Honkbal95 Geplaatst: 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 8 september 2007 en wat is dat sami scipt dingen? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
tjoef Geplaatst: 10 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 10 september 2007 Ik heb dus een mod gedownload en als je zoiets moet installeren moet je toch enkele codes veranderen. Wel, dat lukt dus niet. Als ik de oorpsronkelijke code (in handling.cfg, Mtruck_A) delete en vervang door de code in de ReadMe, komt er dus het bericht dat ik al in mijn vorige post meedeelde. Maar ik weet niet juist wat die code is. In de ReadMe staat: MTRUCK_A 5000.0 20000.0 3.0 0.0 0.0 -0.35 80 0.65 0.85 0.55 5 110.0 45.0 25.0 4 P 7.0 0.45 0 40.0 1.2 0.07 0.0 0.55 -0.40 0.5 0.3 0.44 0.05 40000 00000028 01300045 2 2 20 556, monstera, monstera, mtruck, MTRUCK_A, MONSTA, truck, ignore, 1, 0, 0, -1, 1.4, 1.4, 0 Wat moet ik hier nu eigenlijk van invoeren??? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 10 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 10 september 2007 Ik heb dus een mod gedownload en als je zoiets moet installeren moet je toch enkele codes veranderen. Wel, dat lukt dus niet. Als ik de oorpsronkelijke code (in handling.cfg, Mtruck_A) delete en vervang door de code in de ReadMe, komt er dus het bericht dat ik al in mijn vorige post meedeelde. Maar ik weet niet juist wat die code is. In de ReadMe staat:MTRUCK_A 5000.0 20000.0 3.0 0.0 0.0 -0.35 80 0.65 0.85 0.55 5 110.0 45.0 25.0 4 P 7.0 0.45 0 40.0 1.2 0.07 0.0 0.55 -0.40 0.5 0.3 0.44 0.05 40000 00000028 01300045 2 2 20 556, monstera, monstera, mtruck, MTRUCK_A, MONSTA, truck, ignore, 1, 0, 0, -1, 1.4, 1.4, 0 Wat moet ik hier nu eigenlijk van invoeren??? Deze regel moet in je 'handling.cfg': MTRUCK_A 5000.0 20000.0 3.0 0.0 0.0 -0.35 80 0.65 0.85 0.55 5 110.0 45.0 25.0 4 P 7.0 0.45 0 40.0 1.2 0.07 0.0 0.55 -0.40 0.5 0.3 0.44 0.05 40000 00000028 01300045 2 2 20 Je moet hem gewoon vervangen met de line die er slaat, dat is in principe alles. Deze regel moet in je 'vehicles.ide' (tevens te vinden in de Data map): 556, monstera, monstera, mtruck, MTRUCK_A, MONSTA, truck, ignore, 1, 0, 0, -1, 1.4, 1.4, 0 Ook daar moet je hem vervangen met de originele. Als je dat gewoon netjes doet, is er niets aan de hand. Probeer het nog eens, wellicht dat de foutmelding veroorzaakt werd door een foute, niet volledige line. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Scott14 Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 15 september 2007 het is gelukt echt niet moelijk, ik dag altijd dat het heel erg moelijk was echt vet Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
tjoef Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2007 Het lukt me echt niet om zo'n mod te installeren. Ik heb net de mega dumper geprobeert te installeren, maar het lukte weer niet! Weer kreeg ik dezelfde melding als een paar berichten geleden! Ik heb het nochtans keurig de instructies gevolgd. Weet iemand wat het probleem kan zijn??? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Scott14 Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 19 september 2007 hey, ik moet deze zin vervangen voor de andere premier: 426, premier, premier, car, PREMIER, PREMIER, null, richfamily, 10, 0, 0, -1, 0.76, 0.76, 0 maar ik zie nergens premier staan in de map default.ide? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 19 september 2007 maar ik zie nergens premier staan in de map default.ide? Dat klopt, want die regel vind je ook niet in de 'default.ide', maar in de 'vehicles.ide' die tevens in de Data map te vinden is. Je zoek naar de originele regel (Tip: Via 'CTRL' + 'F' kun je gemakkelijk en snel zoeken), dat is deze dus: 426, premier, premier, car, PREMIER, PREMIER, null, richfamily, 10, 0, 0, -1, 0.7, 0.7, 0 Die vervang je dan met deze: 426, premier, premier, car, PREMIER, PREMIER, null, richfamily, 10, 0, 0, -1, 0.76, 0.76, 0 Daarna sla je het bestand op via 'bestand' > 'opslaan' en de aanpassing is voltooid. Vergeet overigens niet een back-up te maken van het bestand. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Scott14 Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 19 september 2007 gelukt in de read me stond echt default.ide Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Scott14 Geplaatst: 23 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 23 september 2007 ik heb dus een probleem. er is 1 freeway.dff bestand en als ik dan nog is freeway intypt krijg ik cooov(ofsow)freeway te zien. welke moet ik nu delete om een andere freeway er in te zetten? er is dus geen freeway.txd. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 23 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 23 september 2007 ik heb dus een probleem. er is 1 freeway.dff bestand en als ik dan nog is freeway intypt krijg ik cooov(ofsow)freeway te zien. welke moet ik nu delete om een andere freeway er in te zetten? er is dus geen freeway.txd. De bestanden 'Freeway.dff' en 'Freeway.txd' zijn de bestanden van de Freeway zelf. Het '.dff' bestand is dan het model en de '.txd' is de texture, ofwel de buitenkant. Om de Freeway te vervangen, zul je deze twee bestanden moeten gebruiken. Je moet ze dan verwisselen met de bestanden van de mod, maar ik neem aan dat je dat wel weet. Elk ander bestand heeft waarschijnlijk gewoon met iets anders te maken, dus ik raad je aan er verder ook niets mee te doen. Overigens gek dat je geen 'Freeway.txd' hebt. Zoek via 'commands' > 'find' eens op Freeway en ga dan eens een paar keer na 'Find next'. Je zou het even kunnen nagaan door in het spel een Freeway op te zoeken. Is hij helemaal wit, dan mist er een '.txd' bestand. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Scott14 Geplaatst: 23 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 23 september 2007 bedankt het is gelukt die find next knop kon ik nog niet Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
tjoef Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst: 27 september 2007 Het lukt me echt niet om zo'n mod te installeren. Ik heb net de mega dumper geprobeert te installeren, maar het lukte weer niet! Weer kreeg ik dezelfde melding als een paar berichten geleden! Ik heb het nochtans keurig de instructies gevolgd. Weet iemand wat het probleem kan zijn??? Niemand??? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
venid Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst: 9 oktober 2007 Hey, Nu heb ik alles volgens deze stappen gedaan; bij v1.0 installatie, gewoon sami installeren, dan installer opstarten en als hij sami opent, gewoon het kruisje bij "create backup" wegdoen en op install duwe, dan v1.1 installeren, je gta3.img rebuilden met imgtool en nieuw game opstarten. en als ik hem laad zie ik het modrn mod scherm, ik start een nieuw game en bij de laadbalk crasht hij op 1/3de van het einde.. Ik krijg deze foutmelding; Handtekening fout/ Appname:gta_sa.exe AppVer: 0.0.0.0 Modname:gta_sa.exe ModVer: 0.0.0.0 Offset: 001345d4 Wat kan ik hier mee aanvangen? Ik heb de versie 1.01 draaien... ik heb image tool gta4.img laten rebuilden... Grtz, Jeroen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SmeTalX Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst: 11 oktober 2007 ik heb een back up gemaakt maar als er iets mis gaat me san andreas wat moet je dan met die back up ? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst: 11 oktober 2007 ik heb een back up gemaakt maar als er iets mis gaat me san andreas wat moet je dan met die back up ? Een back-up is een kopie van, in de meeste gevallen, het originele bestand. Gaat er dus iets mis bij het modden, dan verwijder je de gemodde bestanden en voeg je de back-up bestanden weer toe. Je back-up's zijn in principe gewoon je eigen, originele bestanden die normaal gesproken ook in het spel zitten. De back-up bestanden kun je overigens ook gewoon toevoegen met de IMG Tool, op exact dezelfde wijze als in deze tutorial beschreven wordt. Alleen doe je dat dan niet met gemodde, maar het met de originele (.dff en txd) bestanden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.