Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Sinds zaterdag 21maart na een lange rit om auto op te halen en afbetalen en dan 220km terug rijden met veel genot staat dit auto in mijn tuin (nu wachten op verzekering in orde + DIV-gedoe (in Belgie dan)

seEJ3B.jpg

Vet man!

Hoeveel KM heeft ie gelopen, en wat voor bouwjaar is t? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ga dan maar eens voor de grap in mijn Corrado zitten, je zit qua hoogte haast op de grond wat al qua ervaring heel apart is.

Vooral als je daarna in mijn Golf stapt, het lijkt alsof je van een kratje pils naar een barkruk gaat qua zithoogte :7

Dat heb ik met de Alpine van mn pa. :v

Link to comment
Delen op andere websites

Goed, om nog even door te gaan op het poetsverhaal, ik heb vandaag de 206 maar eens goed gepoetst, dit was wel eens hard nodig :$

Ik heb de foto's van het poetsen even in een spoiler geplaatst zodat de pagina niet te lang wordt:

Laten we beginnen met een foto zoals hij was:

DSC04278_zpszwf4dyk6.jpg

DSC04275_zpsif01lckt.jpg

DSC04277_zpsajmcxhfz.jpg

Velgen in de non ferro gezet:

DSC04281_zpsvuvioxvy.jpg

Auto ook maar in de non ferro gezet na het wassen, viel me mee hoeveel er nog vanaf kwam:

DSC04283_zpsw9uxxpcw.jpg

Meteen maar die logo's rondom van de auto gehaald, zitten toch maar in de weg elke keer:

van:

DSC04285_zpshqbvvqgp.jpg

naar:

DSC04286_zpsug6rsgkr.jpg

Uiteraard moesten hier de lijmresten nog weg gehaald worden en gepolijst worden

Na het wassen en kleien kwam swirlhalla pas echt naar voren, polijsten was dus echt nodig:

DSC04287_zpsuez1kuci.jpg

DSC04288_zpsmoppbpju.jpg

En dan maar de foto's toen ik klaar was:

DSC04291_zpsmtlolnck.jpg

DSC04292_zps8sae03df.jpg

DSC04295_zps3ilpwszu.jpg

DSC04293_zps4icxaeiz.jpg

DSC04299_zpsftwh896u.jpg

De stappen:

  • Auto wassen volgens 2 emmer methode en drogen
  • Auto en velgen in de Monello Non Ferro, afspuiten en drogen
  • Rondom kleien met Meguiars klei en quick detail
  • Rondom polijsten met oranje pad op DAP900 en Monello Mezzo
  • Auto in de was gezet met Meguiars Liquid Wax
  • Interieur stofzuigen (stoelen heb ik niet lang geleden nog aangepakt dus hoefde niet)

De 206 heeft helaas lakschades op verschillende plekken, die zijn alleen op te lossen door te laten spuiten, maar de auto is toch een stuk netter geworden zo :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Al een opvolger gevonden voor de Subaru?

Nee nog totaal niet :schater:

Maar er komt sowieso op z'n vroegst pas een auto na de zomer, in juni ga ik namelijk een paar weken naar Amerika (roadtrip in een Ford Mustang) dus dat kost voorlopig wel even genoeg :7

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, zo langzaam aan wordt het een mooie set, gewoon een in de zoveel tijd wat kopen, dan lijkt het qua kosten mee te vallen :)

Ik ben meteen voor de DAP900 gegaan, deze heeft gewoon wat meer 'powahh' wat toch wel lekker is zo af en toe, wanneer je het niet nodig hebt zet je gewoon het toerental weer terug

Voor de hardere lak is een DAP900 inderdaad ook fijner, m'n Peugeot heeft hele zachte lak maar de BMW en Mini van m'n ouders weer hardere lak

Gewoon wat youtube filmpjes bekijken en bijvoorbeeld carclean forum, dan zie je dat het ook allemaal mee valt hoe moeilijk het is, zolang je maar gezond verstand gebruikt (in algemene zin)

Ja idd, het begin is ook even pittig, en ook lastig te beoordelen wat voor mij het fijnste is en welke wagens ik ermee doe.

Zelf kijk ik al vaak op Carclean voor tips, adviezen en tutorials, binnenkort maar eens voorstellen en vragen voor adviezen.

Wss ga ik gewoon voor een Dap900, dat is ook wat de meeste aanraden als je nog niks hebt want de prijzen liggen niet zo gek ver uit een.

Dat heb ik met de Alpine van mn pa. :v

Welke heeft ie?

Goed, om nog even door te gaan op het poetsverhaal, ik heb vandaag de 206 maar eens goed gepoetst, dit was wel eens hard nodig :$

Ziet er netjes uit, ik krijg al zin om zelf te gaan poetsen/detailleren maar dat moet voorlopig nog even wachten :puh:

Maar er komt sowieso op z'n vroegst pas een auto na de zomer, in juni ga ik namelijk een paar weken naar Amerika (roadtrip in een Ford Mustang) dus dat kost voorlopig wel even genoeg :7

Gewoon een watertoren vullen met benzine en dan opsturen naar Nederland, verdien je de trip zo terug :7

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds zaterdag 21maart na een lange rit om auto op te halen en afbetalen en dan 220km terug rijden met veel genot staat dit auto in mijn tuin (nu wachten op verzekering in orde + DIV-gedoe (in Belgie dan)

seEJ3B.jpg

Vet man!

Hoeveel KM heeft ie gelopen, en wat voor bouwjaar is t? :puh:

Het is van jaar 2001 dus met generatie lichtere motoren met 135kw en 184 pk dus beter betaalbaar voor verzekering maar

- ik ben wel van plan om te laten chiptunen alleen twijfel ik wel bij welke chiptuning onderdeel (RPM CHIPTUNING PRO op carstyling.nl ofzo)

- en radio uithalen en radio-navivatie-dvd-...scherm installeren

en km's tsja eerst schrok ik wel van en daarom heb ik prijs afgeprijsd lager bod te bieden

319990km momenteel en ik heb kunnen kopen voor 5500eur, eerst vroeg verkoper 6000eur :puh:

maar voor een oersterke 6cyl dieselmotor is het nog te doen, kan gemakkelijk 500.000 of meer halen dus maak ik me niet zo'n zorgen zolang ik het motor regelmatig en goed onderhouden doe :)

@ Alpine A310 project, ik vind die auto's echt wel uniek en sportief looks hebben, spijtig genoeg zijn ze wel zeldzaam, hopelijk maken jij ee je pa hem goed rijklaar

Bewerkt: door SWYV
Link to comment
Delen op andere websites

Wss ga ik gewoon voor een Dap900, dat is ook wat de meeste aanraden als je nog niks hebt want de prijzen liggen niet zo gek ver uit een.

Aanrader, gister toch ook weer veel profijt van gehad, maar vandaag nog eens door de projecten op CC gebladerd en zag al meteen weer dat ik nog weer verbeterpunten heb, naja, al doende leert men :)

Goed, om nog even door te gaan op het poetsverhaal, ik heb vandaag de 206 maar eens goed gepoetst, dit was wel eens hard nodig :$

Ziet er netjes uit, ik krijg al zin om zelf te gaan poetsen/detailleren maar dat moet voorlopig nog even wachten :puh:

Haha het is wel een pokke werk bij elkaar, toch weer 5 uur zoet geweest, maar op een mooie zomerdag (gister soms net te koud) is dat ook prima :puh:

Eerst maar eens m'n foamlance en Wetcoat/Cancoat bestellen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Aanrader, gister toch ook weer veel profijt van gehad, maar vandaag nog eens door de projecten op CC gebladerd en zag al meteen weer dat ik nog weer verbeterpunten heb, naja, al doende leert men :)

Ja idd, is ook niet iets wat je binnen korte tijd onder de knie hebt lijkt mij.

En als je gelijk alles kan, dat haalt de lol er ook wat vanaf :puh:

Haha het is wel een pokke werk bij elkaar, toch weer 5 uur zoet geweest, maar op een mooie zomerdag (gister soms net te koud) is dat ook prima :puh:

Eerst maar eens m'n foamlance en Wetcoat/Cancoat bestellen :)

Dat het een puur uurtjes kost hoor ik vaker haha, maar als de resultaat er naar is, is het in ieder geval geen verloren tijd :puh:

Jij hebt ook iets te vaak "Flodder in Amerika" gekeken?

Ook iets?

Ik ben dus niet de enige? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Aanrader, gister toch ook weer veel profijt van gehad, maar vandaag nog eens door de projecten op CC gebladerd en zag al meteen weer dat ik nog weer verbeterpunten heb, naja, al doende leert men :)

Ja idd, is ook niet iets wat je binnen korte tijd onder de knie hebt lijkt mij.

En als je gelijk alles kan, dat haalt de lol er ook wat vanaf :puh:

Haha het is wel een pokke werk bij elkaar, toch weer 5 uur zoet geweest, maar op een mooie zomerdag (gister soms net te koud) is dat ook prima :puh:

Eerst maar eens m'n foamlance en Wetcoat/Cancoat bestellen :)

Dat het een puur uurtjes kost hoor ik vaker haha, maar als de resultaat er naar is, is het in ieder geval geen verloren tijd :puh:

Jij hebt ook iets te vaak "Flodder in Amerika" gekeken?

Ook iets?

Ik ben dus niet de enige? :D

Ik heb dus de slechte gewoonte om mijn auto te wassen altijd een dag voor het gaat regenen. Kan mij nog geen wasmoment bedenken waar het de volgende dag niet regende, en dat in zo'n 2 jaar tijd..

En dan was ik mijn auto eigenlijk vrijwel alleen in de zomermaanden..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...