Jump to content

[SA|OV] Handleiding voor IMG-Tool 2.0.


Flying Dutchman

Recommended Posts

ik heb een back up gemaakt maar als er iets mis gaat me san andreas wat moet je dan met die back up ?

Een back-up is een kopie van, in de meeste gevallen, het originele bestand. Gaat er dus iets mis bij het modden, dan verwijder je de gemodde bestanden en voeg je de back-up bestanden weer toe. Je back-up's zijn in principe gewoon je eigen, originele bestanden die normaal gesproken ook in het spel zitten. De back-up bestanden kun je overigens ook gewoon toevoegen met de IMG Tool, op exact dezelfde wijze als in deze tutorial beschreven wordt. Alleen doe je dat dan niet met gemodde, maar het met de originele (.dff en txd) bestanden.

ik heb een mod gedaan maar het is verkeerd gegaan(san andreas start maar voor de helft op bij het laden) wat nu ?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 425
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Matthijs-

    36

  • Ghost_Rider

    29

  • Beagle

    18

  • K.O.

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik heb een mod gedaan maar het is verkeerd gegaan(san andreas start maar voor de helft op bij het laden) wat nu ?

Je hebt het waarschijnlijk niet verkeerd gedaan, want ik vermoed dat het te maken heeft met je versie. GTA: San Andreas kent namelijk 2 hoofdversies, dit zijn V1 en V2. Om bepaalde redenen is het niet mogelijk om met V2 te modden, en dus zal hij een foutmelding geven als je probeert je savegame te laden. Enkel met V1 is mogelijk om te modden, dus daarom raad ik je aan deze patch te downloaden (en te installeren) die ervoor zorgt dat je (wellicht huidige) V2 naar V1 wordt gedowngrade. Je merkt vrijwel geen verschil, savegames en dergelijke zullen gewoon blijven werken. Echter is er natuurlijk wel één groot verschil: de mods zullen, mits ze goed geïnstalleerd zijn, het gewoon moeten doen! ^_^

Blijft dezelfde fout, ook na installatie van de patch, dan is de kans groot dat je de mod niet goed geïnstalleerd hebt. In dat geval zul je de back-up bestanden dus moeten gebruiken. Deze voeg je dan op exact dezelfde wijze weer toe, net zoals je ook deed bij de gemodde bestanden.

Bewerkt: door -Matthijs-
Link to comment
Delen op andere websites

hoe plaats je zo een afbeelding als je die aan iemand wil late zien hoe doe je dat want als ik dat weet kan ik laten zien wat voor probleem het is ?

Voor de foutmelding "Geen geldige win32-toepassing" heb ik nog even wat rondgezocht, ik hoop dat ik je ermee kan helpen. Ga ten eerste naar de volgende map: "C/WINDOWS/Repair". Kopieer vervolgens het bestand "autoexec.nt" naar: "C/WINDOWS/System32" en zet deze op "alleen lezen". Dit kun je doen door met je rechtermuisknop op het bestand te klikken, en te kiezen voor "eigenschappen". Vervolgens vink je de optie "alleen lezen" aan, mocht dat nog niet het geval zijn. Kies "toepassen" om je wijziging op te slaan en sluit het scherm. Herstart tot slot je PC, en probeer de patch nog eens uit te voeren.

Maak wel back-up's! En als je niet zeker bent (het is immers Windows), doe dit dan niet. ;)

PS: Lees dit door als je wilt weten hoe je een plaatje kunt uploaden.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij stap 4, daar snap ik het niet zo goed! Want er staat nergers C:/Rockstargames enz.. en ik kan niet die gta3.img vinden.

Hmm.. meestal is de standaard path gewoon: "C/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Models". Dan zul je in die map een bestand moeten zien met de naam "GTA3.img". Wat je eventueel zou kunnen doen, is gewoon even zelf naar die map gaan en kijken of hij er daadwerkelijk wel staat. Mocht hij er dan staan, klik er met je rechtermuisknop op en kies voor "openen met IMG Tool".

Kun je hem nog steeds niet vinden, ga dan naar "Deze Computer" en probeer hem te zoeken. Dit kan door op [CTRL] + [F] te drukken. Wordt hij dan wel gevonden, kijk dan onder "In map" om exact te zien waar het bestand staat. Met de IMG Tool volg je dan het path naar het bestand om hem alsnog te kunnen openen.

Link to comment
Delen op andere websites

moet ik persee rebuildwn?

Ja, want zo 'leest' het spel als het ware de nieuwe bestanden. Doe je dit niet, dan is de kans daar dat het spel crasht. En aangezien het rebuilden enkele minuten duurt (afhankelijk van de grote) is het een kleine moeite. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

moet ik persee rebuildwn?

Ja, want zo 'leest' het spel als het ware de nieuwe bestanden. Doe je dit niet, dan is de kans daar dat het spel crasht. En aangezien het rebuilden enkele minuten duurt (afhankelijk van de grote) is het een kleine moeite. ;)

ok maar hoe kmt het dat als ik ga rebuilden 1 gyg wkijt raak op mijn harde schijf?

Link to comment
Delen op andere websites

het is veeeel makkelijk om gewoon bij google san andreas mod installer op te zoeken.

ik gebruik hem zelf en heb nog geen problemen gehad.

ik heb het ook een keer zonder dat programma geprobeerd en nu ligt de wielbasis van mijn voodoo veel te laag.

als ik instap ontploft ie. kan iemand me helpen???

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...