Jump to content

Geert Wilders

Clowntje_93

Recommended Posts

Geplaatst:
vb, heb net gewerkt, en op me werk stonden een paar Antalianen als een gek te schreeuwen, herrie te schoppen en op van alles te slaan (mijn dozen die ik verder op in het pad had laten staan), mij valt op dat dit vaker gebeurt bij zulke groepen (die soort van gangsters heb ik het nu over) maar ik zie nou NOOIT "nederlanders" dit doen...

en als ik zo'n voorbeeldje breng dan ben ik weer de schuldige van "rasisme" omdat je tegenwoordig zoiets niet meer mag zeggen maar je ogen maar dicht moet laten of de andere kant op moet kijken...

Nee, het is racistisch om aan de hand van dergelijke voorbeelden te concluderen dat alle Antilianen zo zijn. Generaliseren heet dat. En misschien moet je toch ook eens beter opletten, want ik zie vaak genoeg van die groepjes met Nederlanders die dat soort dingen doen.

• Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -->nick<--

84

• Moonbeam

82

• Vegeta

59

• Amfetamientje

56

Geplaatst:
wat ik zie is dus helemaal niet rasistisch, als je dat in het van dale heb opgezocht wat ik zeer betwijfel heb je het iig fout opgezocht...

Maar het is gewooon zo , maakt niet uit wat ik zeg over buitenlanders, het is toch altijd "rasistisch" (terwijl het nog fout gebruikt wordt ook)

Praat a.j.b ABN want je bent niet te volgen zo. Verder is het wel degelijk racistisch als je er van uit gaat dat ik een Hippie ben vanwege wat dan ook, aangezien ik dit nooit zelf gezegt heb (1) en je generaliseerd dat alle hippie's voor buitenlanders op zouden komen. (2) Natuurlijk het trouwens uit wát je over buitenlanders zegt, als iets negatief is hoeft het niet per se racistisch te zijn, als je het op jou manier doet echter wel. Zoek het begrip racisme zelf op in de Van Dale zou ik zeggen.

Geplaatst: (bewerkt)
Nee, het is racistisch om aan de hand van dergelijke voorbeelden te concluderen dat alle Antilianen zo zijn. Generaliseren heet dat. En misschien moet je toch ook eens beter opletten, want ik zie vaak genoeg van die groepjes met Nederlanders die dat soort dingen doen.

Dat is het probleem juist, ik concluduur niets, maar jullie zijn dan gelijk op jullie teentjes getrapt want o wee als er iets wordt gezegd...

Ik zeg alleen wat ik meemaak, en tot nu toe heb ik "nederlandse" jongeren dat nog niet zien doen

Praat a.j.b ABN want je bent niet te volgen zo. Verder is het wel degelijk racistisch als je er van uit gaat dat ik een Hippie ben vanwege wat dan ook, aangezien ik dit nooit zelf gezegt heb (1) en je generaliseerd dat alle hippie's voor buitenlanders op zouden komen. (2) Natuurlijk het trouwens uit wát je over buitenlanders zegt, als iets negatief is hoeft het niet per se racistisch te zijn, als je het op jou manier doet echter wel. Zoek het begrip racisme zelf op in de Van Dale zou ik zeggen.

jongen, wat is jouw probleem...

Eerst zeggen dat ik beter nederlands moet praten omdat je het niet kan volgen en dan gewoon een reactie plaatsen... (wat kon je niet volgen dan)

Ik ga er van uit dat jij een hippie bent om een paar simpelen dingen : Je avatar en je sig...

Zoek jíj eens het woord racisme op en laten we dan verder praten...

Bewerkt: door Plantebak
Geplaatst:

daar is duidelijk wat mis mee en het zal wel van geen kante klopen, maar moet je ook weer zien hoe het wordt gebracht, in dikgedruktje letters vertellen dat moslims slecht zijn enzo, en vervolgens verder in het verhaal tegendeel bewijzen... Ik zei het al eerder maar het nieuws klopt van geen kante....

Geplaatst:

Hij word vast wel een keer over hoop geschoten , dan kan die wel veel bewaking hebben. Maar alles is mogelijk , als iemand hem dood schiet dan kan die niet levend ontsnappen. Maar Geert Wilders is wel dood. Niet dat ik hem dood wil hebben ofzo , maar als tie zo door gaat gaat het denk ik wel vandaag of morgen gebeuren.

Geplaatst:
jongen, wat is jouw probleem...

Eerst zeggen dat ik beter nederlands moet praten omdat je het niet kan volgen en dan gewoon een reactie plaatsen... (wat kon je niet volgen dan)

Ik ga er van uit dat jij een hippie bent om een paar simpelen dingen : Je avatar en je sig...

Zoek jíj eens het woord racisme op en laten we dan verder praten...

Ik hoef het woord racisme niet meer op te zoeken omdat ik de letterlijke definitie ten A al regelmatig aan mensen als jij heb moeten vertellen en ik hem inmiddels wel uit mijn hoofd weet en ik hem ten B dankzij een zeer waarschijnlijk groot verschil in opleiding tussen ons als wíst. Trouwens, als jij er vanuit gaat dat ik een 'hippie' ben vanwege mijn avatar en signature generaliseer je wel degelijk en stop je mensen in hokjes: Racisme dus.

Post Scriptum: Heb je überhaupt al zelf de moeite genomen de definitie op te zoeken? >Ik bespaar je de moeite.< :)

Geplaatst:
Hij word vast wel een keer over hoop geschoten , dan kan die wel veel bewaking hebben. Maar alles is mogelijk , als iemand hem dood schiet dan kan die niet levend ontsnappen. Maar Geert Wilders is wel dood. Niet dat ik hem dood wil hebben ofzo , maar als tie zo door gaat gaat het denk ik wel vandaag of morgen gebeuren.

Ik denk niet dat dit zal gaan gebeuren :N

Die gast heeft f*king veel beveiliging om zich heen.

Geplaatst:

haha dan kan je leuk gaan doen met je opleiding, maar je begrijpt het niet eens... (tenzij jij net als hitler denkt)

Onlinewoordenboek

U hebt gezocht op racisme:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ra·cis·me (het ~)

1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

2 rassentheorie

sinds waarneer zijn hippies een ras geworden?

dus kan je nog zown opleiding hebben, en nog zo stoer er mee doen schijnbaar kan je het nog een keertje over doen omdat je het niet heb begrepen...

en jij zegt wel dat je mensen niet in hokjes moet stoppen maar wat doet jij dan :

regelmatig aan mensen als jij heb moeten vertellen

beetje ironisch he...

en er zowieso van uit gaan dat je hoger bent door je opleiding (zonder dat je weet welke opleiding ik doe) vind ik een beetje gek....

Geplaatst:
haha dan kan je leuk gaan doen met je opleiding, maar je begrijpt het niet eens... (tenzij jij net als hitler denkt)
Onlinewoordenboek

U hebt gezocht op racisme:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ra·cis·me (het ~)

1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

2 rassentheorie

sinds waarneer zijn hippies een ras geworden?

dus kan je nog zown opleiding hebben, en nog zo stoer er mee doen schijnbaar kan je het nog een keertje over doen omdat je het niet heb begrepen...

en er zowieso van uit gaan dat je hoger bent door je opleiding (zonder dat je weet welke opleiding ik doe) vind ik een beetje gek....

Ras is een relatief begrip. De Joden zin ook geen appart ras en je gaat me niet vertellen dat alle gebeurtenissen in WWII rond de joden geen racistische achtergrond hebben. Waar, technisch gezien is dat ook niet zo omdat de Joden geen vastgelegd ras zijn, maar ras is dus een buigzaam woord.

Omdat ik wist dat je hiermee zou komen heb ik ook de definitie van ''Ras'' voor je klaar, van VanDale.nl:

ras1 (het ~, ~sen)

1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort

2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt

3 dier met zuivere teeltkenmerken

Vanuit dit standpunt is een bevolkingsgroep wel degelijk een ras. Er staat namelijk nergens dat een 'Ras' zich van een ander moet onderscheiden door bijvoorbeeld huidskleur.

Om op je verdere punten terug te komen:

en jij zegt wel dat je mensen niet in hokjes moet stoppen maar wat doet jij dan :

beetje ironisch he...

Dit bewust niet op jou overtuiging of wat dan ook, maar simpel op het feit dat dat ook in dit topic was, met mensen als jij bedoel ik mensen waarin ik in dit topic mee in discussie ben, erg racistisch vind ik m'n opmerking dan ook niet.

Verder sloeg m'n stukje over verschil in opleiding inderdaad nergens op, maar ik was ten tijde van mijn typen nu eenmaal bloedchagerijnig, als je wilt heb je m'n excuus.

Geplaatst:

ik ben altijd erg alert op rasisme of dicriminatie, dit komt omdat hitler een andere rassetheorie had dan dat wij hadden...

wij hebben gewoon het :

-Negriode ras

-Mongolische ras

-Blanke ras

Stel ik "wil" iemand rasistich benaderen (ik ben blank) dan kan ik alleen Mensen uit de andere 2 hoofdrassen Rasistisch benaderen, niet iemand anders uit het Blanke ras dan is het discriminatie.

Hitler had hier weer een andere Theorie voor, die ging weer via geloven, gehandicapte ect mensen "indelen".

Dus vandaar :)

en ik denk dat jij me als een (Simpel-denkend) Discriminerend-persoon ziet dus vandaar dacht ik dat je met deze opmerking :

Bedoelde dat jij het over (Extreem?)Rechtse personen had :)

als je wilt heb je m'n excuus.

aanvaard ^_^

Geplaatst:
als je wilt heb je m'n excuus.

aanvaard ^_^

Fijn dat dit in ieder geval níet is uitgelopen op een appart topic over wat wel en niet een ras is of andere onzin. :puh:

Geplaatst:

Corigeer me als ik het verkeerd heb maar:

Fijn dat dit in ieder geval níet is uitgelopen op een appart topic over wat wel en niet een ras is of andere onzin.

Hiermee zeg je dus dat dit topic: Dat Clowntje_93 heeft opgericht en mijn eigen Links of Rechts topic dus klinkklare onzin is...

Misschien een goeie reden hiervoor?

En waarom gaan we eigenlijk het verschil tussen discriminatie & racisme vergelijken? Dat is niet iets wat Wilders doet.

In het vervolg open je hiervoor een ander topic of ga je naar deze site: >Racisme< of >Discriminatie<

So...problem solved next question..

Geplaatst:

als je het ff wat beter door leest zie je dat we het van dale hebben gebruikt...

en i kdenk dat moonbeam dat juist probeert te zeggen, dat we anders te ver offtopic gingen :)

Geplaatst:
Corigeer me als ik het verkeerd heb

Graag. Het enige wat ik bedoelde is dat het fijn is dat m'n gesprek met Plantenbak niet tot grootschalige offtopic discussie uitgeroeit is en het fijn is dat ik nou ook niet (meer?) met hem overhoop lig, wat jij er allemaal uit afleid klopt dus niet helemaal.

als je het ff wat beter door leest zie je dat we het van dale hebben gebruikt...

en i kdenk dat moonbeam dat juist probeert te zeggen, dat we anders te ver offtopic gingen :)

Precies. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...