Jump to content

[SA|OV] Handleiding voor IMG-Tool 2.0.

Flying Dutchman

Recommended Posts

hoe kan ik me bestanden kopieren via img tool naar een andere map?

Je selecteert ten eerste het bestand dat je wilt extracten. Je klikt dan met je rechtermuisknop op het bestand en je kiest voor 'extract'. Je kunt dan een map kiezen waar je het bestand naar toe wilt kopiëren en daar zul je het bestand weer terugvinden. :)

Delen op andere websites

• Reacties 425
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -Matthijs-

36

• Ghost_Rider

29

• Beagle

18

• K.O.

16

Top Posters In This Topic

Posted Images

bij mij geeft hij een fout melding aan van Error dir fille error it might be in use ..... exeting....

Dat betekend waarschijnlijk dat het progamma nog op alleen lezen staat, je kunt dan niets aanpassen. Ga even naar deze map: 'C' > 'Program Files' > 'Rockstar Games'. Klik met je rechtermuisknop op de map van GTA San Andreas en kies voor 'eigenschappen'. Vink dan 'alleen lezen' uit. Kies voor 'toepassen' en sluit vervolgens het scherm. Als het goed is, moet je nu gewoon dingen kunnen aanpassen. :Y

Delen op andere websites

Hallo mensen

Allereerst wil ik even kwijt dat de vragen hier uitstekend en snel worden beantwoord!! Dat maak het mensen die nieuw zijn met leren modden (zoals ik) een stuk makkelijker!!!

Ik ben net begonnen met het downloaden en plaatsen van modden in Vice City maar het schiet niet erg op!!

Ik heb nu net geleerd hoe ik player skins in het spel moet plaatsen maar auto's wil maar niet lukken!!

Ik heb wel al een IMG-tool progamma geinstalleerd en er staat ook wel dat het instaleren succesvol is verlopen en dat de auto nu te vinden is in Vice City. Het enige probleem is dat ik hem nergens zie rijden!!

Kan iemand mij helpen met dit probleem? En weet iemand nog sites waar deze mods staan voor auto's want ik kan er niet veel vinden!!

Alvast vriendelijk bedankt!!! :)

Delen op andere websites

Om je net gedownloade voertuig op te zoeken, heb je eigenlijk alleen het originele voertuig nodig. Het voertuig zal enkel de buitenkant veranderen, dus niet de spawnplek of iets dergelijks. Op deze pagina vind je alle voertuigen van Vice City, met de vindplek. Ik raad je aan daar eens te kijken, om zo de vindplek van je (vervangen) voertuig te vinden.

Overigens raad ik je aan eens in dit topic te kijken voor een lijst aan sites waar je mods kunt downloaden. :Y

Delen op andere websites

Om je net gedownloade voertuig op te zoeken, heb je eigenlijk alleen het originele voertuig nodig. Het voertuig zal enkel de buitenkant veranderen, dus niet de spawnplek of iets dergelijks. Op deze pagina vind je alle voertuigen van Vice City, met de vindplek. Ik raad je aan daar eens te kijken, om zo de vindplek van je (vervangen) voertuig te vinden.

Overigens raad ik je aan eens in dit topic te kijken voor een lijst aan sites waar je mods kunt downloaden. :Y

Hallo Matthijs en de andere,

Bedankt voor de snelle reactie!! Maar ik heb dus een Humvee gedownload en volgens mij hoort die niet bij de orginele voertuigen van Vice City.

Dus ik kan de vindplaats van dit voertuig ook niet vinden!!

Delen op andere websites

Hallo Matthijs en de andere,

Bedankt voor de snelle reactie!! Maar ik heb dus een Humvee gedownload en volgens mij hoort die niet bij de orginele voertuigen van Vice City.

Dus ik kan de vindplaats van dit voertuig ook niet vinden!!

Dat kan juist wel. Kijk, hetgeen je download veranderd alleen de buitenkant. Heb je bijvoorbeeld een Hummer gedownload die de Patriot vervangt, dan kijk je op de vindplek van de Patriot, want daar zal het voertuig altijd spawnen. Ongeacht of het een normaal of gedownload voertuig is. Het enige wat jij dus hoeft te weten, is welk voertuig je vervangen hebt. Als je dat nog weet, kun je gemakkelijk het voertuig zoeken.

Delen op andere websites

Als je een auto download staat er een voorgeschreven auto voor. Kan je zelf nog kiezen dan welke auto je eruit wilt halen, of moet je per se de auto nemen die diegene heeft gekozen?

Bewerkt: door KrimpenDrummer
Delen op andere websites

Als je een auto download staat er een voorgeschreven auto voor. Kan je zelf nog kiezen dan welke auto je eruit wilt halen, of moet je per se de auto nemen die diegene heeft gekozen?

Het kán veranderd worden, laat ik dat voorop stellen. Maar volgens mij is dat een lastig proces, waarvan ik zo ook niet weet hoe het moet. Ik weet echter wel een progamma waarmee het kan, namelijk SAMI. Persoonlijk zou ik niet voor SAMI gaan, maar ik weet toevallig dat je met het progamma elk voertuig kunt vervangen, ongeacht wat er 'voorgeschreven' staat. :)

Delen op andere websites

ik heb een probleem met een mod ik wil toni montana in mijn gta sa zetten alles kan ook via de img tool : afro.dff afro.txd player_legs.txd player_torso.txd alleen nu het hoofd nog ik heb het getest in het spel deze voorgaande doen het maar het hoofd van cj blijft er maar het probleem is dat ik deze er niet kan inzetten omdat ik niet weet waar hij moet :Head Texture in 515x512 res.tga

weet iemand waar je dat moet zetten of dat er nog ergens anders een toni montana is voor gta sa ?

ik zou het erg op prijs stellen als iemand me zou kunnen helpen

alvast bedankt

Delen op andere websites

• 2 weken later...

*kleine bump*

Kan iemand me helpen met die code? Ik geraak er echt niet aan uit. als ik ze gewoon kopier van de "liser moi"(et is ne franse download) en ik vervang het krijg ik de melding: Kan het bestand C:\program files\rockstar games\gta san andreas\data\handling.cfg niet maken. Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.

Wat valt hier aan te doen? hulp gevraagd

Delen op andere websites

*kleine bump*

Kan iemand me helpen met die code? Ik geraak er echt niet aan uit. als ik ze gewoon kopier van de "liser moi"(et is ne franse download) en ik vervang het krijg ik de melding: Kan het bestand C:\program files\rockstar games\gta san andreas\data\handling.cfg niet maken. Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.

Wat valt hier aan te doen? hulp gevraagd

Ik maak niet echt duidelijk op wat nu precies je probleem is en wat je van plan bent. Echter kun je niets doen met die 'handling.cfg', althans, je kunt hem niet openen met de IMG Tool. In dat bestand kun je dingen aanpassen voor de voertuigen, het bestand zelf is te openen met kladblok. Voor de de duidelijkheid, in de map 'Models' bevinden zich 4 bestanden die je met de IMG Tool kunt openen:

• Cutscene.img
  • GTA3.img
  • GTA_int.img
  • Player.img

In die vier bestanden kun je met de IMG Tool dus dingen aanpassen, niet in de 'handling.cfg'. Misschien heb ik je ook wel niet goed begrepen, in dat geval moet je even iets duidelijker en gerichter zijn. :)

Delen op andere websites

hey ik ben nu een heel stuk slimmer geworde maar hoe kan ik ruimte besparen als ik me archief aan het rebuilden ben met img tool want dan gaat er ruimte af.van mijn harde schijf.

Dat komt omdat je nieuwe bestanden toevoegt die groter waren dan het origineel. Voeg je bijvoorbeeld een nieuw voertuig toe, dan zal dit meer ruimte kosten. Het zal overigens niet schrikbarend veel ruimte kosten, maar des te meer mods je installeert, des te meer ruimte je nodig hebt. In principe is hier niet veel aan te doen. Om ruimte te besparen zou je eventueel niet gebruikte mods weer kunnen verwijderen, of ervoor kunnen zorgen dat je een limiet aan het aantal geïnstalleerde mods stelt.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...