Jump to content

[SA|OV] Handleiding voor IMG-Tool 2.0.


Flying Dutchman

Recommended Posts

  • Reacties 425
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Matthijs-

    36

  • Ghost_Rider

    29

  • Beagle

    18

  • K.O.

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb dus een mod gedownload en als je zoiets moet installeren moet je toch enkele codes veranderen. Wel, dat lukt dus niet. Als ik de oorpsronkelijke code (in handling.cfg, Mtruck_A) delete en vervang door de code in de ReadMe, komt er dus het bericht dat ik al in mijn vorige post meedeelde. Maar ik weet niet juist wat die code is. In de ReadMe staat:

MTRUCK_A 5000.0 20000.0 3.0 0.0 0.0 -0.35 80 0.65 0.85 0.55 5 110.0 45.0 25.0 4 P 7.0 0.45 0 40.0 1.2 0.07 0.0 0.55 -0.40 0.5 0.3 0.44 0.05 40000 00000028 01300045 2 2 20

556, monstera, monstera, mtruck, MTRUCK_A, MONSTA, truck, ignore, 1, 0, 0, -1, 1.4, 1.4, 0

Wat moet ik hier nu eigenlijk van invoeren???

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dus een mod gedownload en als je zoiets moet installeren moet je toch enkele codes veranderen. Wel, dat lukt dus niet. Als ik de oorpsronkelijke code (in handling.cfg, Mtruck_A) delete en vervang door de code in de ReadMe, komt er dus het bericht dat ik al in mijn vorige post meedeelde. Maar ik weet niet juist wat die code is. In de ReadMe staat:

MTRUCK_A 5000.0 20000.0 3.0 0.0 0.0 -0.35 80 0.65 0.85 0.55 5 110.0 45.0 25.0 4 P 7.0 0.45 0 40.0 1.2 0.07 0.0 0.55 -0.40 0.5 0.3 0.44 0.05 40000 00000028 01300045 2 2 20

556, monstera, monstera, mtruck, MTRUCK_A, MONSTA, truck, ignore, 1, 0, 0, -1, 1.4, 1.4, 0

Wat moet ik hier nu eigenlijk van invoeren???

Deze regel moet in je 'handling.cfg':

MTRUCK_A 5000.0 20000.0 3.0 0.0 0.0 -0.35 80 0.65 0.85 0.55 5 110.0 45.0 25.0 4 P 7.0 0.45 0 40.0 1.2 0.07 0.0 0.55 -0.40 0.5 0.3 0.44 0.05 40000 00000028 01300045 2 2 20

Je moet hem gewoon vervangen met de line die er slaat, dat is in principe alles.

Deze regel moet in je 'vehicles.ide' (tevens te vinden in de Data map):

556,	monstera, 	monstera, 	mtruck,		MTRUCK_A, 	MONSTA, 	truck,	ignore,		1,	0,	0,		-1, 1.4, 1.4,		0

Ook daar moet je hem vervangen met de originele. Als je dat gewoon netjes doet, is er niets aan de hand. Probeer het nog eens, wellicht dat de foutmelding veroorzaakt werd door een foute, niet volledige line. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het lukt me echt niet om zo'n mod te installeren. Ik heb net de mega dumper geprobeert te installeren, maar het lukte weer niet! Weer kreeg ik dezelfde melding als een paar berichten geleden! Ik heb het nochtans keurig de instructies gevolgd. Weet iemand wat het probleem kan zijn???

Link to comment
Delen op andere websites

maar ik zie nergens premier staan in de map default.ide?

Dat klopt, want die regel vind je ook niet in de 'default.ide', maar in de 'vehicles.ide' die tevens in de Data map te vinden is. Je zoek naar de originele regel (Tip: Via 'CTRL' + 'F' kun je gemakkelijk en snel zoeken), dat is deze dus:

426, 	premier, 	premier, 	car, 		PREMIER, 	PREMIER,	null,	richfamily,		10,	0,	0,		-1, 0.7, 0.7,		0

Die vervang je dan met deze:

426, 	premier, 	premier, 	car, 		PREMIER, 	PREMIER,	null,	richfamily,		10,	0,	0,		-1, 0.76, 0.76,		0

Daarna sla je het bestand op via 'bestand' > 'opslaan' en de aanpassing is voltooid. Vergeet overigens niet een back-up te maken van het bestand. :)

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb dus een probleem. er is 1 freeway.dff bestand en als ik dan nog is freeway intypt krijg ik cooov(ofsow)freeway te zien. welke moet ik nu delete om een andere freeway er in te zetten? er is dus geen freeway.txd.

De bestanden 'Freeway.dff' en 'Freeway.txd' zijn de bestanden van de Freeway zelf. Het '.dff' bestand is dan het model en de '.txd' is de texture, ofwel de buitenkant. Om de Freeway te vervangen, zul je deze twee bestanden moeten gebruiken. Je moet ze dan verwisselen met de bestanden van de mod, maar ik neem aan dat je dat wel weet. Elk ander bestand heeft waarschijnlijk gewoon met iets anders te maken, dus ik raad je aan er verder ook niets mee te doen. :)

Overigens gek dat je geen 'Freeway.txd' hebt. Zoek via 'commands' > 'find' eens op Freeway en ga dan eens een paar keer na 'Find next'. Je zou het even kunnen nagaan door in het spel een Freeway op te zoeken. Is hij helemaal wit, dan mist er een '.txd' bestand.

Link to comment
Delen op andere websites

Het lukt me echt niet om zo'n mod te installeren. Ik heb net de mega dumper geprobeert te installeren, maar het lukte weer niet! Weer kreeg ik dezelfde melding als een paar berichten geleden! Ik heb het nochtans keurig de instructies gevolgd. Weet iemand wat het probleem kan zijn???

Niemand???

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hey,

Nu heb ik alles volgens deze stappen gedaan;

bij v1.0 installatie, gewoon sami installeren, dan installer opstarten en als hij sami opent, gewoon het kruisje bij "create backup" wegdoen en op install duwe, dan v1.1 installeren, je gta3.img rebuilden met imgtool en nieuw game opstarten.

en als ik hem laad zie ik het modrn mod scherm, ik start een nieuw game en bij de laadbalk crasht hij op 1/3de van het einde..

Ik krijg deze foutmelding;

Handtekening fout/

Appname:gta_sa.exe AppVer: 0.0.0.0

Modname:gta_sa.exe ModVer: 0.0.0.0

Offset: 001345d4

Wat kan ik hier mee aanvangen?

Ik heb de versie 1.01 draaien... ik heb image tool gta4.img laten rebuilden...

Grtz, Jeroen

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een back up gemaakt maar als er iets mis gaat me san andreas wat moet je dan met die back up ?

Een back-up is een kopie van, in de meeste gevallen, het originele bestand. Gaat er dus iets mis bij het modden, dan verwijder je de gemodde bestanden en voeg je de back-up bestanden weer toe. Je back-up's zijn in principe gewoon je eigen, originele bestanden die normaal gesproken ook in het spel zitten. De back-up bestanden kun je overigens ook gewoon toevoegen met de IMG Tool, op exact dezelfde wijze als in deze tutorial beschreven wordt. Alleen doe je dat dan niet met gemodde, maar het met de originele (.dff en txd) bestanden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...