GolfG60 Geplaatst: 18 mei 2016 Rapport Geplaatst: 18 mei 2016 Die auto's van de pliesie hier Doen onze buren beter De autobahn polizei heeft volgens mij zelfs een M5. Nou, laatst zag ik een staande houding in Duitsland met een (drugs?)hond, die reden nog een Golf 4 variant Reageren
Sir_Ballas Geplaatst: 19 mei 2016 Rapport Geplaatst: 19 mei 2016 De gendarmerie en speciale eenheden van de britse politie hebben Subaru Impreza's en Mitsubishi Evo's. Nog veel dikker Dan een BMW station op diesel Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 19 mei 2016 Rapport Geplaatst: 19 mei 2016 Komt omdat we hier in Nederland een paar hoge piefen hebben die het onder een hoedje had gespeeld met de Maffia die zichzelf Pon mag noemen Daarom zie je in Nederland voornamelijk Volkswagens, en dan het liefste nog die nichterige eco diesels, zodat je eigenlijk al wel zeker weet dat je sneller bent dan hun.. Reageren
Davedavy Geplaatst: 19 mei 2016 Rapport Geplaatst: 19 mei 2016 De AT's (en andere vergelijkbare teams) rijden dan weer 5 series, E klasses, A5's, ML's en X5's te zien in een programma op NPO3 Reageren
Limbolander Geplaatst: 19 mei 2016 Rapport Geplaatst: 19 mei 2016 De gendarmerie en speciale eenheden van de britse politie hebben Subaru Impreza's en Mitsubishi Evo's. Nog veel dikker Dan een BMW station op diesel Ligt er aan wat voor blok er in die bmw ligt @nikola, hier in limburg zijn het vooral busjes die langs de weg staan, vrijwel geen golfjes eigenlijk haha, vandaar dat ik je niet snapte Reageren
Davedavy Geplaatst: 19 mei 2016 Rapport Geplaatst: 19 mei 2016 (bewerkt) @nikola, hier in limburg zijn het vooral busjes die langs de weg staan, vrijwel geen golfjes eigenlijk haha, vandaar dat ik je niet snapte Of met een Zafira of Touran heb ik ze wel eens gezien. Idd nooit een golf. Oh en als we het toch over Politie auto's hebben. De Alfa 159in Italië vind ik wel heul vet Net als een aantal lambo's die de snelweg politie daar heeft De 159's zullen in de toekomst wel vervangen door Gulia's ofzo Maar goed. Niets gaat boven de arab politie auto's Bewerkt: 19 mei 2016 door Davedavy Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 19 mei 2016 Rapport Geplaatst: 19 mei 2016 Ik had vroeger een kennis, die werkte als officier bij de marachaussee en was verantwoordelijk voor de grenscontroles tussen Nederland en Duitsland. De voertuigen waar zij toendertijd in reden zijn aardig rap kan ik uit ervaring vertellen. Audi A6 3.0 TFSI en TDI. Verder was er toendertijd net een SQ5 besteld die helemaal qua uiterlijk werd aangepast naar een Q5. Best een bijzondere ervaring om te zien hoe mensen reageren op zo'n auto tijdens een spoedrit. Natuurlijk hadden ze ook gewoon normale auto's, voornamelijk Passat's R-line, Ford Transit's. En nog wat rappe motoren. Reageren
Limbolander Geplaatst: 20 mei 2016 Rapport Geplaatst: 20 mei 2016 Ze zullen ze sowieso ook wel chippen, die 2.0 tdi blokjes bijvoorbeeld kun je al aardig chippen naar leuke waardes, in het algemeen hoeven ze nu ook weer niet 'supersnel' te zijn, als ze een auto hebben die binnen 7-8 secondes op de 100 kan zitten dan houden ze 95% van het verkeer al bij, uitzonderingen daargelaten uiteraard. Reageren
NicolaB Geplaatst: 20 mei 2016 Rapport Geplaatst: 20 mei 2016 Die auto's van de pliesie hier Rijd de landespolizei daar nog steeds in die groene auto's met bruin outfit? Ik vond dat echt geniaal eruit zien altijd. Duitser dan dat kan niet >.< Belgische politiezones mogen zelf kiezen welke voertuigen ze aankopen, dus ik heb hier ook al het een en ander zien rondrijden. Crappy Volkswagen Transporters, Volvo's, Toyota's, BMW's, Audi's, ... you name it. Er zit totaal geen lijn in. Zelfde met de zwaailichten en de sirenes. Ze doen maar wat. Strikt genomen mogen de zwaailichten ook niet rood zijn onder artikel 28, paragraaf 2, lid 7 van de wegcode, maar dat zie ik tegenwoordig ook steeds vaker. Ja, tot 2013 had je ook hier regiopolitie. De aanbestedingen verschilden dan ook per regio. De ene reed in opel, de ander in Toyota en weer een ander (het overgrote deel) in Volkswagen. Nu is het allemaal Volkswagen, m.u.v. bepaalde eenheden (zoals bijv. burgerauto's, takelwagens en motoren) @nikola, hier in limburg zijn het vooral busjes die langs de weg staan, vrijwel geen golfjes eigenlijk haha, vandaar dat ik je niet snapte Ja, bij ons wordt er vaak gezegd van: pak een burgerauto en doe je ding. Gezien de andere (snellere) auto's meestal bezet zijn door de niet-campende eenheden, is dat bij ons ook vaak een Caddy of een Transporter. Volgens mij heeft het VHT ook nog eigen auto's. Reageren
Davedavy Geplaatst: 20 mei 2016 Rapport Geplaatst: 20 mei 2016 (bewerkt) Rijd de landespolizei daar nog steeds in die groene auto's met bruin outfit? Ik vond dat echt geniaal eruit zien altijd. Duitser dan dat kan niet >.< Ik heb laatst nog wel eens agenten gezien in zo'n bruin/groen pakje. Ligt volgens mij aan het bundesland. De Bayersche politie heeft heel vaak zo'n groen pakje aan (die rijden ook vaak in groene auto's (?) ). Moet overigens zeggen dat Duitse en Belgische agenten er wel een stuk machtiger/stoerder uit zien dan in NL. Paar jaar terug wel verbeterd met die nieuwe uniformen maar nog steeds ziet het er een beetje silly uit. Maar alles beter dan die pakjes van vroeger Maar goed dat is een ander onderwerp Bewerkt: 20 mei 2016 door Davedavy Reageren
NicolaB Geplaatst: 20 mei 2016 Rapport Geplaatst: 20 mei 2016 Ik heb laatst nog wel eens agenten gezien in zo'n bruin/groen pakje. Ligt volgens mij aan het bundesland. De Bayersche politie heeft heel vaak zo'n groen pakje aan (die rijden ook vaak in groene auto's (?) ). Moet overigens zeggen dat Duitse en Belgische agenten er wel een stuk machtiger/stoerder uit zien dan in NL. Paar jaar terug wel verbeterd met die nieuwe uniformen maar nog steeds ziet het er een beetje silly uit. Maar alles beter dan die pakjes van vroeger Maar goed dat is een ander onderwerp Tja, die operationele uniformen staan niet zo bij oudere (50+) dienders. Bij jonge agenten staat het nog wel. Daarbij is het ook veel functioneler. Die oude uniformen hebben we nog wel hoor. Zowel de blauwe broek en het witte overhemd, als het formele pak eromheen (pet, jasje en fluit ). Dat uniform zou dan moeten worden gebruikt tijdens wat formelere (minder operationele) taken, zoals baliewerk, voorlichtingen en beleidswerk. Nu zie ik dat in de praktijk nauwelijks voorkomen (helaas). Helaas, omdat ik dat oude uniform wel wat statischer en vriendelijker (stropje) vind ogen. wat ik bedoel in beeld: Ik zou zeggen, draag wat je graag wilt; zolang het maar duidelijk is dat je van de politie bent en je je representatief opstelt. Maar goed, de politie wilt liever eenheid uitstralen (eenheid uit diversiteit), dan dat het een eenheid is (met diversiteit) Reageren
Rullez Geplaatst: 22 mei 2016 Rapport Geplaatst: 22 mei 2016 Die auto's van de pliesie hier Doen onze buren beter De autobahn polizei heeft volgens mij zelfs een M5. Nou, laatst zag ik een staande houding in Duitsland met een (drugs?)hond, die reden nog een Golf 4 variant Ik werd afgelopen maand door een M3 en M5 ingehaald net voordat ik Oosterijk in reed. Toen mocht ik ook even aan de kant staan. Waren wel undercover auto's. Reageren
moechy Geplaatst: 26 mei 2016 Rapport Geplaatst: 26 mei 2016 Zo de malibu heeft vandaag zijn tuning gekregen . Reageren
moechy Geplaatst: 26 mei 2016 Rapport Geplaatst: 26 mei 2016 Vond ik ook, 14 juni gaat de juke ook op de bank. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.