD. Veel psp games gebruiken maar iets van 500mb (gemiddeld; niet gta). Er past meer dan 3 keer zo veel op, dus er is best nog wel wat meer mogelijk op die UMD.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, Goliat. Ik heb het zelf 1 keertje gespeeld en soms denk ik van hoe kan dat nou die bugs. Als er een PS2 versie komt moeten die bugs verholpen worden. Eigenlijk vind ik dat de mogelijkheden van San Andreas in VCS geplakt zijn, alleen dan beperkt zoals zwemmen maar je kan niet duiken, vliegen maar je kan niet echt hoog vliegen, fietsen rijden er niet rond maar alleen jij kan er wel op. Bunny hop heel laag. Aan de andere kant kun je ook denken dat er op die UMD niet zo heel veel past. Dan kun je zeggen dat het wel degelijk een prestatie is van Rockstar. Er zijn wel veel pluspunten zoals zwemmen, fietsen, luchteffecten, Empire Building en dat het echt donker is zoals in San Andreas. Hoe dan ook, ik zal het kopen als hij op PS2 komt, want GTA blijft GTA. Ook mag je het niet vergelijken met San Andreas vind ik

Bewerkt: door Mr.Twente
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet precies hoe LCS en VCS zijn, want ik heb de spellen zelf niet, maar ik zie het als een toevoeging van het GTA3 era. Dat ze in dezelfde steden afspelen vind ik niet meer dan logisch, omdat ze in datzelfde era afspelen. Het is jammer dat de games exclusief voor de PSP zijn, en daardoor inderdaad een commerciële uitbuiting van Rockstar en Sony kan zijn. Op dat punt ben ik het dus helemaal met je eens. Het enige pluspunt wat ik aan de games zie , is dat ze op een handheld passen. Het nadeel is weer dat het alleen de PSP is. Als Rockstar inderdaad deze games als toevoeging op de serie gebruikt, mogen we hopen dat GTA4 geen flop wordt, omdat ze dan hun tijd hebben verdaan in het uitbrengen van LCS en VCS. Het is te hopen dat Rockstar weet waar ze mee bezig zijn.

Moge uidelijk zijn dat ik dit baseer op wat anderen over deze spellen hebben gezegd, aangezien ik de spellen zelf niet heb/speel.

Link to comment
Delen op andere websites

Neen, elke GTA is een GTA en voor de meeste GTA-fans geldt dit. Het zit misschien wel vol bugs en het is dezelfde stad, maar het gaat om het plezier dat je eraan hebt. De bugs worden veroorzaakt omdat het maar een klein schijfje is en de PSP kan nooit beter worden dan een professionale conselecomputer.

Ik heb zelf een PSP gekocht voor GTA: LCS, maar ik kan je één ding zeggen: HET IS HET WAARD!. Je hoeft niet je PSP alleen te gebruiken voor te gamen, maar je kan ook internetten, muziek beluisteren en video's bekijken, binnenkort zelfs ook met GPS, enz....

De stories zijn een mooie aanvulling en voor een nieuwe nog betere GTAgame dan GTA: SA zal je oeten wachten tot GTA IV.

Link to comment
Delen op andere websites

Oneens , vanwege dat het toch een UMD is en niet zoveel capaciteit heeft.

Ik heb zelf weleens de fout gemaakt op het forum hier dat ik heb gezegt dat het me tegen valt.

Nou heb ik dat een beetje uitgezocht en je kan dit dus gewoon NIET vergelijken met San Andreas.

Je mag dan nu van GTA IV veel verwachten maar van VCS had ik al niet zo'n hoge verwachting omdat het gewoon een mindere capaciteit heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...