Jump to content

GTA 'Stories' is niets meer dan commercie


Goliat

Eens?  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. ja/nee?

    • Eens
      22
    • Oneens
      42


Recommended Posts

Ik vind het dikke onzin wat de topic starter hier beweert. Allereerst als je echt alleen GTA goed vind, ben je gewoon zielig. En voor een PSP zijn zoveel games, niet alleen de stories games. Als je het commercie vind, laat het dan links liggen, maar noem jezelf geen fan. En geen screens/video's kan wel, ookal is het geen standaard functie. Maar dat kan in bijna geen enkel game. En table tennis werd al ontwikkeld voor er uberhaupt sprake was van GTA 4. Ten eerste zijn er verschillende rockstar filialen, ten tweede als rockstar enkel GTA gaat ontwikkelen komen ze nergens. Op een dag uitspelen? Ik wens je veel succes. Als je er 24 achter gaat zitten misschien ja, maar dan kan je nog fun beleven. Vele bugs kom je echt niet tegen, dat er wel wat zijn oké, maar dat bederft de spelpret niet. Als je zo te klagen hebt over Sony en Rockstar games, laat de GTA games dan links liggen he.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Goliat

    3

  • Pietje II

    3

  • ASPHALT

    2

  • Godfather

    2

Allereerst als je echt alleen GTA goed vind, ben je gewoon zielig.

Dus jij vind zeker 80% van de mensen hier zielig?

Als je het commercie vind, laat het dan links liggen, maar noem jezelf geen fan.

Ik speel al vanaf 1999 GTA en ik ben geen fan? Daarnaast beweer je dat als ik alleen GTA goed vind, dan zielig ben.. maar als ik ze wel allemaal speel ben ik geen fan? :?

En geen screens/video's kan wel, ookal is het geen standaard functie.

Ik heb het over de legale manier, screen programma's is homebrew en homebrew is door sony illigaal verklaard en probeerd homebrew gebruik te verkomen met Firmware upgrades. Niet dat sony bedenkt om zelf een screen programma te releasen..

En table tennis werd al ontwikkeld voor er uberhaupt sprake was van GTA 4.

Van GTA 4 was al veel langer sprake, alleen was dit toen nog niet naar buiten gekomen..

Op een dag uitspelen? Ik wens je veel succes.

Geloof me, heb ik beslist niet nodig..

Als je zo te klagen hebt over Sony en Rockstar games, laat de GTA games dan links liggen he.

Wist ik toen ik m'n PSP kocht en LCS stories erbij en enkele maanden later VCS, of de game me zou bevallen? Ondertussen ben ik wel 350 euro arme die ik beter had kunnen sparen voor een PS3 met GTA IV erbij.

__

Even even over de argumenten dat je ook zou kunnen internetten, muziek luisteren en films kijken:

- Internet: 't kost me een minuut om gtaforum.nl in te typen, daarnaast is het niet zo makkelijk om een niet beveiligd wire-less netwerk te vinden.

- Muziek: Haal je PSP maar 's uit je zak op Den Haag Centraal als je een ander liedje wilt luisteren, binnen 5 minuten wordt je in elkaar getimmerd.

- Films: Waarom zou je in hemelsnaam films op een handheld kijken, daarnaast kost het converteren 3 jaar en legaal aanschaffen is 't niet waard.. De films zijn ook vrij brak.

Verder zou ik ondanks mijn vrij hevige kritiek wel willen zeggen dat ik redelijk tevreden ben met de 'Stories' en dat ik daarmee meer weet over het hele verhaal. Het is alleen diep sneu dat ik met bugs, firmware updates en de verplichte aanschaf van een PSP zo wordt belet.. Dat daarnaast de 'Stories' niet 2 GTA's zijn die hun geld waard zijn is ook frustrerend.. met een korte story-line e.d. zet ik dat argument hiermee al genoeg kracht bij.. Ik blijf erbij dat we redelijk genaaid worden maar dat neemt niet weg dat het een GTA blijft.. het is alleen dat deze op een handheld zijn uitgekomen en niet op een PC, zoals het hoort. Mijn grote punt is dus, dat ik voor 350 euro 2 mini-GTA's krijg.. wat met de uitgave van een PC versie beperkt kon worden tot slechts 50 euro. En dan was ik nog niet helemaal tevreden geweest omdat ik deze dan nog zou verkiezen boven GTA III en GTA VC, en deze kosten momenteel slechts 15 en 10 euro..

Edit: Waarom werken de quote tags niet?

>>> Door SummerBase: Ik heb de 'quote'- voor je gerepareerd. Je was in het tweede blok een 'Quote'- BBCode vergeten. Ook: Topictitel aangepast, op aanvraag via een Persoonlijk Bericht. :) <<<

Dankjewel lieve SummerBase _O_

Bewerkt: door Goliat
Link to comment
Delen op andere websites

Oneens,ik vind het juist goed dat Rockstar de GTA stories uitbracht.Ik vind het maar normaal dat een ontwerper nieuwe games uitbrengt op een nieuwe console.Ik heb beide GTA's en ik vind ze alletwee de moeite waard,gezien de beperkte mogelijheden op de UMD schijven

Link to comment
Delen op andere websites

Even even over de argumenten dat je ook zou kunnen internetten, muziek luisteren en films kijken:

- Internet: 't kost me een minuut om gtaforum.nl in te typen, daarnaast is het niet zo makkelijk om een niet beveiligd wire-less netwerk te vinden.

- Muziek: Haal je PSP maar 's uit je zak op Den Haag Centraal als je een ander liedje wilt luisteren, binnen 5 minuten wordt je in elkaar getimmerd.

- Films: Waarom zou je in hemelsnaam films op een handheld kijken, daarnaast kost het converteren 3 jaar en legaal aanschaffen is 't niet waard.. De films zijn ook vrij brak.

  • Internet: Er zou een toetsenbord voor uitkomen maar ik heb er nog niets van gezien. Het is inderdaad moeilijk om zo te typen..
  • Muziek: Nou, ik weet niet hoe het er daar aan toe gaat maar zo erg lijkt me toch niet.. Ik vind de optie voor op bijv. vakantie heel fijn. Ik kan als ik het spelen even zat ben hem aanlaten staan en even muziek luisteren.
  • Films: Over Downloaden ga ik mijn mening maar niet uiten maar voor op bijv. vakantie is het best leuk hoor. De films zijn denk ik illegaal niet erg mooi neen, legaal daarin tegen wel. Ik heb namelijk gratis SpiderMan 2 gekregen en het is echt mooi beeldkwaliteit.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn grote punt is dus, dat ik voor 350 euro 2 mini-GTA's krijg.. wat met de uitgave van een PC versie beperkt kon worden tot slechts 50 euro. En dan was ik nog niet helemaal tevreden geweest omdat ik deze dan nog zou verkiezen boven GTA III en GTA VC, en deze kosten momenteel slechts 15 en 10 euro..
Correctie, als jij de prijs van de PSP meetelt moet je niet zeggen dat de PC versies slechts €50 kosten. Een PC krijg je ook niet gratis. Dit kost volgens jouw methode dan rond de €1.000 of meer.

De storylines van de 'Stories' zouden inderdaad gerust een stuk langer en gevarieerder mogen zijn. Dit zullen we dan wel zien in GTA San Andreas Stories (indien die er komt).

  • Films: Over Downloaden ga ik mijn mening maar niet uiten maar voor op bijv. vakantie is het best leuk hoor. De films zijn denk ik illegaal niet erg mooi neen, legaal daarin tegen wel. Ik heb namelijk gratis SpiderMan 2 gekregen en het is echt mooi beeldkwaliteit.

SpiderMan 2 ziet er inderdaad goed uit, ja. Ik heb hem ook gratis gekregen toen ik mijn PSP aankocht. Ik stond echt versteld van de mooie beeldkwaliteit. Ik vind het alleen jammer dat de UMD films zo duur zijn.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het een beetje met je eens.

Het is veelgeld voor 2 GTA's om een PSP te kopen en 2 GTA's.

Maar de GTA stories zijn wel mooie verhalen en je kan die oude stad opnieuw beleven met nieuwe mogenlijkheden.

Ik vind het heerlijk door liberty city te crossen met een motor of te zwemmen in dat fantastische water van vice city.

De PSP kun je ook voor andere dingen gebruiken bijv. MP3 Speler, MP4 speler, als je een playstation 3 hebt kun je hem bij sommige (race)spellen gebruiken als achteruitkijkspiegel e.d.

Ook kun je video(ook DVD en Bleu ray) en muziek streamen van je Playstation 3 naar je PSP.

Het is dus dubbel, de PSP is wel handig voor veel dingen maar voor alleen de stories GTA's is het wel duur.

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een nonsens. Tja, je kan eigenlijk zo wel alles als commercie gaan zien, want de medewerkers van Rockstar Games moeten nou eenmaal brood op de plank hebben. Een GTA-spel voor de PlayStation Portable maken is dan natuurlijk een mooi project. Maar als ze een project starten, maken ze er ook wat moois van: GTA Liberty City Stories en GTA Vice City Stories zijn daar goede voorbeelden van. De spellen slaan aan, zijn leuk en leveren een leuk zakcentje voor Rockstar Games. Rockstar gebruikt inderdaad steden die al vroeger zijn uitgebracht, dat is natuurlijk lekker makkelijk. Maar wat wil je dan? Eer ze een hele nieuwe stad, sfeer, mensen, en de hele rataplan bedacht hebben zou de eerste 'GTA-stories' misschien pas uitgekomen zijn tegelijk met GTA IV. Bovendien creëert Rockstar Leeds een nieuwe verhaallijn, nieuwe personages en nieuwe mogelijkheden, en een paar aanpassinkjes aan het gebied. Het is dus weliswaar geen splinternieuw project, maar zéker niet volledig uitgemolken. Voor de fans is het trouwens leuk om te weten te komen hoe de geschiedenis van zo'n stad in elkaar zit, ook al moet je daar €50,- voor betalen, het is toch een leuke toevoeging. Ik ben het dus niet eens met deze stelling.

(...) een game die stikt van de bugs (met name VCS) (...)

Het klopt inderdaad dat GTA Vice City Stories nogal wat bugs bevat, de meesten hoor ik voornamelijk klagen over de slome laadtijden van gebieden. Misschien zou je je systeemsoftware eens kunnen updaten in plaats van steeds die illegale troep te installeren op een lagere firmware? Dan zijn de laadtijden al een hoop verholpen, geloof me.

het is werkelijk schandalig dat er na de komst van GTA San Andreas(kwam uit in 2004) geen GTA is gekomen met meer mogelijkheden of een langere storyline enz.

Heb je al eens überhaupt gezien hoe innovatief Rockstar Games bezig is geweest met GTA Vice City Stories? Naast een heleboel nieuwe sub- en zijmissies (zoals Air Ambulance, Fire Copter, Swinger's Club, enzovoort) heeft Rockstar zelfs innovatieve aspecten geplaatst in de klassieke sub- en zijmissies zoals Taxi Driver.

Bovendien zijn de 'Stories-GTA's' er om ons lekker te houden tot GTA IV uitgebracht wordt; persoonlijk vind ik het een hele leuke 'lekkerhouder' hoor.

Waar ik het wel mee eens ben is dat er zo belachelijk hoge prijzen worden gehanteerd. Maar ja, Sony is altijd al duur geweest. Bovendien heeft Rockstar Games een contract met Sony lopen; dat zullen ze uiteraard wel na moeten komen, of jij er nou voor jouw idee de dupe van bent of niet.

Nu even over de PlayStation Portable zélf. Ik ben het ermee eens dat Sony net te veel aandacht heeft geschonken aan films, muziek en Internet. Als je de Nintendo DS neemt, die heeft alle hoeken van de gamemarkt laten zien; de PSP niet zo. Dat zal voornamelijk ook wel komen door de belachelijk hoge prijzen die Sony hanteert, maar zoals Jowx al zei: Sony heeft met Rockstar Games een contract en daar zal toch aan gehouden moeten worden. Het is eigenlijk niet meer dan logisch dat je dan dit soort afspraken gaat maken om je hoofd boven het water te houden, dat is nou eenmaal zakendoen. Niks gaat eerlijk in de zakenwereld, geloof me, en de consument kan er soms wel eens de dupe van worden ja.

Maar ík ben in ieder geval niet teleurgesteld voor mijn gevoel, GTA Vice City Stories kwam al dicht bij de volmaakte GTA (lees: de volmaakte GTA tot nu toe). Enkel de bugs zijn inderdaad vervelend, maar dat drukt de speelpret absoluut niet. Zoals ik al zei kan je ook de PSP eens de schuld geven, in plaats van alleen het spel zelf (wat laadtijden betreft).

Link to comment
Delen op andere websites

Even een reactie op jouw update PSP maar gezellig advies. Ik draai nu tot mijn spijt gewoon 2.81 en heb er geen enkel homebrew programma's opstaan. Rockstar had gewoon rekening moeten houden met de op dat moment systeem software van sony inplaats van het sony op te laten lossen met een firmware met meer ondersteuning. Sowieso denk ik er niet aan om te upgraden, vol verwachting wacht ik op de 2.81 dongrader zodat ik via-via screens kan maken. ^_^

En zoals ik in m'n startpost al zei; Rockstar is per definitie commercieel maar in dit geval is het gewoon uitbuiten waar Rockstar in contractverband met Sony mee bezig is.

]Films: Over Downloaden ga ik mijn mening maar niet uiten maar voor op bijv. vakantie is het best leuk hoor. De films zijn denk ik illegaal niet erg mooi neen, legaal daarin tegen wel. Ik heb namelijk gratis SpiderMan 2 gekregen en het is echt mooi beeldkwaliteit.

Ik heb 't eerlijk gezegd over films in het algemeen, denk dan aan compilatie's van voetballers e.d. Het illigaal downloaden van films heb ik sowieso nog nooit geprobeert, maar het zou prima kunnen dat die kwaliteit een stuk lager ligt.

Muziek: Nou, ik weet niet hoe het er daar aan toe gaat maar zo erg lijkt me toch niet.. Ik vind de optie voor op bijv. vakantie heel fijn. Ik kan als ik het spelen even zat ben hem aanlaten staan en even muziek luisteren.

Maar goed waarvoor hebben we allemaal een aantal jaar geleden toen de I-Pod's en dergelijke die een enorme hype waren(en nog steeds) gekocht? Muziek op je PSP is gewoon een overbodige luxe waarvoor je mooi wel meer betaald.

Ik zou trouwens niet proberen om 'm op een openbare plek uit je zak te halen, ik houd in zo'n geval iig m'n hart vast. ^_^

Correctie, als jij de prijs van de PSP meetelt moet je niet zeggen dat de PC versies slechts €50 kosten. Een PC krijg je ook niet gratis. Dit kost volgens jouw methode dan rond de €1.000 of meer.

Elk mens, eekhoorn en schaap in Nederland(zal in België niet anders zijn) heeft recht op een PC, kun je deze niet betalen dan krijg je deze tot zo'n 700 euro vergoed en de rest is een lening die met slechts 15 euro per maand kan worden afbetaald. Sowieso kost een PC die eventueel LCS of VCS aankan geen 1.000 euro, verder heeft vrijwel iedereen een PC, al helemaal de echte fans waar ik al eerder op doelde. Daarnaast is een PC z'n geld wél meer dan waard..

Bewerkt: door Goliat
Link to comment
Delen op andere websites

Oneens.

Ik vind het onzin dat het GTA IV uitsteld, of dat het spellen zijn die het wachten op GTA IV minder erg maken. Er is veel werk ingestoken en GTA is succesvol overgebracht naar de PSP, en dat heeft niks te maken met commercie of GTA IV. Als het echt commercie was dan waren LCS en VCS al lang uitgebracht voor de '360 en de Wii en de PS2 etc. Het was een experiment van Rockstar dat LCS werd uitgebracht op de PS2, en dat is niet gelukt. LCS en VCS zijn gewoon goede spellen, net als elke andere GTA. Dat het in dezelfde stad is heeft te maken met het feit dat er al veel werk aan GTA IV wordt besteed. Dit is het enige wat ontbreekt ten opzichte van andere GTA's, voor de rest zijn het gewoon goede spellen. LCS is gewoon spel van het jaar geworden op de TMF game award, en daar is democratisch voor gekozen, niet alleen door GTA-fans. Deze prijs verdient het spel gewoon, omdat het een top game is en dat op een hand-held.

Er is dan wel veel kritiek op, maar het spel wordt nog steeds erg goed verkocht. Veel mensen die ik ken hadden eerst ook veel kritiek op LCS totdat ze het zelf speelde, en er achter kwamen dat het totaal niks met GTA III te maken had, behalve de verhaallijn. VCS is gemaakt omdat LCS een succes was, niet voor de commercie. Elk spel dat een groot succes is krijgt toch een vervolg, dus waarom LCS dan niet? Ja, om het wachten op GTA IV minder erg te maken, wat erg onlogisch is. VCS wordt erg goed verkocht, nog beter dan LCS zelfs, dus ik zie geen reden waarom er niet nog een ''Stories'' op de PSP kan uitkomen. Dit heeft totaal niks met eerdere GTA's te maken, het is te vergelijken met bijvoorbeeld Call of Duty. Deel 1 was een groot succes, dus kwam deel 2. Dit was een nog groter succes, en hierdoor kwam deel 3 ook. In feiten is het hetzelfde verhaal met de GTA Stories. Laat ze maar lekker al eerder gebruikte steden gebruiken, de nieuwe stad van GTA IV is in de maak en hier zit de vernieuwing in qua stad.

Link to comment
Delen op andere websites

ONEENS

Ik vind dat de STORIES geweldige spellen zijn voor de mensen (kinderen :puh:)die op vakantie zijn.

zeg nou zelf. Zou jij geen LCS of VCS spelen als je in de auto zit op weg naar Frankrijk of Italië?

En ik denk dat de Stories een test waren om te kijken wat R* kon doen met GTA's op de PSP.

en sommige mensen (waaronder ik) kenden voor Stories lijn nog niet eens Goed GTA. Ik kende de spellen wel maar ik speelde ze nooit.

dus dank R* om mij verslaafd te maken aan jullie GTA's.

en wat nou als ze San Andreas ook gaan gebruiken voor GTA San Andreas Stories O.I.D.

dan is het toch leuk?

misschien leer je de Steden (staat) wel eens op een ander perspectief kennen.

Greetz Da Phoenix :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet wat jullie niet goed aan de STORIES vinden. :N

Het is een GTA spel zoals een ander.

Dus ik heb gestemd op oneens.

Het gaat niet om dat het spel slecht is, maar dat het wordt gezien als commercie!

Ben het niet eens met je stelling Goliat! :puh: Rockstar wil gewoon wat doen voor de fans doen voordat IV uitkomt, en als je hiervoor een PSP moet aanschaffen, dan moet het maar. Het is vast niet Rockstar dat besloten heeft om de 'Stories' alleen op de PSP(0f op consoles van Sony) uit te brengen, Sony geeft ze verdomd veel om dat te doen. Het is best logisch dat Rockstar dit doet, ze verdienen er heel veel aan. En naar mijn mening zitten er in GTA VCS genoeg nieuwe dingen om het een volwaardig GTA-game te noemen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben het ook met je oneens

ik bergijp best dat mensen vinden dat het commercie is want lcs en vcs waren allebei een rip of van de orginele versies maar dan met wat nieuwe missies en een nieuw personage

maar toch vind ik het oneens want als ze gewoon gta: vice city op de psp hadden uitgebracht zou het alleen maar saaier zijn en dus moesten ze wel iets nieuws bedenken, het is wel zo dat rockstar ook een andere stad had kunnen maken inplaats van de rip of van de orginele steden.

ondanks alles hoop ik nog steeds dat rockstar een 'triology' van de 'stories' gaat maken want ik verheug me nu al op SA stories

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...