Jump to content

Geert Wilders

Clowntje_93

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
En als Wilders een pure racist was, zou hij achter slot en grendel zitten.. Maar dat zit 'ie nog niet.

Worth a try?

Je moet wel aardig wat uitspoken voordat je op gronde van racisme de cel in moet, hoor. Geert kan best een aartsracist zijn zonder daarvoor de cel in te moeten in dit land.

(Moonbeam @ 9 Sep 2007, 13:09:26)

Hij schiet moslims tenminste niet af, wat sommige hardcore gozertjes wel doen. Hij probeert problemen tenminste zonder geweld af te handelen.

Akkoord, ik zie Geert ook nog niet met een knuppel de straat op gaan, maar wat hij wél doet is haatdragende gevoelens verspreiden en de Moslims - ongegrond - van alles willen verbieden, dat kan net zo erg zijn.

Waren nazi's niet ook zo begonnen in de jaren '30?

Hè, daar zeg je iets! Wat een vreemd en grappig toeval, zeg. :sst:

Bewerkt: door Moonbeam
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -->nick<--

84

• Moonbeam

82

• Vegeta

59

• Amfetamientje

56

En wat jij in je hoofd hebt zitten is ook niet al teveel soeps...

Kom dan eens met argumenten in plaats van persoonlijke aanvallen. Je discussieert bijna net zo goed als Geert Wilders zelf.

En als Wilders een pure racist was, zou hij achter slot en grendel zitten.. Maar dat zit 'ie nog niet.

Worth a try?

Als racist kom je niet automatisch in de gevangenis hoor. Gelukkig maar, want anders zou het hier in dit topic een stuk rustiger zijn. Het is een beetje hetzelfde als pedofilie: zolang je het niet in de praktijk brengt ben je niet strafbaar.

Inderdaad, je hebt me helemaal overdonderd met het sterke argument dat nummerborden kapot kunnen

Kadeng!

:$

Bewerkt: door Piet-Herr
Geplaatst:
En Joden zijn trouwens ook een ras, dus Hitler was wel degelijk een racist.

Als jij dat denkt, denk jij volgens de rassentheorie van hitler, en zou ik jou ook nazi kunnen noemen :) (doe ik niethoor ^^)

zoals al eerder gezegd, e zijn 3 hoofdrassen :negreoide, mongolische, blanke-hoofdras...

Ik snqap niet wat et probleem is met een boerka

willen jullie weten hoevaak ik een vrouw of ZOGENAAMDE man :duh: met een boerka heb gezien :

.....nnogg nooit.....

en ik ben zeker niet de enigste die er nogg nooit een heeft gezien

Bewerkt: door GTA-fan2
Geert Wilders vind ik in zekere opzich goed bezig. Hij stelt moeilijke punten aan het licht, maar gaat dan hier nog wel is te ver in.

Ik vind 'aan het licht stellen' dan een beetje een verkeerde manier om het te omschrijven. Hij komt met punten aanzetten, puur om te stoken, overdrijft deze enorm en komt vervolgens met één of andere achterlijke, simpele oplossing waardoor mensen onterecht gaan denken dat Geert Wilders een einde maakt aan alle 'problemen'. In de praktijk zullen zijn 'oplossingen' echter nooit werken, aangezien zijn punten veel dieper liggen dan veel mensen denken. Maar ja, helaas zijn er nog steeds mensen die 'alle buitenlanders eruit' als een oplossing zien :7

Kortom geen enkele politieke partij kan een probleem oplossen. Er zijn altijd voor en tegenstanders. Het is nooit goed.

De ene partij is voor die bevolkinsgroep en de ander weer voor de ander. Neutraalheid bestaat niet in de politiek.

Hopelijk slaat die laatste zin niet op mijn, want dan sla je spijker toch mis.

Religie uiten is een vrijheid, maar elke vrijheid heeft zijn grenzen. Daar draait de nederlandse vrijheid al lange tijd op.

Religie mag van mij ge uit worden, maar zolang er maar geen andere mensen er door benadeeld worden. Hoofdoekje opstraat heb ik niks mee. Burka's daarin tegen vind ik zeer onpersoonlijk en geeft me geen fijn gevoel als ik ze zien lopen.

En omdat jij het niet fijn vindt moet er wat aan gedaan worden? Ik persoonlijk vind het ook geen prettig gezicht om mensen in een burka te zien lopen, maar wie ben ik dan om daar wat van te zeggen? Ik vind het net zo vervelend om ergens naar muziek te moeten luisteren die ik niet leuk vind, moet dat dan ook maar verboden worden?

Stel ik dat er iets aan gedaan doen moet worden, nee. Daarnaast heb ik ook gewoon een mening en elke mening moet gehoord kunnen worden! Ik vermeld alleen dat het mijn een onprettig gevoel geeft. Ze moeten zelf weten dat ze onderdrukt worden door hun geloof. Al voelen zei dat zelf niet zo, maar ze weten gewoon niet beter.

Ik heb er ook een hekel aan als ik bijv. in de trein staat en iemand heeft keihard zijn muziek aan. Dan zeg ik er wat van en vraag ik of het zachter kan.

Voorbeelden(alleen tijdens werk):

De vrouwlijke ambtenaren moeten elke man gewoon een hand geven, omdat het een manier van begroeting is.

Mannelijke ambtenaren zouden geen keppeltje of tulband op mogen, het is gewoon fijner als je naar een neutraal persoon kijkt.

Zoals ik al zei, neutrale personen bestaan niet.

Neutralen personen bestaan niet, maar je kan je wel neutraal gedragen en voordoen.

als je in rotterdam over de straat loopt zie je er genoeg hoor :7

kun je misschien vertellen hoeveel p.d. ??

Moeten we nu ook uitgebreid gaan tellen. Ga maar een dagje naar de dortselaan :7

Bewerkt: door Ewoud
Geplaatst:
@Hierboven: De Nazi mogen dan wel zo begonnen zijn, maar na de IIWO Is er toch een afspraak gemaakt dat niemand alleenheerser mocht zijn (In de Westerse Beschaving tenminste.) Daarom hebben we nu iets in Nederland dat Oppositie en Coalitie heet: Dus Wilders zou nummer 1 partij kunnen worden (Nu geschat op ong. 19 Zetels) zou hij altijd nog 2 andere partijen moeten kiezen die met hem in de Coalitie kunnen..

Dus wat nou Hitler?

Hitler was een alleenheerser(Dictator) dat kan nu niet meer..

Weet je toevallig ook hoe Hitler aan de macht was gekomen? Dat zou nu in principe ook mogelijk zijn, Duitsland had destijds net als wij nu een parlement en een coalitie, maar die had Hitler met een voorstel buiten werking gesteld.

Ik volg dit topic al een tijdje dus vind ik dat ik nu ook mijn mening mag uiten.

Over Burkas gesporken :

Als je in een land bent hoor aan die wetten te houden, als ik naar turkije ga mag ik daar ook geen kerk bouwen.

Als er in de wet staat dat je geen Burkas aan mag dan vind ik dat je je dan ook aan de wet moet houden, want je bent in iemands ander land dus je hoort jezelf eraan aan te passen althans zo denk ik erover, als ik het fout heb zeg het dan.

Het is fijn dat er in Nederland veel verschillende culturen zijn, je kunt van mekaar iets leren.

Maar je hoort je dan ook aan de Nederlandse regels te houden.

Wat Geert Wilders zegt is wel waar, dat als iemand hier komt dat ie dan ook aan onze regels moet aanpassen, maar soms zegt meneer Wilders dat ook op een soort van rasistiche manier. Ik zelf vind hem niet echt een rasist.

Over dat er koraan verboden moest worden vond ik wel belachelijk, het zijn wel de mensen die het zelf doen dus de mensen die hier proberen mensen te doden of terroristische aanslagen te plegen heeft totaal niks met een koraan te maken, dat heeft met de mens zelf te maken, hij kan beter dat soort mensen uit het land gooien dan koraan's verbieden.

En nog iets :

Als ze altijd maar tegen de ismaal aanzeiken over Burkas etc...

Mogen ze ook wel die skinheads aanpakken want dat mag ook niet in de Nederlandse samenleving toch?

Dus vind ik dat die rasistiche kleding etc... ook weg mag.

Want dan zou het heel oneerlijk zijn.

Bewerkt: door Muay Thai
@ Moonbeam: En wat jij in je hoofd hebt zitten is ook niet al teveel soeps...

Als niemand het met je eens is, zou het dan niet heel goed mogelijk zijn dat jíj gewoon een beetje de weg kwijt bent in plaats van iedereen?

Ik volg dit topic al een tijdje dus vind ik dat ik nu ook mijn mening mag uiten.

Gelukkig mag je hier in principe altijd je mening uiten. :)

Als je in een land bent hoor aan die wetten te houden, als ik naar turkije ga mag ik daar ook geen kerk bouwen.

Oh nee? Ik meen me te herinneren dat dit gewoon mogelijk is. (Could be wrong)

Het is fijn dat er in Nederland veel verschillende culturen zijn, je kunt van mekaar iets leren.

Maar je hoort je dan ook aan de Nederlandse regels te houden.

Dan geldt het natuurlijk ook voor Geert Wilders dat hij zich aan de wet moet houden, als hij er iets doorheen wil halen waardoor men zijn geloof niet mag uiten kan hij daar maar beter een wettige en verdomd goede reden voor hebben, lijkt me.

Bewerkt: door Moonbeam
Geplaatst:
Kortom geen enkele politieke partij kan een probleem oplossen. Er zijn altijd voor en tegenstanders. Het is nooit goed.

De ene partij is voor die bevolkinsgroep en de ander weer voor de ander. Neutraalheid bestaat niet in de politiek.

Een nette partij is voor alle mensen, ongeacht welke bevolkingsgroep ze behoren. Natuurlijk zijn er altijd voor- en tegenstanders voor een voorstel, maar dat is toch anders dan met Geert Wilders. Bijna alle voorstellen die Geert Wilders doet zijn provocerend, godsdienstschendend en/of ronduit racistisch. Dat is anders dan wanneer je een normaal voorstel hebt waar het meningsafhankelijk is of je voor of tegen bent, maar ik heb wat ik zei inderdaad een beetje ongelukkig verwoord.

Stel ik dat er iets aan gedaan doen moet worden nee. Ik vermeld alleen dat het mijn een onprettig gevoel leeft. Ze moeten zelf weten dat ze onderdrukt worden door hun geloof. Al voelen zei dat zelf niet zo, maar ze weten gewoon niet beter.

Ik heb er ook een hekel aan als ik bijv. in de trein staat en iemand heeft keihard zijn muziek aan. Dan zeg ik er wat van en vraag ik of het zachter kan.

Oké, maar dan is het dus ook geen argument tegen burka's, zo had ik het wel begrepen.

Neutralen personen bestaan niet, maar je kan je wel neutraal gedragen en voordoen.

Wat vind jij dan neutraal? En waarom vind je het zo belangrijk, iemand die er als een moslim uitziet kan toch even goed functioneren als iemand die er atheïstisch uitziet?

als je in rotterdam over de straat loopt zie je er genoeg hoor :7

kun je misschien vertellen hoeveel p.d. ??

pfff nou ik zou het niet weten maar als ik bij me pa in de winkel ben ongeveer evenveel als jouw posts

(bijerlandselaan :7 )

EDOT : zat verkeerd te kijken, ga maar uit van de 300-400 ofzow maari k zou het echt niet weten

Bewerkt: door Plantebak
Geplaatst:
zat verkeerd te kijken, ga maar uit van de 300-400 ofzow maari k zou het echt niet weten

:puh: Ik geloof dat er in heel Nederland niet veel meer dan 400 boerka's zullen zijn, weet je zeker dat er geen ''Loop-400-rondjes-in-één-dag-wedstrijd'' aan de gang was?

Een nette partij is voor alle mensen, ongeacht welke bevolkingsgroep ze behoren. Natuurlijk zijn er altijd voor- en tegenstanders voor een voorstel, maar dat is toch anders dan met Geert Wilders. Bijna alle voorstellen die Geert Wilders doet zijn provocerend, godsdienstschendend en/of ronduit racistisch. Dat is anders dan wanneer je een normaal voorstel hebt waar het meningsafhankelijk is of je voor of tegen bent, maar ik heb wat ik zei inderdaad een beetje ongelukkig verwoord.

Helaas bestaat er nog geen nette partij in de politiek. Het zou wat wezen. Een wereld primeur :D

Zelf ben ik absoluut geen voorstander van de PVV. Geert is daar de leider van en dus de meest gewezen persoon om over te discusseren.

Natuurlijk zijn er heel veel voorstellen provocerend, godsdienstschendend en/of ronduit racistisch. Daar ben ik het ongetwijfeld mee eens. Zal ook nooit op hem stemmen om die reden.

Politiek moet ook netjes gespeeld kunnen worden, maar naar mijn mening is voorlopig elke politieke partij vies en schijnheilig bezig.

Waarschijnlijk wordt mijn volgende stem een blanke stem als er geen partij is waarbij ik het kan vinden.

Wat vind jij dan neutraal? En waarom vind je het zo belangrijk, iemand die er als een moslim uitziet kan toch even goed functioneren als iemand die er atheïstisch uitziet?

Tuurlijk kan iemand even goed functioneren. Niet dat elke moslima een hoofdoekje op heeft, maar het gaat er mij om dat een amtenaar met iedereen overweg kan die hij/zij moet helpen en dit mag niet gehinderd worden door religie of een andere vorm van idealistich denken.

Bewerkt: door Ewoud
Geplaatst:
zat verkeerd te kijken, ga maar uit van de 300-400 ofzow maari k zou het echt niet weten

:puh: Ik geloof dat er in heel Nederland niet veel meer dan 400 boerka's zullen zijn, weet je zeker dat er geen ''Loop-400-rondjes-in-één-dag-wedstrijd'' aan de gang was?

volgens mij is dat het probleem, je kan ze niet tellen omdat ze niet herkenbaar zijn ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...