Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Hallo.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een kapje (naaf kapje) voor m'n VW Golf 4.

Weet iemand waar ik dit kan vinden,

ben al bij verschillende slopers geweest hier in de buurt maar die hadden het niet.

Weet iemand waar ik dit kan vinden.

Voorbeeld: Gezocht naafkapje.

dsc_024621stu.jpg

Voorbeeld: het soort wat er in hoort te zitten.

dsc_02474ys92.jpg

Oja dit is mijn Auto:

VW Golf 4 1.6 16vautokgsmq.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Op ebay zijn dat soort dingen vaak te vinden, meestal ook vrij goedkoop. Bij dealer misschien ook, maar dan ben je iets duurder uit. Zoek anders op fora, per Golf generatie bestaat er wel een forum. :puh:

En nette auto's Limbo en Beltie.

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand die al eens zelf z'n airco heeft gereinigd? Ik heb gister een poging gewaagd. Ik heb Liqui Moly Klima Reiniger (dat spul dat je op de verdamper spuit), Bosch Actieve Kool filters en Sonax Klima spray (die spray die je in je auto zet met de airco aan, interne circulatie op max en vervolgens 15 min laat spuiten) gekocht op Amazon DE. Dit soort dingen mogen in NL niet verkocht worden vanwege milieu-eisen. Juist daarom wilde ik het wel een poging geven emo.gif Aangezien de ervaringen van veel goedjes in NL helemaal niet goed zouden werken en slechts de geur zouden maskeren.

Dus gisteren 10 minuten de verwarming op max, arico uit, interne circulatie aan op voeten zodat de verdamper droog is. Daarna de hele bus Liqui Moly op verdamper gespoten, 15 min laten inwerken en ondertussen de pollenfilter vervangen. Was er ook wel een 'beetje' aan toe:

post-75785-0-99014700-1472815193_thumb.jpg

Links oud, rechts nieuw.

Vervolgens de 'bakken' van de filters schoongemaakt met de stofzuiger en daarna met Dettol. Daarna de filters erin gezet en weer de verwarming op max + met interne circulatie en 10 min laten blazen op de voeten. Daarna nog met die spray in de weer geweest (airco aan op koudste stand, zo hard mogelijk laten blazen op interne circulatie) en dat spul z'n gang laten gaan.

Hoop moeite dus en toch had ik zojuist weer een vieze lucht nosmile.gif . Misschien dat het een aantal dagen duurt voordat alle bacteriën gedood zijn ofzo emo.gif Ik dacht eerst ik rijd naar de garage maar zag dat die eigenlijk met soortgelijk spul werken maar dan met een apparaat die dat verdampt, dit leek me niet veel anders puh2.gif

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Op 2-9-2016 om 19:48, RUBENN zei:

Voor dat soort dingen ga ik altijd naar de garage... emo.gif

Afgelopen week m'n auto naast een Ford Raptor geparkeerd, man wat een beest is dat :o

En dan valt het contrast bij een TT nog wel mee, het kan nog extremer icon_mrgreen.gif

KVQPWFA.jpg

Zeker een mooie auto. Imo de mooiste v.d. 2.

 

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n professionele airco cleaner geeft veel beter resultaat dan die spuitbusjes.

Nja vandaag heb ik helemaal niks meer geroken. Miss dat het een aantal dagen nodig had voordat het alle bacteriën doodt? Zal de komende we(e)k(e)n eens kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Binnenkort een Honda Prelude uit '97 bekijken. Hoop er een testritje in te mogen maken en zal een vriend meenemen die veel verstand van auto's heeft.

Wie weet ruil ik dan mijn Peugeot 306 Break in voor een vlotte, nette 2.0 Prelude :)

Had eerst een Prelude 4WS (vier wielen gestuurd) op het oog, maar deze zijn iets duurder.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...