Jump to content

Geert Wilders

Clowntje_93

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Over Burkas gesporken :

Als je in een land bent hoor aan die wetten te houden, als ik naar turkije ga mag ik daar ook geen kerk bouwen.

Als er in de wet staat dat je geen Burkas aan mag dan vind ik dat je je dan ook aan de wet moet houden, want je bent in iemands ander land dus je hoort jezelf eraan aan te passen althans zo denk ik erover, als ik het fout heb zeg het dan.

Laten we even aannemen dat wat je zegt waar is (dat je in Turkijke geen kerk mag bouwen, anders nemen we even Iran als voorbeeld). Nederland is een vrij land waarin je vrij je religie mag uitoefenen en daarom mag je als moslim een moskee bouwen en als christen een kerk. In Turkije is dit kennelijk niet het geval. Vind je dan dat we ons moeten verlagen tot Turkijke, waar je niet vrij mag zijn in je religie? Moeten we een voorbeeld nemen aan een land waar wij op dat gebied al voorbij zijn?

Er staat trouwens niet in de wet dat je geen burka's mag dragen, maar er gaan wel stemmen op om zoiets in de wet te zetten.

Wat Geert Wilders zegt is wel waar, dat als iemand hier komt dat ie dan ook aan onze regels moet aanpassen, maar soms zegt meneer Wilders dat ook op een soort van rasistiche manier. Ik zelf vind hem niet echt een rasist.

Over dat er koraan verboden moest worden vond ik wel belachelijk, het zijn wel de mensen die het zelf doen dus de mensen die hier proberen mensen te doden of terroristische aanslagen te plegen heeft totaal niks met een koraan te maken, dat heeft met de mens zelf te maken, hij kan beter dat soort mensen uit het land gooien dan koraan's verbieden.

Iedereen is het er geloof ik over eens dat iedereen zich aan de wet moet houden, maar Geert Wilders gaat veel verder dan je aan de wet moeten houden. Geert Wilders wil namelijk niet speciaal dat iedereen zich aan de wet houdt (dat zou nogal hypocriet zijn), Geert Wilders wil dat je wordt beperkt in je vrijheid van religie.

Helaas bestaat er nog geen nette partij in de politiek. Het zou wat wezen. Een wereld primeur :D

Voor zo ver ik weet zijn er weinig partijen die de ene bevolkingsgroep voortrekt boven de andere. Of neem je dan ook mee dat rechts meer doet voor de rijkere en links meer voor de armere mensen?

Tuurlijk kan iemand even goed functioneren. Niet dat elke moslima een hoofdoekje op heeft, maar het gaat er mij om dat een amtenaar met iedereen overweg kan die hij/zij moet helpen en dit mag niet gehinderd worden door religie of een andere vorm van idealistich denken.

Volgens mij gebeurt dat ook niet. Het is in ieder geval niet zo dat bij moslima's met een hoofddoek en moslima's zonder er verschil is te merken tussen hoe goed ze overweg kunnen met iedereen. Tenzij je natuurlijk iemand met racistische ideeën moet helpen, maar dat kun je hun dan niet kwalijk nemen.

Bewerkt: door Piet-Herr
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -->nick<--

84

• Moonbeam

82

• Vegeta

59

• Amfetamientje

56

Geplaatst:
zat verkeerd te kijken, ga maar uit van de 300-400 ofzow maari k zou het echt niet weten

:puh: Ik geloof dat er in heel Nederland niet veel meer dan 400 boerka's zullen zijn, weet je zeker dat er geen ''Loop-400-rondjes-in-één-dag-wedstrijd'' aan de gang was?

volgens mij is dat het probleem, je kan ze niet tellen omdat ze niet herkenbaar zijn ;)

O.K., je kunt vrouwen in boerka in principe enkel door postuur onderscheiden, maar het verschil tussen tien en vierhonderd lijkt me duidelijk.

Geplaatst:

nou in die buurt zal het eerder 400 zijn hoor...

het is dan ook wel een rampebeurt...

het gebeurt redelijk vaak dat Moslim mannen, niet geholpen willen worden door een vrouw in de winkel, dan moet me pa ze maar helpen :7

Of dat er gewoon geen nederlands gesproken en ze aan de deur "Turkish?" zeggen waarop natuurlijk nee geschud word en ze weglopen :7

Zulke buurten moeten ze dan ook gauw aangaan pakken want het loopt echt de hand uit :N

Geplaatst:
Als niemand het met je eens is, zou het dan niet heel goed mogelijk zijn dat jíj gewoon een beetje de weg kwijt bent in plaats van iedereen?

Dit soort uitspraken slaan nergens op vriend. Als jij met iemand de discussie wilt aangaan moet je dit soort reacties wel achterwege laten.

Dit vind je wel normaal? Beetje hypocriet...

Laat maar horen Piet-Herr. met je grote bek..
@ Moonbeam: En wat jij in je hoofd hebt zitten is ook niet al teveel soeps...

Aan persoonlijke aanvallen heb ik geen boodschap, behalve dan dat het een teken van zwakte is, aan onterechte verwijten en hypocrisie wel.

Geplaatst:

Het lijkt me duidelijk dat persoonlijke aanvallen genegeerd moeten worden behalve door de betreffende opinie moderator. Ontopic maar?

Geplaatst:
Als niemand het met je eens is, zou het dan niet heel goed mogelijk zijn dat jíj gewoon een beetje de weg kwijt bent in plaats van iedereen?

Dit soort uitspraken slaan nergens op vriend. Als jij met iemand de discussie wilt aangaan moet je dit soort reacties wel achterwege laten.

Een discussie is prima vriend, maar als iemand maar gaat schelden of geen antwoord geeft als hij in een hoekje gepraat is, in plaats van argumenten te geven ligt het probleem niet bij mij vanwege die bovenstaande quote. In alle hoogmoed vind ik zelfs dat ik nog een van de betere redenaars hier ben en heb dus niet heel veel boodschap hieraan.

Geplaatst:
In alle hoogmoed vind ik zelfs dat ik nog een van de betere redenaars hier ben en heb dus niet heel veel boodschap hieraan.

spijtig moet ik hieraan toegeven :7

het gebeurt redelijk vaak dat Moslim mannen, niet geholpen willen worden door een vrouw in de winkel, dan moet me pa ze maar helpen :7

Helaas dat er om sommige reden vrouwen niet als persoon worden gezien. Als dit bij mij vrouw zal gebeuren had ik deze mannen niet geholpen, ondanks dat ik er geld door misloop.

Of dat er gewoon geen nederlands gesproken en ze aan de deur "Turkish?" zeggen waarop natuurlijk nee geschud word en ze weglopen :7

Ja, dit is echt een stukje intergratie was mis is gegaan. Daarvoor is het belangrijk dat mensen de nederlandse taal leren als ze naar nederland komen.

Zulke buurten moeten ze dan ook gauw aangaan pakken want het loopt echt de hand uit :N

Absoluut :dans: Nederlanse taal verplicht leren. Mannen die vrouwen niet respecteren laten inzien dat vrouwen ook personen zijn.

Kortom een goed beleid gaan voeren.

Bewerkt: door Ewoud
Geplaatst:
Weet je toevallig ook hoe Hitler aan de macht was gekomen? Dat zou nu in principe ook mogelijk zijn, Duitsland had destijds net als wij nu een parlement en een coalitie, maar die had Hitler met een voorstel buiten werking gesteld.

Nikste voorstel..

Zodra hij de macht had heeft hij ze gedwongen af te treden!

Alleen de NSDAP Bleef over..

En ik kan niks meer zeggen dan: Hitler was een debiel! Een van de grooste op aarde..

En ik blijf het knap vinden dat jullie mensen als Clowntje_93 en mij meteen aanzien voor racisten.

Er staan maar twee soorten mensen op mijn lijstje die -op z'n minst - het land uitmoeten.

- Islamieten (top-prioriteit)

- Hood-negers (DUS NIET HET GEWONE SOORT!) (In da Hood *rap rap rap rap rap rap*:kots:) (En dan vind ik hun zo erg nog niet..)

Ben ik dan meteen Nazi? :?

Heb ik een hekel aan Joden? Oosterse mensen? (Chinesen/Indonesen/Jappaners etc.) Gewone Negers? Latino's?

Heb ik gezegt dat ik tegen de multiculturele samenleving ben??

NEE

Links verzint van alles om ervoor te zorgen dat (Centrum-)Rechts zich in een gebied gaat bevinden dat strafbaar is..

Ik denk dat het zelfs beter is voordat we de Islamieten uitroeien dat we beter eerst Links over de kling kunnen jagen... :@

Want jullie zijn bijna nog kwaadaardiger dan hun...

Nikste voorstel..

en hoe kwam hij aan die macht ?

En ik kan niks meer zeggen dan: Hitler was een debiel! Een van de grooste op aarde..

Dan deed hij het toch goed als debiel, zown beetje de hele wereld overnemen ....

ik was het niet met hem eens maar hij was toch wel deels geniaal...

En ik blijf het knap vinden dat jullie mensen als Clowntje_93 en mij meteen aanzien voor racisten.

Er staan maar twee soorten mensen op mijn lijstje die -op z'n minst - het land uitmoeten.

- Hood-negers (DUS NIET HET GEWONE SOORT!) (In da Hood *rap rap rap rap rap rap*:kots:) (En dan vind ik hun zo erg nog niet..)

nouw je discirmineert lichtjes dan :7

dat was door een andere opmerking (joden=eenras?)

Links verzint van alles om ervoor te zorgen dat (Centrum-)Rechts zich in een gebied gaat bevinden dat strafbaar is..

Ik denk dat het zelfs beter is voordat we de Islamieten uitroeien dat we beter eerst Links over de kling kunnen jagen... :@

vóórdat we de islamieten uitroeren?? :7

Bewerkt: door Plantebak
Geplaatst:
Nikste voorstel..

Nietes. :7

Ik vindt het meer logisch, eerlijk gezegd.

Waarom? Ik hou ook niet echt van Hood-Negers, maar daarom gun ik ze nog wel een bestaansrecht.

Niet per se, je komt wel als een racist over.

Je loopt echt weer van alles in een hokje te stoppen, zeg. Je gaat er gewoon van uit dat iedereen die niet vindt dat alle buitenlanders weg moeten een extreem-links figuur is, nou ik zal je eens iets geks vertellen. Ik ben hier nog één van de mensen die het constant voor de Islam opneemt en ik ben niet eens links, laat staan gelovig: Ik ben bereid vrij te denken en mensen en geloven te beoordelen op wie en wat ze zijn, want zo moeilijk is het niet. Geloof me, de wereld is een stuk mooier als je dat doet.

Geplaatst:
Weet je toevallig ook hoe Hitler aan de macht was gekomen? Dat zou nu in principe ook mogelijk zijn, Duitsland had destijds net als wij nu een parlement en een coalitie, maar die had Hitler met een voorstel buiten werking gesteld.

Nikste voorstel..

Heb ik een hekel aan Joden? Oosterse mensen? (Chinesen/Indonesen/Jappaners etc.) Gewone Negers? Latino's?

Heb ik gezegt dat ik tegen de multiculturele samenleving ben??

NEE

En heb je ook redenen waarom die mensen het land uit moeten? Omdat je niet zo van de "hood-neger" levenstijl houdt moeten ze maar oprotten? Ik houd ook niet van deze onzin van jou, vind ik dan dat jij op moet rotten?

Nikste voorstel..

Ik weet niet van wie jij geschiedenis hebt gehad, als al, maar dat is complete onzin. Hitler kwam met een voorstel dat hij voor een bepaalde periode alle macht zou krijgen zonder tussenkomst van het parlement. Dit omdat het zijn taak zou zijn om Duitsland weer op te lappen na de crisis en daarbij zou het parlement alleen maar in de weg staan. Dat was dus het voorstel met het verhaal erachter en raad eens? Het voorstel werd aangenomen! Toen had Hitler alle macht voor zichzelf en toen zijn al z'n politieke tegenstanders inderdaad vrij gauw uit de weg geruimd. Grappig feitje is trouwens dat links als enige tegen het voorstel was.

Racisme is mensen discrimineren op de grond van hun ras of komaf en dergelijke dingen die er niet toe doen. Dus ja, je bent een racist.

Voor het geval je mij in dit geval even representatief acht met heel links, dan verzint links helemaal niks. Links komt met feiten aan, met argumenten, links gaat netjes in discussie, maar links komt niet met onzin aanzetten waar niks van waar is, links scheert geen hele bevolkingsgroepen over één kam, links komt niet met persoonlijke aanvallen en links negeert niet alle argumenten waar de ander mee komt. Kijk eerst eens naar je eigen manier van 'discussiëren' voordat je andere mensen erop aanvalt zonder met argumenten te komen. Noem bijvoorbeeld eens iets wat ik heb verzonnen?

@hieronder: ik spreek puur uit mezelf, maar aangezien verrity vindt dat ik representatief ben voor heel links, kan ik het net zo goed zo zeggen. Ik heb niks tegen de partijen die jij noemt.

Geplaatst:
Voor het geval dat je mij in dit geval even representatief achtte met heel links, dan verzint links helemaal niks. Links komt met feiten aan, met argumenten, links gaat netjes in discussie, maar links komt niet met onzin aanzetten waar niks van waar is, links scheert geen hele bevolkingsgroepen over één kam, links komt niet met persoonlijke aanvallen en links negeert niet alle argumenten waar de ander mee komt. Kijk eerst eens naar je eigen manier van 'discussieëren' voordat je andere mensen erop aanvalt zonder met argumenten te komen. Noem bijvoorbeeld eens iets wat ik heb verzonnen?

Je hebt gelijk maar de "normale" rechtse partijen (VVD, CU) luisteren ook gewoon en hebben komen ook met goede argumentatie.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...