Jump to content

Geert Wilders


Clowntje_93

Recommended Posts

Handel het via PB af... Alles wat je hier in dit topic post mag op gereageerd worden ^_^

Natuurlijk, maar er is een verschil tussen een algemene opmerking en een opmerking specifiek tegen iemand gericht, evenals er een verschil is tussen een reactie en een zinloze steek onder water.

Om toch maar iets aan het topic bij te dragen:

Dus van mohammed moet je iedereen maar neerschieten die anders denkt over de Islam dan de moslims zelf?

Nee, net zo min als de christenlijke God volgens de bijbel wil dat je Islamieten neerschiet of beledigd.

En jullie beledigen ons wel.

Een individu of kleine groep kan geen maatstaaf voor een geloof vormen. Haat je vanaf nu ook alle Nederlanders als ik zeg dat je moeders voeten niet fris zijn?

Je wilt niet weten hoe vaak ik moslims hoor schelden met jezus of god.

Ik ben anders best benieuwt, niet echt natuurlijk, want aan een "zij doen.. ..dus wij mogen.." discussie heeft niemand iets.

En als je wat over mohammed of allah zegt dan dan is dat ook gelijk het laatste wat je zegt.

Laten we de proef op de som nemen: Ik denk dat Allah een baard heeft. Ik denk ook dat dit niet het laatste is dat ik zeg, maar wie weet heb ik het mis. Mocht je met ''zeggen'' beledigen of provoceren bedoelen, dan raad ik je aan het fragment "God en Allah" van Hans Teeuwen eens te kijken, hij neemt hier de grootste geloven ter wereld stuk voor stuk op de hak en bij mijn weten is Hans tot op de dag van vandaag in prima conditie.

Bewerkt: door Moonbeam
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -->nick<--

    84

  • Moonbeam

    82

  • Vegeta

    59

  • Amfetamientje

    56

Het is ons geloof wij beledigen jullie geloof ook niet. Wat is iedereen zijn probleem die heir niet mee eens is. Islam is een eige geloof met eige regels en om goed samen te leven moet je elkaar respecteren en wrm slaan moslim jongeren ramen in omdat een groep nederlanders hun beledigen. Weet je hoe hard dat bij ons aankomt. Nog harder dan dat jullie mijn moeder beledigen vind ik dat jullie mohamed beledigen dat je dat weet.

Dus van mohammed moet je iedereen maar neerschieten die anders denkt over de Islam dan de moslims zelf?

En jullie beledigen ons wel.

Je wilt niet weten hoe vaak ik moslims hoor schelden met jezus of god.

En als je wat over mohammed of allah zegt dan dan is dat ook gelijk het laatste wat je zegt.

Whoolah jij maakt me para. Kan je niet lezen, ik zeg toch dat dat geweld niet goed is! Ik probeer nog aardig te zijn. Waar heb ik geschreven dat mohamed dat zegt. Ik snap wrm ze dat doen eigelijk is het verkeerd. En Jezus is voor ons ook een profeeft en wij respecteren hem dan ook en voor ons is de god die jullie erreh het zefde als die van ons alleen hebben jullie een andere naam.

Volgende keer beter lezen. Ik heb tot nu toe nog niks verkeerds gezegt hoe kom je daarop. Waarom al dat haat :?

Link to comment
Delen op andere websites

Is "Mein Kampf" geen boek van Hitler?

Inderdaad, "Mein Kampf" [Lett=Mijn strijd] is geschreven door Adolf Hitler, meer informatie is natuurlijk op Wikipedia/MeinKampf te vinden.

Nvm,

Maar wie is geert wilders?

Geert Wilders is een (erg) rechtse Nederlandse politicus, lid van de tweede kamer en voorzitter van de PVV ("Partij voor de vrijheid"). Hij is vooral bekend van zijn zeer critische blik op de Islam, die zo ver gaat dat hij regelmatig na een uitspraak aanklachten wegens bijvoorbeeld aanzetten tot haat op zijn bord krijgt.

Voorstanders vinden dat hij durft te zeggen wat ''...het "merendeel" van de Nederlandse bevolking" niet durft te zeggen en tegenstanders vinden dat hij veel te ver gaat in zijn racistische uitingen.

En de koran verbieden,dat is gewoon ziek.

Helemaal mee eens. Ziek én ongegrond.

Tegen iedereen:

Afgelopen maandag presenteerde mijn fractiegenoot Sietse Fritsma zijn boek ‘De immigratieramp van Nederland’. Hij beschrijft hierin hoe de deur naar Nederland al jarenlang wagenwijd open staat voor liegende en bedriegende vreemdelingen, en onder het mom van gezinshereniging halve dorpen uit Turkije en Marokko naar Nederland zijn geïmporteerd.

Wat vindt men nou van zoiets? Naar mijn mening kun je dit soort dingen dus gewoon niet zeggen, of het nou waar zou zijn of niet (dit voorbeeld slaat natuurlijk nergens op) puur door de formulering die hij gebruikt daagt Geert hier allochtonen uit en strooit een smerig vooroordeel rond. :{

Bewerkt: door Moonbeam
Link to comment
Delen op andere websites

Geloof/Religie zorgt opzich al voor haat. da's nu, en dat is altijd al geweest.

Ikzelf vind religie onzin, en als de koran verboden wordt in nederland, zou ik het absoluut geen schande vinden.

Goddank ben ik een athiëst ;)

Ook merk ik dat Nederland soft is (geworden). Als allochtonen geen baan hebben en tevens in staat zijn om arbeid te kunnen verrichten, moeten ze hun heil maar ergens anders zoeken. Net als al die Polen die nu hier werken, en al het brood uit de monden van de oorspronkelijke inwoners roven. Eigen volk eerst.

En ik weet dat er heel veel allochtonen zijn die WEL hun best doen, dat ondervind ik zelf ook. maar het zijn meestal de allochtonen van de 3e generatie die het verdommen zich aan te passen.

En ik probeer echt om niet iedereen over 1 kam te scheren. echt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we niet teveel aandacht aan deze gast moeten besteden want dat is precies wat hij wil ;)

Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt maar hij weet bij elk onderwerp wat er in de tweede kamer besproken wordt, toch nog allochtonen erbij te betrekken..

Wordt er een beetje moe van.. ;):N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we niet teveel aandacht aan deze gast moeten besteden want dat is precies wat hij wil ;)

Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt maar hij weet bij elk onderwerp wat er in de tweede kamer besproken wordt, toch nog allochtonen erbij te betrekken..

Wordt er een beetje moe van.. ;):N

Nou, dat is heus niet bij elk onderwerp. En als ie wel onderwerpen daarover aansnijdt, is dat omdat er ergens verandering in moet komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we niet teveel aandacht aan deze gast moeten besteden want dat is precies wat hij wil ;)

Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt maar hij weet bij elk onderwerp wat er in de tweede kamer besproken wordt, toch nog allochtonen erbij te betrekken..

Wordt er een beetje moe van.. ;):N

Nou, dat is heus niet bij elk onderwerp. En als ie wel onderwerpen daarover aansnijdt, is dat omdat er ergens verandering in moet komen.

Omdat Geert vindt dat er verandering in moet komen bedoel je, zoals bij vrijwel alles ter wereld zijn ook in de politiek en het dagelijkse leven mensen die het niet altijd met de ander eens zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we niet teveel aandacht aan deze gast moeten besteden want dat is precies wat hij wil ;)

Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt maar hij weet bij elk onderwerp wat er in de tweede kamer besproken wordt, toch nog allochtonen erbij te betrekken..

Wordt er een beetje moe van.. ;):N

Nou, dat is heus niet bij elk onderwerp. En als ie wel onderwerpen daarover aansnijdt, is dat omdat er ergens verandering in moet komen.

Omdat Geert vindt dat er verandering in moet komen bedoel je, zoals bij vrijwel alles ter wereld zijn ook in de politiek en het dagelijkse leven mensen die het niet altijd met de ander eens zijn.

Inderdaad, maar ik heb het niet over de rest van de wereld, maar Nederland. En omdat we nu eenmaal een democratie zijn, gelden de meeste stemmen, en elke partij staat ergens voor. En ik deel dezelfde mening als Geert Wilders, en dat is om alle werkloze allochtonen (behalve als ze ziek zijn etc.) het land uit te gooien :tu:

we moeten af van de luie donders, geen medelijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, maar ik heb het niet over de rest van de wereld, maar Nederland. En omdat we nu eenmaal een democratie zijn, gelden de meeste stemmen, en elke partij staat ergens voor. En ik deel dezelfde mening als Geert Wilders, en dat is om alle werkloze allochtonen (behalve als ze ziek zijn etc.) het land uit te gooien :tu:

we moeten af van de luie donders, geen medelijden.

Het klinkt misschien gek uit mijn mond, maar daar kan ik het best mee eens zijn. Ik vind echter dat Geert Wilders veel te snel iemand tot een - om jou woorden te gebruiken - luie donder te bestempelt. Ook is dat natuurlijk niet Geerts enige standpunt en juist al die andere, veelal racistische, standpunten staan mij geensinds aan. Daarom lijkt het me een erg slecht idee om een tot haat oproepend iemand als Geert Wilders een machtspositie te laten bekleden.

Veel van zijn ''standpunten'' zijn ook nauwlijks zo te noemen, overigens; leugens, bedrog en haatzaaïng zijn meer zijn pakkie an.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, maar ik heb het niet over de rest van de wereld, maar Nederland. En omdat we nu eenmaal een democratie zijn, gelden de meeste stemmen, en elke partij staat ergens voor. En ik deel dezelfde mening als Geert Wilders, en dat is om alle werkloze allochtonen (behalve als ze ziek zijn etc.) het land uit te gooien :tu:

we moeten af van de luie donders, geen medelijden.

Het klinkt misschien gek uit mijn mond, maar daar kan ik het best mee eens zijn. Ik vind echter dat Geert Wilders veel te snel iemand tot een - om jou woorden te gebruiken - luie donder te bestempelt. Ook is dat natuurlijk niet Geerts enige standpunt en juist al die andere, veelal racistische, standpunten staan mij geensinds aan. Daarom lijkt het me een erg slecht idee om een tot haat oproepend iemand als Geert Wilders een machtspositie te laten bekleden.

Veel van zijn ''standpunten'' zijn ook nauwlijks zo te noemen, overigens; leugens, bedrog en haatzaaïng zijn meer zijn pakkie an.

Waarom haatzaaing? Alsof de mensen een hekel aan sommige personen hebben, omdat Wilders dat heeft?

nee, ikzelf ga nooit uit van iemand anders zijn mening. Ik zie gewoon dat er heel veel bi-culturele jongeren zijn, die zich niet naar behoren gedragen. Wilders wil er alleen maar iets tegen doen, en sommige mensen steunen dat.

Haatzaaing komt bij mij een beetje over alsof iedereen hersenloos is, en alles aannemen wat iemand zegt.

En Wilders heeft GEEN racistische bedoelingen/standpunten. Hij is TEGEN Mein Kampf, want dat vindt hij nou haatzaaiend. Bovendien heeft hij een vrouw van buitenlandse komaf. Dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom haatzaaing? Alsof de mensen een hekel aan sommige personen hebben, omdat Wilders dat heeft?

nee, ikzelf ga nooit uit van iemand anders zijn mening. Ik zie gewoon dat er heel veel bi-culturele jongeren zijn, die zich niet naar behoren gedragen. Wilders wil er alleen maar iets tegen doen, en sommige mensen steunen dat.

Haatzaaing komt bij mij een beetje over alsof iedereen hersenloos is, en alles aannemen wat iemand zegt.

En Wilders heeft GEEN racistische bedoelingen/standpunten. Hij is TEGEN Mein Kampf, want dat vindt hij nou haatzaaiend. Bovendien heeft hij een vrouw van buitenlandse komaf. Dus.

Ook wanneer niemand naar je luisterd blijft haatzaaien gewoon haatzaaien hoor en helaas zijn er zat mensen die alles wat GW verkondigt voor waar aannemen. Ik ben ook van mening dat je rustig kunt zeggen dat Geert een racist is - hoewel het goede woord inderdaad anders is, aangezien hij mensen beoordeeld op geloof, niet ras - als je hoort wat hij allemaal over de Islam uitroept, daar kun je niet echt omheen. Overigens lijkt dit eerder gepost stukje van de voorpagina van GeertWilders.nl me wel een mooi voorbeeld van zowel, racisme, generalisatie als haatzaaïng:

Hij beschrijft hierin hoe de deur naar Nederland al jarenlang wagenwijd open staat voor liegende en bedriegende vreemdelingen, en onder het mom van gezinshereniging halve dorpen uit Turkije en Marokko naar Nederland zijn geïmporteerd.

Kort gesproken meent meneer Wilders hier dat alle vreemdelingen (Mooi voorbeeld van het inspelen op angst- en onsamenhorendheidsgevoelens!) liegen en bedriegen, wat op zijn beurt weer een mooi voorbeeld van generalisatie en negatieve vooroordelen vormt. Vervolgens claimt hij dat die 'liegende en bedriegende buitenlanders' onze goedgelovigheid misbruiken om te zorgen dat er straks een Nederlandse minderheid onstaat of een ander waanbeeld. Al met al komt dat op argumentloze haatzaaïng neer.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom haatzaaing? Alsof de mensen een hekel aan sommige personen hebben, omdat Wilders dat heeft?

nee, ikzelf ga nooit uit van iemand anders zijn mening. Ik zie gewoon dat er heel veel bi-culturele jongeren zijn, die zich niet naar behoren gedragen. Wilders wil er alleen maar iets tegen doen, en sommige mensen steunen dat.

Haatzaaing komt bij mij een beetje over alsof iedereen hersenloos is, en alles aannemen wat iemand zegt.

En Wilders heeft GEEN racistische bedoelingen/standpunten. Hij is TEGEN Mein Kampf, want dat vindt hij nou haatzaaiend. Bovendien heeft hij een vrouw van buitenlandse komaf. Dus.

Ook wanneer niemand naar je luisterd blijft haatzaaien gewoon haatzaaien hoor en helaas zijn er zat mensen die alles wat GW verkondigt voor waar aannemen. Ik ben ook van mening dat je rustig kunt zeggen dat Geert een racist is - hoewel het goede woord inderdaad anders is, aangezien hij mensen beoordeeld op geloof, niet ras - als je hoort wat hij allemaal over de Islam uitroept, daar kun je niet echt omheen. Overigens lijkt dit eerder gepost stukje van de voorpagina van GeertWilders.nl me wel een mooi voorbeeld van zowel, racisme, generalisatie als haatzaaïng:

Hij beschrijft hierin hoe de deur naar Nederland al jarenlang wagenwijd open staat voor liegende en bedriegende vreemdelingen, en onder het mom van gezinshereniging halve dorpen uit Turkije en Marokko naar Nederland zijn geïmporteerd.

Kort gesproken meent meneer Wilders hier dat alle vreemdelingen (Mooi voorbeeld van het inspelen op angst- en onsamenhorendheidsgevoelens!) liegen en bedriegen, wat op zijn beurt weer een mooi voorbeeld van generalisatie en negatieve vooroordelen vormt. Vervolgens claimt hij dat die 'liegende en bedriegende buitenlanders' onze goedgelovigheid misbruiken om te zorgen dat er straks een Nederlandse minderheid onstaat of een ander waanbeeld. Al met al komt dat op argumentloze haatzaaïng neer.

Hij zegt gewoon wat sommige mensen denken. En hij heeft de eigenschap om politiek correcte dingen om te zetten in zinnen die zo uit de volksmond kunnen komen. Deze discussie bereikt verder niks, want jij lijkt mij erg links, jammer genoeg, en ik ben meer een rechts persoon. Jammer.

Ik vind het gek, dat als je als nederlander voor Wilders bent, je gelijk wordt tegengesproken door allerlei links gepeupel. Het lijkt wel of niemand ziet, dat er veel positieve discriminatie heerst. Ook jammer.

Uit mijn perspectief en ervaring kom ik tot de conclusie dat veel kansjongeren maar wat lopen aan te kl*ten hier.

En dan bedoel ik niet allemaal natuurlijk, maar wel veel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...