Jump to content

IV Trailer Onderzoek


SummerBase

Recommended Posts

Oke mensen, na het filmpje even goed bekeken te hebben ga ik er zelf ook maar gedetaileerd op in.

Ik als modder let natuurlijk meer op de gamebouw van GTA IV. Zoals we zien is het belangrijkste effect wat nieuw is in deze GTA het licht. Daar zijn ze zelf ook heel trots op, grotendeel van de trailer is vooruitgespoelt zodat men goed kan zien dat kwa lichtval GTA IV heel real gaat worden.

De models zijn niet echt high poly,

maar er zijn wel veel models, dat kan je zien aan de hoeveelheid verschillende objecten die eigelijk allemaal opelkaar gestapeld zijn. Persoonlijk denk ik dat de textures nogsteeds grotendeels 256px * 256 px zijn.

En dan kan je zeggen, "ome Bradley, wat heb ik hier aan?".

Nou, met deze informatie kan je ongeveer de minimale computereisen inschatten. Persoonlijk ga ik dan dus van het volgende uit:

Pentium 4 - 2,6Ghz

128 mb videokaart (videokaart zal wel belast worden met die nieuwe lichteffecten)

512mb werkgeheugen moet nog voldoende zijn.

Dit is natuurlijk slechts een inschatting, wat betreft de trailer ziet GTA IV er erg klein uit, ik denk niet dat het groter word dan San Andreas. De mapgrote beinvloed natuurlijk ook grotendeels de minimale eisen.

Overigens denk ik dat er in GTA 4 wel heel wat flasbacks zullen zijn naar ouwere GTA versies. Maar dit is geen feit natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 629
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Only GrandTheftAuto

    36

  • gtamick

    30

  • Pennywise The Clown

    26

  • DonLeone

    26

Mooie trailer.

Ik heb een screen gemaakt die mij bekend voorkomt uit San Fierro. Namelijk bij de 'docks'. Dit is bijna hetzelfde als bij SA en ik geloof dat die kraan die erachter staat en overige gebouwen ook overeen komen. Mischien toch nog LC en SA in een? (VC niet dan)

1280x7200001yh8.jpg

Oysters_021a.JPG

Als je goed kijkt zie je Liberty op de Ferry staan. Lijkt me dan stug dat het SA is...

@ Bradley: Je hebt misschien wel gelijk qua grootte, maar als je er vanuit gaat dat Liberty City 1 stad is en San Andreas allemaal natuur, dan heb je natuurlijk wel een veel groter gebied qua stad enzo. Dus heb je wel een groter gebied waar je je kan uitleven. Ook zullen naar mijn mening meer gebouwen meer gaan vragen dan een kale woestijn.

Misschien heeft R* alleen New York laten zien. Misschien zit er nog wel meer dat ze nog niet laten zien. Aangezien Liberty City altijd nog de mogelijkheid heeft om na Shoreside Vale verder te gaan door de tunnels. Alleen zal alles nu wel wat veranderd zijn :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dat het Liberty city is zoals gta 3, alleen dan met veel betere graphics. En de tunnel achter Shoreside vale is dan misschien open en die gaat naar de rest van de stad. Hier mijn theorie:

Dit gebouw lijkt erg veel op dat gebouw in Staunton Island. Ook de gebouwen daarachter lijken op Staunton Island.

Dit kan Portland Island zijn. Met de uitkijk naar Staunton Island. De oranje gebouwen uit Gta 3 lijken veel op de gebouwen die je daar ziet. Misschien is de Callahan Bridge gewoon een goedkope versie van Brooklyn Bridge.

The Hooker [ 0.29 ]

Waarschijnlijk een film in GTA: IV

----------

Cola [ 0.29 ]

Cola vs Sprunk ?

---------

I Weapon X [ 0.33]

Waarschijnlijk een film in GTA: IV

---

Visit Vice City $300,-

vicecity3ra1.jpg

Dit lijkt erg veel op Portland Island. De Metro/trein bovend de grond. Ook de gebouwen daarachter lijken op Portland Island.

Dit stuk lijkt erg veel op dat gebied in Staunton Island met de hamburger uit de muur. Oftewel dat gebied wat ze in Vice City in de filmstudio hebben nagebouwd.

Het is misschien een beetje vergezocht. Maar het zou kunnen omdat ze vaak de naam Liberty City gebruiken. En sommige delen zie je in Gta 3 en LCS niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je goed kijkt zie je Liberty op de Ferry staan. Lijkt me dan stug dat het SA is...

Maar toch... In verschillende GTA's zie je verwijzingen naar andere spellen van Rockstar. Misschien heeft Rockstar nu voor zoveel mogelijk Easter Eggs gezorgt zodat we zoveel mogelijk zouden kunnen speculeren dat het hier daadwerkelijk om Liberty City gaat.

Advancegta, heel slim gezien van jou. Toen ik je berichtje las zie ik ook overeenkomsten.

Als je redelijk goed kunt kijken lopen die gangen op de Trailer van GTAIV ook wat door, wat het geval van GTA San Andreas ook is. En de boot zouden we kunnen veranderen door de Marine basis in San Fierro :)

Bewerkt: door Merticus XVII
Link to comment
Delen op andere websites

En de boot zouden we kunnen veranderen door de Marine basis in San Fierro :)

Wat een onzin, die ferry terminal is gewoon gebaseerd op een echt bestaand ferry terminal in New York (zie foto hieronder). Dus niks marinebasis uit San Fierro. Dan zouden we eigenlijk net zo goed de woestijn met de noordpool kunnen vergelijken. :bonk:

newyork2015fu5.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb screens gemaakt van álle voertuigen die ik in het filmpje heb gezien, en wat me opvalt is dat de politiewagen en een taxi (tot nu toe heb ik 2 verschillende gezien) hetzelfde model hebben, net zoals bij de andere Gta's, en dat ik nog geen bekende Gta:SA,VC of III auto heb gezien:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Heeft bovenstaande auto niet iets weg van een Dacia?

9.jpg

10.jpg

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Zeg, valt het jullie op dat het vrijheidsbeeld niet helemaal klopt? Volgens mij houdt ze geen fakkel, maar een beker vast, waarschijnlijk met een alcoholische drank ofzo, R* kennende.

Ik mis in ieder geval het vuur gedeelte van de fakkel...

Link to comment
Delen op andere websites

21.jpg

22.jpg

23.jpg

IJskarretje uit San Andreas?

24.jpg

En zoals Bradley al zei, viel he mij ook op dat de models weer behoorlijk low-poly te zijn:

25.jpg

Sorry voor de dubbelpost, ik had er niet aan gedacht dat het ook in links kon :X

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Hee wacht eens even!! Nu je die link stuurt met "Visit Vice City - $300" realiseer ik me iets:

Things will be different

Wat wij hebben gezien is maar een video, wil dat zeggen dat er niet véél meer is? Nogmaals de link, eerste screen met uitleg, klik hier. Zou R* met "Things will be different" bedoelen dat je kan reizen tussen Liberty City en Vice City?, gezien dat "Visit Vice City - $300"? Of is dit gewoon een grap? In het eerste stukje waar die tram langskomt is namelijk ook een reclamebord met "flyUS" te vinden.

"Liberteen".. Verwijst dit naar een tienerblad, wat verwijst naar kinderen in dit spel?

In de shot met "Ferry Terminal" zijn vogels te zien, eindelijk dieren!!

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er alleszins veelbelovend uit. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zich in LC afspeelt, want het is zeker NY maar je ziet veel dingen die wijzen op LC. Ik besluit hieruit eerder dat het een nieuw, vervormd, beter LC is. Ouder of nieuwer dan andere LC's weet ik niet. De graphics zijn ook prachtig, eigenlijk te danken aan RAGE, die is ook gebruikt voor Table Tennis(ook zeer goeie graphics). Voor de rest, hoop ik, net als veel anderen ook op meer dan enkel stad. Ook een beetje platteland, etc. Ik w8 alvast op oktober, dan kunnen de consolespelers mij alvast klaarmaken voor de PC release :puh:

GREETZ

Pieter

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...