Jump to content

[Discussie] Waarom zitten er geen vliegtuigen in het spel?


yes r

Recommended Posts

Tsja, om ook even wat te zeggen over de vliegtuigen: In VC zitten ze ook niet en in GTA III heb je alleen die Dodo (wat nauwelijks een vliegtuig te noemen is). Toch scoren beide spellen zéér hoog in mijn waardering en maakt de sfeer en de verdere gameplay het gebrek aan iets vliegends meer dan goed. Overigens verwacht ik wél dat er helicopters in het spel zullen zitten, want ook in het huidige New York vliegen die dingen nog steeds bij bosjes rond, dus dát kan voor Rockstar geen reden zijn ze er niet in te doen......
Het is niet het gebrek aan vliegtuigen dat Rockstar tot deze beslissing heeft gedreven, maar de gebeurtenis op de 11e dag van de 9e maand van het jaar 2001, kortweg 9-11. Ze hebben al veel kritiek gehad met de Hot Coffee Mod, als Youtube dan ook nog is zou worden volgegooid met vliegtuigaanslagen zou Rockstar het politiek nog érg zwaar kunnen gaan krijgen. Om dat te voorkomen, stoppen ze er geen vliegtuigen in. Dat het niet realistisch zou zijn is onzin, alles is immers te leren, wat wel zo realistisch is.

Overigens heb je wel gelijk over GTA III en GTA Vice City mbt vliegtuigen en vliegen. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 232
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Only GrandTheftAuto

    15

  • b4rtsimps0n

    15

  • Arjen

    11

  • wtc

    7

Overigens verwacht ik wél dat er helicopters in het spel zullen zitten, want ook in het huidige New York vliegen die dingen nog steeds bij bosjes rond, dus dát kan voor Rockstar geen reden zijn ze er niet in te doen......

^Daar had ik ook al ver nagedacht en ze zullen er wel inzitten, maar of je er zelf bij kan..

Laat ik dan nu m'n mening ook eens geven.

Zelf vind ik het veel beter dat er geen vliegtuigen in het spel zullen zitten. In San Andreas was het wel leuk, maar San Andreas was ook een beetje getekend naar mijn mening. GTA IV zal daarentegen in alle opzichten realistisch worden daarom is het beter dat er geen vliegtuigen inzitten. Ik ben er zelfs blij mee :D. Helikopters mogen, alhoewel ik het betwijfel. Waarom zou je opeens met een helikopter kunnen vliegen? Dat is niet voor iedereen weggelegd. Dus geef mij maar geen luchtvoertuigen :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens verwacht ik wél dat er helicopters in het spel zullen zitten, want ook in het huidige New York vliegen die dingen nog steeds bij bosjes rond, dus dát kan voor Rockstar geen reden zijn ze er niet in te doen......

^Daar had ik ook al ver nagedacht en ze zullen er wel inzitten, maar of je er zelf bij kan..

Laat ik dan nu m'n mening ook eens geven.

Zelf vind ik het veel beter dat er geen vliegtuigen in het spel zullen zitten. In San Andreas was het wel leuk, maar San Andreas was ook een beetje getekend naar mijn mening. GTA IV zal daarentegen in alle opzichten realistisch worden daarom is het beter dat er geen vliegtuigen inzitten. Ik ben er zelfs blij mee :D. Helikopters mogen, alhoewel ik het betwijfel. Waarom zou je opeens met een helikopter kunnen vliegen? Dat is niet voor iedereen weggelegd. Dus geef mij maar geen luchtvoertuigen :D.

vliegtuigen horen toch ook bij de realiteit ? ik wil gewoon cruisen boven de nachtelijke new york en als ik de empire state building in wil vliegen doe ik dat .. het blijft nog steeds een spelletje .. anders moeten ze het ook verbieden dat je mensen af kan knallen als het dan zo realistisch is ..

Link to comment
Delen op andere websites

vliegtuigen horen toch ook bij de realiteit ? ik wil gewoon cruisen boven de nachtelijke new york en als ik de empire state building in wil vliegen doe ik dat .. het blijft nog steeds een spelletje .. anders moeten ze het ook verbieden dat je mensen af kan knallen als het dan zo realistisch is ..

Vliegtuigen zijn realiteit, maar niet elk persoon kan toch zomaar in een vliegtuig stappen? Zeker niet als arme oost-europeaan. Je zegt het blijft nog steeds een spelletje, maar R* wil je laten meeleven met het persoon in een stad als Liberty City dat gebaseerd is op New York en waar dag en nacht grote verschillen maken. Dat noem ik bijna geen spel meer, maar een 2e leven op een spelcomputer. Als je in vliegtuigen wil vliegen moet je gewoon Flight Simulator kopen. Wil jij een wannabe-gangsta waarmee je in elk voertuig kan vliegen of een echte crimineel die het helemaal gaat maken, maar waar je veel langer over doet door een sterkere verhaallein en waarbij je niet kan vliegen? Ik heb mijn keuze.

Link to comment
Delen op andere websites

vliegtuigen horen toch ook bij de realiteit ? ik wil gewoon cruisen boven de nachtelijke new york en als ik de empire state building in wil vliegen doe ik dat .. het blijft nog steeds een spelletje .. anders moeten ze het ook verbieden dat je mensen af kan knallen als het dan zo realistisch is ..

Vliegtuigen zijn realiteit, maar niet elk persoon kan toch zomaar in een vliegtuig stappen? Zeker niet als arme oost-europeaan. Je zegt het blijft nog steeds een spelletje, maar R* wil je laten meeleven met het persoon in een stad als Liberty City dat gebaseerd is op New York en waar dag en nacht grote verschillen maken. Dat noem ik bijna geen spel meer, maar een 2e leven op een spelcomputer. Als je in vliegtuigen wil vliegen moet je gewoon Flight Simulator kopen. Wil jij een wannabe-gangsta waarmee je in elk voertuig kan vliegen of een echte crimineel die het helemaal gaat maken, maar waar je veel langer over doet door een sterkere verhaallein en waarbij je niet kan vliegen? Ik heb mijn keuze.

nee maar elk persoon kan natuurlijk wel gewoon iedereen afknallen met bazookas miniguns enz .. dat is dan ook geen realiteit als je eerlijk bent ... het is en blijft een spel en als ik wil vliegen en eruit jumpen jump ik er lekker uit en dat het er realistisch uitziet is alleen maar extra leuk :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

nee maar elk persoon kan natuurlijk wel gewoon iedereen afknallen met bazookas miniguns enz .. dat is dan ook geen realiteit als je eerlijk bent ... het is en blijft een spel en als ik wil vliegen en eruit jumpen jump ik er lekker uit en dat het er realistisch uitziet is alleen maar extra leuk :bier:

Nu haal je er dingen bij die we nog niet zeker weten. Het enigste wapen dat ik heb gezien is een shotgun. Bazooka's en andere heavy weapons. Dus daar kunnen we nog niet over beslissen. Een shotgun is daarentegen wel realistisch want die kan je wat sneller te pakken krijgen. Voor onrealisme zul je denk ik terug moeten naar San Andreas...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het nergens op slaan, Geen Vliegtuigen.
De staat New York beslaat 141.205 km², waarvan 122.409 km² land.

Groot genoeg voor een Vliegtuigje.

De vraag is alleen of het de staat NY is, of alleen de stad (NYC). Want NYC (alleen die bevond zich overigens in de trailer), is de opp:

- Totaal: 1214 km²

- Land: 785,2

- Water: 428,8

Dat is dus ongeveer 35 bij 35 kilometer, als het een vierkant was natuurlijk, en daarvoor een vliegtuig nemen is volgens mij ietwat overdreven (hierbij is het water zelfs meegerekend!)

Waarom zit er dan een Hydra in San Andreas?

En als er veel water is, Een watervliegtuigje :)

Helikopters zijn ook wel leuk, Alleen veel minder dan Vliegtuigen.

Neem de Dildo Dodo missie van Vice City.

Je moet een vliegtuigje besturen tussen een kleine stad ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Neem de Dildo Dodo missie van Vice City.

Je moet een vliegtuigje besturen tussen een kleine stad ;)

Maar is dit wel zo realistisch? R* heeft gezegd dat ze realisme wilden hebben en om dan met een dodo door een stad te vliegen waar in het echt een verboden luchtruim zone heeft. Dat is niet echt de realistisch.

Link to comment
Delen op andere websites

nee maar elk persoon kan natuurlijk wel gewoon iedereen afknallen met bazookas miniguns enz .. dat is dan ook geen realiteit als je eerlijk bent ... het is en blijft een spel en als ik wil vliegen en eruit jumpen jump ik er lekker uit en dat het er realistisch uitziet is alleen maar extra leuk :bier:

Nu haal je er dingen bij die we nog niet zeker weten. Het enigste wapen dat ik heb gezien is een shotgun. Bazooka's en andere heavy weapons. Dus daar kunnen we nog niet over beslissen. Een shotgun is daarentegen wel realistisch want die kan je wat sneller te pakken krijgen. Voor onrealisme zul je denk ik terug moeten naar San Andreas...

Bla bla bla .. al dat realistiche gedoe vind ik helemaal nix.

Is SanAdreas nu ineens weer slegt ??? omdat het niet realistish is ??

Link to comment
Delen op andere websites

Bla bla bla .. al dat realistiche gedoe vind ik helemaal nix.

Is SanAdreas nu ineens weer slegt ??? omdat het niet realistish is ??

Ik zeg niet dat San Andreas slecht is. Ieder heeft z'n eigen smaak. Maar deze discussie gaat over "Waarom zitten er geen vliegtuigen in GTA IV?". Het antwoord is: realisme. De vorige GTA-era was ver van realistisch en R* wil dit veranderen met GTA IV. De andere GTA's blijven goed, maar GTA IV moet veel realistischer worden en vliegtuigen passen niet in een stad als Liberty City. <- Het antwoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Nadat jullie de preview hebben gelezen in de GameInformer praten jullie wel anders dat het erg saai is zonder vliegtuigen.

Houser heeft wel gezegd het spel zo realistisch mogelijk te maken, maar ze houden de GTA stijl er wel in. Dus je zult ongetwijfeld meer kunnen dan ieder andere gangster.

Link to comment
Delen op andere websites

In het echt vliegt een rijk persoon toch ook niet even over New York, omdat hij daar blij van wordt? :puh:

Lijkt me niet echt realistisch.

Lijkt me best leuk om over New York te vliegen, maar ja die rijken zullen dat waarschijnlijk wel gewend zijn.

Ik vind dat er wel helikopters in het spel moeten zitten, dat lijkt me niet echt onrealistisch, dat er geen vliegtuigen inzitten begrijp ik wel omdat het maar om één stad gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

nee maar elk persoon kan natuurlijk wel gewoon iedereen afknallen met bazookas miniguns enz .. dat is dan ook geen realiteit als je eerlijk bent ... het is en blijft een spel en als ik wil vliegen en eruit jumpen jump ik er lekker uit en dat het er realistisch uitziet is alleen maar extra leuk :bier:

Nu haal je er dingen bij die we nog niet zeker weten. Het enigste wapen dat ik heb gezien is een shotgun. Bazooka's en andere heavy weapons. Dus daar kunnen we nog niet over beslissen. Een shotgun is daarentegen wel realistisch want die kan je wat sneller te pakken krijgen. Voor onrealisme zul je denk ik terug moeten naar San Andreas...

Bla bla bla .. al dat realistiche gedoe vind ik helemaal nix.

Is SanAdreas nu ineens weer slegt ??? omdat het niet realistish is ??

je ken hier nou wel eindeloos over door blijfen gaan. maar als je dat realistische gedoe helemaal niets vind dan is gta iv missn niet iets voor jou. ik heb me er bij neergelegd, tis jammer maar er komen zoveel meer dingen voor terug.

GTA III -> Vice City -> San Andreas

GTA IV -> ? -> ?

tis een nieuwe richting net als het verschil tussen 2 en III.

Bewerkt: door Sjoeter
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...