Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Die auto's van de pliesie hier emo.gif

Doen onze buren beter puh2.gif De autobahn polizei heeft volgens mij zelfs een M5.

Nou, laatst zag ik een staande houding in Duitsland met een (drugs?)hond, die reden nog een Golf 4 variant :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Komt omdat we hier in Nederland een paar hoge piefen hebben die het onder een hoedje had gespeeld met de Maffia die zichzelf Pon mag noemen

Daarom zie je in Nederland voornamelijk Volkswagens, en dan het liefste nog die nichterige eco diesels, zodat je eigenlijk al wel zeker weet dat je sneller bent dan hun..

Link to comment
Delen op andere websites

De gendarmerie en speciale eenheden van de britse politie hebben Subaru Impreza's en Mitsubishi Evo's. Nog veel dikker Dan een BMW station op diesel :7

Ligt er aan wat voor blok er in die bmw ligt ;)

@nikola, hier in limburg zijn het vooral busjes die langs de weg staan, vrijwel geen golfjes eigenlijk haha, vandaar dat ik je niet snapte :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

@nikola, hier in limburg zijn het vooral busjes die langs de weg staan, vrijwel geen golfjes eigenlijk haha, vandaar dat ik je niet snapte puh2.gif

Of met een Zafira of Touran heb ik ze wel eens gezien. Idd nooit een golf.

Oh en als we het toch over Politie auto's hebben. De Alfa 159in Italië vind ik wel heul vet icon_mrgreen.gif Net als een aantal lambo's die de snelweg politie daar heeft puh2.gif De 159's zullen in de toekomst wel vervangen door Gulia's ofzo puh2.gif Maar goed. Niets gaat boven de arab politie auto's emo.gif

Bjef8hcCYAE8gg4.jpg

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had vroeger een kennis, die werkte als officier bij de marachaussee en was verantwoordelijk voor de grenscontroles tussen Nederland en Duitsland. De voertuigen waar zij toendertijd in reden zijn aardig rap kan ik uit ervaring vertellen. Audi A6 3.0 TFSI en TDI. Verder was er toendertijd net een SQ5 besteld die helemaal qua uiterlijk werd aangepast naar een Q5. Best een bijzondere ervaring om te zien hoe mensen reageren op zo'n auto tijdens een spoedrit.

Natuurlijk hadden ze ook gewoon normale auto's, voornamelijk Passat's R-line, Ford Transit's. En nog wat rappe motoren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze zullen ze sowieso ook wel chippen, die 2.0 tdi blokjes bijvoorbeeld kun je al aardig chippen naar leuke waardes, in het algemeen hoeven ze nu ook weer niet 'supersnel' te zijn, als ze een auto hebben die binnen 7-8 secondes op de 100 kan zitten dan houden ze 95% van het verkeer al bij, uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Link to comment
Delen op andere websites

Die auto's van de pliesie hier emo.gif

Polizei-BMW_-_München.jpg

Rijd de landespolizei daar nog steeds in die groene auto's met bruin outfit? Ik vond dat echt geniaal eruit zien altijd.

20140801_uniform_008.jpg

Duitser dan dat kan niet >.<

Belgische politiezones mogen zelf kiezen welke voertuigen ze aankopen, dus ik heb hier ook al het een en ander zien rondrijden. Crappy Volkswagen Transporters, Volvo's, Toyota's, BMW's, Audi's, ... you name it. Er zit totaal geen lijn in. Zelfde met de zwaailichten en de sirenes. Ze doen maar wat. Strikt genomen mogen de zwaailichten ook niet rood zijn onder artikel 28, paragraaf 2, lid 7 van de wegcode, maar dat zie ik tegenwoordig ook steeds vaker.

Ja, tot 2013 had je ook hier regiopolitie. De aanbestedingen verschilden dan ook per regio. De ene reed in opel, de ander in Toyota en weer een ander (het overgrote deel) in Volkswagen. Nu is het allemaal Volkswagen, m.u.v. bepaalde eenheden (zoals bijv. burgerauto's, takelwagens en motoren)

@nikola, hier in limburg zijn het vooral busjes die langs de weg staan, vrijwel geen golfjes eigenlijk haha, vandaar dat ik je niet snapte :puh:

Ja, bij ons wordt er vaak gezegd van: pak een burgerauto en doe je ding. Gezien de andere (snellere) auto's meestal bezet zijn door de niet-campende eenheden, is dat bij ons ook vaak een Caddy of een Transporter. Volgens mij heeft het VHT ook nog eigen auto's.

Link to comment
Delen op andere websites

Rijd de landespolizei daar nog steeds in die groene auto's met bruin outfit? Ik vond dat echt geniaal eruit zien altijd.

Duitser dan dat kan niet >.<

Ik heb laatst nog wel eens agenten gezien in zo'n bruin/groen pakje. Ligt volgens mij aan het bundesland. De Bayersche politie heeft heel vaak zo'n groen pakje aan (die rijden ook vaak in groene auto's (?) ). Moet overigens zeggen dat Duitse en Belgische agenten er wel een stuk machtiger/stoerder uit zien dan in NL. Paar jaar terug wel verbeterd met die nieuwe uniformen maar nog steeds ziet het er een beetje silly uit. Maar alles beter dan die pakjes van vroeger emo.gif

Maar goed dat is een ander onderwerp puh2.gif

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb laatst nog wel eens agenten gezien in zo'n bruin/groen pakje. Ligt volgens mij aan het bundesland. De Bayersche politie heeft heel vaak zo'n groen pakje aan (die rijden ook vaak in groene auto's (?) ). Moet overigens zeggen dat Duitse en Belgische agenten er wel een stuk machtiger/stoerder uit zien dan in NL. Paar jaar terug wel verbeterd met die nieuwe uniformen maar nog steeds ziet het er een beetje silly uit. Maar alles beter dan die pakjes van vroeger emo.gif

Maar goed dat is een ander onderwerp puh2.gif

Tja, die operationele uniformen staan niet zo bij oudere (50+) dienders. Bij jonge agenten staat het nog wel. Daarbij is het ook veel functioneler.

Die oude uniformen hebben we nog wel hoor. Zowel de blauwe broek en het witte overhemd, als het formele pak eromheen (pet, jasje en fluit :D ). Dat uniform zou dan moeten worden gebruikt tijdens wat formelere (minder operationele) taken, zoals baliewerk, voorlichtingen en beleidswerk. Nu zie ik dat in de praktijk nauwelijks voorkomen (helaas). Helaas, omdat ik dat oude uniform wel wat statischer en vriendelijker (stropje) vind ogen.

wat ik bedoel in beeld:

Politie_Oud_Nieuw.jpg

tock_politie_communicatie_e4597.jpg

141110_0278kopie.jpg

Ik zou zeggen, draag wat je graag wilt; zolang het maar duidelijk is dat je van de politie bent en je je representatief opstelt. Maar goed, de politie wilt liever eenheid uitstralen (eenheid uit diversiteit), dan dat het een eenheid is (met diversiteit) :7

Link to comment
Delen op andere websites

Die auto's van de pliesie hier emo.gif

Doen onze buren beter puh2.gif De autobahn polizei heeft volgens mij zelfs een M5.

Nou, laatst zag ik een staande houding in Duitsland met een (drugs?)hond, die reden nog een Golf 4 variant puh2.gif

Ik werd afgelopen maand door een M3 en M5 ingehaald net voordat ik Oosterijk in reed. Toen mocht ik ook even aan de kant staan. Waren wel undercover auto's. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...