Nick_Kerkwijk Geplaatst: 22 september 2010 Rapport Geplaatst: 22 september 2010 De Derbi die ik een paar pagina's terug heb gepost is verkocht, omdat ik het helemaal heb gehad met de Derbi techniek. Wordt maar weer opzoek gaan naar een Aprilia SR of die andere in elkaar zetten . Derbi en Aprilianen techniek scheelt niks (met wat nieuwere modellen), of tenminste bijna niks. Maar het is idd wel wat minder als er wat kapot gaat. Reageren
j0uk3 Geplaatst: 23 september 2010 Rapport Geplaatst: 23 september 2010 (bewerkt) Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX. Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc) Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem? Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross Bewerkt: 23 september 2010 door j0uk3 Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 23 september 2010 Rapport Geplaatst: 23 september 2010 De Derbi die ik een paar pagina's terug heb gepost is verkocht, omdat ik het helemaal heb gehad met de Derbi techniek. Wordt maar weer opzoek gaan naar een Aprilia SR of die andere in elkaar zetten . Derbi en Aprilianen techniek scheelt niks (met wat nieuwere modellen), of tenminste bijna niks. Maar het is idd wel wat minder als er wat kapot gaat. Ja klopt, RS en GPR zijn bijna hetzelfde. Reden dat ik hem heb verkocht was omdat ik elke week aan dat ... ding aan het sleutelen was. Voor mij weer een SR. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 23 september 2010 Rapport Geplaatst: 23 september 2010 Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX. Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc) Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem? Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.? Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 24 september 2010 Rapport Geplaatst: 24 september 2010 De Derbi die ik een paar pagina's terug heb gepost is verkocht, omdat ik het helemaal heb gehad met de Derbi techniek. Wordt maar weer opzoek gaan naar een Aprilia SR of die andere in elkaar zetten . Derbi en Aprilianen techniek scheelt niks (met wat nieuwere modellen), of tenminste bijna niks. Maar het is idd wel wat minder als er wat kapot gaat. Ja klopt, RS en GPR zijn bijna hetzelfde. Reden dat ik hem heb verkocht was omdat ik elke week aan dat ... ding aan het sleutelen was. Voor mij weer een SR. Ja ik weet wat je bedoeld. Maar ik ken iemand die ook een GPR heeft en die heeft nergens last van dus je hebt pech of je hebt het niet. Bij mij was de waterpomp achteraf kapot, en een draadje in het contactslot, een zekering kapot, en hopelijk de koppakking, anders heb ik het probleem nog niet achterhaald dat hij uitvalt tijdens het rijden. Ik zou is een lijst moeten maken hoeveel uur erin zit en hoeveel er al vervangen is.. Kunnen we lachen. Reageren
j0uk3 Geplaatst: 24 september 2010 Rapport Geplaatst: 24 september 2010 Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX. Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc) Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem? Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.? Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen. Door het bos, en nog een oud maisveld (ik heb het aan een boer gevraagd en ik heb dus toestemming) Maar het was me al duidelijk dat 50cc te weinig was, maar ik ben een beetje nieuw met cross/offroad brommers/motors en ik heb gehoord dat hetn iet verstandig is om met een 125cc te beginnen. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 24 september 2010 Rapport Geplaatst: 24 september 2010 (bewerkt) Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX. Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc) Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem? Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.? Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen. Door het bos, en nog een oud maisveld (ik heb het aan een boer gevraagd en ik heb dus toestemming) Maar het was me al duidelijk dat 50cc te weinig was, maar ik ben een beetje nieuw met cross/offroad brommers/motors en ik heb gehoord dat hetn iet verstandig is om met een 125cc te beginnen. Is het ook zeker niet. Je gaat dan waarschijnlijk, zoals veel jongeren, volgas rijden en dat is niet slim als je 125cc onder je reet hebt en weinig ervaring. Ik zou dan toch, als het een maisveld is, met een 50cctje beginnen. En als je het onder de knie hebt met een 80 verder gaan. Zo zou ik het iig doen. Bewerkt: 24 september 2010 door Nick_Kerkwijk Reageren
Kryziek Geplaatst: 24 september 2010 Rapport Geplaatst: 24 september 2010 Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX. Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc) Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem? Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.? Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen. Door het bos, en nog een oud maisveld (ik heb het aan een boer gevraagd en ik heb dus toestemming) Maar het was me al duidelijk dat 50cc te weinig was, maar ik ben een beetje nieuw met cross/offroad brommers/motors en ik heb gehoord dat hetn iet verstandig is om met een 125cc te beginnen. Is het ook zeker niet. Je gaat dan waarschijnlijk, zoals veel jongeren, volgas rijden en dat is niet slim als je 125cc onder je reet hebt en weinig ervaring. Ik zou dan toch, als het een maisveld is, met een 50cctje beginnen. En als je het onder de knie hebt met een 80 verder gaan. Zo zou ik het iig doen. Op een mais veld mag je imo wel minimaal 125cc hebben. Ik heb zelf een Yamaha DT125LC en die kan het op mais ook maar net trekken hoor, het is dan niet een echte crosser maar toch. 50cc is echt gwn te weinig, tenzei je alleen lange stukken rijd en geen donder geeft om de acceleratie. Btw. koop geen 50cc brommer waar een 125cc onder gezet is. Dan trek je binnen de kortste keren alles naar de kloten. Beter koop je direct een goede 125cc die er echt voor gemaakt is. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 24 september 2010 Rapport Geplaatst: 24 september 2010 Ik ga binnenkort op zoek naar een crossbrommer, en mijn oog is gevallen op een Honda MTX. Heeft iemand toevallig ervaring met en Honda MTX? maakt niet uit welke (50cc 80cc 125cc) Want als ik zo op marktplaats kijk is vaak de km teller stuk, is dit een bekend probleem? Oja ik heb geen certificaat dus het gaat puur om de cross Op echte crossbanen? Of gewoon op een stuk weiland o.i.d.? Ik zou minimaal voor 80cc gaan, 50cc mist echt het koppel om een beetje te kunnen crossen. Door het bos, en nog een oud maisveld (ik heb het aan een boer gevraagd en ik heb dus toestemming) Maar het was me al duidelijk dat 50cc te weinig was, maar ik ben een beetje nieuw met cross/offroad brommers/motors en ik heb gehoord dat hetn iet verstandig is om met een 125cc te beginnen. Is het ook zeker niet. Je gaat dan waarschijnlijk, zoals veel jongeren, volgas rijden en dat is niet slim als je 125cc onder je reet hebt en weinig ervaring. Ik zou dan toch, als het een maisveld is, met een 50cctje beginnen. En als je het onder de knie hebt met een 80 verder gaan. Zo zou ik het iig doen. Op een mais veld mag je imo wel minimaal 125cc hebben. Ik heb zelf een Yamaha DT125LC en die kan het op mais ook maar net trekken hoor, het is dan niet een echte crosser maar toch. 50cc is echt gwn te weinig, tenzei je alleen lange stukken rijd en geen donder geeft om de acceleratie. Btw. koop geen 50cc brommer waar een 125cc onder gezet is. Dan trek je binnen de kortste keren alles naar de kloten. Beter koop je direct een goede 125cc die er echt voor gemaakt is. Dan wil ik niet weten wat voor een verneukte 125cc dat is dan, maar dat moet ruim voldoende zijn voor een crosser, zeker voor een veldje waar niet eens veel trekkracht voor nodig is. En zo'n crosser is best licht, en als je een 125cc (weg)motor hebt gaat die ook hard hoor. Reageren
Kryziek Geplaatst: 24 september 2010 Rapport Geplaatst: 24 september 2010 Dan wil ik niet weten wat voor een verneukte 125cc dat is dan, maar dat moet ruim voldoende zijn voor een crosser, zeker voor een veldje waar niet eens veel trekkracht voor nodig is. En zo'n crosser is best licht, en als je een 125cc (weg)motor hebt gaat die ook hard hoor. Let wel dat alle stompen er nog stonden, me achterband is glad en het is een Enduro, geen echte crosser. Me kameraad heeft wel een echte crosser en die kon er wel goed door. (ook 125 cc) Ik heb een totaal andere overbrengen dan een crosser. Maar voor crossen is imo 125cc wel het minimum. Daaronder rop je gewoon alles aan gort. (Ik heb het genoeg van bekenden gehoord) Ik wil me motertje eigenlijk wel verkopen en een wat zwaardere (250cc +) 4-takt terug kopen. Gewoon voor het monster geluid! Mijn uitlaat is op verschillende plaatsen lek dus mijne knetterd ENORM hard... Als ik tijd heb wil ik er wel een opname van maken. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 24 september 2010 Rapport Geplaatst: 24 september 2010 Op mais velden lijkt 80cc me genoeg voor een beginner. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot, zwaar en sterk jouk3 is. Als hij wat iel is zou een goedlopende 125 er denk ik met hem vandoor rijden, i.p.v. andersom. Reageren
j0uk3 Geplaatst: 25 september 2010 Rapport Geplaatst: 25 september 2010 Ik ga denk ik voor een 80cc, volgens mij is dat wel genoeg want het is echt gewoon een vlak stuk modderveld. geen drek etc ik heb natuurlijk wel wat ervaren (60cc) maar 125cc is denk ik wel leuk voor later. Reageren
Kryziek Geplaatst: 25 september 2010 Rapport Geplaatst: 25 september 2010 Als je al 60cc gewend bent ben je met 80cc denk ik wel snel verveeld. Maar je moet het zelf weten. Wat je evt. zou kunnen doen is op een 50/80cc rijden en op een 125cc. dan merk je het verschil goed. Hier btw. het geluid van mijn brommertje: Reageren
j0uk3 Geplaatst: 26 september 2010 Rapport Geplaatst: 26 september 2010 Als je al 60cc gewend bent ben je met 80cc denk ik wel snel verveeld. Maar je moet het zelf weten. Wat je evt. zou kunnen doen is op een 50/80cc rijden en op een 125cc. dan merk je het verschil goed. Hier btw. het geluid van mijn brommertje: Dat is ook wel een mooie motor, hoe duur kost zoiets ongeveer? Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 27 september 2010 Rapport Geplaatst: 27 september 2010 (bewerkt) 125cc is altijd duur als je geen afgerachte sprintscooter van achmed de geitenneuker wilt. Die oude Yamaha crossers zijn echt de mooiste crossers als je het mij vraagt. Helaas ook peperduur. Er staat er nu 1 uit 87 volgens mij maar geen vraagprijs. (waarom kan je nou weer geen listed adds selecteren bij marktplaats?) Mooi ding Kryziek! Bewerkt: 27 september 2010 door Flashingdemon666 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.