Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

Woei, thanx. :D Ik zal dat morgen eens uitproberen.

Pet-fles in 5 minuten: deze keer wel zelf gemaakt. :D Ziet 't er een beetje PVC uit?

*plaatje*

Leuke fles, euh of het op een pvc lijkt nee tenzij er doorzichtige pvc is.

Link to comment
Delen op andere websites

Keessie: Moest even lachen toen ik 'bood' las, maar ik weet dat je er niks aan kunt doen i.v.m. dyxlexie.[/font] Leuk begin.. Tsjah wat moet ik meer zeggen xD? Ik hoop dat je je map tactisch opbouwt. Wat wordt het voor een omgeving?

bood of boot wat maakt t uit :D als die maar mooi word en dat word die

ik weet nog niet wat voor een omgeving maar ik den oud en verot.

in gta ? k weet niet als iemand zin heeft om m te gaan texturen en in gta te propen mag die dat van mij doen ik stuur hem wel op :)

dude mooie stoelen erg nice gerendert.

Galiorix zou leuk zijn als je koelkast straks ook kan loopen en er zou dan grolch in zitten :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een beetje Chrome effect proberen maken:

De omgeving waren 4 muren, en het ziet er nu nog niet de juiste kleur uit. Moet ik nog even aanpassen in de shine-kleur.

Nice, hoe maak je dat met Vray? :puh:

>>> Door DaBeast: Geen afbeeldingen quoten!<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Beginnen met te snappen wat al die instellingen betekenen, dan een beetje zitten klooien tot je 't allemaal snapt, en als laatste het ietwat onder de knie krijgen en veul uitproberen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

mijn Walking Fridge :D:

Ziet er goed uit, maar ik denk dat het nog mooier word als je een mooie reflectie gebruikt voor de material :Y

Een beetje Chrome effect proberen maken:

De omgeving waren 4 muren, en het ziet er nu nog niet de juiste kleur uit. Moet ik nog even aanpassen in de shine-kleur.

4 Muren, maar 't lijkt ook alsof je een fake reflection hebt gebruikt, maar kan het mis hebben ^_^ Het is trouwens wel een typisch 3DS Max theepotje :puh: Of wacht, dit is 3DS Max Ö

--------

33de81v.jpg

2rh04gl.jpg

Kroontje :D Hij moest eigenlijk plush materials krijgen zoals deze:

60706-R.jpg

Maar, ik vind reflecterende materialen leuker. Trouwens ook voor het eerst met Vray lights gewerkt ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

4 Muren, maar 't lijkt ook alsof je een fake reflection hebt gebruikt, maar kan het mis hebben ^_^ Het is trouwens wel een typisch 3DS Max theepotje :puh: Of wacht, dit is 3DS Max Ö

Ö! Wat bedoel je met fake reflection? Het enige dat in m'n scene stond, was die theepot, een vloer, 4 verticale muren en een plafond met een klein gat in (anders is de render compleet zwart). En het enige dat ik gedaan heb, is wat met de material settings zitten kloten, zodat het een chrome look kreeg en alles mooi weerspiegelde.

En nee, het is niet 3ds max, maar op en top Sketchup! :D

Leuk mutsje trouwens, ik vind 't overigens mooier op jouw render dan op de afbeelding eronder. :puh: Die schijn/reflection erop ziet er veel beter uit dan pluche stof.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanx! Ik vind het een prestatie dat je het zo hebt kunnen maken dat het net 3DS Max lijkt :klap: Alleen chroom materiaal heeft meestal specular hightlights, en iets minder reflectie én is wit/grijsachtig. Een fake reflection is niet iemand bedriegen ofzo, maar een plaatje gebruiken als omgeving voor die reflectie. Zo reflecteer je niet de echte objecten in de scene, maar dat plaatje. Dit kan handig zijn in gevallen dat je niet meerder voorwerpen in de scene hebt.

Ik heb nog een mooiere render gemaakt:

23h13dj.jpg

(Vind ik dan :puh: ). Ik ga 'm trouwens ingame zetten, met gebakken textures :koffie: Natuurlijk geen VRay materiaal, en al helemaal geen reflecterend materiaal baken, dat ziet er niet uit :puh:

Bewerkt: door Beagle
Link to comment
Delen op andere websites

Thanx! Ik vind het een prestatie dat je het zo hebt kunnen maken dat het net 3DS Max lijkt :klap: Alleen chroom materiaal heeft meestal specular hightlights, en iets minder reflectie én is wit/grijsachtig. Een fake reflection is niet iemand bedriegen ofzo, maar een plaatje gebruiken als omgeving voor die reflectie. Zo reflecteer je niet de echte objecten in de scene, maar dat plaatje. Dit kan handig zijn in gevallen dat je niet meerder voorwerpen in de scene hebt.

Ik heb nog een mooiere render gemaakt:

*plaatje*

(Vind ik dan :puh: ). Ik ga 'm trouwens ingame zetten, met gebakken textures :koffie: Natuurlijk geen VRay materiaal, en al helemaal geen reflecterend materiaal baken, dat ziet er niet uit :puh:

Dat was inderdaad de bedoeling, rendertjes schieten zoals dat ook kan in 3DS Max. :D Ik weet dat 't nog niet op punt staat, maar op dit moment is 't gewoon om uit te proberen. Ik moet nog wat meer klooien met de instellingen en al die boel, maar dat komt wel in orde. :puh: Spijtig genoeg zijn er weinig tot geen bruikbare tuts te vinden voor Vray in Sketchup, en moet ik alles zelf leren door uit te proberen. :-(

De render is inderdaad mooier, alleen een tikkeltje overbelicht aan de linker kant. :puh:

Ik heb mijn eerste model op 3d warehouse geplaatst, check it out:

>>green perrier bottle<<

Link to comment
Delen op andere websites

(Vind ik dan :puh: ). Ik ga 'm trouwens ingame zetten, met gebakken textures :koffie: Natuurlijk geen VRay materiaal, en al helemaal geen reflecterend materiaal baken, dat ziet er niet uit :puh:

Textures bakken! Da's oud weet je :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk gerenderd. De manier waarop gerenderd is en het totaalplaatje doen me erg denken aan Super Mario of iets dergelijks. Als je meer details had toegevoegd (wat niet je bedoeling is, maar dat maakt niet uit: simpel is vaak de beste oplossing), was het misschien realistischer geweest. Denk hierbij aan punten of edelstenen bijvoorbeeld.

Ik moet het voor school een werkstuk maken over het Colosseum en het leek me daarbij gaaf om het te modelen en op die manier enigszins proberen te reconstrueren:

colosseumreconstructie3.jpg

colosseumreconstructie3w.jpg

colosseumreconstructie3.jpg

Het modelen was ingewikkelder dan het lijkt. De binnenkant is nog niet af, er moeten nog meer gangen binnen in het gebeure die vervolgens aan de binnenkant uitkomen. Verder is het niet ovaal genoeg en moet het gat in het midden, de zandbak waar de echte gevechten werden gehouden, nog groter.

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit puma :tu:

Alleen, ik zie een kleine texture fout, bij het 2de render. Het is donker, en ineens licht.

en inderdaad,dat ziet er niet makkelijk uit om te modellen :puh: Maar colgend mij heb je eerste wat rondes gemaakt, langs 1 randje van een rondje een model gemaakt zoals je derde render eruit ziet, en dan met de Follow-Me tool, helemaal gedraaid?

Zoja, slim idee, dat bespaart aardig wat werk :7

Als dit geen dikke 10 word :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...